Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähkökitaran mikit
1
-Flashback-
20.11.2011 19:28:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Yamahan Eg112C sähkökitara johon olen ajatellut vaihtavani mikrofonin/mikrofonit. Minkälaisia mikrofoneja on olemassa sähkökitaroille, jotka voisivat sopia minun kitarallenikin? Etsin enemmän jotakin metallisoundiin sopivaa. Minkälaisia asioita kannattaa ottaa huomioon mikrofonien vaihdossa? Minulla ei ole tästä asiasta entuudestaan minkäänlaista tietoa, joten aika perusteita tarvitsisin. Tähän voisin lisätä vielä että jos tiedätte jotain halpoja/hyviä vahvistimia, niin pistäkää linkkejä. Kiitos jo etukäteen :)
 
jra
20.11.2011 19:43:43 (muokattu 20.11.2011 19:53:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Flashback-: Minulla on Yamahan Eg112C sähkökitara johon olen ajatellut vaihtavani mikrofonin/mikrofonit. Minkälaisia mikrofoneja on olemassa sähkökitaroille, jotka voisivat sopia minun kitarallenikin? Etsin enemmän jotakin metallisoundiin sopivaa. Minkälaisia asioita kannattaa ottaa huomioon mikrofonien vaihdossa? Minulla ei ole tästä asiasta entuudestaan minkäänlaista tietoa, joten aika perusteita tarvitsisin. Tähän voisin lisätä vielä että jos tiedätte jotain halpoja/hyviä vahvistimia, niin pistäkää linkkejä. Kiitos jo etukäteen :)
 
Tuossa Yamahassa näyttäisi olevan S-S-H -mikitys, eli kaksi yksikelaista "strato-mikkiä" ja tallassa näyttäisi olevan normaali humbucker. Jos rahaa on rajoitetusti käytössä, niin itse vaihtaisin vain tallamikin, kun kerran metallisoundi on haussa. Minkälainen budjetti on käytössä? Mikeissäkin hintahaitari on aika suuri (10€-200€ tai enemmän).
 
Ja, vahvarista+pedaaleista on sitten tietysti pitkälti kiinni, onko tuosta mikin vaihdosta hyötyä vaiko ei.
 
Vahvarisuosituksiin vaikuttaa, mikä on itsellesi "halpa", ja soitatko vain kotona, vaiko kokonaisen bändin kanssa. Edullisia ja käyttökelpoisia ovat varmaankin käytettynä Mnetin Torilta Roland Cube (micro tai isompi) tai sitten joku Voxin Valvetronics (VT15, VT50, VT100 jne, XL taisi olla enemmän metalliin kallellaan, mutta oliko huonompi kuin perusmallit?)
 
E: Ja, tuossa yllä on ketju, jossa lienee valmiiksi lähes kaikki tieto mikeistä mitä tarvitset:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=63008
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
-Flashback-
21.11.2011 08:37:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Tuossa Yamahassa näyttäisi olevan S-S-H -mikitys, eli kaksi yksikelaista "strato-mikkiä" ja tallassa näyttäisi olevan normaali humbucker. Jos rahaa on rajoitetusti käytössä, niin itse vaihtaisin vain tallamikin, kun kerran metallisoundi on haussa. Minkälainen budjetti on käytössä? Mikeissäkin hintahaitari on aika suuri (10€-200€ tai enemmän).
 
Ja, vahvarista+pedaaleista on sitten tietysti pitkälti kiinni, onko tuosta mikin vaihdosta hyötyä vaiko ei.
 
Vahvarisuosituksiin vaikuttaa, mikä on itsellesi "halpa", ja soitatko vain kotona, vaiko kokonaisen bändin kanssa. Edullisia ja käyttökelpoisia ovat varmaankin käytettynä Mnetin Torilta Roland Cube (micro tai isompi) tai sitten joku Voxin Valvetronics (VT15, VT50, VT100 jne, XL taisi olla enemmän metalliin kallellaan, mutta oliko huonompi kuin perusmallit?)
 
E: Ja, tuossa yllä on ketju, jossa lienee valmiiksi lähes kaikki tieto mikeistä mitä tarvitset:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=63008

 
Joo eli sanoisin, että sellanen 0-80e budjetti tohon mikkiin varattu. Ja tosta vahvarista sen verran, että ihan kotona soittelen ja silloin tällöin kavereiden kanssa. Eli ei bändissä.
 
-Flashback-
21.11.2011 08:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Tuossa Yamahassa näyttäisi olevan S-S-H -mikitys, eli kaksi yksikelaista "strato-mikkiä" ja tallassa näyttäisi olevan normaali humbucker. Jos rahaa on rajoitetusti käytössä, niin itse vaihtaisin vain tallamikin, kun kerran metallisoundi on haussa. Minkälainen budjetti on käytössä? Mikeissäkin hintahaitari on aika suuri (10€-200€ tai enemmän).
 
Ja, vahvarista+pedaaleista on sitten tietysti pitkälti kiinni, onko tuosta mikin vaihdosta hyötyä vaiko ei.
 
Vahvarisuosituksiin vaikuttaa, mikä on itsellesi "halpa", ja soitatko vain kotona, vaiko kokonaisen bändin kanssa. Edullisia ja käyttökelpoisia ovat varmaankin käytettynä Mnetin Torilta Roland Cube (micro tai isompi) tai sitten joku Voxin Valvetronics (VT15, VT50, VT100 jne, XL taisi olla enemmän metalliin kallellaan, mutta oliko huonompi kuin perusmallit?)
 
E: Ja, tuossa yllä on ketju, jossa lienee valmiiksi lähes kaikki tieto mikeistä mitä tarvitset:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=63008

 
Mut joo pitää tosiaan katsoa vielä kun luin tota toista keskustelua aiheesta niin huomasin tuon että vahvari vaikuttaa paljon asiaan myös. Että oisiko sittenkin järkevää ostaa vain vahvari? Yksi kyllä mikä vaivaa tuossa nykyisessä saundissa on se että korkeat äänet eivät kuulosta todellakaan hyvälle.
 
Vetehinen
21.11.2011 12:24:37 (muokattu 21.11.2011 12:51:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta vaan uusi vahvistin, vaikka ei ole mitään käsitystä millaisella telkänpöntöllä päristelet nykyisin menemään. Tällaisia voisi mieluummin kysyä siinä jo linkitetyssä viestiketjussa.
 
Music is the best escape.
Metalkallo
13.02.2015 18:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis semmoinen kysymys, että millä tavalla saisi kullatun mikin kuoren kultaukset pois? Kullatun kuoren alla kun on hopeiset kuoret ja haluaisin saada ne esiin, onko mitään ainetta millä saisi helposti kuorittua kullat pois tai saako ne jotenkin raapimalla?
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
73nd3r
13.02.2015 22:17:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikkihan on mahdollista, mutta ehdotan mieluummin uusien kuorien ostamista.
Se kultaus on todennäköisimmin pinnoite, ei maalia tms. jonka saisi kemikaaleilla irti. Hiomalla taas tulee helposti pahaa jälkeä.
 
Valikoima on aika iso, ja useimpiin mikkeihin voi vaihtaa kuoret (varmista kuitenkin ensin, ettei sulla satu olemaan just sellaisia joita ei saa ehjänä irti).
 
http://www.millbrook.fi/tuotteet.php?k=17599&tuoteryhma_id=111
http://www.spelektroniikka.fi/tuott … keet-mikrofonin-kuoret-kitara-basso
 
LaMotta
13.02.2015 22:26:37 (muokattu 13.02.2015 22:28:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Olis semmoinen kysymys, että millä tavalla saisi kullatun mikin kuoren kultaukset pois?
 
Kiillotus- tai hiontatahna? http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=211899
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Metalkallo
13.02.2015 22:36:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kiillotus- tai hiontatahna? http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=211899
 
Jahaa, täällä olikin ketju tälle aiheelle. Kiitos. :)
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Metalkallo
14.02.2015 16:04:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs on yleensä tuon trembucker kokoisen mikin nuo mitat? En ole kovin hyvä näissä mitta-asioissa joten jos joku tietäisi.
 
Onko tämä trembucker kuori.
http://www.spelektroniikka.fi/tuott … -humbucker-kuori-52-mm-kromi-102559
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Pelimonni
22.02.2015 00:29:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Flashback-: Minulla on Yamahan Eg112C sähkökitara johon olen ajatellut vaihtavani mikrofonin/mikrofonit. Minkälaisia mikrofoneja on olemassa sähkökitaroille, jotka voisivat sopia minun kitarallenikin? Etsin enemmän jotakin metallisoundiin sopivaa. Minkälaisia asioita kannattaa ottaa huomioon mikrofonien vaihdossa? Minulla ei ole tästä asiasta entuudestaan minkäänlaista tietoa, joten aika perusteita tarvitsisin. Tähän voisin lisätä vielä että jos tiedätte jotain halpoja/hyviä vahvistimia, niin pistäkää linkkejä. Kiitos jo etukäteen :)
 
Tallamikkiin kannattaa satsata. Keskimikki on turha. Jos alkaa blues kiinnostaa, niin sitten kaulamikki parempaan.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
Metalkallo
19.07.2015 19:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas monella on ollut uuden mikin kuoren päällä muovi jonka saa kyllä vetäistyä irti, mutta josta jää inhat liimatahrat kuoreen eikä sitä saa putsattua sitten millään, ja kaiken lisäksi se liima haisee ihan yrjöltä tai vastaavalta? :D
 
Mä hommasin seth loverin kaulaan ja sen kuoren päällä oli muovi jonka pohjassa oli juuri tuollaista inhaa ja ihan oksennukselta haisevaa liimaa mistä jäi kuoreen liimatahrat jotka ei lähde pois. Mulla kyllä oli muita vanhoja kultakuoria itselläni et irroitin likaisen kuoren ja pistin oman.
 
Muistaakseni joistakin mikeistä on lähtenyt tuo muovi helposti ilman jälkiä, en tiedä sitten mikä tässä oli?
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
discominister
20.07.2015 10:23:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Flashback-: Minulla on Yamahan Eg112C sähkökitara johon olen ajatellut vaihtavani mikrofonin/mikrofonit. Minkälaisia mikrofoneja on olemassa sähkökitaroille, jotka voisivat sopia minun kitarallenikin? Etsin enemmän jotakin metallisoundiin sopivaa. Minkälaisia asioita kannattaa ottaa huomioon mikrofonien vaihdossa? Minulla ei ole tästä asiasta entuudestaan minkäänlaista tietoa, joten aika perusteita tarvitsisin. Tähän voisin lisätä vielä että jos tiedätte jotain halpoja/hyviä vahvistimia, niin pistäkää linkkejä. Kiitos jo etukäteen :)
 
Minulla on/oli ensimmäisen sähkökitarana lähes sama kitara Yamaha ERG-121, johon vaihdoin tallaan Seymour Duncanin JB:n. No mitä siitä nyt sanoisi.. Ei olisi kannattanut. Yllättävää kyllä soundi ei omasta mielestäni paljoakaan parantunut ja huomasin, että alkuperäiset mikit olivat yllättävän hyvät tuollaiseksi 80€ käytettynä hintaiseksi.
 
Nyt 10 vuoden soiton jälkeen suosittelisin satsaamaan parempaan kitaraan ja katsomaan niitä mikkejä sitten :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «