Aihe: Orange Dark Terror
1 2 3 4
s8na
17.11.2011 12:32:08

Mites toi pelaa pienillä volumeilla? Tiny terrori ei vissiin oikein pelittäny.
Vladi
20.11.2011 13:08:30 (muokattu 20.11.2011 13:10:33)
Noniin, nyt olisi jotain pikaista äänipätkää tarjolla.

Kaikki pätkät äänitetty niin, että säädin soundin ensin tuolle Atlas Elegantille(LP), soitin pätkän ja soitin sitten uuden pätkän samoilla vahvistimen asetuksilla käyttäen Atlas Luxuriousta. Kaikki pätkät soitettu kotivolumella Mesa Recto 2x12:sen läpi, 15w moodissa, shape-potikka koko ajan klo 13.30:ssä. Kääntelin siis lähinnä Volumea ja Gainia sekä tottakai boostia.

Jälkikäsittelyssä lisätty hieman tilakaikua ja annettu ihan pieni trebleboost kompensoimaan laiskaa mikitystä. Mikkeinä Shure SM58 ja Sennheiser E606.

CLEAN:

Elegant: http://maihinnousu.net/s/14488
Luxurious: http://maihinnousu.net/s/14491

CRUNCH:

Elegant: http://maihinnousu.net/s/14489
Luxurious: http://maihinnousu.net/s/14492

HIHGAIN:

Elegant: http://maihinnousu.net/s/14490
Luxurious: http://maihinnousu.net/s/14493

Laittamalla esim. eq:n looppiin tästä laitteesta voisi saada vaikka miten monta eri soundia ulos. Toki myös 7watin moodissa vahvari kuulostaa erilaiselta, voisi sitäkin koittaa joku päivä.
_Petri_
20.11.2011 14:08:40

Vladi: Noniin, nyt olisi jotain pikaista äänipätkää tarjolla.

Olipa jyreet haigeinit! Ja muutenkin kuulosti ihan Oranssilta :)
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
Boltsa
20.11.2011 15:25:23
Vladi: Noniin, nyt olisi jotain pikaista äänipätkää tarjolla.

Hei kiitos näistä! Kuulostaa kyllä erittäin hyvälle. Taitaa mennä ostolistalle, kun kotoa puuttuu jokin hyvältä soundaava vahvistin.
Boltsa
Vetehinen
25.11.2011 11:18:59 (muokattu 25.11.2011 11:20:29)
Tänään minulle saapui pimeätero. Oli kuljetusliikkeen kaveri tuomassa sitä jo tiistaina mutta kun olin pitkät päivät työpaikalla niin sain sen haltuuni vasta tänään perjantaina. Ulompi pahvilaatikko oli vähän kastunut, mutta isompi jännyys oli siinä että sen sisällä Orangen pahvilaatikko oli ylösalaisin, ja ilmeisesti oli ylösalaisin kulkenut ison osan kuriirimatkasta. No, purin pakkauksen, mukana topatussa laukussa oli kaikki mitä pitää, myös eurovirtapiuha (tämä tuli siis Briteistä), olkahihna sekä kangaspäällinen metallikahvalle, joten todella hyvin roudattava peli on kyseessä, koko ja paino huomioonottaen.

Ehdin kotisoittovolyymillä testaamaan, että efektiluuppeineen kaikki toimii. Highgain-särö on se mikä sai ekan testin aikana suupielet eniten ylöspäin. Lisäksi laitteen toistama taajuusalue on mukavasti dynaaminen, vahvistimen saundi on pienelläkin volalla iso ja auki. Kotisoitossa gain klo 3:ssa ja siitä isommalla hurinan määrä oli melko iso kunnes älysin vaihtaa König-merkkisen halpispiuhan Pro Snakeen. Eipä hurina häiritse enää (pitänee testata VHT:kin uusiksi kun sama König ollut sen kanssa hurisemassa tähän astiset pari viikkoa). Tämä kulkenee keikoilla varavahvarina ja joillain satunnaisilla reissuilla ykköstykkinä, jos ei biiseissä ole tarvetta vaihtaa välillä cleanille. Voihan sen cleanin toki ohjata aby-kytkimellä vaikkapa Bugera V22:een tms jos koti"studiossa" tarvitsee kikkailla.

Tuntuisi olevan joka pennin väärti ellei enemmänkin. Neljän vuoden takuu myös lämmittää mukavasti.
Music is the best escape.
Vladi
25.11.2011 15:49:54
beliel:
Tuntuisi olevan joka pennin väärti ellei enemmänkin. Neljän vuoden takuu myös lämmittää mukavasti.

Onnittelut Pimeästä Terosta. Suosittelen vielä vaihtamaan kaikki putket tuosta, sirinää poistuu mukavasti ja ottaa selvästi vähemmän häiriötä. Tungsoleilla etusessa soundiin tuli mielestäni keskialueelle hieman lisää potkua. Ja pystyn kyllä allekirjoittamaan kaiken, mitä tuossa kirjoitit.
Vetehinen
25.11.2011 16:06:30 (muokattu 25.11.2011 16:06:51)
Vladi: Onnittelut Pimeästä Terosta. Suosittelen vielä vaihtamaan kaikki putket tuosta, sirinää poistuu mukavasti ja ottaa selvästi vähemmän häiriötä. Tungsoleilla etusessa soundiin tuli mielestäni keskialueelle hieman lisää potkua. Ja pystyn kyllä allekirjoittamaan kaiken, mitä tuossa kirjoitit.

Kiitos. Mites Vladi oliko sulla alkuperäiset etusputket JJ:t? Mulla näyttää olevan, ainakin nuo takapaneelia lähimmät kaksi. Ei tuo erityisemmin sirisekään näillä, mutta toki ajan saatossa testaan muitakin.
Vladi
25.11.2011 16:09:26
beliel: Kiitos. Mites Vladi oliko sulla alkuperäiset etusputket JJ:t? Mulla näyttää olevan, ainakin nuo takapaneelia lähimmät kaksi. Ei tuo erityisemmin sirisekään näillä, mutta toki ajan saatossa testaan muitakin.

Mä siis ostin Thomannilta ja mulla oli jotain merkittömiä kiinaputkia. Ei niissä lukenu edes putken mallia, vain "Made in China". Kaveri hommas tässä TH30:sen kans briteistä. Tilattiin kimpassa putket Uraltonelta, minä PimeäänTerroriin ja kaveri Thunder 30:seen. Ihmetys olikin suuri, kun kaverilla oli sekä etusputket että pääteputkit JJ:tä. Hieman itseä harmittaa, kun kuitenkin melkein satanen noihin tuubeihin upposi. Toisaalta eipä niitä ihan joka päivä tarvi vaihdella.
greenfascist
25.12.2011 21:29:54
Moikka (ensimmäinen m.net postaukseni..!),

Ilmesesti olette soitelleet treeneissä/rumpalin kanssa tällä vahvarilla? Tähän asti tilaamista on estänyt vain pelko, ettei potku riitä bändin kanssa soittaessa (watteja kuitenkin vain 15W).
Vetehinen
25.12.2011 21:53:43
Säröillä lähtee mökää aivan varmasti tarpeeksi. Puhtailla en voi vannoa.
greenfascist
25.12.2011 22:11:10
Kiitokset varmistuksesta. Kaappina on mahdollisuus käyttää 4x12 Marshallia, joten ei siitäkään pitäisi olla kiinni.

Ja säröjen takiahan se nimenomainen dark versio on saatava :D. Aluksi kelailin ostavani halvemmalla käytettynäkin saatavan Tiny Terrorin + jonkin säröbuustin eteen, mutta taidan päästä vähemmällä vaivalla suoraan Dark Terrorin kanssa.
Vetehinen
25.12.2011 23:49:25 (muokattu 25.12.2011 23:50:02)
Helpommalla pääset, ja on se DT:n särö niin maukas että vastaava spedusta olisi jo kalliimpi paukku. Lisäksi efektit saat DT:ssa looppiin, mikä ei TT:ssa onnistu.
Vetehinen
18.04.2012 17:41:33 (muokattu 18.04.2012 19:07:16)
Minulta ehti aikaisempi DT jo lähteä kaverille, ja piti hankkia hetken päästä uusi, kun en osannutkaan olla ilman. Ehti tulla ikävä lakuteron rouhean läskiä murinaa.

Nyt tein etuasteputkien vaihtokokeiluja. Eka huomio: JJ:tä ei ole kuin se ECC81/12AT7 joka vaikuttaa efektiluuppiin. Loput kolme ovat merkittömiä, luultavasti kiinalaisia putkia.

Minulla ei ollut vaihdettavissa yhtään 12AX7:aa, kaikki olivat jotain erikoisputkia. Kokeilin laittaa V4-paikkaan (siihen joka on muiden etusputkien takana, ainakin luulen että se on V4) ECC83s:n. V3 on ilmeisesti siis tuo efektilenkin putki. V1 ja V2 -paikoissa vuorottelin kahta putkea: TAD High Grade E83CC/7025 ja JJ ECC81/12AT7. Näillä kahdella eri koostumuksella (V4 putki pysyi samana, JJ ECC83s) en havainnut eroa. Kokonaisuutena saundi tummeni, ja Shape-potikan vaikutus tuntui muuttuvan miedommaksi. Ei toinna minun mielestä laittaa tuohon laitteeseen noita ECC83s:iä. Vaihdoin tehdasputket takaisin sisään. Kokeilen lisää seuraavalla kerralla, kunhan ehdin hankkia useampia tavan 12AX7:ja. Tehdasputket ovat melkoisen laadukkaat näemmä.

EDIT: On kyllä hyvä ominaisuus tuo efektiluuppi. Just äsken kokeilin, että ajaisiko saman asian laittaa EQ-pedaali nupin eteen, eipä aja. Kyllä sillä vaan reilusti paremmin pystyy säätämään lenkissä. Ja minun makuun tuossa on hyvä lisätä EQ-pedaalilla yläaluetta. Riippuu toki kitaran mikeistäkin, tarviiko moista. Lenkistä on muutakin iloa, voipi napata signaalin tehokkaampaan päätevahvistimeen, tai laittaa etuasteen noise gate -silmukkaan jne. Modulaatioefektitkin saundaa paremmalta luupissa, imho.
Gabe
19.04.2012 13:43:39
Missä maassa tämä muuten on väsätty? Kiinnostais ominaisuuksiensa puolesta kyllä :)
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Numb
19.04.2012 13:47:14

Gabe: Missä maassa tämä muuten on väsätty? Kiinnostais ominaisuuksiensa puolesta kyllä :)

Kiinassahan se on tehty. Mutta ei se vaikuta ominaisuuksiin mitenkään.
Terv. Kikki Hiiri
Gabe
19.04.2012 14:13:19
Numb: Kiinassahan se on tehty. Mutta ei se vaikuta ominaisuuksiin mitenkään.

Ei sinänsä :) Mielenkiinnosta kysyin. Viissiin tinyn hardwired editionia lukuunottamatta kiinassa nämä terrot sitten kasattu.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Wallied
19.04.2012 16:40:41
Mitäpä muuten porukka käyttää OD-purkkina teronsa edessä? Itsehän funtsin tämmöisen hommaamista, ja samalla se OD pedaalikin olisi hyvä hommata. Joten, suosituksia?
Laupias Tuoni
24.04.2012 12:52:15

Wallied: Mitäpä muuten porukka käyttää OD-purkkina teronsa edessä? Itsehän funtsin tämmöisen hommaamista, ja samalla se OD pedaalikin olisi hyvä hommata. Joten, suosituksia?

Mä olen käyttänyt boostipedaalina Harley Bentonin Vintage Overdrivea: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_vintage_overdrive.htm
Tsugu Way
24.04.2012 13:34:39
Lainaanpa hieman tätä ketjua, kun en tuossa aiempaan aloittamaani Tiny Terror ketjuun saanut kuin yhden vastauksen. Kiitos anyway siitä. Mutta jospa tästä ketjusta löytyisi pesimästä Terror-miehiä ;-)

Mutta kuinka kovaa siantappoturska-metallia te soitatte, jos Dark Terrorin söröjen lisäksi pitää ottaa vielä lisäsäröä purkista? Mitä tämä keskustelu täällä tarkoittaa? :-)

Itse ostin vastikään Tiny Terrorin ajatuksella, että ei tarvi siihen(kään) laittaa säröä eteen, vaan vahvistimen oma särö riittää. En ole nyt aivan varma riittääkö. Keikan (ganesista zztoppiin) soitin nyt gaini aivan täysillä. Bändin johtaja meinasi kuitenkin, että vähän potkua puuttuu. Kitara oli toki single coil (Texas special). Yritin multilaudasta ottaa vähän lisäsäröä mm. bluesdriver- ja Tube screamer-mallinnoksilla. En saanut aikaan kuin hirvittävän kuuloista sirinää..

Enpä tiedä - pitääköhän vaihtaa Tiny Darkkiin. Tai hommata humppari-kitara? Tai opetella säätämään? Vinkkejä?
Blues is allright!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)