Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä asioita pitää ottaa huomioon, kun rakentaa PC:tä musakäyttö
1 2
Aalimupina
21.11.2011 22:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikko typistyi nähtävästi. Mitä asioita siis pitää ottaa huomioon, kun rakentelee windowsilla pyörivää pc:tä musakäyttöön?
 
Mun pitäis hommata uusi työkone kotistudioiluun. Tähän mennessä olen sinnitellyt kolme vuotta vanhalla iMacillä, mutta siitä alkaa hönkä loppumaan kesken. iMacista tulee koko kodin viihdekeskus, kun taloudessamme ei ole telkkaria.
 
Haluan koneen, johon saa sisäiset kovalevyt (väh 3kpl, käyttis, äänitys ja softasynat), tämän takia älkää ehdottako iMacia. Ostaisin Mac Pron, jos olisi hirveästi ylimääräistä rahaa, mutta ei ole.
 
Pyöritän Pro Toolsia (9-versio) ja todennäköisesti siirryn jossain vaiheessa Studio One -softaan. Pro Toolsin päivitysten hinta ja päivitysten tuomat edut eivät houkuta. Interfacena on Digi002 ja mobiilikäytössä Presonuksen firestudio mobile. Molemmat toimivat firewiren välityksellä.
 
Käytän paljon plugareita ja softasyntikoita. Waves gtr, Amplitube, Kontakt, Easwest jne.
 
Toimivatko emolevyjen firewire-liittimet noiden äänikorttien kera? Olen kuullut jotain pahaa puhetta, että eivät välttämättä toimi.
 
Onko esimerkiksi näiden Asus-emolevyjen firewire-liittimet kuraa?
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -GEN3-Intel-Z68-LGA1155-ATX-emolevy
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 67-B3-Intel-P67-LGA1155-ATX-emolevy
 
Ja mitä eroa on Z68:lla ja P67:lla?
 
Prosessoriksi ajattelin i7 2600 3.4GHz, tuolla varmaan selvinnee pitkälle.
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 2600-3-4-GHz-LGA1155-suoritin-boxed
 
Entä virtalähde, jäähdytys ja kotelo? Jos siis on haussa hiljainen kone. Onko mitään suosituksia. Eikä mieluusti mitään überkallista.
 
Onko tällaisessa mitään järkeä? http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -550-ATX-kotelo-650W-virtalahteella
 
Riittääkö Windows Home Premium musakäyttöön vai pitääkö olla joku hintavampi käyttis?
 
mattim
22.11.2011 08:07:22 (muokattu 22.11.2011 08:11:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina: Otsikko typistyi nähtävästi. Mitä asioita siis pitää ottaa huomioon, kun rakentelee windowsilla pyörivää pc:tä musakäyttöön?
 
Mun pitäis hommata uusi työkone kotistudioiluun. Tähän mennessä olen sinnitellyt kolme vuotta vanhalla iMacillä, mutta siitä alkaa hönkä loppumaan kesken. iMacista tulee koko kodin viihdekeskus, kun taloudessamme ei ole telkkaria.
 
Haluan koneen, johon saa sisäiset kovalevyt (väh 3kpl, käyttis, äänitys ja softasynat), tämän takia älkää ehdottako iMacia. Ostaisin Mac Pron, jos olisi hirveästi ylimääräistä rahaa, mutta ei ole.
 
Pyöritän Pro Toolsia (9-versio) ja todennäköisesti siirryn jossain vaiheessa Studio One -softaan. Pro Toolsin päivitysten hinta ja päivitysten tuomat edut eivät houkuta. Interfacena on Digi002 ja mobiilikäytössä Presonuksen firestudio mobile. Molemmat toimivat firewiren välityksellä.
 
Käytän paljon plugareita ja softasyntikoita. Waves gtr, Amplitube, Kontakt, Easwest jne.
 
Toimivatko emolevyjen firewire-liittimet noiden äänikorttien kera? Olen kuullut jotain pahaa puhetta, että eivät välttämättä toimi.
 
Onko esimerkiksi näiden Asus-emolevyjen firewire-liittimet kuraa?
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -GEN3-Intel-Z68-LGA1155-ATX-emolevy
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 67-B3-Intel-P67-LGA1155-ATX-emolevy
 
Ja mitä eroa on Z68:lla ja P67:lla?
 
Prosessoriksi ajattelin i7 2600 3.4GHz, tuolla varmaan selvinnee pitkälle.
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 2600-3-4-GHz-LGA1155-suoritin-boxed
 
Entä virtalähde, jäähdytys ja kotelo? Jos siis on haussa hiljainen kone. Onko mitään suosituksia. Eikä mieluusti mitään überkallista.
 
Onko tällaisessa mitään järkeä? http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -550-ATX-kotelo-650W-virtalahteella
 
Riittääkö Windows Home Premium musakäyttöön vai pitääkö olla joku hintavampi käyttis?

 
Käytössäni ASUS-emolevy, jossa VIA:n piireillä toteutettu firewire. Käytössä natiivi WIN7:n VIA 1394 OHCI ajuri. Tällä hetkellä kaksi Firewire interfacea jatkuvasti ajossa, M-Audio ja Mackie.
 
Koneessa on toinen vastaavalla piirisarjalla tehty firewire kortti jossa aina välillä käytän digivideokameraa ja muita satunnaisia laitteita. Toimivat hikottelematta.
 
Käyttiksenä sekä 32-bittinen, että 64-bittinen WIN7 Home Premium. Tällä hetkellä vielä pääasiassa ajan 32-bittisenä, sillä kaikkia ajureita ja softiani en ole saanut kunnolla toimimaan 64-bittisinä. Ei ole vielä 4 Gb:n muistiraja aiheuttanut ongelmia.
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
12 kol
22.11.2011 10:06:52 (muokattu 22.11.2011 10:24:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina: Otsikko typistyi nähtävästi. Mitä asioita siis pitää ottaa huomioon, kun rakentelee windowsilla pyörivää pc:tä musakäyttöön?
 
Mun pitäis hommata uusi työkone kotistudioiluun. Tähän mennessä olen sinnitellyt kolme vuotta vanhalla iMacillä, mutta siitä alkaa hönkä loppumaan kesken. iMacista tulee koko kodin viihdekeskus, kun taloudessamme ei ole telkkaria.
 
Haluan koneen, johon saa sisäiset kovalevyt (väh 3kpl, käyttis, äänitys ja softasynat), tämän takia älkää ehdottako iMacia. Ostaisin Mac Pron, jos olisi hirveästi ylimääräistä rahaa, mutta ei ole.
 
Pyöritän Pro Toolsia (9-versio) ja todennäköisesti siirryn jossain vaiheessa Studio One -softaan. Pro Toolsin päivitysten hinta ja päivitysten tuomat edut eivät houkuta. Interfacena on Digi002 ja mobiilikäytössä Presonuksen firestudio mobile. Molemmat toimivat firewiren välityksellä.
 
Käytän paljon plugareita ja softasyntikoita. Waves gtr, Amplitube, Kontakt, Easwest jne.
 
Toimivatko emolevyjen firewire-liittimet noiden äänikorttien kera? Olen kuullut jotain pahaa puhetta, että eivät välttämättä toimi.
 
Onko esimerkiksi näiden Asus-emolevyjen firewire-liittimet kuraa?
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -GEN3-Intel-Z68-LGA1155-ATX-emolevy
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 67-B3-Intel-P67-LGA1155-ATX-emolevy
 
Ja mitä eroa on Z68:lla ja P67:lla?
 
Prosessoriksi ajattelin i7 2600 3.4GHz, tuolla varmaan selvinnee pitkälle.
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 2600-3-4-GHz-LGA1155-suoritin-boxed
 
Entä virtalähde, jäähdytys ja kotelo? Jos siis on haussa hiljainen kone. Onko mitään suosituksia. Eikä mieluusti mitään überkallista.
 
Onko tällaisessa mitään järkeä? http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -550-ATX-kotelo-650W-virtalahteella
 
Riittääkö Windows Home Premium musakäyttöön vai pitääkö olla joku hintavampi käyttis?

 
Tässä koneessa voisi olla ajatusta musasoftien(VSTi:n)pyörittelyyn ,,,
http://www.silentrig.com/product/862/i7-media-works
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18245012
 
Hanok
22.11.2011 10:58:07 (muokattu 22.11.2011 10:59:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina:
Prosessoriksi ajattelin i7 2600 3.4GHz, tuolla varmaan selvinnee pitkälle.

 
Kyllähän tuo on varmasti tällä hetkellä tehokkain prossuvalinta.
 
Tuossa on vielä sellainen puoli, että prossussa on mukana integroitu näytönohjain. Jos haluat nimenomaan hiljaisen koneen audiokäyttöön, kannattaa käyttää sitä. Tällöin et tarvitse näytönohjaimelle erillistä jäähdytystä, vaan se toimii prossun jäähdyttimellä. Ainakin minulla i5 2500k-prossulla tuo vakiojäähy on käytännössä äänetön ja riittää hyvin kellottamattomassa koneesssa. Tällöin tarvitset kuitenkin emolevyn, joka tukee prossun näytönohjainta, eli tässä tulee vastaan noiden P67- ja Z68-piirisarjojen ero. Näistä vain jälkimmäinen tukee prossun näytönohjainta.
 
Minulla on tuo integroitu näytönohjain käytössä kahdella näytöllä ja hyvinhän se toimii. Tuossakin emossa näyttää olevan HDMI- ja DVI-liittimet, joita varmaankin voi käyttää myös samanaikaisesti (kannattaa tietysti tarkistaa). Minulla on kuitenkin käytössä Asrockin emo, noista ehdotetuista ei kokemusta.
 
Onko tällaisessa mitään järkeä? http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -550-ATX-kotelo-650W-virtalahteella
 
Kotelo on vallan asiallinen, hommasin itse moisen vähän aikaa sitten. Tuosta teholähteestä ei kuitenkaan kokemusta. Minulla on Corsair TXV2 650W, joka ei ikävä kyllä ole aivan hiljainen - tosin minua vähän epäilyttää toimiiko omassa yksilössäni nopeuden säätö kun sen pitäisi olla viileänä käydessään varsin vähä-ääninen. Toisaalta nykyinenkään ääni ei ole häirinnyt äänittämistä.
 
Riittääkö Windows Home Premium musakäyttöön vai pitääkö olla joku hintavampi käyttis?
 
Eipä niillä käyttisversioilla taida musakäyttöä ajatellen olla kovin suurta eroa. Lähinnä kannattaa miettiä haluatko 32- vai 64-bittisen käyttöjärjestelmän. Jälkimmäisessä tapauksessa saat käyttöön reilusti muistia, kunhan vain laiteajurit tukevat sitä. Nykytilanteessa voi olla kuitenkin järkevää ajaa 64-bittisessäkin käyttiksessä 32-bittistä DAWia, jolloin plugarien tuki on parempi.
 
lindo
22.11.2011 16:01:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina:
 
Ja mitä eroa on Z68:lla ja P67:lla?
 

 

 
Äkkiä sanottuna Z68 emossa on integroitu näytönohjain, P67 ei ole.
 
Rok rok
Aalimupina
22.11.2011 16:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Käytössäni ASUS-emolevy, jossa VIA:n piireillä toteutettu firewire. Käytössä natiivi WIN7:n VIA 1394 OHCI ajuri. Tällä hetkellä kaksi Firewire interfacea jatkuvasti ajossa, M-Audio ja Mackie.
 
Koneessa on toinen vastaavalla piirisarjalla tehty firewire kortti jossa aina välillä käytän digivideokameraa ja muita satunnaisia laitteita. Toimivat hikottelematta.
 
Käyttiksenä sekä 32-bittinen, että 64-bittinen WIN7 Home Premium. Tällä hetkellä vielä pääasiassa ajan 32-bittisenä, sillä kaikkia ajureita ja softiani en ole saanut kunnolla toimimaan 64-bittisinä. Ei ole vielä 4 Gb:n muistiraja aiheuttanut ongelmia.

 
Elikkä periaatteessa voisin luottaa ASUKsen firewireen. Toisaalta taas näyttäisi siltä, että firewirettömät emolevyt ovat edullisempia. Voisi siis ostaa firewirettömän emolevyn ja sitten hommata TI:n piireillä varustetun kortin. Noita TI:n firewire-kortteja jotkut ainakin ovat suositelleet.
 
Aivan. Winduusassa tulee sitten tuo ajurihomma vastaan. Pitääpä katsella löytyykö ajureita 64-bittisinä. Toisaalta taas Wavesin plugarit ovat vieläkin 32-bittisiä. Eikös sitä varten ole myös olemassa jotain ohjelmia? Siis, että saa 32-bittiset plugarit hyrräämään 64-bittisessä ympäristössä?
 
Aalimupina
22.11.2011 16:33:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

12 kol: Tässä koneessa voisi olla ajatusta musasoftien(VSTi:n)pyörittelyyn ,,,
http://www.silentrig.com/product/862/i7-media-works
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18245012

 
Ei tuokaan pahan hintainen ole ominaisuuksiinsa nähden. Siitä vain puuttuu Firewire-liittimet. Pitää katsoa, mitä itse tehty kone kustantaa (sitten kun saan komponentit mietittyä) ja sitten verrata sitä tuohon.
 
Onko ihmisillä minkälaista kokemusta SSD-levyistä? Jos käyttikselle ja ohjelmille hommaisi SSD-levyn. Mitenköhän iso sen sitten pitäisi olla... Enemmän tulee vain kysymyksiä. Riittäisiköhän Windows 7:lla ja ohjelmille tuollainen 120gigainen.
 
Aalimupina
22.11.2011 16:41:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanok: Tuossa on vielä sellainen puoli, että prossussa on mukana integroitu näytönohjain. Jos haluat nimenomaan hiljaisen koneen audiokäyttöön, kannattaa käyttää sitä. Tällöin et tarvitse näytönohjaimelle erillistä jäähdytystä, vaan se toimii prossun jäähdyttimellä. Ainakin minulla i5 2500k-prossulla tuo vakiojäähy on käytännössä äänetön ja riittää hyvin kellottamattomassa koneesssa. Tällöin tarvitset kuitenkin emolevyn, joka tukee prossun näytönohjainta, eli tässä tulee vastaan noiden P67- ja Z68-piirisarjojen ero. Näistä vain jälkimmäinen tukee prossun näytönohjainta.
 
Ok. Tämä oli erittäin informatiivista. Elikkä pitää ostaa tuollainen Z68-piirisarjalla oleva emolevy.
 
Minulla on tuo integroitu näytönohjain käytössä kahdella näytöllä ja hyvinhän se toimii. Tuossakin emossa näyttää olevan HDMI- ja DVI-liittimet, joita varmaankin voi käyttää myös samanaikaisesti (kannattaa tietysti tarkistaa). Minulla on kuitenkin käytössä Asrockin emo, noista ehdotetuista ei kokemusta.
 
Ok. Eli integroidullakin voi saada 2 näyttöä käyttöön. Pitääpä selvitellä asiaa.
 
Kotelo on vallan asiallinen, hommasin itse moisen vähän aikaa sitten. Tuosta teholähteestä ei kuitenkaan kokemusta. Minulla on Corsair TXV2 650W, joka ei ikävä kyllä ole aivan hiljainen - tosin minua vähän epäilyttää toimiiko omassa yksilössäni nopeuden säätö kun sen pitäisi olla viileänä käydessään varsin vähä-ääninen. Toisaalta nykyinenkään ääni ei ole häirinnyt äänittämistä.
 
Pitääpä onkia noista virtalähteistä enempi informaatiota. Nähtävästi hintahaitari on aika laaja. Eipä tarvinnut mäkki-ihmisenä tällaisia asioita funtsia. Toivottavasti tämä on sen arvoista...
 
Eipä niillä käyttisversioilla taida musakäyttöä ajatellen olla kovin suurta eroa. Lähinnä kannattaa miettiä haluatko 32- vai 64-bittisen käyttöjärjestelmän. Jälkimmäisessä tapauksessa saat käyttöön reilusti muistia, kunhan vain laiteajurit tukevat sitä. Nykytilanteessa voi olla kuitenkin järkevää ajaa 64-bittisessäkin käyttiksessä 32-bittistä DAWia, jolloin plugarien tuki on parempi.
 
Jotkut plugarivalmistajat tulevat aika jälkijunassa tuossa 64-bittisyydessä. Varmaankin Pro Toolsin takia.
 
anapena
22.11.2011 18:05:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootteko miettiny PearCia? Siihen saisi melko helposti molemmat käyttikset, tai sitten vain toisen.
 
JPQ
22.11.2011 18:17:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina:
Jotkut plugarivalmistajat tulevat aika jälkijunassa tuossa 64-bittisyydessä. Varmaankin Pro Toolsin takia.

 
Uskoisin myös sen että ohjelmointi vie aikansa ja jotkut firmat ei ihan mitä tahansa julkaise.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Aalimupina
22.11.2011 19:20:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Ootteko miettiny PearCia? Siihen saisi melko helposti molemmat käyttikset, tai sitten vain toisen.
 
PearCia katselin heti ensimmäisenä. Hiukan vaan epäilyttää tilata Hackintosh Saksanmaalta.
 
Tuo PearC professional olisi 1175€ ilman alvia. Siihen tulisi sitten postit päälle. Sinänsä hinta ei ole mitenkään mahdoton.
 
Onko jollain henkilökohtaista kokemusta noista PearC:n koneista. Mieluusti otan informaatiota vastaan.
 
anapena
22.11.2011 20:12:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina: PearCia katselin heti ensimmäisenä. Hiukan vaan epäilyttää tilata Hackintosh Saksanmaalta.
 
Tuo PearC professional olisi 1175€ ilman alvia. Siihen tulisi sitten postit päälle. Sinänsä hinta ei ole mitenkään mahdoton.
 
Onko jollain henkilökohtaista kokemusta noista PearC:n koneista. Mieluusti otan informaatiota vastaan.

 
No mä oon jonkin aikaa käyttänyt Starteria, ihan toimivalta tuntuu. Jonkinlainen ongelma voi olla käyttis, joka on oletuksena Lion. Se ei taida niellä ihan kaikkea vanhaa ja mukavaa kikkaretta noin vain. Ehkäpä koneen saa Snow Leopardillakin, jos hoksaa kysyä.
 
Aalimupina
22.11.2011 22:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: No mä oon jonkin aikaa käyttänyt Starteria, ihan toimivalta tuntuu. Jonkinlainen ongelma voi olla käyttis, joka on oletuksena Lion. Se ei taida niellä ihan kaikkea vanhaa ja mukavaa kikkaretta noin vain. Ehkäpä koneen saa Snow Leopardillakin, jos hoksaa kysyä.
 
Miten pitkään sulla on ollut tuo PearC? Mietin vain ihan sitä, että onnistuuko sillä myös käyttiksen päivittäminen vai tuleeko siinä vaiheessa sitten kernel-paniikki? Ja kaikki menee persiilleen.
 
Onko kaikki toiminut ihan "samalla tavalla kuin mäkissä"? Siis tarkoitan sitä, että ei tarvitse häslätä ajureiden kanssa niin kuin aikanaan jouduin windowsin kanssa häsläämään. No se oli kyllä vuonna 2002, kun olen ollut aktiivisesti windowsin kanssa tekemisissä.
 
anapena
23.11.2011 01:01:45 (muokattu 23.11.2011 01:05:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina: Miten pitkään sulla on ollut tuo PearC? Mietin vain ihan sitä, että onnistuuko sillä myös käyttiksen päivittäminen vai tuleeko siinä vaiheessa sitten kernel-paniikki? Ja kaikki menee persiilleen.
 
Onko kaikki toiminut ihan "samalla tavalla kuin mäkissä"? Siis tarkoitan sitä, että ei tarvitse häslätä ajureiden kanssa niin kuin aikanaan jouduin windowsin kanssa häsläämään. No se oli kyllä vuonna 2002, kun olen ollut aktiivisesti windowsin kanssa tekemisissä.

 
Olisko mulla noin viisi viikkoa ollut tämä käytössä. PearCilta tulee aika hyvät ohjeet koneen kanssa toimimiseen, ihan ummikon ei kannata tähän ryhtyä. Hieman atk-henkeä vaaditaan:) Käyttiksen automaattinen päivitys neuvotaan ottamaan päältä pois. Ilmoittavat kun päivitykset voi ladata, vissiin testailevat niitä. Itse en ole vielä ehtinyt käyttiksen päivityksiä edes ihmettelemään.
 
Ja ihan kaikki Applen karkit eivät tässä toimi ilman lisäkampetta, niinku kameraa, mikkiä, bluetoothia, airporttia. Jos niitä tarvii, niin kait ne saa laiteltua.
 
Ite hankin Suomesta firewiret, lisämuistit jne. Halvemmalla pääsi, mutta oma roplaamisensa ja odottelua taas, kun ei tavaraa olekaan heti hyllyssä...
 
Mukana tulee joku Lionin tikku sekä recovery stick hätätilannetta varten. Jotain tutoriaaliakin tuli sähköpostitse. En ole ehtinyt täysillä paneutumaan aiheeseen.
Tarvis vissiin käyttislevystäkin tehä klooni hyllyyn, niin pääsis helpommalla jos tulee ongelmia.
 
Pientä häsläämistä alussa tietenkin oli, mutta ne liittyivät lähinnä audiosoftan aktivointiin, ja helkkarin tuoreeseen käyttikseen. Hylkäsin näemmä hyväksihavaitun metodin tulla yksi iso askel perässä, vähintään. Käytössä Nuendo 5.5.1, Focusrite LiquidMix, lisäplugarit Ozone, RX ja Nectar sekä JL Cooperin ohjain. Äänirautana Motu 828.
 
Vaihdoin kaiken lumipallon tavoin. Ensin oli iMac ja Digital Performer, siihen tuli sitten rinnalle Nuendo 4. Vähän aikaa touhuttua halusin tehokkaamman koneen, Nuendo vähän pyki, tai sitten käytin sitä jotenkin tyhmästi. Siispä PearC Lionilla, no sitten oli ihan pakko päivittää Nuendokin uudempaan ja laittaa isompi näyttö ja vaihtaa kontrolleri jne. Helpompaakin olis voinut olla, kun näin jälkikäteen miettii. Ei se muuten, mutta kun töitä piti tehdä koko ajan. PearCci odotti sivupöydällä kiltisti asennusvuoroaan, kun vanhalla koneella piti touhuta oikeesti.
 
Motiivit Nuendoon olivat parempi kyky avata OMFeja sekä mahdollisuus asentaa se tarvittaessa Windowsiin. Jos Applemaailma alkaisi jostain syystä niinku tökkimään. Osittain samat motiivit pätevät PearCiin. Eikä käytetyn euromäärän painoarvoa voi väheksyä. EBaysta vanha Nuendo ja hackintosh alle. Vähän seikkailumieltä, sano...:)
 
PearCin toimitusajat eivät mulla pitäneet ollenkaan, ja asiakaspalvelun vastausajat ovat todella pitkiä. Asiakkaan pitää olla todella hyvähermoinen ja aikaa pitää varata prosessiin, paljon. Loppujen lopuksi tuote on ihan ok, mun mielestä.
 
Alunperin mun piti hankkia vähän käytetty 27 iMac, mutta miten tässä näin kävi? En pysty enää muistamaan...
 
mattim
23.11.2011 08:01:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina: Miten pitkään sulla on ollut tuo PearC? Mietin vain ihan sitä, että onnistuuko sillä myös käyttiksen päivittäminen vai tuleeko siinä vaiheessa sitten kernel-paniikki? Ja kaikki menee persiilleen.
 
Onko kaikki toiminut ihan "samalla tavalla kuin mäkissä"? Siis tarkoitan sitä, että ei tarvitse häslätä ajureiden kanssa niin kuin aikanaan jouduin windowsin kanssa häsläämään. No se oli kyllä vuonna 2002, kun olen ollut aktiivisesti windowsin kanssa tekemisissä.

 
Win7 on helppohoitoinen ympäristö. Tuo PearC näyttää ympäristöltä, joka vaatii jopa enempi twiikkausta kuin windows vuonna 2002 ;-)
 
Matti
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
JoeHans
23.11.2011 11:55:58 (muokattu 23.11.2011 11:56:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytänpä tätä ketjua härskisti hyväksi, kun uuden pc:n laitto myöskin menossa. Mulle olis tarjottu tällasta kokoonpanoa:
 
i7-860 & Coolermaster hyper 212+
Asus P7P55D:
G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ 1600Mhz DDR3
HD4890 1Gb
ZalMan 850-HP Modulaarinen virtalähde
A-Link WNH 300Mb/s wlan
Xigmatek Midgard kotelo
Samsung DVD rw sata asema
Zalman tuuletin säätö paneeli
Tuulettimia muutama
1TB Samsung f1
128GB SSDNow V+100
Samsung syncmaster 940T 19" LCD DVI/VGA
 
Hintapyyntönä olisi 750e ja vaihtoehtosesti ilman tuota SSD -levyä 600e. Olisiko tuosta uudeksi studiomyllyksi? Onko tuo hintapyyntö kohtuullinen?
E: Käytetystä siis kyse.
Aalimupina
23.11.2011 12:04:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Win7 on helppohoitoinen ympäristö. Tuo PearC näyttää ympäristöltä, joka vaatii jopa enempi twiikkausta kuin windows vuonna 2002 ;-)
 
Matti

 
Pitäisi varmaan yrittää päästä vanhoista Windows-traumoista eroon. Steve Jobsin luoma ysinkertaisuuden ja valinnanvapauksettoman ympäristön turvallisuus houkuttaa vieläkin, vaikkakin samalla rahalla saisi paljon tehokkaamman koneen. Mac OS tuntuu niin turvalliselta ja ihanalta... Windows 7:sta olen kuullut paljon hyvää ja Windows 8:aa on yksi kitaraoppilas hypettänyt todella paljon. Hänkin on aikaisemmin vannonut mäkin nimeen.
 
Aalimupina
23.11.2011 12:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Olisko mulla noin viisi viikkoa ollut tämä käytössä. PearCilta tulee aika hyvät ohjeet koneen kanssa toimimiseen, ihan ummikon ei kannata tähän ryhtyä. Hieman atk-henkeä vaaditaan:) Käyttiksen automaattinen päivitys neuvotaan ottamaan päältä pois. Ilmoittavat kun päivitykset voi ladata, vissiin testailevat niitä. Itse en ole vielä ehtinyt käyttiksen päivityksiä edes ihmettelemään.
 
Tuota vähän epäilinkin. Päivityksiä ei varmaankaan kannata ladata automaationa. Mutta toisaalta ei se olisi mitään uutta, eihän Pro Toolsilla varustettua konettakaan saa päivittää heti, koska ei se Pro Tools kuitenkaan toimi uusilla päivityksillä kuin parin kuukauden viiveellä.
 
Ja ihan kaikki Applen karkit eivät tässä toimi ilman lisäkampetta, niinku kameraa, mikkiä, bluetoothia, airporttia. Jos niitä tarvii, niin kait ne saa laiteltua.
 
Näiden asioiden puute ei sinänsä haittaa, koska kone on tulossa puhtaasti musakäyttöön.
 
Mukana tulee joku Lionin tikku sekä recovery stick hätätilannetta varten. Jotain tutoriaaliakin tuli sähköpostitse. En ole ehtinyt täysillä paneutumaan aiheeseen.
Tarvis vissiin käyttislevystäkin tehä klooni hyllyyn, niin pääsis helpommalla jos tulee ongelmia.

 
Tiettyä riskiä on siis olemassa. Se ei tietysti ole hyvä juttu, jos kyseessä on osa elannosta.
 
Pientä häsläämistä alussa tietenkin oli, mutta ne liittyivät lähinnä audiosoftan aktivointiin, ja helkkarin tuoreeseen käyttikseen. Hylkäsin näemmä hyväksihavaitun metodin tulla yksi iso askel perässä, vähintään. Käytössä Nuendo 5.5.1, Focusrite LiquidMix, lisäplugarit Ozone, RX ja Nectar sekä JL Cooperin ohjain. Äänirautana Motu 828.
 
Vaihdoin kaiken lumipallon tavoin. Ensin oli iMac ja Digital Performer, siihen tuli sitten rinnalle Nuendo 4. Vähän aikaa touhuttua halusin tehokkaamman koneen, Nuendo vähän pyki, tai sitten käytin sitä jotenkin tyhmästi. Siispä PearC Lionilla, no sitten oli ihan pakko päivittää Nuendokin uudempaan ja laittaa isompi näyttö ja vaihtaa kontrolleri jne. Helpompaakin olis voinut olla, kun näin jälkikäteen miettii. Ei se muuten, mutta kun töitä piti tehdä koko ajan. PearCci odotti sivupöydällä kiltisti asennusvuoroaan, kun vanhalla koneella piti touhuta oikeesti.
 
Minulla ei ole mitään suurta hinkua siirtyä Lioniin. Se tietää todennäköisesti elämää suurempaa päivitysrumbaa ohjelmissa, plugareissa ja pahimmillaan rautakaan ei enää toimi kunnolla. Ja sitten rahaa palaa. Siirtyminen kesällä Snow Leopardiin teki jo aikamoisen loven kukkaroon.
 
Motiivit Nuendoon olivat parempi kyky avata OMFeja sekä mahdollisuus asentaa se tarvittaessa Windowsiin. Jos Applemaailma alkaisi jostain syystä niinku tökkimään. Osittain samat motiivit pätevät PearCiin. Eikä käytetyn euromäärän painoarvoa voi väheksyä. EBaysta vanha Nuendo ja hackintosh alle. Vähän seikkailumieltä, sano...:)
 
PearCin toimitusajat eivät mulla pitäneet ollenkaan, ja asiakaspalvelun vastausajat ovat todella pitkiä. Asiakkaan pitää olla todella hyvähermoinen ja aikaa pitää varata prosessiin, paljon. Loppujen lopuksi tuote on ihan ok, mun mielestä.
 
Alunperin mun piti hankkia vähän käytetty 27 iMac, mutta miten tässä näin kävi? En pysty enää muistamaan...

 
Prosessorit noissa Professional-malleissa ovat vielä Nehalemia. Pistin kyselyn menemään, että siirtyvätkö he lähitulevaisuudessa Sandy Bridge -malleihin. Katsotaanpa vastaavatko.
 
anapena
23.11.2011 12:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Win7 on helppohoitoinen ympäristö. Tuo PearC näyttää ympäristöltä, joka vaatii jopa enempi twiikkausta kuin windows vuonna 2002 ;-)
 
Matti

 
Toivottavasti ei kuitenkaan...mutta olen sikäli onnellisessa(?) asemassa, ettei kokemusta windows-puolen ylläpidosta juurikaan ole...kysykää asiaa uudestaan vaikka vuoden päästä, niin katsotaan mitä mieltä olen silloin tästä sopasta!
 
anapena
23.11.2011 13:00:41 (muokattu 23.11.2011 17:31:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina:Prosessorit noissa Professional-malleissa ovat vielä Nehalemia. Pistin kyselyn menemään, että siirtyvätkö he lähitulevaisuudessa Sandy Bridge -malleihin. Katsotaanpa vastaavatko.
 
Laskeskelin, että noitten prossujen kanssa pääsee halvemmalla, kun päivittää ne itse täällä finlandiassa. Myyt vanhan prossun vielä pois. Tosin mulla tuntuu riittävän i3 ihan hyvin, hommat taitaa olla sen verran keveitä.
 
PearCin emolevyt vaihtelevat jonkin verran mallista toiseen, se kannattaa ottaa huomioon prossun päivityssuunnitelmissa. Ja vähän hiljaisempi ropelli olisi rossussa mukava, itsellä ihan perusversio. Tosin sekin on ropelivalmistajan hiljaisemmasta päästä valikoimia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «