Aihe: Uuden kitaran osto
1 2
kitaristinalku(ko)
16.11.2011 22:56:18
Ulkonäköstä voimme väitellä tässä vaikka kuinka kauan :) jokaisella oma mielipiteensä. Osaisiko joku ehdottaa minulle jotakin kitaraa, mieluiten uusi. Budjettia voin nostaa sinne 400 tietämille 450 ehdoton maksimi on 450e. Merkillä ei ole väliä , mutta malli olisi les paul mieluiten, saa muitakin ehdottaa :) myös omia tai esim bändikaverin mielipiteitä arvostan jos joku raaskii käyttää aikaansa tähän :)
Tuomoo
16.11.2011 22:59:47
kitaristinalku(ko): Ulkonäköstä voimme väitellä tässä vaikka kuinka kauan :) jokaisella oma mielipiteensä. Osaisiko joku ehdottaa minulle jotakin kitaraa, mieluiten uusi. Budjettia voin nostaa sinne 400 tietämille 450 ehdoton maksimi on 450e. Merkillä ei ole väliä , mutta malli olisi les paul mieluiten, saa muitakin ehdottaa :) myös omia tai esim bändikaverin mielipiteitä arvostan jos joku raaskii käyttää aikaansa tähän :)

Osta mun Wolf-lespa pois torilta. Ainakin pitää jälleenmyyntiarvonsa, ja vaikka halpa onkin, niin on ainakin kohtalainen ellei jopa hyvä hintaisekseen.
"IntriguingMan: Siittimen läpsyttelyn todistajamieeeesss"
ReBeat
16.11.2011 23:05:55

kitaristinalku(ko): Osaisiko joku

No multa muuta löydykkään kun osaamista.

mieluiten uusi
eimitään uusia menee rahat hukkaan

Budjettia voin nostaa sinne 400 tietämille 450 ehdoton maksimi on 450e.
hyvä

malli olisi les paul mieluiten

Sun lempi artisti on Guns n roses
elikkä siitä nii ----> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=572456
-septimisti-
17.11.2011 02:32:22 (muokattu 17.11.2011 02:32:35)
kitaristinalku(ko): Ulkonäköstä voimme väitellä tässä vaikka kuinka kauan :) jokaisella oma mielipiteensä. Osaisiko joku ehdottaa minulle jotakin kitaraa, mieluiten uusi. Budjettia voin nostaa sinne 400 tietämille 450 ehdoton maksimi on 450e.

Jokainen varmasti osaa ehdottaa sulle ties mitä. Noin kärjistetysti ne ehdotukset ei hyödytä sua yhtään, pikemminkin päinvastoin, jos sulla itsellä ei ole oikein hajua siitä, mitä kitaraltasi haluat. Sinänsä asiallisia kitaroita on kaupan hyllyt täynnä, ja suurinpiirtein jokainen niistä on lopulta jollekulle mainio valinta.

Merkillä ei ole väliä , mutta malli olisi les paul mieluiten, saa muitakin ehdottaa :) myös omia tai esim bändikaverin mielipiteitä arvostan jos joku raaskii käyttää aikaansa tähän :)

Miksi haluat les paul -tyyppisen kitaran? Onko sulla kokemusta moisista? Henkilökohtaisesti sanoisin, että tuppaavat olemaan hankalasoittoisia tumppusaundisia omituisesti suunniteltuja hahloja. Jotkut tykkäävät ihan pirusti. Tahtoo käytännössä kysyä, että haluatko omien kokemuksiesi perusteella nimenomaan les paulin -tyyppisen kitara sen sijaan että olet esimerkiksi vain lukenut moisista? Jälkimmäisellä metodilla pöpelikkö kutsuu hyvinkin herkästi.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
Laulava Kylätohtori
17.11.2011 10:07:56 (muokattu 17.11.2011 10:37:38)
-septimisti-: Jokainen varmasti osaa ehdottaa sulle ties mitä. Noin kärjistetysti ne ehdotukset ei hyödytä sua yhtään, pikemminkin päinvastoin, jos sulla itsellä ei ole oikein hajua siitä, mitä kitaraltasi haluat. Sinänsä asiallisia kitaroita on kaupan hyllyt täynnä, ja suurinpiirtein jokainen niistä on lopulta jollekulle mainio valinta.

Tämä ei ole muuten enää mielipide, tämä on totuus. Koska kukaan muu kuin X itse ei voi tietää, mikä kitara juuri X:n käteesi sopii, ei kukaan muu voi myöskään kertoa, mikä X:n kannattaa ostaa. Y tai Z voi toki kertoa oman mielipiteensä kitaroista, mutta se kertoo vain, mikä on paras Y:lle tai Z:lle. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä X:lle olisi hyvä. Päinvastoin, jos liikaa kuuntelee Y:n ja Z:n juttuja, voi eksyä kitaran haussa ihan väärille poluille. Juuri se X:lle paras kitara jääkin kokeilematta, koska Y ja Z ovat kertoneet sen olevan täysin paska, vaikka se olisikin täydellinen juuri X:lle...

E. Onhan se siis hyvä, että neuvotaan ja ehdotellaan eri vaihtoehtoja. Pointtini oli, ettei niitä neuvoja ym. kannata otta liian vakavasti, vaan ihan vain mahdollisuuksina, ei totuuksina.
TheMusiikkmies
17.11.2011 15:10:41
ReBeat: Ei tollasta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&t=81208&o=0&#p2151037

Jos tommosia kommenteja esittää niin perustelutkin voisi olla :D

Mikä ois hyvä kitara minulle? Olen soitellut jo 5 vuotta ja kaikki menee perus Metallica mätöstä Mötley Cruen clam rokkiin. Tällä hetkellä on ibanezin elektroni akustinen joka on mahtava sekä vielä ensimmäinen IKINÄ ostamani sähkökitara joka on merkiltään stag (eli halpa aloittelijan paketista saatu) jonka sain oiskohan ollu 2006 jouluna eli "tasooni" nähden alkaa olla jo aika kuraa.

Uutta kitaraa olen nyt ostamassa ja "hevi" stratot ja lespaulit kiinnostavat eniten. Mieluiten kiinteä tallainen (vaikka linkitäämässäni kitarassa onkin floikka)

Pistäkää vaihto ehtoja sekä mielipiteitä ja käyttökokemuksia, muista perustella :D
kaljataiteilija
17.11.2011 15:24:36
voisk landolalla vettää hewii?
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Laulava Kylätohtori
17.11.2011 16:07:19
kaljataiteilija: voisk landolalla vettää hewii?

(Varmaan vitsiksi tarkoitettu, mutta...)

Voi. Eihän se niin hyvältä kuulosta kuin sähkiksellä, mutta itse soitin yli vuoden vanhalla Landolalla Deep Purplea, Black Sabbathia ym., kun ei ollut rahaa ostaa sähkökitaraa...

Asenne kysymys....
kitaristinalku(ko)
17.11.2011 22:32:04
On minulla hiukan kokemusta les paul mallisesta kitarasta. Olen joskus soittanut kitara opettajani epiphone les paul malli on kai joku gold top tai joku. Kuulosti todella hyvältä ja oli todella hyvä soittaa ja kuulostaa todella hyvältä maikkani käsissä vaikka ei olisikaan edes kiinni missään vaan iha "akustisesti" soittelis, tosin hän on soittanut jo pitkään kitaraa :)
mattim
18.11.2011 07:02:11

Laulava Kylätohtori: (Varmaan vitsiksi tarkoitettu, mutta...)

Voi. Eihän se niin hyvältä kuulosta kuin sähkiksellä, mutta itse soitin yli vuoden vanhalla Landolalla Deep Purplea, Black Sabbathia ym., kun ei ollut rahaa ostaa sähkökitaraa...

Asenne kysymys....

Yli vuoden vanhassa Landolassa on vintage soundi, uudemmalla saattais noi hevit luonnistaa vieläkin aidommilta. ;-)
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
taikatatti
18.11.2011 10:32:28
kitaristinalku(ko): Ulkonäköstä voimme väitellä tässä vaikka kuinka kauan :) jokaisella oma mielipiteensä. Osaisiko joku ehdottaa minulle jotakin kitaraa, mieluiten uusi. Budjettia voin nostaa sinne 400 tietämille 450 ehdoton maksimi on 450e. Merkillä ei ole väliä , mutta malli olisi les paul mieluiten, saa muitakin ehdottaa :) myös omia tai esim bändikaverin mielipiteitä arvostan jos joku raaskii käyttää aikaansa tähän :)

Kyttää torilta vaikkapa ltd ec-401:tä. Hyvä kitara hintaisekseen. Ja nuo epiphonen prophecy- sarjan skebat kannattaa myös katsoo läpi. Noissa prophecyissä ja tuossa ltd:ssä ei ole ihan niin muhkeaa kaulaa kun esimerkiksi gibsonissa, omasta mielestä parempi. Mielipideasioita tietenkin.
Kannattaa mennä ihan liikkeeseen testailemaan, ei täältä muusinetistä saa minkäännäköistä statsia noista kitaroista.

-Tattia
Erkki on paras! -ja hattu!
DGV
18.11.2011 10:40:35
Laulava Kylätohtori: (Varmaan vitsiksi tarkoitettu, mutta...)

Asenne kysymys....

Joo, saman tehnyt minäkin joskus. Positiivista tässä on muuten myös se, että teräskielisellä akkarilla rokkisaundia hakiessa kehittää itselleen hyvinkin rankan tatsin, joka on aina rok.

En tosin vakavissaan voi suositella kellekään.
Hevijuntti #666 "hevi on junttimusaa!!! junteista ei ole idolsiksi!!! "
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)