Victor Helldriver 17.11.2011 08:13:17 | |
---|
okei just tota osastoa mä hain ku puhutaan hevistä ja telestä. pitää tsiigaa linkki kuhan saa kajarit kii nyt täl pikkuminiläppärillä ei viiti kuunnella. Bigger man is ALWAYS better than the little man... |
fox 17.11.2011 09:53:27 | |
---|
Victor Helldriver: aika off-topikiks menee taas mut oonko ihan väärässä vai eiks sil ollu joku danelectrokin käytös levyillä? Kai sitä saa vähä offarin puolellakin mennä.. Onhan sillä ollu Danelectro sekä levyllä että stagella.. Jos jostain saat How The West Was Won -DVD:n niin siinäkin on Dano kun ne soittaa "Kashmir"-biisiä. Ja Jimmy seisoo perin vinossa.. se Dano oli jossain ihan "omaperäsessä" vireessäkin, jos oikein muistan.. |
juici 17.11.2011 17:41:04 | |
---|
Pantse: Eipä ole itsellä kokemusta telecastesterista hevimusiikissa, mutta nähtyäni tämän Gojiran livevideon, vakuutuin kyseisen kitaramallin sopivuudesta myös rankempaan menoon: http://www.youtube.com/watch?v=Y6qRFb2jisg Ehkäpä telen soundi on vähän turhan ohkanen metalliin joidenkin mielestä, vaan eipä tuo välttämättä haittaa ainakaan bändissä, jossa on kaksi kitaristia. Kahden kitaran bändissä tuo ainakin erottelevuutta. Kaverin kanssa kerran demoteltiin yhtä BM-biisiä. Molemmilla oli MicroCubet. Itse soitin Tokain Telellä Marshall-mallinuksella ja kaveri aktiivipiirillä varustetulla Charvelilla Mesa-mallinnuksella. Sopiva yhdistelmä syntyi. Liittymättä välttämättä mihinkään. Itse kyllä vetelen orkkismikeillä Telellä sekä hardcorea että blackmetal sahauksia. Tallahumppari vois kuitenkin ehkä olla se juttu... "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
Victor Helldriver 18.11.2011 07:14:41 | |
---|
fox: Kai sitä saa vähä offarin puolellakin mennä.. Onhan sillä ollu Danelectro sekä levyllä että stagella.. Jos jostain saat How The West Was Won -DVD:n niin siinäkin on Dano kun ne soittaa "Kashmir"-biisiä. Ja Jimmy seisoo perin vinossa.. se Dano oli jossain ihan "omaperäsessä" vireessäkin, jos oikein muistan.. kashmirissa jonku guitar worldin vanhojen nuottien mukaan vire ois: D,A,D,G,A,D oon ite jammailupohjalta rusauttanu vaan droppideen ku kashmirriffei ollaan vedelty. ainakin mulle se olikse toka riffi on paljo helpompi vetää pelkällä yhen kielen muutoksella standardista. joo hitto how the west was won-dvd multa puuttuukin. joku promo-levy siitä löytyy mis on viis biisiä ja hiton magee digikuori avattavalla hippimeinigillä Bigger man is ALWAYS better than the little man... |
treble 18.11.2011 10:01:39 | |
---|
jumara: Aloittajalle OT: ei se sun munaton demppi johdu (ainakaan pelkästään) siitä straton vibratallasta - Custom 5 on hiton hyvä classic rock -mikki, mutta hevanderiin siinä ei ole tarpeeksi middleä. Duncan distortionia kehiin niin johan dempit puree. Olisikohan sitten pelkkä Custom parempi vaihtoehto? Eli tallahumppari olisi siis hommassa oltava, ja mielellään sellainen ilman sitä tyypillistä tele tallaa. Miten sitten tuo materiaali? Ruusupuu otelautoja olen aina suosinut ihan jo tatsinkin takia. Mutta miten sitten tuo runko materiaali? Leppähän on perinteinen tele materiaali ja siitä varmaan tulee myös se soundin ohuus vaiko? Saisikos mahonki runkoisella telellä läskimpää soundi maailmaa aikaiseksi? Periaatteessa tällöin kitarassa olisi tosiaan teleä vain varjo, kuten joku jo totesikin, mutta yksi suurimpia kriteerejä myös telessä mulle oli se, että se vaan muodoltaan jotenkin hivelee silmää niin maan penteleesti. :) Periaatteessahan mulle täydellinen keppi siis olisi tuo Jim Root jos siihen vaihtaisi passiivimikit. Siinähän muistaakseni mahonki runko oli. Katselin myös, että mahonkirunkoja löytyi myös noista thinline vehkeistä, mutta niissä on tuo f-aukko. Miten se vaikuttaa soundiin? Ohentaa? Pehmentää? Onko se kitara ontto muualta kuin vaan sen aukon kohdalta? Miten jos tuollaisen normi "tele tallan" vaihtaa tavalliseen hardtailiin, niin kuinka paljon siinä joutuu hommia tekemään yhteensopivuuksin/maadoitusten kanssa? Paljon on tullut vastauksia ja kiitos siitä! |
varakeef 18.11.2011 13:52:44 | |
---|
treble: Eli tallahumppari olisi siis hommassa oltava, ja mielellään sellainen ilman sitä tyypillistä tele tallaa. No sittenhän kysymys on tavallaan ohitettu... eli epäilemättä tuollainen kitara soveltuu heviin siinä missä mikä tahansa muukin lankkusähkis kaksikelaisin mikrofonein. Telehän se ei enää ole. Miten sitten tuo materiaali? Ruusupuu otelautoja olen aina suosinut ihan jo tatsinkin takia. Mutta miten sitten tuo runko materiaali? Leppähän on perinteinen tele materiaali ja siitä varmaan tulee myös se soundin ohuus vaiko? Saisikos mahonki runkoisella telellä läskimpää soundi maailmaa aikaiseksi? Rungon materiaalilla ei ole teleissäkään merkitystä, varsinkan jos isommalla säröllä vetelee. Katselin myös, että mahonkirunkoja löytyi myös noista thinline vehkeistä, mutta niissä on tuo f-aukko. Miten se vaikuttaa soundiin? Ohentaa? Pehmentää? Onko se kitara ontto muualta kuin vaan sen aukon kohdalta? Niitä onttouksia on tehty vähän eri tavoin, joissain on ontelo vain yläosassa, joissain on myös alhalla vastaava lokero. Eivät ole yhteydessä toisiinsa. Seinämän paksuus ehkä puolisen senttiä. Kannen ja pohjan paksuus on ehkä hivenen vähemmän. Kierto-ongelmia voi hivenen tulla, ei kuitenkaan mahdoton ole rakenne siinä suhteessa. Soundieroa ehkä on, voisiko sitä hivenen puumaisemmaksi kutsua, mutta jälleen sama asia: mitä enemmän säröä ja täpöä, sitä vähemmän vaikutusta puilla. Miten jos tuollaisen normi "tele tallan" vaihtaa tavalliseen hardtailiin, niin kuinka paljon siinä joutuu hommia tekemään yhteensopivuuksin/maadoitusten kanssa? Mikä sitten on tavallinen hardtail? Strato ilman jousia, joku Gibson tyyppinen vai jotain muuta? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
|
Dinorocker 19.11.2011 19:23:47 | |
---|
Mites olis... Quarterpounder? Hieno mikki. Turbo!!! |
aristoteles666 20.11.2011 10:22:49 | |
---|
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
jonsku1 21.11.2011 13:13:13 | |
---|
Itse olen myös miettinyt teleä raskaampaan musaan, kun ei oikein perinteiset hevitorrakot ulkonäköinen mietitytä. Blacktop teleä olen hieman katsellut. Myös Jim Root tele kiinnostaa mutta ei aktiivimikeillä. Saapi tarjota jompaa kumpaa pikaviestillä jos löytyy. Onko mahongilla niin suurta eroa soundillisesti hevihommissa verrattuna esim. leppään? |
call_of_c 21.11.2011 18:19:21 | |
---|
lapset leikkivät nukeilla, aikuiset leikkivät ihmisillä |
Vildascq 21.11.2011 21:28:31 | |
---|
Jos NWOBHM käy nykymaailmassa vielä hevistä, niin heitänpä esiin nimen Steve Zodiac. Vardis-yhtyeen nokkamiehellä oli kuvissa aina Tele, ja sellaisella hän soitti Tavastian keikan joskus vuonna 1981. http://www.youtube.com/watch?v=ulxG2jSN-6U |
jumara 21.11.2011 23:29:22 | |
---|
call_of_c: Onkos kukaan testannut tällaisia Telessään? http://www.bareknucklepickups.co.uk … s=vintage_hot&pickup=piledriver On! Minä! Mulla oli tuollainen Custom Telessä. Rokkaa niin perkeleesti! Tosi tymäkkä soundi, mutta silti selkeästi yksikelaisen "sävyltään ilmava" soundi. Mistään twangistä ei voi mielestäni enää puhua, eli miinuspuolena telemäisyydestä joutuu kyllä luopumaan. Mut ei tää ollutkaan mikään country-thread... Jos jossain kohtaa hankin vielä telen, niin Piledriver on kyllä vahva kandidaatti talla-asemaan, kaulaan sitten joku vintagehenkisempi puhtaita ja bluessäröjä varten... Otappa yhteyttä Nymanin Björniin www.tubesound.fi, parhaassa tapauksessa hepulla on Piledriveria varastossa. En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa. |
leavings 28.11.2011 20:04:59 | |
---|
Kannattaa kuunnela John 5:sen kitarointia, kyllä tuo aika läheltä heviä jo lipasee, vähän vaikea luokitella mutta herralla on muistaakseni useemman sadan telen kokoelma. John on soittanut ainakin Marilyn Mansonin ja Rob Zombien kanssa joten kyllä sen ainakin voi indrustialiksi luokitella. Eniten tykkään kuitenkin hänen soolotuotannostaan jossa taidot tulevat esille. Katsastamisen arvoinen artisti, suosittelen. |
naavanka_ 28.11.2011 21:31:53 | |
---|
Bum: Kannattaa kuunnela John 5:sen kitarointia, kyllä tuo aika läheltä heviä jo lipasee, vähän vaikea luokitella mutta herralla on muistaakseni useemman sadan telen kokoelma. John on soittanut ainakin Marilyn Mansonin ja Rob Zombien kanssa joten kyllä sen ainakin voi indrustialiksi luokitella. Eniten tykkään kuitenkin hänen soolotuotannostaan jossa taidot tulevat esille. Katsastamisen arvoinen artisti, suosittelen. Paitsi että ei sekään jonneviitosen tele mikään tele ole :) |
elsewhere 28.11.2011 22:16:10 | |
---|
On sillä kyllä aika monta normiteleäkin :) ~ Love broke out and I forgot it's war. |
naavanka_ 28.11.2011 22:27:35 | |
---|
elsewhere: On sillä kyllä aika monta normiteleäkin :) Ohan sillä muutama mutta tarkotin sen sigu teleä |
JuSu 29.11.2011 07:24:17 | |
---|
aristoteles666: kolo on liian pieni. Kyllä. On kuitenkin olemassa P90 -kokoisia humbuckereita (vrt. yksikelaisen kokoinen humppari). Esim Dimarziolla on P90 -kokoiset versiot mm. Super Distortionista ja Tone Zonesta: http://www.dimarzio.com/pickups/soap-bar JuSu |
MoreK 29.11.2011 12:20:22 | |
---|
Vinkki: Mnet - Kimppatilaukset -huoneessa on käynnistymässä Wolf -tilaus, jossa pari tilaajaa vielä puuttuu Wolf-TC2 -telelle. Kyseiseen peliin tulee humppari tallaan, kaula 12" radiuksella jne., joten eiköhän tuolla hevit irtoa. Yhden tilauksen kokemuksella Wolf-kitaroissa on kyllä hinta-laatu -suhde kohdallaan. |
Paby 03.12.2011 22:17:14 | |
---|
Juum tossa olis omakuvissani yksi hevitele. Mahonkirunko antaa oikeat sävyt saundiin, ja suht perinteinen teletalla kivasti telen klangia. Sinkkumikkejä (Fender Nocaster) on kokeiltu, mutta parhaiten toimii mahonki telessä humpparien kanssa. On melkoisen all-around kitaram, kun vielä puolitukset jaksaa laittaa kuntoon. Mikit on vielä GFS halpiksia, mutta paremmat olisi mielessä. Lollarilta ei taida saada teleen rail-mikkejä? Bardenit sitte. Mutta hätävaraksi voin suositella GFS:n modern leadia. Toimii. Isolla teellä. Every instinct I have, in every aspect of life, be it something to wear, something to eat - it's all been wrong. Pabyn Levyt |