Aihe: Kvinttisoinnut
1
Zarmo
07.04.2004 12:52:21

Kvarttisoinnusta oli jo puhetta, niin kertokaa nyt joku kvinttisoinnuistakin. Siis kvinttejä päällekkäin. Kivalta kuulostavat nekin.
Don´t you know there ain´t no Devil That´s just God when he´s drunk - Tom Waits Katusoittokaveri haussa Jyväskylästä.
mklami
07.04.2004 13:10:49

Kvarttisoinnusta oli jo puhetta, niin kertokaa nyt joku kvinttisoinnuistakin. Siis kvinttejä päällekkäin. Kivalta kuulostavat nekin.

Jep. Tuloksena varsin avointa ja pelkistetyn kaunista harmoniaa.
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
blastoff
07.04.2004 13:34:07 (muokattu 07.04.2004 13:35:17)
Kuuntele The Police-yhtyettä: Message in a Bottle, Every Breath you take...
I forgot my mantra
hörhö
07.04.2004 14:00:24 (muokattu 07.04.2004 14:00:33)

Mitäpä haluat niistä tietää? Selitit jo itse, mitä ne on.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Zarmo
07.04.2004 14:56:39

Mitäpä haluat niistä tietää? Selitit jo itse, mitä ne on.

No ajattelin, että jollain on jotain syväluotaavaa mielessä. Tietysti oivia käyttökohteita voi mainostaa. Itse työnnän niitä vaan jonnekin. Kitaralla sellaisia heviysejä.
Don´t you know there ain´t no Devil That´s just God when he´s drunk - Tom Waits Katusoittokaveri haussa Jyväskylästä.
baron
07.04.2004 15:04:24

No ajattelin, että jollain on jotain syväluotaavaa mielessä. Tietysti oivia käyttökohteita voi mainostaa. Itse työnnän niitä vaan jonnekin. Kitaralla sellaisia heviysejä.

Niistä saa kivoja "power chordeja"
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
Locrian
07.04.2004 15:27:53
Joo mäkin käytän niitä just power-chord muodossa.Makeita arpeggioitakin saa jos ei nyt ihan puhtaasti kvinteillä tarvii pelata.Just eilen tein yhteen biisiin tommosen kvinteillä pelaavan sweeppihomman E-F-G (7add9) kuvion päälle.Tosin siinä hypätään vaan terssi puolessa välissä.Miksei pelkillä kvinteilläkin oikeestaan...
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
mr.muzak
09.04.2004 02:10:12
Joo mäkin käytän niitä just power-chord muodossa.Makeita arpeggioitakin saa jos ei nyt ihan puhtaasti kvinteillä tarvii pelata.Just eilen tein yhteen biisiin tommosen kvinteillä pelaavan sweeppihomman E-F-G (7add9) kuvion päälle.Tosin siinä hypätään vaan terssi puolessa välissä.Miksei pelkillä kvinteilläkin oikeestaan...

Joskus ihastuin Russell Ferranten tapaan käyttää käännöksiä joissa oli kaksi kvinttiä lähekkäin toisiaan (yksinkertaisuudessaan Cmaj7 E-H-C-G alhaalta ylöspäin). Noilla saa melko paljon kivaa kun vähän soveltaa..Varsinkin sekoittaessa kvartteja muunnoksineen mukaan.
anguished
09.04.2004 13:37:26
Tulipa vaan mieleen, että esim. kvarttisointu A D G on käänteisenä kvinttisointu; G D A. Netissä oli hyvä sivusto missä näitä selitettiin, googlella vaan.
ba-Rokki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)