Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet mikit Tokaihin
1
The Oath
13.11.2011 23:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusia mikkejä olisin etsimässä tohon mun Tokai LS75 -kitaraan. Tarkoituksena olisi löytää semmoiset jotka käy melkein mihinvaan musiikkiin mutta soitan tietenkin kasarirokkia. :) Entiset mikit ovat ihan hyvät mutta varsinkin kaulamikki on tuhnu ainakin mun korvaan. Tallamikinkin vois uusia samalla..
 
Budjetti olis noin 50-150e.
 
Ehdotelkaapas.
 
jumara
13.11.2011 23:40:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ekaksi voisit koittaa poistaa kromikuoret mikeistä. Ne syö vähän purevuutta soundista, lisäksi vahaamattomat kuoret aiheuttavat lisääntynyttä kiertoherkkyyttä.
 
Kuoret on helppo poistaa: otat kielet pois, avaat mikkikehysten ruuvit, nostat mikit kehyksineen ja sulla onkin jo pääsy mikkien pohjaan. Kuori on kiinni mikin pohjalevyssä parilla pienellä tinauspisteellä, jotka on helppo katkaista esim. juuresveitsellä.
 
Kärsin itse ko. mikkien kiertoherkkyydestä, mikä johti poistamaan kuoret - samalla soundi muuttui mielestäni parempaan suuntaan.
 
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Harris
14.11.2011 08:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=576254
 
" Jäähyn syy: Kaikki jäähylle"
Entropia666
14.11.2011 08:39:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.guitarfetish.com tekee todella hyviä budjettimikkejä. Mulla on epiluurin lespassa tallassa EVH-kopio ja kaulassa Slash-kopio. Mikit on jotai 30€/laaki ja kestävät hyvin vertailua laadun kannalta toisissa kepeissä oleviin Seymour Duncanin, Bill Lawrencen ja DiMarzion mikkeihin. Valikoimaakin noilla on hyvin tuolla, malleista itse katselisin ehkäpä juurikin tuota samaa mikä mulla nyt on, lisäksi '59 kopio kannattaa myös pitää mielessä.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
juikkipuikki
14.11.2011 08:41:45 (muokattu 14.11.2011 08:45:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Multa lähtee huippusetti Ruokankaasta irti tän viikon aikana. Kyseessä Harry Haüsselin käsinkäämityt mikit joille uutena arvoa 240e.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=574188
 
Mikit siis Tozz XL(talla) ja Vin+(kaula)
 
Voin myydä 150e hintaan.
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
fesp
22.11.2011 09:52:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaan tokaihin laitoin ensin duncanin phat catit tallaan ja kaulaan joissa oli mukavan elävä ja erottuva saundi. Tykkäsin kovasti mutta suurimmaksi osaksi komppaajan roolissa toimivana vaihdoin lopulta tallamikin vähän tummempaan sh-1:seen ja ollut kovin tyytyväinen.
 
P90:sestä jäi hyvä maku vaikka jotkut sanovat ettei tuo humppariversio vastaa aitoa. Tiedä sitten..
 
Grugi
22.11.2011 10:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on omassa Tokaissa (LS-85) Duncanin Pearly Gates mikit ja niillä kyllä vetelee humpasta heavyyn.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
Laulava Kylätohtori
22.11.2011 11:05:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Oath: Uusia mikkejä olisin etsimässä tohon mun Tokai LS75 -kitaraan....
 
Mulla oli/on sama prosessi menossa, tuolla on itse aloittamani keskustelul:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=205104&co=30
 
Itse laskin mikkejä, mikä auttoi hieman, muttei tarpeeksi, eikä varsinaisesti poistanut itse ongelmaa. Tosin kiertoherkkyys laski huomattavasti. Sitten ostin Duncanin Phat Catit, jotka asennutan varmaan tällä viikolla paikalleen. Saa nähdä, miten saundi muuttuu...
 
The Oath
22.11.2011 12:08:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Mulla oli/on sama prosessi menossa, tuolla on itse aloittamani keskustelul:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=205104&co=30
 
Itse laskin mikkejä, mikä auttoi hieman, muttei tarpeeksi, eikä varsinaisesti poistanut itse ongelmaa. Tosin kiertoherkkyys laski huomattavasti. Sitten ostin Duncanin Phat Catit, jotka asennutan varmaan tällä viikolla paikalleen. Saa nähdä, miten saundi muuttuu...

 
Kertoileppa sitten että minkalaiset on. =)
 
Numb
22.11.2011 12:10:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Oath: Kertoileppa sitten että minkalaiset on. =)
 
Hyväthän ne ovat. Mulla on Flygarissa moiset. Humppareihin tottunutta saattaa tosin kiusata se, että hurisevat niin kuin single coilit tapaavat tehdä.
 
Turvallisuus on tunne, joka edeltää tilanteen tajuamista.
Laulava Kylätohtori
22.11.2011 12:45:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Oath: Kertoileppa sitten että minkalaiset on. =)

Joo, täytyy heti laittaa fiiliksiä, kun pääsee testaamaan. Huomenna vien vaihdettavaksi ja varmaan perjantaina pitäis olla valmista.
 
Numb: Hyväthän ne ovat. Mulla on Flygarissa moiset. Humppareihin tottunutta saattaa tosin kiusata se, että hurisevat niin kuin single coilit tapaavat tehdä.
 
Kyllä single coilitkin saa melko äänettömiksi. Itsellä Stratossa SD:t (tallassa tosin SJBJ-1) ja on kyllä tosi äänetön. Saa nähdä onko Phat Catit äänekkäämmät.
 
Laulava Kylätohtori
29.11.2011 15:18:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on Phat Catit paikallaan ja alustavassa testissä Bugeran kanssa oli kyllä helvetin hyvä saundi. Paljon parempi kuin alkuperäisillä.
 
Voin suositella lämpimästi. Ei menneet ne rahat hukkaan...
 
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
mattim
29.11.2011 20:30:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Nyt on Phat Catit paikallaan ja alustavassa testissä Bugeran kanssa oli kyllä helvetin hyvä saundi. Paljon parempi kuin alkuperäisillä.
 
Voin suositella lämpimästi. Ei menneet ne rahat hukkaan...

 
Mihin suuntaan soundit muuttuivat ?
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
Laulava Kylätohtori
30.11.2011 11:27:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Mihin suuntaan soundit muuttuivat ?
 
Aika vaikea kysymys, kun en ole mikään hifisteijä, mutta mutta, miten sen nyt kuvailisi...
 
Selkeämpi, "täyteläisempi", "lämpimämpi (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan)", erottelevampi, puuromaisuus katosi.
 
Pääasiassa testailin puhtaalla ja siinä toimi kyllä tosi hyvin. Kaulamikkikin kuulosti todella hyvältä, kun vanhoilla mikeillä se oli sellainen liian tumma ja jotankin tuhnu. Ei tullut ikinä käytettyä.
 
Humpparimaisuus taisi kadota, mutta eikös nämä olekin singlecoilit.
 
En osaa sitä järkevästi kuvailla, mutta jotenkin pidin puhtaasta saundista todella paljon. Säröilläkin on hyvät, mutta vaatii enemmän testailua ennen kuin uskaltaa alkaa enemmän hehkuttamaan.
 
Kuten joku tuolla toisaalla sanoi kyllä hyvin, että kitara ikään kuin heräsi uudelleen eloon.
 
Epäilemättä säröillä yhtä hyvä, mutta testataan nyt ensin, ettei tule liian hätäisiä lausuntoja. Toisaalta tuo saundi on nyt muutenkin hakusessa, kun uusi vahvistin ja uusia speduja tullut hommattua. Lisäksi olen vähentänyt särön määrää, mikä taas vaatii uusia säätöjä ja tarkempaa soittoa... ...mutta ei siitä tässä kohtaa sen enempää, se olis oman threadin paikka....
 
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
Laulava Kylätohtori
13.02.2012 17:23:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: www.guitarfetish.com tekee todella hyviä budjettimikkejä. Mulla on epiluurin lespassa tallassa EVH-kopio ja kaulassa Slash-kopio. Mikit on jotai 30€/laaki ja kestävät hyvin vertailua laadun kannalta toisissa kepeissä oleviin Seymour Duncanin, Bill Lawrencen ja DiMarzion mikkeihin. Valikoimaakin noilla on hyvin tuolla, malleista itse katselisin ehkäpä juurikin tuota samaa mikä mulla nyt on, lisäksi '59 kopio kannattaa myös pitää mielessä.
 
Eipä ole tullut tuolla lespalla soiteltua, vaikka mikkien vaihdon jälkeen on saundi kohdallaan. Ajattelin, jos kokeilisi vielä vaihtaa siihen kunnon humbuckerit ennen kuin luovutan ja uskon, että les paul ei vain ole minun juttuni...
 
Nuo GFS:t kiinnostaisivat, koska en viitsi enää ostaa mitään Duncaneita ym. siihen. Olisiko kellään kokemuksia näistä?
 
http://www.guitarfetish.com/GFS-pro … ckel-Case-Bridge-Pickup_p_4150.html
 
ps. saattaisi tulla Duncanin Phat Catit myyntiin, jos tämä projekti etenee toteutukseen asti...
 
Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «