Aihe: Yes, progen mestari.
1 2 3 4 525 26 27 28 2954 55 56 57 58
Progressor
03.08.2011 13:20:29
Suurin piirtein samoja mietteitä on minullakin uudesta levystä. Se on tosiaan suurelta osin aika harmitonta AOR:ää hyvässä ja pahassa, mutta joitakin yksittäisiä huippukohtia nousee esiin. Steve Howen sävellykset muistuttavat ehkä eniten vanhaa Yesiä. Ihan ok tuotos, mutta viime aikojen vahvimmaksi Yes-levyksi taitaa edelleen jäädä Magnification.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
FastEddie
07.08.2011 13:38:20

Progressor: Suurin piirtein samoja mietteitä on minullakin uudesta levystä. Se on tosiaan suurelta osin aika harmitonta AOR:ää hyvässä ja pahassa, mutta joitakin yksittäisiä huippukohtia nousee esiin. Steve Howen sävellykset muistuttavat ehkä eniten vanhaa Yesiä. Ihan ok tuotos, mutta viime aikojen vahvimmaksi Yes-levyksi taitaa edelleen jäädä Magnification.

Mulle Magnification ei ole auennut yhtään. Dramasta olen sen sijaan pitänyt aina. Ehkä siksi tää uusi toimii mulle hyvin.
"Rehab is for quitters"
Stormcow
26.08.2011 16:34:10
Oon nyt kuunnellu pari viikkoa Relayeriä, ja kyllä tää on vielä parempi kuin Close to the Edge, jonka ylistin aikoinaan musiikin Sikstuksen Kappeliksi..
Everything turns into shit..
Motorhawk1
26.08.2011 22:27:29
Stormcow: Oon nyt kuunnellu pari viikkoa Relayeriä, ja kyllä tää on vielä parempi kuin Close to the Edge, jonka ylistin aikoinaan musiikin Sikstuksen Kappeliksi..

Mulla vaihtelee kausittain toi Relayerin ja Close to the Edgen paremmuus. Tällähetkellä parempi on Relayer...

Ostin tänään Yessongs-livelevyn ja onpahan muuten perhanan kova (ja pitkä) livelevy ja tosi hienosti heput on kyllä klaarannu noi biisit livenäkin. Oliskohan peräti yks parhaista progelivelevyistä?
"TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEAD"
antnis
27.08.2011 00:00:58
Stormcow: Oon nyt kuunnellu pari viikkoa Relayeriä, ja kyllä tää on vielä parempi kuin Close to the Edge, jonka ylistin aikoinaan musiikin Sikstuksen Kappeliksi..

Vituo, Relayer on jo suht kylmää musiikkia.
2541
27.08.2011 10:22:14

Motorhawk1:

Ostin tänään Yessongs-livelevyn ja onpahan muuten perhanan kova (ja pitkä) livelevy ja tosi hienosti heput on kyllä klaarannu noi biisit livenäkin. Oliskohan peräti yks parhaista progelivelevyistä?

Minua on aina häirinnyt kehnot soundit tolla levyllä. Wakemanin urkusoundi on myös livenä aika ponneton ja onneton (Leslie ei ihan korvaudu pelkällä phaserilla).

Yks parhaista progelivelevyistä on Gentle Giantin "Playing The Fool".
Motorhawk1
27.08.2011 14:49:11
2541: Minua on aina häirinnyt kehnot soundit tolla levyllä. Wakemanin urkusoundi on myös livenä aika ponneton ja onneton (Leslie ei ihan korvaudu pelkällä phaserilla).

Yks parhaista progelivelevyistä on Gentle Giantin "Playing The Fool".

Totta, soundeista olet kyllä ihan oikeassa, mutta mielestäni levyllä voitetaan meiningissä siinä missä hävitään soundeissa.

Playing the Foolia en ole (vielä) kuunnellut.
"TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEAD"
jazzmies
28.08.2011 01:13:21
Motorhawk1: Totta, soundeista olet kyllä ihan oikeassa, mutta mielestäni levyllä voitetaan meiningissä siinä missä hävitään soundeissa.

Playing the Foolia en ole (vielä) kuunnellut.

Mielestäni Yessongs on yliarvostettu, tylsä ja nuhuinen live-levy. Siis huonosti äänitetty ja ilmaisultaan myös hajuton/mauton. Itse diggaan huomattavasti enemmän Yesshowsia, jossa bändi on liekeissä "kehnommissakin" Tormaton mongerruksissa, mutta saundi ja yhtyeen iskukyky ovat voittamattomia. Esim. 'Gates' on todella rautaa tuolla levyllä.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Astral Dog
28.08.2011 13:17:05

jazzmies: Mielestäni Yessongs on yliarvostettu, tylsä ja nuhuinen live-levy. Siis huonosti äänitetty ja ilmaisultaan myös hajuton/mauton. Itse diggaan huomattavasti enemmän Yesshowsia, jossa bändi on liekeissä "kehnommissakin" Tormaton mongerruksissa, mutta saundi ja yhtyeen iskukyky ovat voittamattomia. Esim. 'Gates' on todella rautaa tuolla levyllä.

Itsekin ajattelin noin Yessongista, kunnes näin Yessongs-filmin. Huh, kaunista...
antnis
28.08.2011 14:28:47
Astral Dog: Itsekin ajattelin noin Yessongista, kunnes näin Yessongs-filmin. Huh, kaunista...

Sama täällä. Yesshowsin ongelma on lähinnä materiaali, bändi on kyllä vedossa.
Pedroz
01.09.2011 07:58:51

En olisi kyllä millään uskonut, että Yesin rauniot Bugglesilla ja cover-solistilla vahvistettuna saavat aikaan näin nautinnollisen levyn. Aivan ehdottomasti vuoden positiivisin yllätys tämä Fly From Here. Ei nyt ehkä ihan Magnificationin tasolle mene, mutta sen jälkeen ehkä hienoin levy ehkä jopa kaikista Going for the Onen seuraajista.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
flowerpower
18.11.2011 00:31:21
Moi!

Haluaisin kaikilta progen mestareilta mielipiteen Yesin: Fly From Here
zombywoof
18.11.2011 07:47:16
flowerpower: Moi!

Haluaisin kaikilta progen mestareilta mielipiteen Yesin: Fly From Here

Paras levy sitten Draman.
"Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends"
jazzmies
18.11.2011 10:10:56
zombywoof: Paras levy sitten Draman.

Ei missään tapauksessa ole. 90125:lla yhtye osoitti muuntautumiskykynsä tehdä ajanmukaista ja samalla haastavaa musiikkia myös tavalliselle dallaajalle, samalla tyydyttäen sekä hifistin että musiikinystävän tarpeet. Uusi levy vie kuulijansa vuoteen 1981, jolloin tämän levyn olisi pitänyt olla jakelussa. Näin ollen minulle tuli tosi kummallinen, säilötty olo, kun kuuntelin tämän levyn. Kokonaisuutena levy on varsin hyvä kuitenkin.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
zombywoof
18.11.2011 14:17:37
jazzmies: Ei missään tapauksessa ole. 90125:lla yhtye osoitti muuntautumiskykynsä tehdä ajanmukaista ja samalla haastavaa musiikkia myös tavalliselle dallaajalle, samalla tyydyttäen sekä hifistin että musiikinystävän tarpeet. Uusi levy vie kuulijansa vuoteen 1981, jolloin tämän levyn olisi pitänyt olla jakelussa. Näin ollen minulle tuli tosi kummallinen, säilötty olo, kun kuuntelin tämän levyn. Kokonaisuutena levy on varsin hyvä kuitenkin.

No toi on totta mutta itselleni ei vaan toi levy kolahda, puuttuu "se jokin".
"Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends"
Regalis Apertura
19.11.2011 13:14:40
Fly From Here on mielestäni yllättävänkin laadukas levy Andersonin ja Wakemanin puutteesta huolimatta. Soundipuoleen olisi voitu panostaa hieman enemmän... Ettei olisi jotenkin "kuivanoloinen" yleissoundi. Rummutkin olisi voitu miksata enemmän "pintaan".
FastEddie
21.11.2011 12:08:59 (muokattu 24.11.2011 13:30:42)

Eilen Yes keikalla. Bändi veti hyvin ja oli hyväntuulinen, nautti soitostaan ilmiselvästi.
Klassikobiisit olivat hyviä, Tempus Fugit ja Machine Messiah mahtavia, sekä lisäksi uuden levyn biisit toimivat loistavasti livenä.

Settilista:

Yours Is No Disgrace
Tempus Fugit
Your Move - I've Seen All Good People
Life on a Film Set
And You and I
Solitaire
Clap
Fly From Here - Overture
Fly From Here - Pt I - We Can Fly
Fly From Here - Pt II - Sad Night at the Airfield
Fly From Here - Pt III - Madman at the Screens
Fly From Here - Pt IV - Bumpy Ride
Fly From Here - Pt V - We Can Fly (Reprise)
Wonderous Stories
Into the Storm
Machine Messiah
Starship Trooper

Encore:
Roundabout
"Rehab is for quitters"
SnowCrow
21.11.2011 20:21:24
Elä spoilaa. Onneks en kerenny nähä biisejä. Mut mä ainakin haluun säilyttää vähän jännitystä Helsingin keikalle.
Regalis Apertura
24.11.2011 10:46:13 (muokattu 24.11.2011 12:55:22)
sori väärä topikki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)