Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 5
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
novo
17.11.2011 14:54:48
balanced1: Minulla on yksi huono kokemus huutonetistä huudettuani ostaheti-huudon. ottaessani huudon päätyttyä yhteyttä s-postilla myyjään ja sopiakseni kuinka kauppa hoidetaan, tuli vastaus viestiini: MYYTY JO!!!!!!!!
Ja siinä oli kaikki mitä myyjästä irti sain. En ole varma mitä kautta kitara oli myyty, mutta sama kitara oli juurikin torilla myynnissä ja hävisi samaan aikaan.
No eihän tuossa rahaa mennyt, mutta jotenkin paskanmaku jäi kuitenkin..

Just tommosten takia on ihan perseestä, että niitä annetaan kaupata useammassa paikassa. Vielä enemmän perseestä on, että joillain on perustavanlaatuisia ongelmia ymmärtää tämä seikka.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
penatuna
17.11.2011 16:19:36 (muokattu 17.11.2011 16:19:53)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=578047&fb=1

Mielenkiintoisia hintoja osille, esim. Gotoh virittimet 100€... Warmothilla kallein sixpack 45$.
elsewhere
17.11.2011 16:53:03
Tuo on pyörinyt tuolla tosi kauan jo. Jälleen kerran oppitunti siitä, että palacasterin kanssa voi joskus olla hankalaa...
~ Love broke out and I forgot it's war.
Ronttimus
17.11.2011 16:59:10 (muokattu 17.11.2011 16:59:22)
Paljonko tuosta mun ValveKing 112:sta nyt saa? Taitaa tuo nykyinen hintapyyntö olla vähän liikaa? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=556536
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis
blues guitar
17.11.2011 17:14:14

elsewhere: Tuo on pyörinyt tuolla tosi kauan jo. Jälleen kerran oppitunti siitä, että palacasterin kanssa voi joskus olla hankalaa...

Varmaan ihan sopiva peli sille joka etsii soitinta eikä sijoituskohdetta.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
17.11.2011 17:34:48
novo: Just tommosten takia on ihan perseestä, että niitä annetaan kaupata useammassa paikassa. Vielä enemmän perseestä on, että joillain on perustavanlaatuisia ongelmia ymmärtää tämä seikka.

Kieltämättä huono käytös kaupanteossa on viheliäisintä mitä kuvitella saattaa ja kertonee tälle ajallekin tyypillisestä lyhytnäköisestä itsekkyydestä. Mutta eikös ainakin huutonetissä ole se palautesysteemi, josta voi tarkistaa myyjän "maineen". Jos mainetta ei ole tai se on huono, niin ei sitten tee kauppoja semmoisen myyjän kanssa tai ainakin varautuu kaikenlaiseen paskaan myyjän taholta.

Niinhän se menee oikeassakin elämässä että jos käyttäytyy huonosti, niin maine menee. Internetissä ihmiset uskovat olevansa anonyymiytensä suojassa turvassa kaikelta sosiaaliselta vastuulta ja jotkut tuntuvat ajattelevan, että ei muuta kun vaihdetaan identiteettiä jos maine menee. Näinhän asia ei tietenkään ole, vaan jo pelkkä identiteetin salailu tai siihen liittyvät epämääräisyydet viestivät epäluotettavuudesta myös netissä.

Nykyisin on vallalla mielenkiintoinen ilmiö, joka paljastui taannoin julkisuudessa käydyssä keskustelussa, jossa ruodittiin mm. netin vihakirjoittelua etc. anonyymiyden mukanaan tuomia lieveilmiöitä. Minusta tässä kaikessa on kyse yhden ja saman ilmiön eri puolista. Itse yllätyin siitä kuinka rajusti iso osa ehkä jopa suurinkin osa ihmisistä asettuivat puolustamaan "oikeutta" anonyymiyteen. Päättelin sen johtuvan siitä, että ihmiset haluavat varata myös itselleen oikeuden anonyymiyteen, mutta hiukan nurinkurista miten anonyymiys yhdistettiin sananvapauteen. Onko ihmisillä todella sellainen uskomus että vapauteen ei liity vastuuta?

Itse olen aika aktiivisesti viihtynyt kaikkialla missä keskustellaan ja olen huomannut miten internetissä käytävä keskustelu on muuttunut viimeisen viidentoista vuoden aikana. Aloittelin yhdeksänkymmentäluvulla kirjoittelemaan usenetin uutisryhmiin ja vielä vuosituhannen vaihteen tietämillä oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että keskustelijat esiintyivät oikeilla nimillään, myös minä itse. Jossakin vaiheessa kun usenetin uutisryhmät alkoivat hiljentyä ja keskustelut siirtyivät www:n puolella tällaisille keskustelufoorumeille, alkoi oman nimen käyttö vähentyä ja myös itse olen siirtynyt nimimerkin käyttöön. Pyrin toisaalta esiintymään aina niin että voisin kyllä ihan hyvin täälläkin esiintyä ihan oikealla nimelläni ja nimimerkkinikin on lapsuuden aikainen lempinimeni ja muistakin seikoista ihmiset jotka tuntevat minut, pystynevät tunnistamaan minut myös täällä. Jostakin kumman syystä silti arastelen oman nimeni käyttöä ja ihmettelen miksi nimimerkistä luopumisen ajatuskin tuntuu vähän pelottavalta, vaikka sisimmässäni tiedän sen olevan oikein moraalisesti, eettisesti ja myös psykologisesti itselleni.

Joskus murrosikäisenä olin vaikuttunut kirjasta nimeltä "Kärpästen Herra", joka käsitteli vapauden, vastuun ja vallan välisiä yhteyksiä antaen varsin lohduttoman kuvan ihmisen perimmäisestä olemuksesta ja sivistyneen ulkokuoren ohuudesta. Olen pohtinut monesti, että netin anonyymiydessä tapahtuu monesti juuri se sama asia. Kun vuorovaikutuksen yhtälöstä poistetaan sosiaalinen vastuu, se todellakin kaivaa joistakin meistä ne kaikkein huonoimmat ja halveksittavimmat piirteet esille ja minua totta puhuen hiukan pelottaa se etteivät ne ihmiset itse tunne häpeää tai huolta siitä mitä voivat tehdä silloin kun luulevat ettei kukaan näe.

Toisaalta on kutkuttavaa ironiaa siinä ajatuksessa, että ihminen joka ei anonyymiyden turvin epäröi piereskellä hississä, suuttuu tultuaan kusetetuksi huutonetissä samaisen anonyymiyden turvin. Toisaalta henkilö, jonka ainoa motivaatio olla ihmisiksi perustuu rangaistuksen pelkoon, ei ole välttämättä riittävän kompleksinen havaitsemaan niin monimutkaisia syy seuraussuhteita.

Öh.... tulipahan avauduttua:-) meni vähän offtopikiksi, mutta antakkee anteeksi.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
elsewhere
17.11.2011 18:09:58
blues guitar: Varmaan ihan sopiva peli sille joka etsii soitinta eikä sijoituskohdetta.

Juu, mutta ei tuolla hinnalla.
~ Love broke out and I forgot it's war.
ReBeat
17.11.2011 18:12:48

hallu: Kun vuorovaikutuksen yhtälöstä poistetaan sosiaalinen vastuu, se todellakin kaivaa joistakin meistä ne kaikkein huonoimmat ja halveksittavimmat piirteet esille ja minua totta puhuen hiukan pelottaa se etteivät ne ihmiset itse tunne häpeää tai huolta siitä mitä voivat tehdä silloin kun luulevat ettei kukaan näe.

Mä olen juuri tuollainen. Trollaan ihan helvetisti ympäri internettiä :)

Oli mulla asiaakin. Tehkääs joku jo "vol 6" tälle aiheelle. Muuten käy niin, että jos tälle ketjulle tuleekin kohta kapasiteetin täyttyessä punaista lukkoa, niin mun vastausmäärän keskiarvo laskee massiivisesti. Haluan että se jää tän yhden ketjun takia keinotekoisen korkeaksi.
trih
17.11.2011 18:16:32
penatuna: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=578047&fb=1

Mielenkiintoisia hintoja osille, esim. Gotoh virittimet 100€... Warmothilla kallein sixpack 45$.

Joo se on huono myydä customia kun täytyy löytää se ostaja joka haluaa nimenomaan täysin samanlaisen kitaran kuin customin väsääjä.

Kerran osien hinnat on jo erilleen laitettu niin varmastikin kannattaisi myydä palasina niin voisi joku virikone arvoa saadakin.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
blues guitar
17.11.2011 18:17:33

elsewhere: Juu, mutta ei tuolla hinnalla.

Jos rakentaa itse vastaavilla osilla niin saako halvemmalla?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
trih
17.11.2011 18:21:52
blues guitar: Jos rakentaa itse vastaavilla osilla niin saako halvemmalla?

Pointti on se, että täytyy itse haluta ne samat osat, rungon väri, materiaalit jne. Kuka haluaa juuri samanlaisen customin? Voi olla, että kauan menee jos pelkästään kotomaassa kauppaa.
blues guitar
17.11.2011 18:26:28

trih: Pointti on se, että täytyy itse haluta ne samat osat, rungon väri, materiaalit jne. Kuka haluaa juuri samanlaisen customin? Voi olla, että kauan menee jos pelkästään kotomaassa kauppaa.

Pointti onkin siinä, että kun on torilla näkyvissä niin ostaja joka mahdollisesti haluaa juuri noilla spekseillä olevan kitaran voi hyvinkin ostaa sen.
En väitäkkään että menee nopeasti kaupaksi mutta ei ole mielestäni ylihintainen, kun ei tollaista samanlaista varmaan paljoa halvemmallakaan saa.
J-PPP
17.11.2011 19:42:38
trih: Pointti on se, että täytyy itse haluta ne samat osat, rungon väri, materiaalit jne. Kuka haluaa juuri samanlaisen customin? Voi olla, että kauan menee jos pelkästään kotomaassa kauppaa.

Tuo on kuitenkin strato eikä mikään täysin custom-tekele, joten ylläoleva ei mielestäni päde. Hyvä lähtökohta tuo olisi oman näköiseksi modaamiseen eikä tuo hinnaltaankaan kuulu tähän ketjuun.

Warmothilla oli näköjään huikea kahden mallin valikoima Gotohin virittimiä. Kalleimmat Gotohin strato-virittimet lähentelee paria sataa euroa. Toki olisi ollut fiksua laittaa ilmoitukseen virittimien malli.
trih
17.11.2011 20:18:48 (muokattu 17.11.2011 20:21:59)
J-PPP: Tuo on kuitenkin strato eikä mikään täysin custom-tekele, joten ylläoleva ei mielestäni päde. Hyvä lähtökohta tuo olisi oman näköiseksi modaamiseen eikä tuo hinnaltaankaan kuulu tähän ketjuun.

Se on totta, että kyseinen viritys ei kuulu tähän ketjuun. Mulle tuo on tosin täysin hyödytön/arvoton, koska en tuollaista stratoa ikimaailmassa hankkisi. Täysin turhaa osaa ja helvetisti ruman värinen/näköinen mun makuun. Itse ostaisin mieluiten Squierin cv 50's straton sunburstilla jos pitäisi strato saada, kertoo ehkä mun lompakosta ja tyylittömyydestä ;) ja lisäksi olen saanut bulkkikitaroilla hyvää soundia ku sormilla teen soundin.

Mutta eiköhän joku joskus tuon torilta osta pois jos myyjä jaksaa ilmotusta laittaa. Edelleen itse myisin osina pois niille ketkä haluaa upgradea.

EDIT:

Täällähän aina sanotaan että ne "parannukset" ei lisää käytetyn hintaa ja ne kannattaa myydä erikseen. Tuo kitarahan on pelkkä parannus (väri ja tyyli tietty myyjän)...
StevieRayVehkakoski
17.11.2011 20:26:06
Mun mielestä tossa koko myynti-ilmoituksessa menee heti pieleen se että ihan selvästi vituttaa kun ei se mene kaupaksi.

Myisi osissa, sitten näkisi saako siitä 400 maksaneesta kaulasta 400 ja niistä satasen gotoheista satasen..
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
J-PPP
17.11.2011 20:33:05
StevieRayVehkakoski: Mun mielestä tossa koko myynti-ilmoituksessa menee heti pieleen se että ihan selvästi vituttaa kun ei se mene kaupaksi.

En saa ilmoituksesta moista kuvaa.

Myisi osissa, sitten näkisi saako siitä 400 maksaneesta kaulasta 400 ja niistä satasen gotoheista satasen..

Mutta eihän myyjä moisia hintoja pyydä, vaan reilusti alle. On vaan reilusti ilmoittanut osien hinnat uutena. Osina lähtisin kyllä itsekin tuota jossain vaiheessa myymään, saisi paremman hinnankin luultavasti.
trih
17.11.2011 20:49:14
StevieRayVehkakoski: Mun mielestä tossa koko myynti-ilmoituksessa menee heti pieleen se että ihan selvästi vituttaa kun ei se mene kaupaksi.

Omien mieltymysten myyminen muille on vaikeaa vaikka puolilmatteeksikin sitä tekisi.
Laulava Kylätohtori
17.11.2011 20:56:34
hallu:Nykyisin on vallalla mielenkiintoinen ilmiö, joka paljastui taannoin julkisuudessa käydyssä keskustelussa, jossa ruodittiin mm. netin vihakirjoittelua etc. anonyymiyden mukanaan tuomia lieveilmiöitä. Minusta tässä kaikessa on kyse yhden ja saman ilmiön eri puolista. Itse yllätyin siitä kuinka rajusti iso osa ehkä jopa suurinkin osa ihmisistä asettuivat puolustamaan "oikeutta" anonyymiyteen. Päättelin sen johtuvan siitä, että ihmiset haluavat varata myös itselleen oikeuden anonyymiyteen, mutta hiukan nurinkurista miten anonyymiys yhdistettiin sananvapauteen. Onko ihmisillä todella sellainen uskomus että vapauteen ei liity vastuuta?

Pieni offtopic avautuminen on aina välillä paikallaan.

Senpä vain sanon, että pakottaminen kirjoittamaan omalla nimellä ei ole ratkaisu. Kuten joku minua huomattavasti viisaampi haastattelussa kertoi, niin anonyymiyden kielto lopettaa suuren osan nettikirjoittelua. Myös sen ikävän "rasistisen" ym. epäkorrektin vihan lietsomisen. Mutta tämä on haitallisempaa kuin itse kirjoittelu nykymuodossaan, koska kieltäminen vain vie ilmiön pinnan alle ja aiheuttaa ääriaineen radikalisoitumista, koska vihaa ei saa enää purettua netin (kuitenkin aika vaarattoman) kirjoittelun turvin.

No, tämä kaveri vain kertoi asian vähän tarkemmin ja paremmin, mutta pointti varmaan tuli selväksi. Ja kyllä jokaisen pitäisi jo tajuta, ettei kieltäminen ratkaise mitään.
blues guitar
17.11.2011 21:19:45

trih: Se on totta, että kyseinen viritys ei kuulu tähän ketjuun. Mulle tuo on tosin täysin hyödytön/arvoton, koska en tuollaista stratoa ikimaailmassa hankkisi. Täysin turhaa osaa ja helvetisti ruman värinen/näköinen mun makuun...

Itse saattaisin olla hyvinkin kiinnostunut ko. soittimesta jos siinä lisäksi olisi paksu kaula eikä mulla olis jo ennestään neljää stratoa. Tosin se saman myyjän toinen strato olisi vielä makeempi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)