Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Axesrus-kitaranosat - onko kokemuksia?
1
Ekku01
22.11.2011 09:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.axesrus.com/axecart.htm
 
Onko kukaan tilannut tuolta kaulaa Stratoon tai Teleen? Lähinnä itseäni kiinnostaa miten vartautuu muiden valmistajien vastaaviin ja onko lähempänä halpissquiereita (modern C, ohut, liian taipuisa) vai perinteisiä Fendereitä (C-shape, paksuhko, jämäkkä)?
 
Noissahan on speksit kaulan paksuusista, mutta mulle noi numerot ei oikein kerro mitään. Enemmän kertoo jos joku sanoo, että "samanlainen kuin Classic Playerssä" tai "yhtä ohut kuin Am. standardissa".
 
"Joh. 3:16"
jkourula
22.11.2011 10:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekku01: http://www.axesrus.com/axecart.htm
 
Onko kukaan tilannut tuolta kaulaa Stratoon tai Teleen? Lähinnä itseäni kiinnostaa miten vartautuu muiden valmistajien vastaaviin ja onko lähempänä halpissquiereita (modern C, ohut, liian taipuisa) vai perinteisiä Fendereitä (C-shape, paksuhko, jämäkkä)?

 
Yhden telekaulan olen tuolta tilannut. Se oli satiinilakattu vaahterakaula, jossa oli 9.5-tuuman radius (ei taida olla enää tuolla myynnissä sellaista). Paksuus oli sellainen mukava, että tuntuu kädessä substanssia, mutta ei ole mikään halko. Selvästi paksumpi noita Squierin modernin C:n kauloja. Muutenkin hyvä kaula sopivaan hintaan, voin suositella.
 
charvette
22.11.2011 11:27:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin myös taannoin tuon 9.5" radiuksella olevan straton kaulan ja se taisi olla halvimmasta päästä. Ihan ok mutta ehkä ohuehko verrattuna esim. MIM telen kauloihin. Tilasin aiemmin yhden kalliimman telen kaulan "Historical Hybrid Series
Early 50s Telecaster Neck - Modern Radius" - taisi olla tämä. Se oli oikein laadukas ja mielestäni taas ehkä paksumpi kuin MIM kaulat.
Yksi bodykin (+muuta kilkettä) on tullut tilattua ja mielestäni laatu/hinta on ollut kohdallaan - eivät siis mitään Drparts osia.
 
Ekku01
22.11.2011 13:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset vastaajille!
 
Selvensi mainiosti mistä on kyse ja Historical-sarjan 'Early 60s Strat Neck' menee vakavasti harkintaan.
 
Vielä nämä olisi kiva tietää:
 
Oliko kaulan kiinnitysruuveja varten esiporattu reiät?
 
Paljonko tuli postimaksuja?
 
"Joh. 3:16"
jkourula
22.11.2011 14:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekku01: Kiitokset vastaajille!
 
Selvensi mainiosti mistä on kyse ja Historical-sarjan 'Early 60s Strat Neck' menee vakavasti harkintaan.
 
Vielä nämä olisi kiva tietää:
 
Oliko kaulan kiinnitysruuveja varten esiporattu reiät?
 
Paljonko tuli postimaksuja?

 
Ei ollut reikiä porattu.
 
Postimaksuja oli suht paljon, en muista tarkkaan mutta jotain 20-30 euroa se oli. Tilasin kyllä samassa kaulan kanssa jonkin verran muuta rautaa kuten tallaa ja mikkejä. Nopeasti tulivat kyllä perille.
 
Ekku01
26.11.2011 14:40:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jkourula: Ei ollut reikiä porattu.
 
Postimaksuja oli suht paljon, en muista tarkkaan mutta jotain 20-30 euroa se oli. Tilasin kyllä samassa kaulan kanssa jonkin verran muuta rautaa kuten tallaa ja mikkejä. Nopeasti tulivat kyllä perille.

 
Ok.
 
Miten muuten toi satula? Speksien mukaan tulisi valmiiksi uritetulla satulalla. Oliko tuo käytännössä tehty valmiiksi juuri kyseistä kaulaa varten, vaiko vain sellainen "sinnepäin"-versio, joka piti itse viimeistellä?
 
"Joh. 3:16"
jkourula
26.11.2011 14:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekku01: Ok.
 
Miten muuten toi satula? Speksien mukaan tulisi valmiiksi uritetulla satulalla. Oliko tuo käytännössä tehty valmiiksi juuri kyseistä kaulaa varten, vaiko vain sellainen "sinnepäin"-versio, joka piti itse viimeistellä?

 
Se oli kyllä tosi sinne päin. Piti hioa aika paljon korkeutta pois ja uratkin oli aika matalat.
 
Ekku01
07.01.2012 09:25:36 (muokattu 07.01.2012 09:27:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, torstaina lähti straton kaula tilaukseen (Historical Series Early 60s).
 
Antoivat sieltä Parcel2Go Tracking -numeron, jonka avulla voi seurata tilauksen kulkua. Jäi mietityttämään, tuleeko kaula nyt jonkun muun tahon kuin Itellan/Postin kautta suoraan ovelle, ja soittavat mulle puhelimella jos en ole paikalla?
 
Vaikka olen "miljoona" kertaa tilannut krääsää netistä, aina on tavarat tulleet niin, että Postin ilmoitus on tullut, jos ei ole paketti luukusta mahtunut. Mutta nyt jäi mietityttämään kun antoivat tuon Parcel2Go:n numeron.
 
Kaulankiinnitykseen saa antaa myös vinkkejä jos jotain olennaista tulee mieleen.
Kolmen millin terällä (1/8" suositeltiin jollain nettisivuilla) ajattelin porata reiät kiinnitysruuveja varten käyttäen itse tekemääni porausohjainta. Jos on jotain mitä kannattaa ottaa huomioon, niin kertokaa ihmeessä, mulla kun ei ole tästä hommasta aiempaa kokemusta.
 
"Joh. 3:16"
jkourula
07.01.2012 19:53:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekku01: No niin, torstaina lähti straton kaula tilaukseen (Historical Series Early 60s).
 
Antoivat sieltä Parcel2Go Tracking -numeron, jonka avulla voi seurata tilauksen kulkua. Jäi mietityttämään, tuleeko kaula nyt jonkun muun tahon kuin Itellan/Postin kautta suoraan ovelle, ja soittavat mulle puhelimella jos en ole paikalla?
 
Vaikka olen "miljoona" kertaa tilannut krääsää netistä, aina on tavarat tulleet niin, että Postin ilmoitus on tullut, jos ei ole paketti luukusta mahtunut. Mutta nyt jäi mietityttämään kun antoivat tuon Parcel2Go:n numeron.

 
Silloin kun tilasin niin tuossa oli muistaakseni tuo sama Parcel2Go. Hain muistaakseni paketin postista, mutta olivat kai yrittäneet toimittaa sitä ovelle. Seuvaana päivänä tuli lappu, jolla sen sai postista. Eivät yrittäneet soittaa.
 
Ekku01
08.01.2012 14:44:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jkourula: Silloin kun tilasin niin tuossa oli muistaakseni tuo sama Parcel2Go. Hain muistaakseni paketin postista, mutta olivat kai yrittäneet toimittaa sitä ovelle. Seuvaana päivänä tuli lappu, jolla sen sai postista. Eivät yrittäneet soittaa.
 
Okei, hyvä tietää tuo. Noista kuriiripalveluista kun on lukenut kaikenlaisia "kauhutarinoita", ettei koskaan tullut soittoa ja tavara palasi takaisin lähtöpisteeseen yms.
 
Kiitos vain infosta! Innolla odotan kaulan saapumista. Toivottavasti olisi edes kohtuu laadukas, ettei tule pahaa pettymystä. Ainakin paperilla - ja ketjun aiempien viestien perusteella - vaikuttaa lupaavalta.
 
"Joh. 3:16"
Ekku01
13.01.2012 22:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään posteljooni toi odotetun paketin ja sain joku aika sitten kitaran taas soittokuntoon. Asennus oli hartaan hidasta, kun yritin huolella tehdä ja kohtalaisen hyvä lopputulos tulikin.
 
Kaulasta ei ainakaan äkkiseltään löydy mitään moitittavaa. On suora, nauhat ja niiden päät ok ja takana sekä lavassa hieno vintagelakkaus. Paksuuskin on just sopiva: ei liian ohut, eikä liian paksu.
 
Jostain syystä otelauta tuntui todella kuivalta. Liekö sitten hyvä vai huono juttu; eikös sitä sanota että kuiva puu ei enää "elä" vaan on jo paremmin asettunut aloilleen? Kun laitoin otelautaan reiluhkosti sitruunaöljyä, niin tuntui, että puu imi sitä hyvin ja värikin tummeni heti (oli meinaan aluksi aika vaalea - ilmeisesti tuon kuivuuden tähden?)
 
Eipä tässä muuta. Hyvältä vaikuttava 60's strato -kaula. Saa nähdä muuttuuko mieli kun tuota on enemmän päässyt soittamaan.
 
"Joh. 3:16"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «