Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 556 57 58 59 60202 203 204 205 206
moikki
22.11.2011 19:28:53
sirdickyj: Tossahan toi;

http://www.youtube.com/watch?v=C-3vc4OSU1w

En ollu. Ahvenistolla olin. Siellä hiffasin, että bändissä on tärkeempää legenda kuin se että se muka jollain tasolla toimis. Tai no, Järvinen toimi, ja Remu repi turpaansa sen(kin) soitosta myöhemmin. Syyttä.

Remu ei tolla soitolla, eikä sillä nykyiselläkään, pääsis edes alakoululaisten bändiin soittamaan.

Ja mulle se ei ole mikään "legenda" tai "päällikkö".

Ei myöskään Cisse soita tossa Hertsikan pätkässä niin paskasti kun Remu. Cisse on yllättävän stydi tossa, ainakin tossa alussa. Leipoo ihan kelvollisesti.

Samaa miettiny monesti kun remu aina haukkunu et cisse ja albert eivät soittaneet hyvin comeback keikoilla. Mun korvaan tossa järvinen vetää hyvin, cisse ihan ok ja remu huonoiten..
http://www.mikseri.net/artists/croowed.99773.php
sirdickyj
22.11.2011 19:45:25
moikki: Samaa miettiny monesti kun remu aina haukkunu et cisse ja albert eivät soittaneet hyvin comeback keikoilla. Mun korvaan tossa järvinen vetää hyvin, cisse ihan ok ja remu huonoiten..

No Remun homma tuntuis aina perustuneen siihen että kyykyttää kanssasoittajiaan ja on olevinaan parempikin parooni.
It's the singer, not the song.
2randpo
22.11.2011 20:07:05

Joo kyllä Cisse tossa youtuben Hertsika-pätkässä on ihan ok. vedossa. Mulla on vaan muistikuva paikanpäältä, että kuulosti karseelta, etenkin laulu My Only Onessa. Ja muutenkin.

Tuo keikkahan tosiaan loppui kesken siksi, että alueen naapurusto oli valittanut metelistä. Humu siinä sitten hetken aikaa karjui poliiseille ("oot susi lampaan vaatteissa" tjsp.), ja väitteli niiden kanssa. Mutta ei mahtanut päällikkö mitään, keikka oli ohi.
2randpo
22.11.2011 20:20:11

Mika Kangas: Muistuu mieleen tuosta hertsikan keikasta kun Louhivuori aloitti I Will Stay niin Remu möykkäsi rumpujen takaa 'hitaammin hitaammin' :D.

Ja Cafe Metropolin keikalla tiettävästi: "Saatanan puupäät." Hoho.
Mika Kangas
23.11.2011 20:42:45
On näköjään ilmestynyt spotifyihin tämä uusi live. Piti tosin mennä ostamaan ja kuunnella tossa lauantaina mutta eihän sitä malttanut olla kuuntelematta. Ei tämä mun mielestä niin hyvä ole kuin se Tukholman live. Mutta ehkä tämä tästä. Lucille oli kyllä kova. Keep on knockinkin oli hiukan erilainen kuin se levyllä oleva.
BigPapa
23.11.2011 21:26:04

2randpo: Ja Cafe Metropolin keikalla tiettävästi: "Saatanan puupäät." Hoho.

Tavastialla 1988.
2randpo
23.11.2011 21:30:06

BigPapa: Tavastialla 1988.

Okei, olitko muuten paikalla Cafe Metropolin keikalla?
Tawsky
23.11.2011 21:42:59
Pakkohan tota oli Spotifystä kuunnella tota Haminaa. Alppu on rautaa, mutta toi Keep On Knockin'in pörinäfuzz-soundi tökkii mulla aina.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Mika Kangas
23.11.2011 22:17:49
ADEHD: Pakkohan tota oli Spotifystä kuunnella tota Haminaa. Alppu on rautaa, mutta toi Keep On Knockin'in pörinäfuzz-soundi tökkii mulla aina.

Toivottavasti jossain vaiheessa saadaan joku live ajalta 1979-1980. Siinä olis sitten ihan hyvä sarja bändin livekunnosta vuosien saatossa.
Rämppy
24.11.2011 12:53:38
ADEHD: Pakkohan tota oli Spotifystä kuunnella tota Haminaa. Alppu on rautaa, mutta toi Keep On Knockin'in pörinäfuzz-soundi tökkii mulla aina.
Mua viehätti ja nauratti just tuo Keep on knockin'in alku. Ihan ramones-meininki. Ja remuko se siellä taustalla höpöttää kuin joku radioselostaja? :D
En sitten malttanut olla sanomatta.
Rodger
25.11.2011 04:17:30
Joku kirjoitti Ilen sanoneen:
Mitä olisin voinut tehdä, lähteä raastupaan? Tuhoisaahan se olisi ollut. Sittemmin tämä asia on oikaistu Teostoa myöten, mutta en vieläkään tiedä, mistä siinä oikein oli kyse.
Lähde? Viite? Ihan vaan tuleville polville tiedoksi.
Atomic Cafe
25.11.2011 13:54:10 (muokattu 25.11.2011 22:34:23)
Rodger: Joku kirjoitti Ilen sanoneen:

Lähde? Viite? Ihan vaan tuleville polville tiedoksi.

Minä se olin...

...ja lähde on niinkin luotettava kun Ilta-Sanomien viimekesäinen Hurriganes liite :)

Tuo oli yllättävän mielenkiintoinen paketti sikäli että se tarjosi sellaista merkityksetöntä nippelitietoa. Hurriganes on jo niin tarkkaan kaluttu luu että se merkityksetön tietokin on ihan merkityksellistä. Ei tuohon montaa helmeä ole piilotettu mutta muutamakin riittää oikein hyvin.

Puheenvuoroa ei ole annettu Remulle vaan Ile Kalliolle, kitaristin ja basistin leskille, Matti "Beavers" Majavalle, Otto Donnerille, Richard Stanleylle ja kumppaneille.

Faninäkökulman tarjoavat Kari Peitsamo ja Pelle Miljoona.

Tämä ei ole elämää suurempi Hurriganes historiikki mutta kyllä se lukea kannattaa, vaikka vain huvin vuoksi ja urheilun kannalta. Lehden painopiste on Ile Kallion haastattelussa, se muodostaa lehden rungon ja se on ihan hyvä asia se.
-J
25.11.2011 14:11:47
Harvoin väitän asioiden olevan niin kivenkovaa faktaa kuin tämä seuraava toteamukseni:

Tuo Hamina-platan aivan käsittämättömän überkova Keep On Knockin' on just presiis sitä mistä Hurriganesista oli livebändinä kysymys.
Teoriasta ja tekniikasta en ymmärrä hittojakaan, mutta livenä olen silti suurin, kaunein ja parhain. Ainakin yleisön mielestä.
Atomic Cafe
25.11.2011 14:24:26 (muokattu 26.11.2011 14:20:53)
Kari Peitsamo puhuu täyttä asiaa...Tällaista keskiluokkaisen perheen kasvattia kiehtoi se maailman kovuus ja uhma joka Hurriganesissa silloin oli.

Vaikka Hurriganes on nykyisillä mittapuilla mitattuna sangen kesyä kamaa niin kyllä Hurriganesin kovuus ja uhma oli juuri se asia joka sai teinipojan housut tutisemaan. Ja ihan kokemuksesta voin sanoa, että kyllä se kovuus ja uhma puri myös työläisperheiden teineihin enemmän kun lujaa.

Voisin jopa todeta että on lievä pettymys kun jälkikäteen on paljastunut että yhtyeen ainoa todellinen kovis oli Remu Aaltonen. Toisaalta kovuus ja kusipäisyys ovat samaa perhettä, joten väliäkös tuolla.

Ja kai se on niinkin että mustalaisilla ja valkolaisilla on niin erilainen kasvualusta että toinen kulttuuri kasvattaa niitä sellaisia koviksia ja toinen pehmoja. Tosin me työläisperheiden kasvatitkin olimme vielä tuohon aikaan jonkinlaisia mustalaisia, ainakin mitä yhteiskunnan päähänpotkimiseen ja rankkaan elämään tulee. Olkoonkin että vielä huonommassa asemassa olivat ne meidän isät jotka menettivät omat isänsä sodassa ja lähtivät sitten tietöihin 15-vuotiaana. Palkka kannettiin äidille ja tärkein työväline oli lapio, siinä sitä oli rokkenrollia vähäksi aikaa.

Hurriganes oli oman aikansa tuote, ajat muuttuvat ja ihmiset sen mukana...

...mutta Hurriganes on edelleenkin Hurriganes...

...ihan samalla tavalla kun Albert Järvinen on edelleenkin Albert Järvinen vaikka se on jo kuollut...

http://www.youtube.com/watch?v=ZjM1DhhYEU0&feature=related
Mika Kangas
26.11.2011 17:23:40
Soittaako se Järvisen poika muuten missään bändissä?
Rodger
26.11.2011 18:37:27
http://www.rytmi.com/silas-jarvinen-871/
2001 Silas soitti Bulldyke-nimisessä bändissä. Se taitaa olla jo historiaa.
Atomic Cafe
26.11.2011 18:51:05 (muokattu 26.11.2011 18:51:15)
Heh....Aluksi Silas halusi rumpaliksi, mutta päätyi kitaraan kaverien neuvosta: Kun sulla on niin hyviä kitaroita käytössä.
Mika Kangas
26.11.2011 18:54:29
Rodger: http://www.rytmi.com/silas-jarvinen-871/
2001 Silas soitti Bulldyke-nimisessä bändissä. Se taitaa olla jo historiaa.

'Kaikki on faijan jäämistöä. En ole ostanut kuin piuhoja ja hihnoja. Kaksi Stratocasteria, Tokai ja Fenderin Eric Clapton-malli sekä Gibson Les Paul Heritage Series. Kaksi Fenderin The Twin-styrkkaria ja 4×12 kaappi.'

Onneksi ei käy kateeks :)
AlaE
26.11.2011 18:58:19
Mika Kangas: 'Kaikki on faijan jäämistöä. En ole ostanut kuin piuhoja ja hihnoja. Kaksi Stratocasteria, Tokai ja Fenderin Eric Clapton-malli sekä Gibson Les Paul Heritage Series. Kaksi Fenderin The Twin-styrkkaria ja 4×12 kaappi.'

Onneksi ei käy kateeks :)

Ei sulla onneksi ole suurta syytä olla kateellinen, poika oli 10 - 11 -vuotias, kun isä kuoli. Jos jokin keppi jäi perinnöksi, eiköhän olla iloisia siitä. Hymiö tähän.
Salvo honore
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)