Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Parker Nitefly
1
Bentley
14.11.2011 19:34:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heps.
 
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä kepistä ja varsinki kauloista?
 
Mietityttää lähtee koesoittaan yhtä keppiä ja kaulan suoruus on aina tietty se ensimmäinen kriteeri mikä on ehdoton että onko näissä suora kaula? Käytän erittäin low actionia niin sen takia ois kiva kuulla kokemuksia..
 
For those who can't be without the music!
Antti1
14.11.2011 20:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaulan suoruus riippuu mm. kaularaudan säädöistä ja käytetyistä kielistä. On tai ei ole, suora siis.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Bentley
14.11.2011 20:27:24 (muokattu 14.11.2011 20:43:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kaulan suoruus riippuu mm. kaularaudan säädöistä ja käytetyistä kielistä. On tai ei ole, suora siis.
 
Äsken luettuani feissarimoka -kirjaa tuli heti mieleen että tämä ylläoleva kommentti voisi päätyä m.net moka -kirjaan..
 
For those who can't be without the music!
wilo
14.11.2011 21:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bentley: Äsken luettuani feissarimoka -kirjaa tuli heti mieleen että tämä ylläoleva kommentti voisi päätyä m.net moka -kirjaan..
 
Kuis niin? Olen samaa mieltä, että tämä riippuu monista muuttujista: joskus kaulan tarttee olla suora, joskus ei.
 
Bentley
14.11.2011 22:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Kuis niin? Olen samaa mieltä, että tämä riippuu monista muuttujista: joskus kaulan tarttee olla suora, joskus ei.
 
No kieltämättä on tullu vastaan kitaroita joissa kaulan on säätäny suoraks niin se ei ole ollut suora. En mä edes mun Takaminen akustiseen saa niin suoraa kaulaa et se ois täysin hyvä mun soittoon koska ei se kaula oo niin suora eli laatu ei ole hyvä.
 
For those who can't be without the music!
Rg505bk
14.11.2011 22:25:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö noissa Parkereissa ollut hiilikuituvahvisteinen kaula, eikä kaularautaa? Tämä siis ihan vaan mutuna jostain historian hämäristä, en ole Parkereita päässyt hypistelemään. Guitar Playerissä oli vaan joskus vuonna miekka ja kypärä Ken Parkerin mainos, jossa se hehkutti kaulan rakennetta ja siitä tuo mielikuva.
 
Rg505bk
14.11.2011 22:26:37 (muokattu 14.11.2011 22:30:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rg505bk: Eikö noissa Parkereissa ollut hiilikuituvahvisteinen kaula, eikä kaularautaa? Tämä siis ihan vaan mutuna jostain historian hämäristä, en ole Parkereita päässyt hypistelemään. Guitar Playerissä oli vaan joskus vuonna miekka ja kypärä Ken Parkerin mainos, jossa se hehkutti kaulan rakennetta ja siitä tuo mielikuva.
 
Edit: Näyttääpä kaularauta löytyvä, piti googlella tarkistaa ;)
 
Tässä aloittajalle (ja miksi ei muillekin) iltalukemista: http://www.pulseonline.com/parker/Fly_Manual.pdf
 
Bentley
14.11.2011 22:36:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä aloittajalle (ja miksi ei muillekin) iltalukemista: http://www.pulseonline.com/parker/Fly_Manual.pdf
 
Wow, ihan mielenkiintonen dokkari.
 
For those who can't be without the music!
chill
14.11.2011 23:23:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bentley: No kieltämättä on tullu vastaan kitaroita joissa kaulan on säätäny suoraks niin se ei ole ollut suora. En mä edes mun Takaminen akustiseen saa niin suoraa kaulaa et se ois täysin hyvä mun soittoon koska ei se kaula oo niin suora eli laatu ei ole hyvä.
 
Pointti oli varmaankin se että jotkut tykkäävät soittaa kitaralla missä kaula ei ole täysin luotisuora.
Tällainen mieltymys tarkoittaa useimmiten sitä että kaula on hieman kovera, siinä on ns. reliefiä (tämä on jopa suositeltavaa). Mieltymysten mukaan sitä voi olla esim 0,5-2mm.
Jos kaula on ns.kierteellä/korkkiruuvilla etc, on se epäsymmetrinen poikittaissuunnassa.
 
Nacher
15.11.2011 23:39:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt ole ihan perillä, millainen tuo NiteFly on, mutta omistan Parker Fly Mojo Flamen (about se kallein/paras malli mitä löytyy). Siinä on koko kitara yhdestä puupalasta, eli kaularauta löytyy mutta kaulaliitosta ei. Niteflyssä on vissiin pulttikaula? Otelauta tuossa omassani on sitä lasi- tai hiilikuituseosta.
 
Tuo Fly Mojo on kyllä tasan nopeimman/helpposoittoisimman kaulan omaava kitara mitä olen ikinä tai missään hintaluokassa kokeillut. Se on ihan oikeasti täysin omassa sarjassaan tuolla osa-alueella. Kaularautaan en ole ikinä koskenut, ja kaula on aina täydellisessä timmissä. Action on aivan totaalisen naurettavan matala läpi kaulan, ja menisi vieläkin alemmaksi jos kehtaisi laittaa.
 
Eli niin, jos tuo Nitefly on yhtään tuon Fly Mojon tapainen, niin eiköhän ole juuri sellainen "suorakaulainen" kitara kuin halusit. Ihan totaalisen ultimate-tilukeppejähän nuo ovat. Oikein siinämäärin, että joidenkin täppäysten ym. soittaminen on noilla niin helppoa, että se alkaa tuntua jo huijaukselta.
 
Antti1
15.11.2011 23:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: ...omistan Parker Fly Mojo Flamen (about se kallein/paras malli mitä löytyy).
 
Nus nus nus, mutta ei oo lähelläkään kalleinta. Se on lähempänä sitä puoliväliä hintaluokasta ja aika pirun moni malli menee ohi heittämällä. ;) Soitettavuuteen ja parhauteen ei kommentteja.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
chill
16.11.2011 02:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: kaularauta löytyy mutta kaulaliitosta ei....
 
Tuossa taitaa olla vahvistettu kaula
http://www.thomann.de/fi/parker_fly_mojo_flame_tpb.htm
"carbon-glass-epoxy reinforcement"
Alkoi kyllä kaasut pörisemään.......
 
wilo
16.11.2011 08:10:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: En nyt ole ihan perillä, millainen tuo NiteFly on, mutta omistan Parker Fly Mojo Flamen (about se kallein/paras malli mitä löytyy). Siinä on koko kitara yhdestä puupalasta, eli kaularauta löytyy mutta kaulaliitosta ei.
 
Mun mielestä Parkerin spekseissä mainitaan, että kaulaliitos on vahvistettu sormiliitos: http://www.parkerguitars.com/Fly-Mo … o-Guitar-Models/fly-mojo-flame.html . Sen sijaan lankku on tehty yhdestä palasesta.
Vai onko tuo muuttunut jossain vaiheessa? Kieltämättä koko kitaran tekeminen yhdestä puupalasta kuulostaa aika erikoiselta...
 
Nacher
16.11.2011 15:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No johan mulla on speksit sitten hakusessa. Ei tosiaan tuota kaulaliitosta tuossa kyllä näe yhtään mitenkään, toisin kuin kaikissa muissa liimakaulaisissa mitä hypistellyt. Muutenkin niin omituisen muotoinen ja ohut se kaulaliitoksen kohta, että ei kyllä äkkiseltään osaisi liimakaulaa epäillä. Mutta käy järkeen että siellä kaulassa joku vahvistus on, koska tuo kaula on niin ohut ja hauraan oloinen, että ihmetyttänytkin miten se ei yhtään anna periksi sen enempää vääntämiselle kuin Suomen säällekään.
 
Thyvon
17.11.2011 00:44:12 (muokattu 17.11.2011 15:14:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NiteFlyssa on pulttikaula ja kaularaudan säätökin on oikein kivasti käsillä. Nämä seikat selviävät kuvistani (ilmoitus + omat kuvat). http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=578020
 
Näiden linkkien takaa löytyy lisää tietoa:
http://www.parkerguitars.com/Downloads/manuals.html
http://forums.parkerguitars.com/
 
mattim
17.11.2011 08:07:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bentley: Wow, ihan mielenkiintonen dokkari.
 
Nauhat ruostumatonta kovetettua terästä. Pitää puhdistaa huolellisesti etteivät ruostu, takuu menee. mmmm
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
wilo
17.11.2011 08:36:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Nauhat ruostumatonta kovetettua terästä. Pitää puhdistaa huolellisesti etteivät ruostu, takuu menee. mmmm
 
Ihmettelin samaa. Johtuiskohan siitä, että hiki on suolaista, eikä suolaa kestä mikään teräs? Ehkä tavallinen nauhamateriaali (nickel-silver) kestää paremmin hikeä.
Laitatin taannoin omaan stratoon rosterinauhat, pitääköhän ruveta puhdistamaan aika ajoin...
 
chill
17.11.2011 08:50:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Nauhat ruostumatonta kovetettua terästä. Pitää puhdistaa huolellisesti etteivät ruostu, takuu menee. mmmm
 
Kyllä se ruostumaton teräs melko hyvin ruosteen pitää poissa. Yhdellä tutullani on paha nikkeliallergia ja on soitellut teräsnauhoilla ihan ongelmitta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «