Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zoom R16 "blokkaa" muut USB laitteet.
1
jonsku1
15.11.2011 16:18:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi
 
Ostin ko. laitteen ja kohtasin oudon ongelman. Zoomin ollessa päällä audiointerfacena koneessa lakkaavat USB laitteet, kuten ulkoiset muistitikut, nettitikku yms. toimimasta muissa porteissa. Ainoa laite mikä toimii on USB hiiri ja tietenkin itse Zoomi. Kun koneeseen laittaa Zoomin ollessa kytkettynä esim. muistitikun tulee virheilmoitus, että "yksi USB laitteista on vikatilassa".
 
Olen kokeillut Zoomia ja muita laitteita eri USB porteissa tuloksetta. Zoomi saa virtansa USB portista, mutta toimii myös ulkoisella virtalähteellä. Molempien kanssa on sama ongelma.
 
Koneena suht vanha HP:n pöytäkone ja käyttiksena XP.
lindo
15.11.2011 20:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Outoa. Ei nyt tule muuta mieleen kuin tarkistaa meneekö kaikki USBt samaan reikään emolla, paitsi hiiri. Eli jos USB porit on vaan ns. hub niin eikös ne silloin käytä kaikki samaa rööriä? Meinaan siis että jos vaikka Zoom imee kaikki mehut siitä .
Kokeilitko Zoomia tuohon porttiin jossa hiiri on, ja samanaikaisesti laittaa jonkun muun USB vehkeen toiseen porttiin? Jos mahdollista, kokeile myös toiseen koneeseen.
 
Kunhan arvailen jotain.
 
Rok rok
Grugi
15.11.2011 20:51:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen juttu tossa voi olla myös jos Zoomille on ajurit asennettuna että ne on koodattu niin että muut paitsi hiiri blokataan paremman vakauden takia pois toiminnasta mutta tämäkin on mutuilua vain.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
jonsku1
16.11.2011 06:54:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Outoa. Ei nyt tule muuta mieleen kuin tarkistaa meneekö kaikki USBt samaan reikään emolla, paitsi hiiri. Eli jos USB porit on vaan ns. hub niin eikös ne silloin käytä kaikki samaa rööriä? Meinaan siis että jos vaikka Zoom imee kaikki mehut siitä .
Kokeilitko Zoomia tuohon porttiin jossa hiiri on, ja samanaikaisesti laittaa jonkun muun USB vehkeen toiseen porttiin? Jos mahdollista, kokeile myös toiseen koneeseen.

Kunhan arvailen jotain.

 
Joo pitää tarkistaa, kun pääsen kotiin. Jotain tuollaista "mehut pois" hommaa mietin itsekkiin, kun aika vanha kone jo tämä. Sen takia kokeilin, myös zoomia ulkoisella virtalähteellä, mutta voihan olla että se ei edes toimi niin.
 
Pitää tyttöystävän läppärillä vielä kokeilla tuota.
 
Grugi: Sellanen juttu tossa voi olla myös jos Zoomille on ajurit asennettuna että ne on koodattu niin että muut paitsi hiiri blokataan paremman vakauden takia pois toiminnasta mutta tämäkin on mutuilua vain.
 
Tämä se olisi tosi vittumaista, kun mokkulaa tulee käytettyä ja jos esim. haluaisi youtubesta kuunnella musiikkia/katsoa videota. :D
Kukkis 77
16.11.2011 07:31:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Sellanen juttu tossa voi olla myös jos Zoomille on ajurit asennettuna että ne on koodattu niin että muut paitsi hiiri blokataan paremman vakauden takia pois toiminnasta mutta tämäkin on mutuilua vain.
 
Kyllä mulla ainakin toimii kaikki mahdolliset USB-röpeltimet Zoomin kanssa samaan aikaan. Kone tosin on kohtuullisen uusi ja käyttiksenä Wintoosa 7.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Grugi
16.11.2011 10:14:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukkis 77: Kyllä mulla ainakin toimii kaikki mahdolliset USB-röpeltimet Zoomin kanssa samaan aikaan. Kone tosin on kohtuullisen uusi ja käyttiksenä Wintoosa 7.
 
Juu toi on tietty hyvä tietää mutta kuten sanottu XP:ssä on ongelma :D
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
Johnson D
16.11.2011 12:23:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukkis 77: Kyllä mulla ainakin toimii kaikki mahdolliset USB-röpeltimet Zoomin kanssa samaan aikaan. Kone tosin on kohtuullisen uusi ja käyttiksenä Wintoosa 7.
 
Siis tuo R16 toimii hyvin win7:ssä? T-kaupan spekseissä mainitaan vaan käyttikset XP/Vista.
 
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
Creltar
16.11.2011 18:35:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnson D: Siis tuo R16 toimii hyvin win7:ssä? T-kaupan spekseissä mainitaan vaan käyttikset XP/Vista.
 
Hyvin on toiminut Zoomi 64-bittisellä Windows 7:lla. Ajurit jouduin tosin aikoinaan lataamaan netistä.
 
Prog On!
Tympee Huttunen
16.11.2011 21:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli muinoin PodXT:n kanssa ongelmaa, kun se ei toiminut koneen omissa usb-porteissa laisinkaan. Ongelma ratkesi helpolla ostamalla parinkympin usb-kortin koneeseen. Joskus tuli vielä ongelmia Podin käynnistäessä tai sammuttaessa, sillä se aiheutti usb-portin kautta tulevan hiiren sammumisen. Vaihdoin hiiren toiseen porttiin ja ongelma ratkesi. Ehkä helpoin ja edullisin vaihtoehto sinulla olisi tuon USB-kortin hankkimen? Samalla saisi noita usb-väyliä vähän enemmän.
jonsku1
18.11.2011 14:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin läppärissä pelaa kyllä ilman moitteita. Ilmeisesti vie sitten vaan mehut vanhan koneen USB porteista.
 
Miten tämän muuten saa toimimaan mikserin kontrollerina esim. laitteen mukana tulevassa Cubase LE4:ssä?
lindo
18.11.2011 23:49:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jonsku1: Noniin läppärissä pelaa kyllä ilman moitteita. Ilmeisesti vie sitten vaan mehut vanhan koneen USB porteista.
 

 
Kerro vielä onko läppärissä 7, vista vai XP. Mua jotenkin ihmetyttää tuo että XPssä toimisi. :/
... ja miksi ei?
 
Rok rok
jonsku1
19.11.2011 10:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Kerro vielä onko läppärissä 7, vista vai XP. Mua jotenkin ihmetyttää tuo että XPssä toimisi. :/
... ja miksi ei?

 
Läppärissä on myös XP.
lindo
19.11.2011 21:52:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jonsku1: Läppärissä on myös XP.
 
Eli tuo kumosi siis Grugin kommentin:
 
Grugi: Juu toi on tietty hyvä tietää mutta kuten sanottu XP:ssä on ongelma :D
 
Rok rok
Grugi
19.11.2011 22:09:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Eli tuo kumosi siis Grugin kommentin:
 
Kyllä ja mun kommetti oli lähinnä se että vaikka se jollakin toimii Win7 niin kysyjällä oli koneessa XP ja ongelmaa siis siinä kombinaatiossa. Hyvä että selkis homma ja syyllinen olikin itse kone.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
lindo
19.11.2011 23:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Kyllä ja mun kommetti oli lähinnä se että vaikka se jollakin toimii Win7 niin kysyjällä oli koneessa XP ja ongelmaa siis siinä kombinaatiossa.
 
Aah, nyt tajusin :) Luulin että sun kommentti oli tyyliin "XP on hanurista, ei siinä mikään toimi..." tms.
 
Rok rok
Grugi
20.11.2011 11:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Aah, nyt tajusin :) Luulin että sun kommentti oli tyyliin "XP on hanurista, ei siinä mikään toimi..." tms.
 
Ei kyllä ainakin oma kokemus on niin että XP on oikeastaan hemmetin hyvä alusta musasoftille kuhan sitä vähän viilaa. Vista taas on niin huono että siitä ei kehtaa puhua ja Win7 on puolestaan taas ihan toimiva alusta.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
lindo
20.11.2011 23:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Ei kyllä ainakin oma kokemus on niin että XP on oikeastaan hemmetin hyvä alusta musasoftille kuhan sitä vähän viilaa. Vista taas on niin huono että siitä ei kehtaa puhua ja Win7 on puolestaan taas ihan toimiva alusta.
 
Samoja ajatuksia siis kuin täälläkin :)
 
Rok rok
tärinä
16.12.2011 18:43:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Zoom R16:sta saatavilla suomenkielistä käyttöopasta.
 
Henri Henri Olavi
16.12.2011 20:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tärinä: Onko Zoom R16:sta saatavilla suomenkielistä käyttöopasta.
 
Kaveri osti viime kesänä laitteen ja sen mukana tuli manuaalista hyvin lyhennetty suomenkielinen versio. En usko, että koko manauaalia saa suomeksi. Tosin, jos hinnasta sovitaan, niin meikä voi sen kyllä suomentaa ja täysin ammattimaisesti; olen nimittäin niitäkin hommia elämässäni tehnyt.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «