Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaapelimysteeri
1
rintapek
19.11.2011 15:03:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikkihan tietää, et jos on yks vaaksaa pitempi johto, niin se on solmussa ittensä kanssa. Mut nyt tuli eteen mysteeri, jolle en selitystä keksi.
Eilen pikkujoulukeikalla vedin ton meidän lavarasian ihan tyhjälle lavalle etumikkien väliin ja siit kaapeli ihan siististi laskien reunoja myöden taakse miksuttimelle. Siin oli bändin takana tekokukkaistutuskoroke täynnä tekosaniaisia, kukkavaloja ja sen semmoista ja sinne korokkeen syvennykseen ihan nätisti laskin kaapelin ja jemmasin ylimääräiset piiloon.
Mut purkuvaiheessa taas tyhjältä lavalta lähdin purkamaan kaapelia pois - niin mysteeri iski. Niit tekosaniaisia ja kukkavalojen sähköjohtoja oli sidottu toisiinsa ja niputettu naruilla, niin toi meitin kaapeli oli yhden tommoisen narusolmun sisällä. Mä jouduin avaamaan sitä solmua, että sain kaapelin pois.
Voin vakuuttaa, et bändikamojen seassa ei ole käyny kukaan tekemässä jekkua ja silti ihan siististi laskettu kaapeli on tommoisen Gordionin solmun sisällä.
 
Mä alan uskoa siihen, et kaapelisotkut johtuu siitä, et kaapeleilla on oma tahto ja ne haluaa olla sotkussa.
 
One kind of music only - the good kind
Jaava
19.11.2011 15:38:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sun pitää pitää niille parempaa kuria.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
varakone
19.11.2011 16:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Kaikkihan tietää...
Mä alan uskoa siihen, et kaapelisotkut johtuu siitä, et kaapeleilla on oma tahto ja ne haluaa olla sotkussa.

 
Sä olet jättänyt kaapelin siunauksen tekemättä? Siunattu kaapeli ei tee itsekseen solmuja. Pastorointi vaan seuraavalle asiaan kuuluvalla hartaudella "hospoti hospoti", ehtoollinen, ja ei kun plugi kiinni.
 
Ja muista nyt ettei vanhaa saa enää kuntoon. Neuvo koskee vaan uusia.
 
aimotuska
19.11.2011 17:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mä alan uskoa siihen, et kaapelisotkut johtuu siitä, et kaapeleilla on oma tahto ja ne haluaa olla sotkussa.
 
Täähän on yks maailmankaikkeuden peruslaeista. Pistät kaks kaapelia vierekkäin, nätisti ja suoraan, käännät selkäs ja käännyt takas niin ne on solmussa keskenään.
 
Ite oot ruma.
rintapek
19.11.2011 17:14:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjunnila: Täähän on yks maailmankaikkeuden peruslaeista. Pistät kaks kaapelia vierekkäin, nätisti ja suoraan, käännät selkäs ja käännyt takas niin ne on solmussa keskenään.
 
Asian ymmärtäis, jos ne lisääntyisivät.
Mut kun tuppaavat perkuleet vielä vähenemään.
 
One kind of music only - the good kind
Jaava
19.11.2011 22:55:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Asian ymmärtäis, jos ne lisääntyisivät.
Mut kun tuppaavat perkuleet vielä vähenemään.

 
Menee ihan fysiikan lakien mukaan tää homma. Solmuun meneminen kuluttaa energiaa, minkä ne saa, kun ne hävittää sen yhden kaapelin.
 
Tästä saadaan aikaan yhtälö, jonka mukaan hävinneiden kaapeleiden määrä on suoraan verrannollinen sen kanssa, miten solmussa loput on.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
haitari
20.11.2011 03:39:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän voi antaa yhtä hyvän vastauksen mitä kuulin Prisman kassajonossa, kun pikkutyttö kysyi isältään jotain elämää suurempaa: "Höh, no hel**tti, se nyt vaan on niin ja sillä selvä. En minä sitä osaa selittää, eikä siitä tiedosta olisi sulle mitään hyötyä, kun se nyt vaan on niin. Ymmärrätkö?" -No nyt ymmärrän, sanoi tyttö.
 
www.keikkamestari.com
Katti
22.11.2011 09:00:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Asian ymmärtäis, jos ne lisääntyisivät.
Mut kun tuppaavat perkuleet vielä vähenemään.

 
Mulla ei ole uskallus riittänyt laittaa kaapeleita ja mitään Behringer / Alto / Hilavitkutin tuotetta samaan caseen... ...ihan vaan siltä varalta etteivät innostu lisääntymään...
 
haen takkini...
 
Pauli Lappalainen
22.11.2011 09:47:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mä alan uskoa siihen, et kaapelisotkut johtuu siitä, et kaapeleilla on oma tahto ja ne haluaa olla sotkussa.
 
Ne vaan elää omaa elämäänsä muista välittämättä.
 
Se mikä ihmetyttää on, että jos joku on syystä tai toisesta onnistunut voimaan pahoin tai päästämään muita eritteitä johonkin esiintymisalueen pimeään nurkkaan, niin kaikkien kaapeleiden ylimääräinen osuus kerääntyy juuri sinne.
 
Selvittele siinä sitten makkaraperunajaloviinamajoneesilla kuorrutettua käärmeenpesää.
 
ÄM
22.11.2011 11:53:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta tuntuu, että sä oot yht'äkkiä huomannu olevas täysin oppinut taikuri.
Hommathan helpottuu; enää ei tarvii roudata, kuin piuhat keikalle. : )
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
multipaavo
22.11.2011 17:11:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on kaapeli, NE on solmussa.
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | 5 by 5 Audio
rintapek
22.11.2011 17:41:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Musta tuntuu, että sä oot yht'äkkiä huomannu olevas täysin oppinut taikuri.
Hommathan helpottuu; enää ei tarvii roudata, kuin piuhat keikalle. : )

 
Ei. Jos mä olisin taikuriksi oppinu, niin just silloinhan kaapelisotkut olis historiaa.
Pitänee kokeilla tota kaapelien siunausta. Tartteeks siinä paikalle oikeen papin, kun ei meil hirveesti ole tota kirkkokeikkaa? Vai tartteeks tohon pätevöityneen roudarin? Ja käykö toi pitsajaloviinamarinadi vihkivedeksi?
 
One kind of music only - the good kind
SuomiRokinToivo
26.11.2011 15:56:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fysiikanlaki nimeltään Jatkoroikka ilmiö. Ihan yhtä tosi kuin painovoima tai että E=Mc2. Otat kymmenen metrin jatkojohdon, käärit sen itse henkilökohtaisesti nipulle ja laita sen nippusiteillä neljästä kohtaa kiinni niin että voisit käyttää vyyhteä jopa hula-vanteena, laitat tämän nipun siististi tyhjälle tasaiselle alustalle, annat olla viisitoista minuuttia, teet purkutyön juuri vastakkaisessa järjestyksessä niin kaapelissa on vähintään perussolmu ellei jopa kahdeksikko.
 
Raivoa, räimettä ja melkein melodista laulua
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «