Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oskilloskooppi Rigol DS1052E
1 2
okabass
26.11.2011 12:37:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia? Tekeekö tolla mitn? Ominaisuudet/hinta on ainakin kohdallaan. Tarvitsen skoopin, koska vanha uskollinen Hameg vetelee viimeisiään. Eli lähinnä putkikoneiden käpistelyssä skooppia käytän.
 
http://www.dealextreme.com/p/rigol- … al-color-storage-oscilloscope-30573
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
grzenabi
26.11.2011 20:35:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari vuotta sitten tuollaisen hankin, Ebaylla Kiinasta. On asiallinen laite, hintaisekseen varsinkin.
Ja referenssinä, 80-luvulta asti työn puitteissa on kertynyt rutkasti käyttökokemuksia noista "isojen poikien" oskilloskooppimerkeistäkin kuten Tektronix, HP, Agilent, Fluke.
 
Kiinan Agilentiksi tuota tituleeraavat, eli väittävät suunnittelun olevan HP/Agilent-peruista.
En usko tuon ostossa pahasti harhaan menevän, kovasti itse hankkiessani kartoitin markkinatilannetta ja tuohon päädyin.
 
EEV-blogin Davekin tykkää:
www.eevblog.com/2009/10/12/eevblog- … igol-ds1052e-oscilloscope-teardown/
 
okabass
27.11.2011 02:21:39 (muokattu 27.11.2011 05:39:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

grzenabi: Pari vuotta sitten tuollaisen hankin, Ebaylla Kiinasta. On asiallinen laite, hintaisekseen varsinkin.
Ja referenssinä, 80-luvulta asti työn puitteissa on kertynyt rutkasti käyttökokemuksia noista "isojen poikien" oskilloskooppimerkeistäkin kuten Tektronix, HP, Agilent, Fluke.
 
Kiinan Agilentiksi tuota tituleeraavat, eli väittävät suunnittelun olevan HP/Agilent-peruista.
En usko tuon ostossa pahasti harhaan menevän, kovasti itse hankkiessani kartoitin markkinatilannetta ja tuohon päädyin.
 
EEV-blogin Davekin tykkää:
www.eevblog.com/2009/10/12/eevblog- … igol-ds1052e-oscilloscope-teardown/

 
Kiitos kommentista. Nettijuttujen mukaan myös ok. Laitoin tilaten ko. skoopin.
PS. Onko muuten tuulettimen äänenvoimakkuus häiritsevä? Joissain netin jutuissa oltiin sitä mieltä, että olisi.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
grzenabi
27.11.2011 11:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PS. Onko muuten tuulettimen äänenvoimakkuus häiritsevä? Joissain netin jutuissa oltiin sitä mieltä, että olisi.
 
Samoja juttuja ollaan näköjään luettu. Ilman noita juttuja en olisi koko ääniasiaan kiinnittänyt mitään huomiota, kotiympäristössä kun nuo mittalaitteet tuppaavat olemaan jonkin verran äänekkäitä.
Eli juu, kyllähän se tuuletin siellä pöhisee. Äänenvoimakkuus on samaa luokkaa kuin esim. 5-6 vuotta vanhassa perus-marketti-PC:ssä, melun sävy on kallellaan enempi sivistyneen tuhinan kuin riipivän ulinan puolelle.
Noin ainakin minun yksilössäni.
 
Satunnaisessa mittauskäytössä ei pitäisi olla ongelma, toisaalta kuuloni ei ole enää aivan parhaassa terässä ja olen tottunut mittalaitteiden ääntelyyn.
 
mattim
27.11.2011 12:08:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Kiitos kommentista. Nettijuttujen mukaan myös ok. Laitoin tilaten ko. skoopin.
PS. Onko muuten tuulettimen äänenvoimakkuus häiritsevä? Joissain netin jutuissa oltiin sitä mieltä, että olisi.

 
Ostitko tuolta Dealextremestä vaiko jostain muualta. Skooppi olis kyllä kivä olemassa ja tämä ei enää ole hinnan kiroissa.
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
okabass
27.11.2011 13:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Ostitko tuolta Dealextremestä vaiko jostain muualta. Skooppi olis kyllä kivä olemassa ja tämä ei enää ole hinnan kiroissa.
 
Sieltä juuri. Ihan tuosta ekan viestin linkistä voi tilata.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
okabass
27.11.2011 13:42:49 (muokattu 27.11.2011 22:04:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

grzenabi: Samoja juttuja ollaan näköjään luettu. Ilman noita juttuja en olisi koko ääniasiaan kiinnittänyt mitään huomiota, kotiympäristössä kun nuo mittalaitteet tuppaavat olemaan jonkin verran äänekkäitä.
Eli juu, kyllähän se tuuletin siellä pöhisee. Äänenvoimakkuus on samaa luokkaa kuin esim. 5-6 vuotta vanhassa perus-marketti-PC:ssä, melun sävy on kallellaan enempi sivistyneen tuhinan kuin riipivän ulinan puolelle.
Noin ainakin minun yksilössäni.
 
Satunnaisessa mittauskäytössä ei pitäisi olla ongelma, toisaalta kuuloni ei ole enää aivan parhaassa terässä ja olen tottunut mittalaitteiden ääntelyyn.

 
Ok. Kiitos. Täytyy kuunnella, kun skooppi saapuu. Netissä näkyy olevan ohjeita ko. "melun" pienentämiseksi. Mm. hyvin simppeli lämpötilaohjaus (Fet, NTC ja monikierrostrimmeri). Ja muutaman voltin jännitteen alentamisella (vaikka diodeilla) saa tuulettimen ääntä reilusti pienemmäksi. Jos se nyt ylipäätään on tarpeen.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
okabass
22.12.2011 00:39:16 (muokattu 25.12.2011 01:25:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulihan se skooppi vihdoin. Jouluruuhkaa varmaan. Tuli suoraan postiin, joten hinnaksi tuli tuo 269,37€. Ei paha kustannus.
Oikein hyvältä ja monipuoliselta vaikuttaa. Kyllä voi suositella: hinta- ja laatusuhde on kohdallaan.
Hiljaisessa huoneessa tuo puhallin kyllä vähän häiritsee, tiedä sitten miten pajalla ratio päällä ja touhutippa nenässä.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
grzenabi
22.12.2011 19:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Tulihan se skooppi vihdoin.
 
Onnittelut! Halavalla sait, minulla meni aikanaan tullipostiin ja siihen tuli sitten alvit ja tullit päälle (kunhan ensin saatiin arvottua se oikea tai edes sinnepäin tullausnimike ja koodi), kaikkineen yli kolmensadan euron.
En silti pidä kalliina, eniten riepoo se tullipostielämys. Tuli yhtä tyhmä, noyrä ja alamainen olo kuin nuorena kloppina Alkon jonossa tai autokatsastuksessa.
 
mhelin
22.12.2011 20:17:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Tulihan se skooppi vihdoin. Jouluruuhkaa varmaan. Tuli suoraan postiin, joten hinnaksi tuli tuo 269,70 €.
 
Hys, hys. Verottaja voi lukea näitäkin sivuja. Itse asiassa tuon tullin ja alvin voi ja pitäisi osata itse maksaa netissä. Samoin kannattaa tehdä kun joku muu taho kuin Posti niitä paketteja maahantuo jos haluaa säästää muutaman kympin. DHL:t ja muut pyrkivät joskus tekemään tuon tullauksen ominpäin ja sitten lähettävät laskun perässä, ja tullimaksun ja alvin lisäksi velottavat hommasta pari kymppiä.
 
Hyvä skooppi tuo varmaan on, ja itsellänikin ollut hankitalistalla pitkään. Ainoa puute tuossa on näytön matala resoluutio, melu ja kaikkia halpoja digiskooppeja vaivaava aliasointiongelma (eli näyttävät mitä sattuu taajuutta joka ei olekaan oikea vaan alias, eli joku harmoninen tai vastaava joka menee yli Nyqvistin ja näkyy todellista matalampana taajuutena).
 
okabass
22.12.2011 22:13:43 (muokattu 22.12.2011 22:22:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

grzenabi: Onnittelut! Halavalla sait,....Tuli yhtä tyhmä, noyrä ja alamainen olo kuin nuorena kloppina Alkon jonossa tai autokatsastuksessa.
 
Kiitos.
Sanoppas muuta. Minulla alkaa aina otsasuoni rutisemaan, kun joudun lähellekkin L**den tullikamaria. Neuvostoliiton ja DDR:n aikaisilla byrokraateillakin olisi oppimista heiltä.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
okabass
22.12.2011 22:21:20 (muokattu 22.12.2011 22:32:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin: Hys, hys. Verottaja voi lukea näitäkin sivuja. Itse asiassa tuon tullin ja alvin voi ja pitäisi osata itse maksaa netissä. Samoin kannattaa tehdä kun joku muu taho kuin Posti niitä paketteja maahantuo jos haluaa säästää muutaman kympin. DHL:t ja muut pyrkivät joskus tekemään tuon tullauksen ominpäin ja sitten lähettävät laskun perässä, ja tullimaksun ja alvin lisäksi velottavat hommasta pari kymppiä.
 
Hyvä skooppi tuo varmaan on, ja itsellänikin ollut hankitalistalla pitkään. Ainoa puute tuossa on näytön matala resoluutio, melu ja kaikkia halpoja digiskooppeja vaivaava aliasointiongelma (eli näyttävät mitä sattuu taajuutta joka ei olekaan oikea vaan alias, eli joku harmoninen tai vastaava joka menee yli Nyqvistin ja näkyy todellista matalampana taajuutena).

 
Joo. Olenko sanonut, etten olisi kiltisti maksanut alvia kruunulle? ;) Paketin dokumentissa oli onneksi rastitettu "gift", eli myrkkyä. ;)
 
Varmaan nuo mainitsemasi puutteet löytyvät myös tuosta Rigolista. Mutta sen ominaisuudet riittävät varsin hyvin putkikoneiden korjailuun.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
mattim
24.12.2011 21:19:03 (muokattu 24.12.2011 21:19:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin tästä nyt innostuin ja pistin joulun kunniaksi tilauksen sisään. Otitteko te jonkun kalliimman toimitustavan vaiko sen maksuttoman vaihtoehdon ?
 
Hyvää jolua kaikille teille
 
okabass
24.12.2011 23:31:40 (muokattu 24.12.2011 23:38:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Minäkin tästä nyt innostuin ja pistin joulun kunniaksi tilauksen sisään. Otitteko te jonkun kalliimman toimitustavan vaiko sen maksuttoman vaihtoehdon ?
 
Hyvää jolua kaikille teille

 
Minä tilasin ihan perustoimituksena, eli maksuttomana.
 
Näköjään noussut hieman tuo hinta. Paypal-laskussa on 269,37 € ja DE- sivulla on nyt 291,34 €
 
Hyvät Joulut.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
MPU
25.12.2011 12:16:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Kiitos.
Sanoppas muuta. Minulla alkaa aina otsasuoni rutisemaan, kun joudun lähellekkin L**den tullikamaria. Neuvostoliiton ja DDR:n aikaisilla byrokraateillakin olisi oppimista heiltä.

 
Meinasin just laittaa samansuuntaisen viestin Tullin toiminnasta. Kunnon wanhan ajan virasto jossa asiakkaan tärkein tehtävä on tuntea itsensä tyhmäksi ja pelkäksi vaivaksi viraston toiminnalle. Tosin Kouvolan tullissa on muutama täysi poikkeus asiakaspalvelussa, todella mukavaa palvelua heidän osaltaan olen saanut.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
mattim
25.12.2011 18:51:12 (muokattu 25.12.2011 18:51:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Meinasin just laittaa samansuuntaisen viestin Tullin toiminnasta. Kunnon wanhan ajan virasto jossa asiakkaan tärkein tehtävä on tuntea itsensä tyhmäksi ja pelkäksi vaivaksi viraston toiminnalle. Tosin Kouvolan tullissa on muutama täysi poikkeus asiakaspalvelussa, todella mukavaa palvelua heidän osaltaan olen saanut.
Marko

 
Monesti homma noudattaa vanhaa kaavaa, sitä saa mitä tilaa.
 
okabass
26.12.2011 01:17:17 (muokattu 26.12.2011 01:18:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Monesti homma noudattaa vanhaa kaavaa, sitä saa mitä tilaa.
 
Tässä tapauksessa ei mielestäni ole noin. Huolimatta normaalin kohteliaasta käytöksestä (niin kuin vaikka postissa, ruokakaupassa jne.), ainakin minä olen saanut maistaa ko. tullissa useamman kerran tuollaista DDR-tyyppistä kyykyttämistä.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
blaekie
26.12.2011 01:22:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Tässä tapauksessa ei mielestäni ole noin. Huolimatta normaalin kohteliaasta käytöksestä (niin kuin vaikka postissa, ruokakaupassa jne.), ainakin minä olen saanut maistaa ko. tullissa useamman kerran tuollaista DDR-tyyppistä kyykyttämistä.
 
Ai, vähän niinkun katsastuskonttorilla aikoinaan ?. Tiedän tunteen .
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Murgo
26.12.2011 12:42:45 (muokattu 26.12.2011 12:45:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyään muuten tullaus onnistuuu myös netissä, ainakin minulla sujui PAIA:lta tilatun thereminkitin (nimike muistaakseni musiikki-instrumentti) tullaus ihan näppärästi kotoa käsin, tullin sivut ovat hiukan "tönköt" mutta toimivat kuitenkin.
 
Ainakin ko. tapauksessa tullin systeemi myös laski suoraan tullit+ALVit ja maksu onnistu heti verkkopankissa jolloin paketti pääsi samantien jatkamaan matkaa ja oli parin päivän päästä lähipostissa. Jollain oli tosin mennyt tullauspäätöksen tulemiseen päivä, riippuu ilmeisesti tullinimikkeestä tuleeko automaattisena vai meneekö elävän virkailijan kautta, ko. tapauksessa taisi muistaakseni olla kyseessä aseen osia tms. "riskimateriaalia".
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
okabass
26.12.2011 13:17:17 (muokattu 26.12.2011 13:20:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Nykyään muuten tullaus onnistuuu myös netissä, ainakin minulla sujui PAIA:lta tilatun thereminkitin (nimike muistaakseni musiikki-instrumentti) tullaus ihan näppärästi kotoa käsin, tullin sivut ovat hiukan "tönköt" mutta toimivat kuitenkin.
 
Ainakin ko. tapauksessa tullin systeemi myös laski suoraan tullit+ALVit ja maksu onnistu heti verkkopankissa jolloin paketti pääsi samantien jatkamaan matkaa ja oli parin päivän päästä lähipostissa. Jollain oli tosin mennyt tullauspäätöksen tulemiseen päivä, riippuu ilmeisesti tullinimikkeestä tuleeko automaattisena vai meneekö elävän virkailijan kautta, ko. tapauksessa taisi muistaakseni olla kyseessä aseen osia tms. "riskimateriaalia".

 
Joo. Netissä olisinkin maksanut, jos olisi tarvinnut. Jostain foorumilta löysin tullin koodin, jonka pitäisi olla oikea skoopille. Eli ei kuulemma mene tullia, mutta tietysti alvi menee. Eli: 9030209190
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «