Ajattelin vähän kartoittaa tele- ja stratomiesten mieltymyksiä kitaran kaulan suoruuden suhteen. Itse olen pitänyt kaulaa joko lähes suorana tai korkeintaan 1,5mm notkolla (12. nauhan kohdalta katsottuna). Omasta mielestäni fenkuista lähtee puhtailla soundeilla paras twängi näin säädettynä. Mitäs olette muut asiasta mieltä? "What chew gon' play now?"
"Bobby, I don't know. But what's it ever I play, it's got to be funky" |
Joees 09.04.2004 14:36:14 | |
---|
Kyllä relifiä pitää vähän olla. Sillon kun mulla oli Telecaster niin siinä oli, en muista kuinka paljon, mutta oli kuitenkin. Paremmin soi jos ei ole ihan suora. Groooove is in heart! |
PekKampela 09.04.2004 14:40:29 | |
---|
Kyllä relifiä pitää vähän olla. Sillon kun mulla oli Telecaster niin siinä oli, en muista kuinka paljon, mutta oli kuitenkin. Paremmin soi jos ei ole ihan suora. Twängään tätä! |
JanneT 09.04.2004 17:42:49 | |
---|
Itselläni on Tele ja pidän kaulan lähes suorana. Itselleni tämä asetus on istunut kaikkein parhaiten. |
Vemmy 09.04.2004 18:32:54 | |
---|
Omassa Stratossa on lähes suora kaula, ei ole juurikaan mutkalla kaula, käytännössä ei ollenkaan. Jostain syystä toimii parhaiten noin. Niin, ja tallakin on kelluvana. Se on kitara- ja käyttäjäkohtaista noiden säätöjen suhteen. Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
LaXu 09.04.2004 19:13:14 | |
---|
Fenderia en omista enkä näillä näkymin tulekaan omistamaan, mutta Morganin stratokopsussani on ihan tilkkasen reliefia. Kitarassa on kyllä Fendereita suurempi radius (12" vs. 7-9.5"). |
Juzzu 09.04.2004 19:17:34 | |
---|
Mulla on tuossa Telessä tällä hetkellä käytännössä suora kaula mutta pikkaisen reliefiä siihen haluaisin. Kaula meneekin pakkovääntöön tämän vklopun aikana. Mutta tämä kommentti kannattaa jättää huomiotta, koska eip ole fenderi tuo :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! (EVVK jäsen nro. tsiljoona) |