Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 5
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
hallu
17.11.2011 21:32:01
Laulava Kylätohtori: Pieni offtopic avautuminen on aina välillä paikallaan.

Senpä vain sanon, että pakottaminen kirjoittamaan omalla nimellä ei ole ratkaisu. Kuten joku minua huomattavasti viisaampi haastattelussa kertoi, niin anonyymiyden kielto lopettaa suuren osan nettikirjoittelua. Myös sen ikävän "rasistisen" ym. epäkorrektin vihan lietsomisen. Mutta tämä on haitallisempaa kuin itse kirjoittelu nykymuodossaan, koska kieltäminen vain vie ilmiön pinnan alle ja aiheuttaa ääriaineen radikalisoitumista, koska vihaa ei saa enää purettua netin (kuitenkin aika vaarattoman) kirjoittelun turvin.

No, tämä kaveri vain kertoi asian vähän tarkemmin ja paremmin, mutta pointti varmaan tuli selväksi. Ja kyllä jokaisen pitäisi jo tajuta, ettei kieltäminen ratkaise mitään.

Juu, ei tässä mitään:-) tulin puhisseeksi jo pahimmat höyryni (ihme homma miten kummallisista pikku kipinöistä sitä välillä roihahtaa). Olet aivan oikeassa, että ei sitä henkeä enää takaisin pulloon saa joten sen kanssa on vain opeteltava elämään. Toisaalta olen myös taipuvainen uskomaan, että tämä nykyisenkaltainen "villin lännen" meininki on lopultakin vain välivaihe, jossa ihmiset vain ovat huumaantuneet uudesta sananvapauden välineestä josta ei oikeasti seuraa mitään ja pitää ikään kuin kokeilla ihan kaikki, jonka jälkeen jonkinlainen järki ja mielekkyys palautuu. Ihminen osoittautuukin pohjimmiltaan hyväksi ja vastuuntuntoiseksi eläimeksi, jonka sosiaaliset intressit eivät lopultakaan muutu pelkästään uuden välineen myötä. Eihän internetti luo yhtään mitään, vaan lopultakin vain heijastelee sitä keitä me jo muutenkin olemme.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
FBJ
18.11.2011 07:07:50 (muokattu 18.11.2011 12:54:30)
jyrkalt
18.11.2011 07:16:13
FBJ: http://www.huuto.net/kohteet/tube-screamer-ts808-overdrive/198953259
lol
Jopa toimituskulujen hinnat on turvonneet

Eikä toi screamer ees ollu sillä "ärrällä".
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
JuSu
18.11.2011 08:09:11
FBJ: http://www.huuto.net/kohteet/tube-screamer-ts808-overdrive/198953259
lol
Jopa toimituskulujen hinnat on turvonneet

Oisko jotain särkyvää ja vakuutusta tossa mukana, viittis neljän huntin lootaa laittaa postiin/matkahuoltoon ihan normilähetyksenä?

JuSu
Vladi
18.11.2011 21:55:37
Nöyrimmät pahoitteluni, jos olen väärässä, mutta juuri tämmöisen rakennussarjan ostaneena pisti ilmoitus silmään.

Rakennussarja:
http://www.musikding.de/product_inf … -Tremolo---optical-Tremolo-kit.html

Tori-ilmoitus:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=578379
trih
19.11.2011 00:34:30
Vladi: Nöyrimmät pahoitteluni, jos olen väärässä, mutta juuri tämmöisen rakennussarjan ostaneena pisti ilmoitus silmään.

Rakennussarja:

Tori-ilmoitus:

Trokari ehti poistaa. Paljonko oli pyynti?
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
ReBeat
19.11.2011 00:39:11 (muokattu 19.11.2011 00:47:07)

trih: Trokari ehti poistaa. Paljonko oli pyynti?

Tasan 85e ... (löytyi googlesta näköjään ilmoitustekstin rippeitä vielä)

ps. Tehkääs nyt joku se "vol 6" jo :)
jalaluus
19.11.2011 14:15:57 (muokattu 19.11.2011 14:20:43)

Tässä kyseinen Tremolo. En tiedä siitä muuta kuin sen, että se on uniikki ulkoisesti ja tekijän mukaan myös mahdollisesti osin sisäisesti. Ehkä siis modifioitu rakennussarja? Kuitenkin tiedän, että toiminta on moitteetonta ja maalit ja muut vaikuttavat jopa ammattimaisemmilta kuin monessa kaupallisessa tuotteessa.

Toki itse tekemällä usein voisin säästää, mutta laitteen ulkonäkö, toiminta ja jälleenmyyntiarvo voisivat olla "ammattimaiselle otteella" tehtyistä laitteista kaukana. DIY laitteiden tekemiseen tarvitaan aikaa, osaamista. Aina ei kaikki mene putkeen osaavaltakaan, komponentit voivat ylikuumeta ja hajota. Voidaan tarvita kykyä määritellä vikapiste tai muuten vialllinen komponentti.

Torilla pyörii useita enemmän tai vähemmän itse tehtyjä laitteita. Tämän laitteen tekijä on todettu muidenkin suosituksista luotettavien laitteiden tekijäksi, jonka laitteiden ulkonäkö on uniikki. Laitteita hän ei käsitykseni mukaan valmista missään sarjoissa vaan tekee itselleen ja myy sitten eteenpäin jos niin kokee.

Mikä on oikea hinta pedaalille, kuitenkin erään diy valmistajan 2-3 potikka pedaaleja myydään jatkuvasti 80-120 euroa. Yleensä ostaja on ollut tyytyväinen rahan vastineenseen. Mielestäni klooni pedaaleista näissäkin on kyse.

Omassa ilmoituksessani oli siis rehellisesti kerrottu tekijä ja hänen luotettaksi useasta lähteestä todettu valmistus sekä uniikki ulkonäkö. Minkä hinnan voin laittaa tälle, että saan hyväksynnän myynnille, 85 euroa on siis liikaan kun se sai aikaan voimakkaan tarpeen avautua tänne palstalle.

Itse kun olen DIY pedaaleja ostanut olen suhteuttanut hinnan siihen mitä vastaavaa toimintaa tekevät laitteet maksavat.

kiitos ja pahoittelut !

Kuvat laitteesta.

http://muusikoiden.net/dyn/users/93429.jpg

http://muusikoiden.net/dyn/users/93430.jpg
Twinkle
19.11.2011 14:21:36 (muokattu 19.11.2011 14:27:22)
Vladi: Nöyrimmät pahoitteluni, jos olen väärässä, mutta juuri tämmöisen rakennussarjan ostaneena pisti ilmoitus silmään.

Rakennussarja:

Tori-ilmoitus:

tietämättä yhtään että minkä näköinen se valmis tuote oli, niin ei kuitenkaan ole ihan järjetön hinta. Tuo kitti ei sisällä koteloa, ostettuna ja esiporattuna se maksaa 11,5 euroa tuohon päälle. knobit jonkun euron kappale, joten se kitti ennen kuin se on ees lähtenyt suomeen on maksanut jo tekijälleen 45 euroa. rahdit maksaa tommoiselle läjälle 8,5 euroa, tarkistin checkoutista.

lopullinen hinta osille 53,5 euroa. Jos joku nyt ottaa päälle kolme kyrsää siitä että kasaa tommoisen, niin ei siinä kummoiselle tilille pääse. Etenkin, jos se on panostanut yhtään koteloon edes maalaamalla sen, niin 85 euroa niin en nyt näkisi että hintapyyntö on missään määrin päätön.

jalaluus: http://muusikoiden.net/dyn/users/93429.jpg

tjoo, ei 85 euroa kyllä missään nimessä ole tosta mööpelistä liikaa.
reverend
19.11.2011 14:35:51
Tähän väliin on sanottava, puuttumatta ko. pedaalin hintaan, että tuo Musikdingin tremolo on erittäin hyvä tremolo, suosittelen kokeilemaan jos kolvi pysyy kädessä.
Laulava Kylätohtori
19.11.2011 14:36:14
Twinkle:

jalaluus: http://muusikoiden.net/dyn/users/93429.jpg

tjoo, ei 85 euroa kyllä missään nimessä ole tosta mööpelistä liikaa.

Joo, kyllä tuo on tekijämiehen käsialaa, ei mikään räpellys. Itse asiassa vakuuttavampi kuin moni tehdasvehje...
jalaluus
19.11.2011 14:44:23 (muokattu 19.11.2011 15:56:56)

Laulava Kylätohtori: Joo, kyllä tuo on tekijämiehen käsialaa, ei mikään räpellys. Itse asiassa vakuuttavampi kuin moni tehdasvehje...

95% tehdastekoisestakin pedaaleista on kloonattu suurimmalta osin. Mielestäni rakennussarjan valmis piirilevy, voidaan kokea vaan positiiviseksi asiaksi verrattuna kokonaan kotitekoiseen.

Tremolo on erittäin toimiva, ja siinä on tuo leveli, jolla on mahdollisuus nostaa tasoja. Mielestäni tätä ei noisa sarjoissa ole.

Erittäin tärkeä ominaisuus tremolossa-

Kiiitos

ps.

Osittaisen hyväksynnän johdosta taas myynnissä alennettuun hintaan. Keskustelun toivon toki jatkuvan !

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=578631
joppejoo
19.11.2011 15:25:26 (muokattu 19.11.2011 15:25:58)
reverend: Tähän väliin on sanottava, puuttumatta ko. pedaalin hintaan, että tuo Musikdingin tremolo on erittäin hyvä tremolo, suosittelen kokeilemaan jos kolvi pysyy kädessä.

Jep - täällä pedaalin tekijä.
Olen tehnyt muutoksia ko. rakennussarjaan, mm. Volume säätö.
Joten jos jotakuta hinta mietityttää, niin mikä olisi "oikea" hinta?
Ja jos "tuo joku" on valmis tekemään sillä hinnalla yhtä hyvää tremoloa (=yhtä siisti työ jne.)
niin tilaan häneltä 4 kappaletta.
Kiitos.
Soittamalla asiat selviää.
Vladi
19.11.2011 15:35:30
joppejoo: Jep - täällä pedaalin tekijä.
Olen tehnyt muutoksia ko. rakennussarjaan, mm. Volume säätö.
Joten jos jotakuta hinta mietityttää, niin mikä olisi "oikea" hinta?
Ja jos "tuo joku" on valmis tekemään sillä hinnalla yhtä hyvää tremoloa (=yhtä siisti työ jne.)
niin tilaan häneltä 4 kappaletta.
Kiitos.

Itsehän en missään vaiheessa kyseenalaistanut hintaa. Toimin itse yrittäjänä ja mielestäni työntekijän kuuluu saada kunnon palkka. En myöskään epäile, että työn jälki olisi huonoa.

Kyseenalaistan vain moisen liiketoiminnan siksi, että hankit toisen firman tuotteen, modaat sitä, maalaat ja pistät omalla nimellä/brändillä eteenpäin ilman mitään mainintaa alkuperäisestä tekijästä. En ole lakioppinut ja saatan olla väärässä, mutta käsittääkseni moinen liiketoiminta on laitonta.

Onhan niitä esim. Keeleyn modaamia Boss-pedaaleita, mutta niissä käy aina selvästi ilmi se alkuperäinen tekijä. Sinä taas kauppaat tuotteita ominasi. Siinä se perustavanlaatuinen ero.

Jos kertoisit selvästi, että kyseinen tuote on modattu Musikdingin tremolo, johon teit custom-maalaukset, homma olisi täysin ok ja voisin hyvinkin kuvitella maksavani esim. tori-ilmoituksessa olevan summan jos ei enemmänkin.
jalaluus
19.11.2011 15:42:35 (muokattu 19.11.2011 15:53:58)

Vladi: Itsehän en missään vaiheessa kyseenalaistanut hintaa. Toimin itse yrittäjänä ja mielestäni työntekijän kuuluu saada kunnon palkka. En myöskään epäile, että työn jälki olisi huonoa.

Kyseenalaistan vain moisen liiketoiminnan siksi, että hankit toisen firman tuotteen, modaat sitä, maalaat ja pistät omalla nimellä/brändillä eteenpäin ilman mitään mainintaa alkuperäisestä tekijästä. En ole lakioppinut ja saatan olla väärässä, mutta käsittääkseni moinen liiketoiminta on laitonta.

Onhan niitä esim. Keeleyn modaamia Boss-pedaaleita, mutta niissä käy aina selvästi ilmi se alkuperäinen tekijä. Sinä taas kauppaat tuotteita ominasi. Siinä se perustavanlaatuinen ero.

Jos kertoisit selvästi, että kyseinen tuote on modattu Musikdingin tremolo, johon teit custom-maalaukset, homma olisi täysin ok ja voisin hyvinkin kuvitella maksavani esim. tori-ilmoituksessa olevan summan jos ei enemmänkin.

Minusta kun kyse on täysin harrastustoiminnasta.Ei kaupallisesta "puuhastelusta". Jos tekijä itselle tekee pedaalin ,niin eikö hän saa tehdä itselleen oman "merkin".

Olla hetki mielikuvissaan brändätty tuote.

Kyse on pedaalista, jonka minä ostajana tiesin olevan jokin sortin klooni ja siitä myös eteenpäin avoimesti kykyni mukaan tiedoitin !

Näitähän kaikki kloonatut pedaalit ovat ennemmän tai vähemmän. Toisiin on laitettu vain truebypass kytkin... Siis aivan kaupallisissakin tuotteissa.

Toista se on Kiinassa.
Laulava Kylätohtori
19.11.2011 15:46:31
Hei, kertokaas nyt, mitä 10 v. vanhasta Line6 Flextone II :sta voi pyytää? Hyvä kuntoinen, ei keikkailtu, manuaalit ja CD tallessa, toimii täysin.

Eihän tämä mikään kultakaivos ole, mutta ei nyt mikään läpipaskakaan. Kyllä sieltä löytyy ihan hyviäkin saundeja. Vähän niinkuin tutulle menis, joten haussa sellainen hyvä ja realistinen hinta.

Kysyn nyt täällä ikään kuin ennakoiden, etten ole ilmoitukseni kanssa täällä hetken päästä....
oiva tumpeloinen
19.11.2011 15:51:44 (muokattu 19.11.2011 15:51:57)
Vladi: Itsehän en missään vaiheessa kyseenalaistanut hintaa. Toimin itse yrittäjänä ja mielestäni työntekijän kuuluu saada kunnon palkka. En myöskään epäile, että työn jälki olisi huonoa.

Suurin osa maailman säristimistä on pieniä modauksia TS808:sta. Kuinka monen kyljessä mainitaan saman lähtökohdan olevan kyseessä. Toisekseen, customoimalla kytkistä, siitä tulee uniikki, eikä silloin enää tässä tapauksessa ole sama.

Toisekseen, jos joku ostaa tuommoisen purkin valmiina, niin pitääkö sen tietää automaattisesti jostain, että se on kasattu jostain musikdingin sarjasta? Onko siinä vaan tavallisen tyhmä, jos ei heti osaakaan etsiä kaikkia vastaavia pajoja, josko jossain olisi vastaavanlainen paketti halvalla?
joppejoo
19.11.2011 17:36:45

En mä mitään pisnestä tee näillä. Mutta olkoon.
Soittamalla asiat selviää.
Twinkle
19.11.2011 17:38:57 (muokattu 19.11.2011 17:40:08)
Vladi: Kyseenalaistan vain moisen liiketoiminnan siksi, että hankit toisen firman tuotteen, modaat sitä, maalaat ja pistät omalla nimellä/brändillä eteenpäin ilman mitään mainintaa alkuperäisestä tekijästä. En ole lakioppinut ja saatan olla väärässä, mutta käsittääkseni moinen liiketoiminta on laitonta.

Tuohonhan perustuu koko pedaalibisnes, että kopioidaan muiden mööpeleitä muokataan vähän (jos ensinkään) ja myydään eteenpäin omana tuotteena. Harva tuote oikeasti on sellainen, ettäkö sitä voisi hyvällä omatunnolla väittää täysin originaaliksi kehitystyöksi.

Ite en oikein ymmärrä pointtia tässä keskustelussa ihan sen takia kun se MusikDingin kalikka oli ylipäätänsä rakennussarja, joka on tehty modattavaksi tai rakennettavaksi sellaisenaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)