Aihe: Hevirokki ja Vilhelmus : Rainbow In The Dark (Dio-cover)
1
Demostudio
08.04.2004 20:22:56 (muokattu 09.04.2004 11:12:36)
Bändin nimi: Hevirokki ja Vilhelmus
Kappaleen nimi: Rainbow In The Dark (Dio-cover)

URL: http://www.thecoveralls.org/vili/aania/rainbow.mp3 (Mp3)

Joululomalla tuli tarve tehdä jotain äänitysharjoitusta, joten ajattelin samalla purkittaa jonkun coverbiisin. Soitin kaikki soittimet taitojeni vastaisesti itse ja ääni jumalan armosta, mr. Hevirokki käväisi laulamassa tämän Dio-klassikon.

Sopii kommentoida niin kotistudiojälkeä kuin muutakin. Joskin tiedän etten ole mikään rumpali..

(Lukittu tekijän pyynnöstä. (moder. huom.))
Timo JM
08.04.2004 20:32:33

Jos todellakin soitit itse kaikki, niin hyvin olet vetänyt. Miksaus on kyllä aika tuhnu ja kumma kyllä täysin mono. Laulu ja syna eivät soundillisesti oikein istu taustaan. Itse musa toimii kuitenkin hyvin. Mitähän siinä miksauksessa on sattunut? Luulisi, että tuosta matskusta olisi saanut paremman kuuloista jälkeä.
...siis mun mielestä.
mg
08.04.2004 20:36:58 (muokattu 08.04.2004 20:38:40)

Kitarasoolo aika hauska keksintö ja laulaja on yhtä mahtava kuin aina. \,,/
http://eradication.sytes.net
Heart Of Steel
08.04.2004 20:42:45

Ihan hyvin soitettu ja viellä paremmin laulettu, mitä nyt kitarasoolo oli vähän munaton. Jotenkin lo-fi soundit, ässät kihisee liikaa ja bassarisoundi on ihan paska. Ja rummut turhan hiljasella. Fade out töksähtää. Muuten hyvä.
"Nobody tells a Man how to play."
Härski
08.04.2004 21:11:01
Joo, täähän oli melkolailla yksyhteen vedetty aivan totaalisesti, mutta kitarasooloa tuskin kukaan soittaakaan samalla tavalla, kuin originaalissa. Hieman jäi silti kokonaisuutena 'vajaaksi', ehkä hieman isompi kaiku lauluun olisi ollut betreempi.
Stobebassmann
08.04.2004 23:31:59
Pirun hyvältä kuulostaa. Olisi kiva tietää, kuka tämä laulaja on? Laulaa nimittäin ihan HELVETIN hyvin! Haastaa jopa Dion, piru vie!
Vilhelmus
08.04.2004 23:32:48 (muokattu 08.04.2004 23:37:02)

Olisi kiva tietää, kuka tämä laulaja on?

www.jahola.tk

edit:
suosittelisin jotta jätetään tämä tippumaan pois ja laitan kehiin joskus vähän stereomman version. prkl.
Säröä ja meisinkiä. Muu on turhaa.
Burning Winter The Coveralls
Timo JM
09.04.2004 00:26:13 (muokattu 09.04.2004 00:28:45)

Suosittelisin jotta jätetään tämä tippumaan pois ja laitan kehiin joskus vähän stereomman version.

No laitappa pikaiseen sitten! Mä diggaan sun tavastas soittaa rumpuja. Vaikkei se olisikaan sun pääsoitin, niin hyvinhän toi tuntuu taittuvan. Vähän harmittaa, että tohon biisiin jäi muutama time-moka (saattavatpa olla jopa korjattavissa pienellä leikkelyllä) varsinkin kun se muuten lepää niin hyvin. Breikki ennen sooloa häiritsi eniten.

Koita saada toi laulu ja syna ekutettua vähän paremmin muun sekaan. Nyt ne pomppas sieltä pikkasen liian kirkkaina. Niin ja kompuroi enemmän laulua ja laita sitä vähän taaemmaksi. S-limitteri myös käyttöön. Hyvä tulee!
...siis mun mielestä.
Baroquean
09.04.2004 01:56:06
Yllätyin positiivisesti (vaikka ei mulla nyt mitään ennakkoluuloja oikeastaan ollutkaan). Laulaja veti tosiaan ihan asiallisesti. Plussaa hyvästä kitarasoundista. :)
Arbeit macht frei.
Vilhelmus
09.04.2004 08:40:39

Niin ja kompuroi enemmän laulua

Musta se ei kaipaa kauheesti kompuraa yksinkertaisesti siksi, kun laulaja on niin pirun hyvä ja toimii luonnollisemmassakin ympäristössä

ja laita sitä vähän taaemmaksi.

En uskalla sanoa, paljonko siitä leikkasin jo ylämiddleä, nimittäin tuo upea ääni on erittäin pistävä kyllä jä käytössä ollut NT-1 oli vähän liian ylämiddleinen mikki hälle.

S-limitteri myös käyttöön. Hyvä tulee!

Täytynee kokeilla.
Säröä ja meisinkiä. Muu on turhaa.
Burning Winter The Coveralls
Timo JM
09.04.2004 09:03:14 (muokattu 09.04.2004 10:38:38)

Musta se ei kaipaa kauheesti kompuraa yksinkertaisesti siksi, kun laulaja on niin pirun hyvä ja toimii luonnollisemmassakin ympäristössä.

Ehkä, mutta kannattaa kuitenkin kokeilla. Uskon, että istuu kokonaisuuteen paremmin. Sitäpaitsi tällaisessa musassa se on yleensä lähes välttämätön toimenpide. Silloin kun kaikki muu kama ympärillä on jo aika lytyssä, niin se laulu tahtoo pompata sieltä turhan irralliseksi jolloin lopputulos tahtoo kuulostaa vähän samanlaiselta kuin karaokessa. (Tiedät varmaan mitä tarkoitan.)

En uskalla sanoa, paljonko siitä leikkasin jo ylämiddleä.

Joskus pitää vain uskaltaa luottaa korviinsa, vaikka eq asetukset näyttäisivät kuinka luonnottomilta.
...siis mun mielestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt