Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Työ-läppäriä
1
Cockscene
18.11.2011 13:05:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Huh kun on vierähtänyt tovi Mnetin foorumeille kirjoittelusta.
 
Mutta asiaan! Olen tässä jo jonkin aikaa rakentanut kotistudiota sillä mielellä että pystyisin periaatteessa ottamaan sen mukaan helposti. Ongelmaksi on enää kehkeytynyt läppäri. 2008 MacBook kun on hameväen käytössä suurimman osan ajasta ja siitähän tulee hirveä surku jos siltä sen ottaa pois viikonlopuksi tai työreissuille. Teen siis keikkahommia, mutta joskus joudun olemaan ulkopaikkakunnilla päiviä töiden välissä jolloin voisin helposti hoitaa muita töitä.
 
Pitäisi siis nyt hankkia hyvä läppäri kaikenlaiseen äänityöhön. Miksaamiseen, nauhoitteluun, miksaamiseen kuvan kanssa jne. Vaatimuksia olisi tietenkin 4-core i7 prossu, rutkasti muistia(voi lisätä jälkeenkinpäin), EI isompaa kuin 15" koska liikuteltavuus työreissuilla ja mieluusti maksimissaan 1500e ja osamaksu.
 
Olen jo hieman katsellut MacBook Pro 15" sillä tehokkaammalla prossulla, mutta hinta hieman hirvittää. Samalla myös mietityttää että kuinka tehokasta konetta nyt kuitenkin tarvitsen? Perus leikkaa-liimaa hommathan parilla raidalla onnistuu melkein millä läppärillä vain, mutta siinä vaiheessa kun softa-plugareita joutuu käyttämään suurempia määriä, alkaa läppärit kyykätä. Onko jollain kokemusta esimerkiksi tuosta 13" MacBookista nopeammalla prossulla, onko siinä todellakin tarpeeksi vääntöä jos ei mennä mihinkään jättiläismäisiin projekteihin?
 
Basisti on lyömäsoitin.
Jaava
18.11.2011 14:14:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki mac book pro mallit on riittäviä, jos projektien koko säily maltillisena. Se kevyempi 15 tuumanen ei ihan mene budjettiin, mutta melkein.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
anapena
18.11.2011 14:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Verkkokaupassahan on nyt saanu 13tuumasta i5sta alle tonnilla. Vissiin jonkin sortin tarjous?
 
Mikael
19.11.2011 11:26:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 13" i7 MBP ja ainakin mulla se riittää oikein hyvin kaikenlaiseen Pro Tools -puuhasteluun. Äänitys, editoinit ja isommatkin demomikasukset on pyörineet ihan mainiosti.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Cockscene
19.11.2011 11:49:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kuulla että jaksaa nuo pienemmätkin hyvin. Ainut että tuo 15" näyttö olisi miellyttävämpi, samoin 4-core ja 8-threadia dataa vois olla tulevaisuuden kannalta pitkäaikaisempi vaihtoehto. Kuun loppuun asti aikaa miettiä kun silloin napsahtaa palkka tilille. Budjetti siis hieman voi venyä jos siihen on hyvä syy.
 
Basisti on lyömäsoitin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «