Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: wah wah rohisee
1
chilli
19.11.2011 07:24:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaiskohan kukaan neuvoa hyvää kontakti spray putelia jolla saisin rohisevan wahin potikan toimimaan? Oon kokeillut kontakt 61 merkistä ja sillä pedaali toimii vähän aikaa täysin moitteetomasti, mutta vain vähän aikaa, eli oliskohan jotain sopivampaa ainetta mitä vois tohon suihkauttaa?
 
blaekie
19.11.2011 16:29:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chilli: Osaiskohan kukaan neuvoa hyvää kontakti spray putelia jolla saisin rohisevan wahin potikan toimimaan? Oon kokeillut kontakt 61 merkistä ja sillä pedaali toimii vähän aikaa täysin moitteetomasti, mutta vain vähän aikaa, eli oliskohan jotain sopivampaa ainetta mitä vois tohon suihkauttaa?
 
Kyllä se ei siitä juurikaan parane, jos olet tuota jo kokeillut. Pysyvä ratkaisu on koko potikan vaihto. Se spray ei korjaa kulunutta vastusrataa siinä potikassa.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
chilli
19.11.2011 19:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Täytyy varmaan sitten alkaa metsästämään potikoita. Kiitti.
 
s151669
19.11.2011 21:07:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon ongelmaanhan on sellainenkin ratkaisu, että korvataan wahin potikka kytkennän päässä LDR:llä ja pistetään alkuperäinen potikka ohjaamaan lediä joka teipataan siihen LDR:n kylkeen. Tai käytetään valmista optocoupleria. Saattaapi tosin vaatia "vähän" säätöä että saa toimimaan kuten kytkentä alunperinkin.
 
Ja disclaimer: mulla ei ole wahia, kun en osaisi sellaista kumminkaan käyttää. Eikä sähköinssin tutkintoakaan sen puoleen...
 
Antikitarasankari
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «