Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millanen kitarapaketti olis hyvä aloittelijalle?
1
RecklessMind
15.11.2011 19:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon aikeissa alkaa soittaa sähkökitaraa. Pitäs vaan kitara ja muut kamat hommata. Kitaroista en tiedä paljo mitään, aloittelija kun oon. Millanen kitarapaketti tai kitara olis hyvä, ku hinta ei sais mennä yli kolmensadan? Kitaralla olis tarkotus joskus jonkinnäköstä rockia/heviä joskus soitella.
 
Onko tollanen paketti hyvä aloittelijalle?
http://www.f-musiikki.fi/kitarat_ja … 1gpiibl_sahkokitarapaketti_/_yamaha
 
Tuhkis
15.11.2011 20:09:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tahansa paketti on hyvä aloittelijalle koska ei tosiaan paremmasta ole vielä tietoa yleensä. Halvat paketit on hyviä siinä mielessä, et näkee kantaako into ja kiinnostus soitinta kohtaan pidemmällekin ja jos ei, niin eipä tullut paljon rahaa heitettyä kaivoon.
Oppimisen ja (musiikillisen) kasvun kautta tulee sit vaatimuksia ja tieto/taitoa laadukkaampia soittimia kohtaan.
 
edenbeast
15.11.2011 20:42:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytettynä joku vähän parempi kitara, mieluusti sellainen joka myydään säädettynä. Nuissa pakettikitaroissa on yleensä huonot kielet, säädöt voi olla ihan miten sattuu ym. Itse opettelin aikanaan halpispaketilla jossa vahvistin räpsi sormille ja kitaran kaula eli ihan omaa elämäänsä. Tuntui ettei viidessä vuodessa oppinut mitään, sitten kun sai vähän paremman kitaran niin soitto helpottui huomattavasti. Jos soittoharrastus lopahtaa, paremman käytetyn kitaran jälleenmyyntiarvo säilyy huomattavasti paremmin. Mikään ei tapa harrastusta paremmin kuin huonot välineet.
 
Tuhkis
15.11.2011 20:47:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tappaapas. Se kun ymmärtää, että pitää harjoitella ja paljon.
 
Laulava Kylätohtori
15.11.2011 22:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edenbeast: Mikään ei tapa harrastusta paremmin kuin huonot välineet.
 
Tuhkis: Tappaapas. Se kun ymmärtää, että pitää harjoitella ja paljon.
 
Itse komppaan Edenbeastia, kyllä aloittelijankin kannattaa sen verran sijoittaa vehkeisiin, että soitto toimii edes jollain tasolla. Läpipaskat vehkeet tappaa kyllä innostuksen.
 
Itse opettelin 2 vuotta mummolan vintiltä löytyneellä vanhalla landolalla. Sillä kun veti Purplea, niin siinä se innostus testattiin moneen kertaan..
 
Tuhkikselle sanoisin, että juuri se harjoitteluhan on sen homman nimi. Jos harjoittelu maistuu puulta ja heti pitäis olla joku iso stara, niin silloin kannattaa pistää vehkeet myyntiin....
 
Tuhkis
15.11.2011 22:20:36 (muokattu 15.11.2011 22:21:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itse komppaan Edenbeastia, kyllä aloittelijankin kannattaa sen verran sijoittaa vehkeisiin, että soitto toimii edes jollain tasolla. Läpipaskat vehkeet tappaa kyllä innostuksen.
 
Itse opettelin 2 vuotta mummolan vintiltä löytyneellä vanhalla landolalla. Sillä kun veti Purplea, niin siinä se innostus testattiin moneen kertaan..
 
Tuhkikselle sanoisin, että juuri se harjoitteluhan on sen homman nimi. Jos harjoittelu maistuu puulta ja heti pitäis olla joku iso stara, niin silloin kannattaa pistää vehkeet myyntiin....

 
Mitäköhän nyt ymmärsit väärin. Toteamukseni oli vain oma mielipide siihen mikä tappaa nopeiten innon. Näitä tarinoita on tuhansia kun "se olikin vaikeempaa ku luulin" ja soitto jäi siihen.
Ite 16 vuotta soittaneena ja tuhansia tunteja harjoitelleena tiedän kyllä harjoittelun tarkoituksen.
 
Laulava Kylätohtori
15.11.2011 22:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuhkis: Mitäköhän nyt ymmärsit väärin. Toteamukseni oli vain oma mielipide siihen mikä tappaa nopeiten innon. Näitä tarinoita on tuhansia kun "se olikin vaikeempaa" ku luulin ja soitto jäi siihen.
Ite 16 vuotta soittaneena ja tuhansia tunteja harjoitelleena tiedän kyllä harjoittelun tarkoituksen.

 
Sorry, jos kirjoitin sekavasti. Kommenttini ei ollut suunnattu sinulle, vaan yleisesti tuolle samalle ryhmälle, jota itsekin tuossa kuvasit...
 
winstoni
15.11.2011 22:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa ostaa Torilta käytettynä.
 
Skitaksi vaikkapa Yamahan Pasifica, joka on hyvä kitara hinta/laatusuhteeltaan. Tai Squierin CV-sarja. Käypä hinta jossain 160-240 haarukassa noilla.
Kotisoittoon ämyriksi Rolandin microcube, ei huippu, mutta toimiva ja efektejäkin löytyy, Torin hintahaarukka n.35-50€.
Sitten vielä Behringerin virityspedaali ja lisäsäröksi Bossin SD-1 tai Digitechin Bad Monkey, jotain 30€.
 
Varmasti parempi paketti kuin toi musafasun tarjoama.
 
"Pilvi ja kokkeli kyllä maistuis, mutta muusikoksi en helvetissä rupea." - LamaAjanElvis
Laulava Kylätohtori
15.11.2011 22:53:05 (muokattu 15.11.2011 23:02:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liikkeessä voi myös rohkeasti kokeilla (vahvistimen kanssa) monia eri kitaroita mallia katsomatta ja valita se itselle mieluisin. Jostain halpamerkeistä voi löytyä ihan kohtuu hyviä yksilöitä.
 
Edit: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=577481
 
Fat Masterson
15.11.2011 23:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huuto.netissä näyttää luotettavan oloinen myyjä kauppaavan juuri nyt Yamaha Pacificia + Roland MicroCube - pakettia hintaan 190 euroa, jos ensimmäinen huuto riittää. Kannattaa ehkä vilkaista tarkemmin.
 
B-tone-flat
15.11.2011 23:23:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikkein helpoimmalla pääset kun otat jonkun pidempään harrastaneen kaverin mukaan kamojen ostoon. Jos sellaista ei ole niin neuvoisin ostamaan käytettynä perussetin esim cv squier tele/strato ja microcube ja viritinspedu plus kaapelit. Tämmöisen saatat helposti löytää torilta hyvissä säädöissä vielä. Noilla pääset jo pitkälle ja jos soitto ei maistu niin saat suurinpiirtein omasi takas jälleenmyyntiä ajatellen. Tosin tätä en pitäisi päällimmäisenä mielessä kamojen hankinnassa.
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
Osmo
20.11.2011 10:56:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kappas. Mulla olisikin myynnissä mukava setti:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=569522
 
Tämä paketti riittää vähän aloittelijakäyrää pidemmällekin, jos soittointo säilyy. Eli heti ei tarvitsisi uusia olla ostamassa. Ja kun Tampereella satut ilmeisesti majailemaan, niin testaushan onnistuu helposti. Soittelee niin bluussit kuin rokitkin.
 
Pixies.
Vainottu
20.11.2011 16:28:42 (muokattu 20.11.2011 16:31:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun näkemyksen mukaan vahvariksi riittää alkuun melko halpa laitos. Kannattaa toki olla puhdas- ja särökanava, jolloin ei tarvitse olla heti ostamassa erillisiä pedaaleja. Esimerkiksi micro cube tms. pikkuvahvari on hyvä ja niitä löytää käytettynäkin.
 
Kitaraan kannattaa käyttää jonkun tutun kitaristin tietämystä. Koska hyvä kitara ei välttämättä maksa paljon, kunhan tietää mitä asioita ottaa huomioon (kaula, virityskoneisto, talla, mikit, viimeistely yms yms). Esimerkkinä, ostin itse vasta F-musiikista kaksi Samickin kitaraa jotka olivat huomattavasti hintaansa laadukkaampia. Toinen maksoi reilut 200 ja toinen reilut 300. Molemmat tuntuu hyvältä, saundaa hyvältä ja pitää vireen. Mutta kannattaa tosiaan ottaa makutuomari mukaan jos ei itse kovin paljon kitaroiden päälle ymmärrä.
 
EDIT: Mullakin on tuossa torilla myynnissä Harley Bentonin pikkuvahvari. Mun mielestä riittää ihan hyvin soittoharrastuksen alussa treenivahvariksi. Hintaakin voi vielä katsoa.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=578849
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «