Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5488 489 490 491 492
Räkkipeli
21.11.2011 20:20:55 (muokattu 21.11.2011 20:21:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, jatketaans.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=578802
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
horseface
21.11.2011 20:21:36 (muokattu 21.11.2011 20:26:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=205517
 
EDIT: olikin lukossa.
 
Oli miten oli, näin on!
the-Antero
21.11.2011 20:21:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Axe fx ja axe fx II
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Räkkipeli
21.11.2011 20:23:40 (muokattu 21.11.2011 20:24:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Ei mitään sittenkään.
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Spirocore
21.11.2011 22:32:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ents tää:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=579293 ??
 
Noita on pääsääntöisesti jossain 600-700e kieppeillä näkyny, pedaalin kanssa tai ilman. 950e on mielestäni hivenen optimistista. Oman Screamerin ostin aikoinaan viidelläsadalla.
 
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose!
Tsugu Way
22.11.2011 17:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko seurailleet stratocastereiden hintoja torilla? Itse olen hurahtanut kyseiseen malliin ja seuraan torilla tiiviisti niiden liikkumista. Kyllähän siellä mielestäni on kovasti ylihinnoiteltuja Squiereita, Tokaita ja mexicon Fendereitä. Itselläni löytyy nuo kaikki mainitut - enkä niitä aliarvioikaan, mutta eihän niistä nyt käytettynä voi järjettömästi pyytää.
 
Otetaan esimerkiksi Classic Vibe Squier. Eihän siitä nyt voi 400 euroa saada - vai voiko? Ei mielestäni vaikka olisi ladattu Duncaneilla. Käytetyn CV:n hinta on mielestäni 200e (kun uusi on jotain 320e). Ei mikit voi hintaa noin paljoa nostaa.
 
Sitten hankalampi juttu eli Tokait. Kyllä liki 500e on liikaa käytetystä AST-50 mallista. Ei auta vaikka keppi on 90-luvulta ja japanissa tehty. Kitara itsessäänhän kyllä on erinomainen, mutta eihän uuden hinnatkaan ole ollut kuin jotain 550-650e.
 
Ja Mexicon Fendereistäkin 500e on liikaa, kun persumallia saa uutenakin jo 450e hintaan!
 
Pari päivää sitten oli hyvin hinnoiteltu Highway One with texas Special hintaan 500e. Ja se taisikin mennä heti kaupaksi!
 
Blues is allright!
I3enjam1n
22.11.2011 17:18:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way:
Otetaan esimerkiksi Classic Vibe Squier. Eihän siitä nyt voi 400 euroa saada - vai voiko? Ei mielestäni vaikka olisi ladattu Duncaneilla. Käytetyn CV:n hinta on mielestäni 200e (kun uusi on jotain 320e). Ei mikit voi hintaa noin paljoa nostaa.

 
Kyllä voi jos ne Duncanit on tällaiset:
http://www.seymourduncan.com/newproducts/zephyr-silver-pickups.php :D
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
hallu
22.11.2011 17:47:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way:
 
Sitten hankalampi juttu eli Tokait. Kyllä liki 500e on liikaa käytetystä AST-50 mallista. Ei auta vaikka keppi on 90-luvulta ja japanissa tehty. Kitara itsessäänhän kyllä on erinomainen, mutta eihän uuden hinnatkaan ole ollut kuin jotain 550-650e.
 
Ja Mexicon Fendereistäkin 500e on liikaa, kun persumallia saa uutenakin jo 450e hintaan!
 

 
Minun mielestä ei voi ihan suoraan verrata yhdeksänkymmentäluvun hintoja tähän päivään sillä kurssilla jolla euroon 2002 liityttiin. Inflaatio on syönyt euron arvoa suhteessa markkaan niin ettei kuuden kertotaulu ole ihan yksiyhteen pätevä ja toisaalta se markankin arvo ehti elää kaikkina niinä vuosikymmeneninä kun se oli käytössä mikä pitäisi huomioida hintoja vertailtaessa. Jopa silloin kun eletään samassa valuutassa, niin kovin kauas taaktsepäin mentäessä hinnan vertailu uuteen käy hankalammaksi ja valuuttamuunnokset vain mutkistavat asioita. Uuteen tuotteeseen vertaileminen on mielestäni paikallaan silloin jos kyse on suhteellisen uudesta tuotteesta (en ainakaan yli kymmenen vuotta vanhaa tuotetta enää vertailisi siihen mitä se on ollut uutena ja vielä vähemmän siihen mitä sellaisen joku reissue maksaa nyt).
 
Itse olen seuraillut myös paljon Fendereiden hintoja Stratot kiinnostaa mutta erityisesti olen pitänyt silmällä telecastereiden hintoja kun hiljattain sellaista olin ostamassa. Minulle on tullut sellainen käsitys että Fenderin tuotanto keskittyy enemmän ja enemmän mexikoon ja myös usa leimalla valmistetu tuotteet tehdään ainakin osittain mexikossa. Mexikolaisten tarjonta myös näyttää ylittävän usa- tavaroiden tarjonnan ja saattaa olla että tulevaisuudessa ainoastaan kalliit ja hienot mallit tehdään usa:sa siis nämä customshopit etc.. Itse ainakin olen jo niin vakuuttunut mexikon fendereiden hyvästä laadusta, että en erityisemmin enää vilkuile sinne lavan taakse että missä se on tehty ja pikkuisen on tullut semmoinen tuntuma, että jos laitan kitaraan sanotaan nyt vaikka tonnin kiinni, niin fenderiltä sillä tonnilla voi saada paremman mexikolaisen kuin usalaisen.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
edenbeast
22.11.2011 20:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=579404
 
Powersoundilta uutena 465e
 
Megadethh2
22.11.2011 20:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=579404
 
Powersoundilta uutena 465e

 
Onhan tuossa tosin vaihettu mikit ja virittimet parempiin,että ei se nyt armottoman ylihintainen minusta ole.
 
Jau jau! - Alexi Laiho
trih
22.11.2011 21:03:37 (muokattu 22.11.2011 21:04:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megadethh2: Onhan tuossa tosin vaihettu mikit ja virittimet parempiin,että ei se nyt armottoman ylihintainen minusta ole.
 
Tuossahan on vaihdettu mikit ja virittimet omistajan mielestä parempiin. Miksi vaihtaa virittimet (näyttää kuvassa ihan peruskamalta, eikä valmistajaa ole mainittu) ylipäätään tuon hintaluokan kitaraan? Täysin turhaa jos ei ole isompaa ratiota ku alkuperäisissä. Pienellä ratiolla olevia virittimiä on lähinnä alle 200e luokassa ja alle 100e luokassa ne onkin halvimpia mahdollisia. Epiphonen kepeissä on Groverit jo 200 ja risat hintaluokassa, mutta taitaa niitäkin jotkut vaihtaa "parempiin".
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
blues guitar
22.11.2011 21:12:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Ja Mexicon Fendereistäkin 500e on liikaa, kun persumallia saa uutenakin jo 450e hintaan!
 
Niitä Mexikonkin Fendereitä on monen hintaisia. Itse ostin hiljattain Mexicolaisen Robert Cray Straton ja myös kahden USA mallin omistajana täytyy todeta että ei jää yhtään huonommaksi toi Mexicolainen.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Tsugu Way
22.11.2011 21:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Niitä Mexikonkin Fendereitä on monen hintaisia. Itse ostin hiljattain Mexicolaisen Robert Cray Straton ja myös kahden USA mallin omistajana täytyy todeta että ei jää yhtään huonommaksi toi Mexicolainen.
 
Juu, sama huomio ittelläki. Mulla on mexicon Lonestar, ja ei häviä vierestä löytyvälle Usa-kepukalle. ja muutoinkin itselläni on nuo kirjoituksessani mainitsemani Squierit ja Tokait. En siis halunnu yhtään aliarvioida ko. kitaraoita. halusin vaan haastaa keskusteluun, jotta voisin arvioida mitä jatkossa kanattaa tarjota käytetyistä stratocastereista. ja hyviä huomioita on jo tullutkin.
 
Blues is allright!
Vetehinen
23.11.2011 14:54:12 (muokattu 23.11.2011 14:54:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Otetaan esimerkiksi Classic Vibe Squier. Eihän siitä nyt voi 400 euroa saada - vai voiko? Ei mielestäni vaikka olisi ladattu Duncaneilla. Käytetyn CV:n hinta on mielestäni 200e (kun uusi on jotain 320e). Ei mikit voi hintaa noin paljoa nostaa.
 
250 on ihan normaali pyynti hyväkuntoisesta CV stratosta. Minä myin omani hintaan 280 ja ostaja ei yrittänytkään tinkiä. Nämä ovat arvostettuja soittimia jotka liikkuvat torilla nopeaan. Jos myyt CV 50'sin 200 eurolla niin ostan heti. 60's minulla jo on.
 
Music is the best escape.
Laulava Kylätohtori
24.11.2011 12:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvissä hinnoissa nuo Joyo pedaalit torilla. Uuden saa postikuluineen 39 €. Torilla pyydetään sama hinta, eikä ainakaan mainita, että postikulut kuulisi hintaan. Osa myydään 35, mutta niihinkin kun lisää postikulut, ollaan yli uuden hinnassa.
 
Ja uudessa on aina palautusoikeus, takuut ym.
 
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
Entropia666
24.11.2011 12:21:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Hyvissä hinnoissa nuo Joyo pedaalit torilla. Uuden saa postikuluineen 39 €. Torilla pyydetään sama hinta, eikä ainakaan mainita, että postikulut kuulisi hintaan. Osa myydään 35, mutta niihinkin kun lisää postikulut, ollaan yli uuden hinnassa.
 
Ja uudessa on aina palautusoikeus, takuut ym.

 
Kalliilla ostat jos uutena joyosta maksat 39€. Mulle makso 30€ posteineen kiinasta. Halpoja ovat ja hyviä.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Laulava Kylätohtori
24.11.2011 12:23:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Kalliilla ostat jos uutena joyosta maksat 39€. Mulle makso 30€ posteineen kiinasta. Halpoja ovat ja hyviä.
 
No, perkele. Mistä tilasit? Sujuiko homma hyvin?
 
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
machinehead72
24.11.2011 12:33:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Kalliilla ostat jos uutena joyosta maksat 39€. Mulle makso 30€ posteineen kiinasta. Halpoja ovat ja hyviä.
 
Mitä kautta tilasit? Onko jokin nettisivu?
 
http://maihinnousu.net/a/2404 Den of the lion --> Meininkiä Punkin ja Hard rockin välimaastosta
Laulava Kylätohtori
24.11.2011 15:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=580414
 
Thomannilta uutena: http://www.thomann.de/fi/search.html?gf=saropedaalit&bf=boss&oa=pra
 
49+49+69=167 ja vaikka postit päälle --> 179 €
 
Ei kai se japanilaisuus noin arvokasta ole?
 
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
Entropia666
24.11.2011 16:09:06 (muokattu 24.11.2011 16:09:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: No, perkele. Mistä tilasit? Sujuiko homma hyvin?
 
machinehead72: Mitä kautta tilasit? Onko jokin nettisivu?
 
Ebay.com ja sieltä sitten ihan vaan hinnan mukaan valkkaamaan. Lähettivät ilman posteja. Ongelmia ikinä ei ole ebayn kautta ostettaessa ollut.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5488 489 490 491 492

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «