Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pahin mokasi keikalla?
1 2 3 4 5
-J
25.11.2011 21:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei osunut silmiin vastaavaa ketjua, joten kertokaas kommelluksia keikkaelämästä?
 
Teoriasta ja tekniikasta en ymmärrä hittojakaan, mutta livenä olen silti suurin, kaunein ja parhain. Ainakin yleisön mielestä.
Funkånaut
25.11.2011 21:46:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikalle meneminen.
 
God made Me FUNKY, 'cause Baby I'm a Star! Kuuntelen tälläistä
J.Nikkanen
26.11.2011 00:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ollut monitorointi kunnossa enkä oikein kuullut mitä soitin bassollani. Siinä kohtaa kun vilkaisin otelaudan kättä totesin soittavani puolisävelaskelta korkeammalta kuin pitäisi. Onneksi vain n. 1/3 biisistä meni näin. Oho! Kuulosti varmaan mielenkiintoiselta.
 
Ostakaa efektejä!
Linnunlaulupuu
26.11.2011 02:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin Kirkan Hengaillaan -biisin läpeensä reggaeton-buugilla. Super sexy cool.
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Juho L
26.11.2011 09:26:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoinen ketju, vaikka jotkut jo osasivatkin perseillä. Mestarillista.
 
Varsinaisia bändijuttuja kun ei ole tullut tehtyä, niin ei ole oikein mitään tarinointeja. Pienempänä tuli soiteltua haitarilla erinäisissä konserteissa, missä ehkä jäätävin hetki oli se, kun yksinkertaisesti vain unohdin miten kappale meni. Täysi blackout, vaikka olin kyseistä kappaletta veivannut varmaan kaksi vuotta ongelmitta. Piti vain pahoitella yleisölle ja aloittaa alusta. Sitten se menikin. Hämärän kujeen teki aivot.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding." Makaan hiljaa vuoteessa ja yritän olla hengittämättä liian rajusti.
aivokuolio
26.11.2011 10:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin vasta liittyny nykyseen bändiimme ja se oli ehkä toka keikka sen riveissä. Tahkottiin noin 7 minuutin biisiä siinä tosissamme ja meininki oli kohdillaan kunnes huomasin sivusilmällä että toinen kitaristimme onnistu katkasemaan kielen kitarastaan. Eihän siinä muuten mitään mutta seuraavana kohtana biisissä oli tuleva pysähdys jonka jälkeen kyseinen kitaristi lähtee massiiviseen, hieman näppäilytyylillä soitettavaan riffiin. Luonnollisesti vastuu siirty nyt minulle sillä heti pysähdyksen jälkeen kitaristi syöksyi vaihtamaan kepakkoaan ja katseen kääntyivät minuun. En tiedä sitten oliko se jännitystä vai sitä etten vain ollut yksinkertasesti sisäistänyt kaikkia biisejä täysillä mutta tuolla hetkellä kun riffi olisi pitänyt lähteä, meikäläiselle iski tyhjäkäynti päälle täysiä eikä ollut MINKÄÄNLAISTA hajua miten se riffi olisi pitänyt alkaa. Rumpali polki haikalla tahtia maltillisesti kunnes tajusi että se riffi ei tosiaankaan ole lähdössä ihan heti. Tuskanhiki nousi otsalle ja koitin kuumeisesti räpellellä jotain että kiusalliselta hiljaisuudelta vältyttäisiin. Hikikarpalot valuivat jo otelaudalle eikä hommasta tahtonut tulla lasta eikä paskaa. Toinen kitaristi sähläsi omiaan pedaaliensa kanssa eikä miehestä ollut apua. Sekunnit tuntuivat minuuteilta ja ehdin jo pohtia mielessäni kamojen kanittamista ja harrastuksen lopettamista. Tässä vaiheessa bändin jätkät jakelivat suuntaani jo vihaisia katseita ja tunsin pikkuhiljaa kuinka kengänkuva muodostui persposkieni keskivaiheille.
 
Noh, onneksi rumpali kyllästyi jahkailuun ja päätti lähteä vain kylmästi viemään biisiä eteenpäin. Tottakai heti kompin startattua riffi palasi mieleeni ja hommaa päästiin jatkamaan minuuteilta tuntuneiden tuskaisten sekuntien jälkeen. Tottakai keikoilla heiluessa tullee sillon tällön soiteltua vähän väärin mutta harvoin iskeen tuollaista totaalista blackoutia.
 
Tää oli ehkä inhottavin varsinainen moka. Spinal Tap-jutut on sitten erikseen, muutaman kerran sitä on löytäny ittensä aivan väärästä paikasta aivan väärään aikaan...
 
Milkop
26.11.2011 10:58:38 (muokattu 26.11.2011 11:04:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ollut kitaratelineitä käytössä, joten kitarat nojailivat lavan seinustaa vasten. Toinen näistä sitten kaatui ja kävin sen nostamassa, mutta en tsekannut virettä. No sehän oli mennyt aivan sekaisin ja oli "mukava" ruveta naama punaisena siinä n. 600:n ihmisen edessä virittelemään. Käytössä oli vielä joku erikoisvire, joten vähän aikaa kesti hakea sävelet edes sinne päin oikein. Hieman hävetti, mutta sattuuhan noita paremmissakin piireissä.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Sergei Fallinen
26.11.2011 11:04:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ainakin tällasia ketjuja löytyi haulla:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=89575&co=180
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=79509
 
Man-And-A-Guitar
26.11.2011 15:47:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite suhtaudun kaikenlaisiin mokiini suurella kunnioituksella. Niistä saa kuitenkin niin paljon enemmän hyödyllistä oppia itselle, kuin siitä että kaikki menee aina ihan putkeen.
 
Pahin moka on varmaan se kun musaopiston oppilasillassa (klassista kitaraa olin soittamassa) oli mun vuoro ja toisen biisini olin treenannut vähän niin ja näin... istuin siellä lavalla sitten yksin ja aloin soittamaan, taisin neljä tahtia soittaa, kunnes iski täydellinen varhaisdementia ja unohdin suunnilleen mitä biisiä olin soittamassa. Koitin epätoivoisesti ottaa tahdin alusta uusiksi mutta voi sitä riitasointujen määrää. Sydän tykytti ja kuumotti niin saatanasti. Supliikkimiehenä pelastin tilanteen kauniilla hymyllä yleisölle ja tokaisulla "mun on varmaan parempi siirtyä seuraavaan ohjelmanumeroon". Seuraava biisi menikin sitten jo paljon paremmin, mutta kuten arvata saattaa, seuraavalle keikalle reenasin enemmän kuin koskaan ennen, ettei taatusti kävisi samanlaista mokaa toista kertaa.
Pääskynen
26.11.2011 16:07:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleisesti oon oppinut että viinaa juodaan vasta keikan jälkeen nykyisin.
Sanat on usein unohtunut, lavalla kaatuilu on aina varmaan tosi viihdyttävää yleisön kannalta ja äänen hallinta ei mene edes kategoriaan äänen hallinta vaan ääni loppuu puolen välin keikan.
Yhdellä keikalla basisti soitti niin epävireessä että laitettiin pöydästä basso mutelle kesken keikan (ei haitannut miehen meininkiä), jonkun loppubiisin jälkeen mies tuli mikkiin mainitsemaan yleisölle että "mhulla thuli pissha hhoushuun..."!
 
Numb
28.11.2011 09:37:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääskynen: Yleisesti oon oppinut että viinaa juodaan vasta keikan jälkeen.
 
Tämäpä se täälläkin - join liikaa.
 
Turvallisuus on tunne, joka edeltää tilanteen tajuamista.
Jeszse
28.11.2011 11:44:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin kuus biisiä wahi päällä ja ihmettelin et mikä helvetti mun soundia vaivaa.
 
Funkonaut: Hevi paskan uliulia! | munkero: Kehoittaisin myös pyytämään Eeroa, mut se homo veis kaikki ämmät kuitenki. | lavaamo: Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava joka sukeltaa sateelta suojaan
Lord of the strings
28.11.2011 12:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Soitin kuus biisiä wahi päällä ja ihmettelin et mikä helvetti mun soundia vaivaa.
 
Meinasin heittää tähän jotain erään yhdysvaltalaisen suuren metallibändin soolokitaristista mutta bannien pelossa en tätä tehnyt.
 
"Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK
C
28.11.2011 13:23:38 (muokattu 28.11.2011 13:27:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Soitin kuus biisiä wahi päällä ja ihmettelin et mikä helvetti mun soundia vaivaa.
 
E. tyhjää.
 
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
Jeszse
28.11.2011 13:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

C: E. tyhjää.
 
Et uskaltanu.
 
Funkonaut: Hevi paskan uliulia! | munkero: Kehoittaisin myös pyytämään Eeroa, mut se homo veis kaikki ämmät kuitenki. | lavaamo: Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava joka sukeltaa sateelta suojaan
J.Nikkanen
28.11.2011 13:39:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Soitin kuus biisiä wahi päällä ja ihmettelin et mikä helvetti mun soundia vaivaa.
 
Oli varmaan aika Kirkas saundi! Hoh-ho-ho!
 
Ostakaa efektejä!
Ahokkis
28.11.2011 13:47:04 (muokattu 28.11.2011 13:47:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tymäkkä humala on perusmoka. Kerran myös vittuunnuttiin keikkapaikan feidailuihin kun ei saatu kalijapalkkaa mikä oli luvattu ja rahatkin meni toiseen tarkoitukseen joten soitettiin _reilusti_ yli sallitun melutason, eikä yleisö kestänyt äänenpainetta, itsellänihän ei ollut korvatulppia ja ikävä kiertovinkaisu pisti päässä pyörimään pahasti.
 
Silloin tunsin itseni rokkitähdeksi.
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
C
28.11.2011 15:13:03 (muokattu 28.11.2011 15:14:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Et uskaltanu.
 
En niin. Taistelin vastaan rajusti karjuen.
 
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
C
28.11.2011 15:16:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliskohan se, että lauloin kerran kokonaisen keikan.
 
Yleisö kyllä viihtyi kai kohtuullisesti, mutta kaikilla näytti olevan sellainen säälivän ymmärtäväinen hymy kasvoillaan.
 
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
rockjihad
28.11.2011 15:43:15 (muokattu 28.11.2011 15:43:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekan biisin jälkeen pyysin koleesti mikrofonin välityksellä lisää volaa kitaralle, kun en kuullut omaa soittoani. Sen jälkeen kävi ilmi, että skeban oma volyymipotikka oli nollassa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «