Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bugera v22 vs. 6260 vs. 6262 vs. 333 vs. joku muu, mikä?
1 2 3
Vainottu
21.11.2011 16:31:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo v22 käytössä lähinnä humppa/rautalankasoitannassa. En ole kyllä yrittänytkään mitään pulliaissaundia saada, vaan ihan vaan hyvää ja toimivaa livesaundia. Kotivahvarina tuo on siinä mielessä vähän huono, että särökanava rupeaa toimimaan vasta keikka- ja treenikämppävolumeilla. Jos tosissaan pääsee luukuttamaan, tuosta saa itseasiassa yllättävän hienot mättösärötkin irti (hätätilassa yhdet metallireenit soittaneena).
 
Mutta tosiaan mielipideasioitahan nämä, mutta kovemmilla volumeilla kannattaa tuolle särölle antaa mahollisuus. :)
 
mattim
21.11.2011 18:19:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itse asiassa en kyllä laskenutkaan tuon särön varaan mitään, eli ei se siinä mielessä pettymys ollut. Ennemminkin juuri sitä, mitä odotin.
 
Mutta hyvä kliinisaundi on juuri se, mitä haen/hain. Sama homma, mitä tuolla Fenderillä, eli vahvari puhtaalle ja säröt purkista. Hyväksi havaittu resepti minusta.
 
Eli alustava testi pitää siis paikkansa? V22 syö yleisesti ottaen hyvin speduja?
 
Putket uutena: 3x 12AX7 preamp valves, 2x EL 84 power amp valves. Eli siis nuo 12AX7:t vaihtoon? Onko nämä siis alunperin jo itsessään surkeita? Eli saundi paranee, vaikka laittaisi "samanlaiset" uudet laadukkaat putket? Miten tuo putkien vaihto käytännössä tehdään? Loppuuko takuu siihen, jos itse vaihtaa?
 

 
tai nämä: JJ:n ECC803S, kovasti ainakin Uraltone suosittelee.
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=t0bnog3ktr9s723fmod8857sq5
 
Osaako joku sanoa, mitä eroa. Tummempi saundi ei välttämättä ole sitä, mitä haen, mutta toisaalta vähentääkö tumma saundi TS-tyyppisten spedujen melko vahvaa kirkkautta?
 
Entäs mitä noiden pääteputkien vaihto auttaisi?
 
Edit. No tuollahan se ero oli kerrottu:

 
Etuasteputkien vaihdon voi tehdä "tosta vaan" ottamalla vanhat pois ja laittamalla uudet tilalle. Ei vaikuta takuuseen (putket eivät kuulu takuun piiriin). Alkuperäiset putket olivat mielestäni selkeästi huonomman kuuloiset kuin nuo JJ:n ECC83S:t.
 
Pääteputkia en ole vaihtanut sillä niiden vaihtoon kuuluu oikeaoppisesti tehtynä "biasointi", mitä en osaa vielä tehdä itse.
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
Laulava Kylätohtori
21.11.2011 22:44:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, enkös minäkin tuollaiseen putkiremppaan pysty, mutta mutta...
 
...voihan rähmä sentään. Tuo Bugera pitää jonkun sortin sirinää, jota sen tuskin kuuuisi pitää. Sellainen metallinen vähän kuin resonoiva ääni. Kuuluu myös kliinillä vaimeasti, mutta pahenee säröllä --> mitä enemmän säröä, sitä enemmän sirisee. Joillakin taajuuksilla (nuoteilla) ääni on selvempi ja voimakkaampi kuin toisilla.
 
Tavallaan kuitenkin melko saman luonteinen kuin särö itse eli joku Teppo Tavallinen Epämuusikko ei välttämättä edes tajuaisi sitä. Siitä hiipii mieleen ajatus, että jospa sen kuuluu olla sellainen, mutta en kyllä usko. On kuitenkin oikeasti häiritsevä, eikä mielestäni pitänyt sellaista aluksi.
 
Toiseksi, kun standbyn ottaa pois, niin vahvistin soi hetken ja vaimenee sitten. Kuuluuko olla tällainen. Yleensä mun mielestä (ainakin Fenderistä olen varma) vahvistin hiljenee samalla sekunnilla, kun standbyn ottaa pois päältä.
 
Koputtelin putkia varovasti puutikulla vahvarin ollessa päällä. Yhdestä kuului varmaan ehkä hieman erilainen ääni (tai sitten ei). Ei se ainakaan selkeästi kaiuttimesta kuulunut, mutta saattoi vaimeasti "kilkattaa" tai sitten ääni vain johtui muuten erilailla vahvarin rungosta tai jostain...
 
Blaah, vituttaa jos tämä nyt täytyy lähettää viikkokausiksi johonkin huoltoon, kun ehdin tuon vanhan Line6:kin jo myydä.... Voi mähnä!
 
Morri
21.11.2011 23:01:55 (muokattu 21.11.2011 23:02:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: No, enkös minäkin tuollaiseen putkiremppaan pysty, mutta mutta...
 
...voihan rähmä sentään. Tuo Bugera pitää jonkun sortin sirinää, jota sen tuskin kuuuisi pitää. Sellainen metallinen vähän kuin resonoiva ääni. Kuuluu myös kliinillä vaimeasti, mutta pahenee säröllä --> mitä enemmän säröä, sitä enemmän sirisee. Joillakin taajuuksilla (nuoteilla) ääni on selvempi ja voimakkaampi kuin toisilla.
 
Tavallaan kuitenkin melko saman luonteinen kuin särö itse eli joku Teppo Tavallinen Epämuusikko ei välttämättä edes tajuaisi sitä. Siitä hiipii mieleen ajatus, että jospa sen kuuluu olla sellainen, mutta en kyllä usko. On kuitenkin oikeasti häiritsevä, eikä mielestäni pitänyt sellaista aluksi.
 
Toiseksi, kun standbyn ottaa pois, niin vahvistin soi hetken ja vaimenee sitten. Kuuluuko olla tällainen. Yleensä mun mielestä (ainakin Fenderistä olen varma) vahvistin hiljenee samalla sekunnilla, kun standbyn ottaa pois päältä.
 
Koputtelin putkia varovasti puutikulla vahvarin ollessa päällä. Yhdestä kuului varmaan ehkä hieman erilainen ääni (tai sitten ei). Ei se ainakaan selkeästi kaiuttimesta kuulunut, mutta saattoi vaimeasti "kilkattaa" tai sitten ääni vain johtui muuten erilailla vahvarin rungosta tai jostain...
 
Blaah, vituttaa jos tämä nyt täytyy lähettää viikkokausiksi johonkin huoltoon, kun ehdin tuon vanhan Line6:kin jo myydä.... Voi mähnä!

 
Itselläni oli sama "vika" helinän suhteen aikanaan, varsinkin clean-kanavalla tietyt nuotit saivat aikaan kunnon helinän. Muistelisin että useampikin on todennut saman omassa V22:ssaan, putkia on vaihdeltu ja sellaisia renkaita asenneltu putkien ympärille. Joku viisaampi valistakoon tarkemmin. Joka tapauksessa itse aion kuitenkin tuon saman vahvistimen uudestaan hankkia ja joko vaihdan sinne putken(t) tai sitten opettelen vaan elämään sen kanssa.
 
- Edit Ja tuo Stand by-juttu, sama homma oli minulla ja kuuluu asiaan.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Laulava Kylätohtori
21.11.2011 23:09:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Itselläni oli sama "vika" helinän suhteen aikanaan, varsinkin clean-kanavalla tietyt nuotit saivat aikaan kunnon helinän. Muistelisin että useampikin on todennut saman omassa V22:ssaan, putkia on vaihdeltu ja sellaisia renkaita asenneltu putkien ympärille. Joku viisaampi valistakoon tarkemmin. Joka tapauksessa itse aion kuitenkin tuon saman vahvistimen uudestaan hankkia ja joko vaihdan sinne putken(t) tai sitten opettelen vaan elämään sen kanssa.
 
- Edit Ja tuo Stand by-juttu, sama homma oli minulla ja kuuluu asiaan.

 
Ookoo, tiedätkö, että auttaako tuo putkien vaihto? Ajattelin joka tapauksessa vaihtaa etuasteen putket, josko saundia sais vielä paremmaksi...
 
Ps. Saiskohan Thoomannilta kiristettyä uudet putket tohon? Ei taida niin isosta firmasta onnistua...
 
Morri
21.11.2011 23:20:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ookoo, tiedätkö, että auttaako tuo putkien vaihto? Ajattelin joka tapauksessa vaihtaa etuasteen putket, josko saundia sais vielä paremmaksi...
 
Ps. Saiskohan Thoomannilta kiristettyä uudet putket tohon? Ei taida niin isosta firmasta onnistua...

 
Muistelisin, että jotkut ovat saaneet tuon kuriin putken tai putkia vaihtamalla. En tietenkään vanno että näin on. Kokeilemalla tuo selviäisi, vaikka ensin se putki, josta oli havaittavissa varovasti koputtelemalla erilaista ääntä. Paha sanoa Thomannista, toki kysyvä ei tieltä eksy ja mitään ei saa jos ei pyydä ;)
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
s8na
22.11.2011 01:10:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kokeilisin ekana ihan huvikseni vaihtaa etuasteputkien paikkoja keskenään. Ties vaikka auttais ja ei maksa mitään!
 
Laulava Kylätohtori
24.11.2011 22:31:22 (muokattu 24.11.2011 22:33:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thoomannin vastausta odotellessa olen ehtinyt testailemaan tuota V22:sta enemmän ja mitä enemmän sillä soittelee, sen paremmalta se alkaa tuntumaan. Kun vähän löytyy säätöjä kohdalleen ja pistää reilusti volumea, niin tuo puhdas saundi on kyllä mahtava. Varsinkin sillä tehokkaammalla pentode-moodilla, triode on selvästi nuhaisempi, sitä en käytä enää lainkaan. Siihen päälle vähän säröä pedaaleista, niin täytyy sanoa, että kyllä tämä on positiivinen yllätys ollut. Tuon ylihypetyksen takia olin melko skeptinen tätä kohtaan, mutta onneksi turhaan.
 
Ja kuten joku tuolla jo mainitsi, niin tuo oma särö tosiaan paranee huomattavasti, kun pistää reilusti volumea - siis todella paljon(min. kanavan vola lähes täysille ja master >5). Pienillä volumeilla on kyllä rehellisesti sanoen surkea. Ja itse käytän joka tapauksessa kliiniä+pedaaleja, mutta kannattaa koittaa...
 
Täytyy opetella elämään tuon sirinän kanssa tai vaihtaa nuo yllämainitut putket. Saa nähdä nyt.....
 
Kannattaa muistaa, että eihän tämä mikään Fenderin Vibro-King ole, mutta hintaluokassaan yksi parhaista (minun käyttööni).
 
E. Ja hyvin toimii spedut tämän kanssa. Itsellä Bossin BD-2, SD-1, Ibanezin TS-9 ja MI-Audion Blues Pro ja kaikki toimivat moitteettomasti....
 
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
mattim
24.11.2011 23:21:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Thoomannin vastausta odotellessa olen ehtinyt testailemaan tuota V22:sta enemmän ja mitä enemmän sillä soittelee, sen paremmalta se alkaa tuntumaan. Kun vähän löytyy säätöjä kohdalleen ja pistää reilusti volumea, niin tuo puhdas saundi on kyllä mahtava. Varsinkin sillä tehokkaammalla pentode-moodilla, triode on selvästi nuhaisempi, sitä en käytä enää lainkaan. Siihen päälle vähän säröä pedaaleista, niin täytyy sanoa, että kyllä tämä on positiivinen yllätys ollut. Tuon ylihypetyksen takia olin melko skeptinen tätä kohtaan, mutta onneksi turhaan.
 
Ja kuten joku tuolla jo mainitsi, niin tuo oma särö tosiaan paranee huomattavasti, kun pistää reilusti volumea - siis todella paljon(min. kanavan vola lähes täysille ja master >5). Pienillä volumeilla on kyllä rehellisesti sanoen surkea. Ja itse käytän joka tapauksessa kliiniä+pedaaleja, mutta kannattaa koittaa...
 
Täytyy opetella elämään tuon sirinän kanssa tai vaihtaa nuo yllämainitut putket. Saa nähdä nyt.....
 
Kannattaa muistaa, että eihän tämä mikään Fenderin Vibro-King ole, mutta hintaluokassaan yksi parhaista (minun käyttööni).
 
E. Ja hyvin toimii spedut tämän kanssa. Itsellä Bossin BD-2, SD-1, Ibanezin TS-9 ja MI-Audion Blues Pro ja kaikki toimivat moitteettomasti....

 
Särökanavaa käyttelen asetuksilla:
 
Gain alle 1.5
Vol yli 7
Masterista mökää sietokyvyn mukaan.
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
Vainottu
25.11.2011 00:53:01 (muokattu 25.11.2011 00:55:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Särökanavaa käyttelen asetuksilla:
 
Gain alle 1.5
Vol yli 7
Masterista mökää sietokyvyn mukaan.

 
Näköjään joku muukin on todennu hyväksi samat asetukset. Ite olen hyvinki samoilla säädöillä soitellu rautalangat ja muut kitarasoolot tanssikeikoille. Masterit yleensä keikkaoloissa jossain 4 tietämillä. Vähän tilasta riippuen.
 
Soittelen kaulahumpparimikillä niin yläpäätä korostamalla olen tuosta löytäny ihan mukavat saundimaailmat.
 
Laulava Kylätohtori
25.11.2011 13:09:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedoksi kaikille Bugerakuumeesta kärsiville, että Thomannilla ei ole minkään tason Bugerahuoltoa Suomessa. Eli vehje lähtee aina Saksaan vaihdettavaksi uuteen/korjattavaksi. Eli pienikin vika tietää monen viikon odottelua. Ja ehdein jo tuon vanhan kotivahvistimenkin myymään...
 
Sanonpa vaan, että voi nyt vittu sentään.
 
Noh, kai se täytyy omasta pussista maksaa nuo putket, olinhan niitä muutenkin vaihtamassa, joten tavallaan tappio on nolla. Mutta ihan periaatteesta vituttaa. Ja jos ei se sirinä olekaan niistä putkista...
 
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
Morri
25.11.2011 20:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Noh, kai se täytyy omasta pussista maksaa nuo putket, olinhan niitä muutenkin vaihtamassa, joten tavallaan tappio on nolla. Mutta ihan periaatteesta vituttaa. Ja jos ei se sirinä olekaan niistä putkista...
 
Sitten se todennäköisesti resonoi jostain muualta ja eiköhän tuon paikallistettua saa. Omaa Bugeraa odotellessa pistin tänään jo uudet etuasteputket tilauksen Uraltonelta. Kaiken varalta ja toisaalta voihan niillä soundia ylipäätäänkin sitten yrittää parantaa.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Laulava Kylätohtori
25.11.2011 22:18:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Sitten se todennäköisesti resonoi jostain muualta ja eiköhän tuon paikallistettua saa. Omaa Bugeraa odotellessa pistin tänään jo uudet etuasteputket tilauksen Uraltonelta. Kaiken varalta ja toisaalta voihan niillä soundia ylipäätäänkin sitten yrittää parantaa.
 
Tarkemmin ajatellen luulisi tuon olevan juuri siitä, että joku resonoi. Jos nyt vaihtais putket ja jos ei auta niin sitten tutkitaan tarkemmin. En kyllä viitsi takaisin lähettää, kestää liian kauan ja oletettavasti vian saa itsekin korjattua kohtuu hinnalla. Ajattelin, että palauttaisi koko paskan, mutta on kuitenkin niin hyvä peli, etten usko omilla rahoilla parempaakaan löytyvän.
 
Ihan uteliaisuudesta, mitkä putket tilasit? Mattimhan pisti JJ:n ECC83S:t ja itse pistän samat tai JJ:n ECC803s:t...
 
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
Morri
25.11.2011 23:04:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tarkemmin ajatellen luulisi tuon olevan juuri siitä, että joku resonoi. Jos nyt vaihtais putket ja jos ei auta niin sitten tutkitaan tarkemmin. En kyllä viitsi takaisin lähettää, kestää liian kauan ja oletettavasti vian saa itsekin korjattua kohtuu hinnalla. Ajattelin, että palauttaisi koko paskan, mutta on kuitenkin niin hyvä peli, etten usko omilla rahoilla parempaakaan löytyvän.
 
Ihan uteliaisuudesta, mitkä putket tilasit? Mattimhan pisti JJ:n ECC83S:t ja itse pistän samat tai JJ:n ECC803s:t...

 
Ihan vaan Tung-Solit, katsotaan miten pelittää. http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=675881 Aika paljon tuollakin on ollut puhetta tuosta resonoinnista/sirinästä.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Laulava Kylätohtori
29.11.2011 13:37:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, poijjaat. Thomannkin lupaili, että saisi näyttää paikallisella VALTUUTETULLA BUGERAHUOLTAJALLA ja korvaavat, mikäli hyväksyvät hinta-arvion. Paitsi, että taitaa ainut valtuutettu Bugerahuolto olla Helsingissä, jolloin helpompaa/nopeampaa olisi ollut lähettää suoraan Saksaan.
 
Näytin kuitenkin vahvaria paikalliselle kitararakentajavelholle, joka tutkittuaan totesi, että muuntaja resonoi. Itse olin vain kokeillu sitä putkien suojaritilää. Kiristettiin muuntaja ja tuo resonointiääni katosi. Eli näillä näkymillä pienellä testillä pelaa taas niin kuin pitää. Toki jotain pientä resonanssia on edelleen, mutta niistä tuskin pääsee eroon, vaikka vaihtaisi 100 kertaa uuteen.
 
Saundi on kyllä niin hyvä näinkin, että putkien vaihdot ym. on toistaiseksi unohdettu.
 
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
mattim
29.11.2011 15:22:19 (muokattu 30.11.2011 10:59:41)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: No niin, poijjaat. Thomannkin lupaili, että saisi näyttää paikallisella VALTUUTETULLA BUGERAHUOLTAJALLA ja korvaavat, mikäli hyväksyvät hinta-arvion. Paitsi, että taitaa ainut valtuutettu Bugerahuolto olla Helsingissä, jolloin helpompaa/nopeampaa olisi ollut lähettää suoraan Saksaan.
 
Näytin kuitenkin vahvaria paikalliselle kitararakentajavelholle, joka tutkittuaan totesi, että muuntaja resonoi. Itse olin vain kokeillu sitä putkien suojaritilää. Kiristettiin muuntaja ja tuo resonointiääni katosi. Eli näillä näkymillä pienellä testillä pelaa taas niin kuin pitää. Toki jotain pientä resonanssia on edelleen, mutta niistä tuskin pääsee eroon, vaikka vaihtaisi 100 kertaa uuteen.
 
Saundi on kyllä niin hyvä näinkin, että putkien vaihdot ym. on toistaiseksi unohdettu.

 
Hieno homma, että kampe pelaa. Tavallisesti löysät muuntajaraudat kuuluvat jonkinasteisena "murinana". Oliko kyseessä muuntajan löysä kiinnitys runkoon ?
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
Laulava Kylätohtori
30.11.2011 10:38:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Oliko kyseessä muuntajan löysä kiinnitys runkoon ?
 
Jep. Ei ollut mitenkään selkeästi löysässä, että olisi tuntenut käsin heiluttamalla. Mutta kuitenkin sen verran, että ruuveja kiristämällä ääni katosi.
 
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
HeavyMachinery
30.11.2011 11:02:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan ostanut/testannut noita 1960 ja 1990 mallia ?
Varsinkin 1990 kiinnostaisi kun sen pitäis olla JCM900 henkinen.
 
Tuo Trirec kuulostaa aika kiinnostavalta kanssa liekkö siitä mitään varmaa torni huhua koska sitä saisi ostettua....
http://www.youtube.com/watch?v=B-iYS_xgcFM&feature=relmfu
 
- If it's too loud you are too old ! - Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Vainottu
01.12.2011 11:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Onko kukaan ostanut/testannut noita 1960 ja 1990 mallia ?
Varsinkin 1990 kiinnostaisi kun sen pitäis olla JCM900 henkinen.
 
Tuo Trirec kuulostaa aika kiinnostavalta kanssa liekkö siitä mitään varmaa torni huhua koska sitä saisi ostettua....
http://www.youtube.com/watch?v=B-iYS_xgcFM&feature=relmfu

 
Mulla on käytössä tuo 1990. Ainakin itse tykkään saundeista. Jos tykkää Marsun saundimaailmasta, ei tuokaan pitäisi metsään mennä. Hintaisekseen helvetin hyvän kuuloinen ja toimiva peli. Ihan vertailukelpoinen kalliimpiinkin vehkeisiin. Kyllähän täällä netissä riittää epäilijöitä jotka ei usko bugeran kestävän, mutta mulla ei ole ollu mitään ongelmia.
 
Särökanavasta saa ruuvattua erillaisia saundeja kevyestä raspista rokki säröihin ja ihan high gain tuuttaukseenkin. Jotkut ovat haukkuneet clean kanavaa, koska riittävän suurella volumella se alkaa säröytymään (ja saa olla sitten ihan tosissaan sitä volumea). Itse kylläkin tykkään tästä ominaisuudesta. Toinen mitä luin ennen ostamista, ettei 1990:n särökanava sovi raskaaseen metalliin, mitä itse vähän ihmettelen. Death-metalli toiuhuissa mulla taitaa olla etuasten säädöt reilu puolessa välissä ja enemmälle särölle en kyllä keksi tarvetta. Noin neljäsosa gainilla olen saanut mukavat rokki / kasari saundit myös irti. Eli hyvinkin JCM-henkistä. :)
 
Jos vertaa esimerkiksi tuohon bugeran 333:een, 1990:ssa on paljon erottelevampi särö. En usko että itse tuota hävitän vaikka jossain vaiheessa ostan "paremmat" kamat. Toimittaa silti ainakin varanupin pestiä hienosti. Jos on varaa ostaa Diezeliä niin toki se kannattaa, ne on hyviä. Mulla ei ole varaa joten soitan Bugeralla. Nekin on hyviä. :)
 
Mua kiinnostais myös tuo 1960. Voisi olla hieno rokkivehje.
 
HeavyMachinery
01.12.2011 12:10:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vainottu: Mulla on käytössä tuo 1990. Ainakin itse tykkään saundeista. Jos tykkää Marsun saundimaailmasta, ei tuokaan pitäisi metsään mennä. Hintaisekseen helvetin hyvän kuuloinen ja toimiva peli. Ihan vertailukelpoinen kalliimpiinkin vehkeisiin. Kyllähän täällä netissä riittää epäilijöitä jotka ei usko bugeran kestävän, mutta mulla ei ole ollu mitään ongelmia.
 
Särökanavasta saa ruuvattua erillaisia saundeja kevyestä raspista rokki säröihin ja ihan high gain tuuttaukseenkin. Jotkut ovat haukkuneet clean kanavaa, koska riittävän suurella volumella se alkaa säröytymään (ja saa olla sitten ihan tosissaan sitä volumea). Itse kylläkin tykkään tästä ominaisuudesta. Toinen mitä luin ennen ostamista, ettei 1990:n särökanava sovi raskaaseen metalliin, mitä itse vähän ihmettelen. Death-metalli toiuhuissa mulla taitaa olla etuasten säädöt reilu puolessa välissä ja enemmälle särölle en kyllä keksi tarvetta. Noin neljäsosa gainilla olen saanut mukavat rokki / kasari saundit myös irti. Eli hyvinkin JCM-henkistä. :)
 
Jos vertaa esimerkiksi tuohon bugeran 333:een, 1990:ssa on paljon erottelevampi särö. En usko että itse tuota hävitän vaikka jossain vaiheessa ostan "paremmat" kamat. Toimittaa silti ainakin varanupin pestiä hienosti. Jos on varaa ostaa Diezeliä niin toki se kannattaa, ne on hyviä. Mulla ei ole varaa joten soitan Bugeralla. Nekin on hyviä. :)
 
Mua kiinnostais myös tuo 1960. Voisi olla hieno rokkivehje.

 
Tuo 1990 tahtoo vaan loistaa poissa ololla kaikkialta mistä olen sitä katsellut. Se kiinnostaisi eniten vanhana JCM-900 Dualreverbin omistajana.
 
Tuo gainin riittäminen on niin tyypistä kiinni. Itse tykkään että metallissakin vähempi särö riittää helposti.
 
- If it's too loud you are too old ! - Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «