Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka poistaa asennettu ohjelma? (KRISTAL)
1
hokke
13.11.2011 00:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asensin KRISTALin kokeilu mielessä ja nyt sitä ei saa poistettua. Uninstall ei toimi, se vaan pyöräyttää unistallin läpi ja ilmoittaa että ohjelma on poistettu muttei se mihinkään lähde, mulla on Win7.
 
juha_p
13.11.2011 09:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hokke: Asensin KRISTALin kokeilu mielessä ja nyt sitä ei saa poistettua. Uninstall ei toimi, se vaan pyöräyttää unistallin läpi ja ilmoittaa että ohjelma on poistettu muttei se mihinkään lähde, mulla on Win7.
 
Olisikohan niin että uninstall poistaa pelkästään systeemirekisterimerkinnät?
 
Itse kyllä poistaisin Kristal -kansion surutta (ja mahdolliset rekisterimerkinnät myös) mutta, varmuuden vuoksi, voit tarkistaa löytyykö systeemirekisteristä (komentokehote -> regedit) jotain Kristal / kreatives.org liittyvää ja jos ei löydy niin uudelleennimeä Kristal kansio jotta näet olisiko kansion deletoinnilla jotain haittavaikutusta. Jonkin ajan kuluttua jos ongelmia ei esiinny niin poista kansio deletoimalla.
 
t. Juha
 
mattim
13.11.2011 18:07:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hokke: Asensin KRISTALin kokeilu mielessä ja nyt sitä ei saa poistettua. Uninstall ei toimi, se vaan pyöräyttää unistallin läpi ja ilmoittaa että ohjelma on poistettu muttei se mihinkään lähde, mulla on Win7.
 
Mitä tarkoitat, eikö rekisteri siivoudu vai mitä ?
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
Titares
14.11.2011 17:38:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koeta:
http://download.cnet.com/Revo-Unins … 00-2096_4-10687648.html?tag=mncol;1
 
Jaava
16.11.2011 15:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää oli aina mulle yksi windowsin rasittavimmista puolista. Aina tarvitsee jonkun erillisen ohjelman tavalliseen ohjelman asennuksen poistoonkin.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
CPU
16.11.2011 18:14:11 (muokattu 16.11.2011 18:15:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Aina tarvitsee jonkun erillisen ohjelman tavalliseen ohjelman asennuksen poistoonkin.
 
Höpöhöpö. Kyllä ne uninstallit toimii lähes aina. Jos uninstalleri on rikki/väärin konffattu, ei tietenkään toimi, mutta, että "aina" on kyllä aikamoista liiottelua.
 
Samaa paskaa se on macin puolellakin, iso osa freeware softista ei toimi lionin kanssa tällä hetkellä.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Jaava
16.11.2011 18:40:58 (muokattu 16.11.2011 18:41:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Höpöhöpö. Kyllä ne uninstallit toimii lähes aina. Jos uninstalleri on rikki/väärin konffattu, ei tietenkään toimi, mutta, että "aina" on kyllä aikamoista liiottelua.
 
Samaa paskaa se on macin puolellakin, iso osa freeware softista ei toimi lionin kanssa tällä hetkellä.

 
Ei oo kyllä ohjelmien poistamisessa samaa paskaa kun aina riittää kiskoa se ohjelma (tai joissain tapauksissa kansio) roskikseen. Tai korjataan sen verran, että mulla ei ole koskaan mäkillä ollut tällaista ongelmaa. Eipä sitä tiedä, ehkä joskus tulee.
 
Mutta joo, olihan toi liioittelua, mutta mun edellisen tietokoneen 3.5 vuotisen uran aikana mulle kävi noin suurinpiirtein 10 kertaa. Yleensä ongelman aiheutti peli, pari kertaa musasofta ja kerran joku muu softa.
Järjestelmän ei pitäisi olla sellainen, että unistalleri on ylipäätänsä mahdollista tehdä niin väärin, että asian korjaamiseksi tarvitaan joku kolmannen osapuolen softa.
 
Esimerkkinä vaikkapa tappelu medieval:totalwarin kanssa aikanaan. Yritin poistaa ohjelman windowsin omalla työkalulla -> väitti että poistui. Yritin asentaa uudestaan -> väitti että on jo asennettu. Yritin poistaa samalla työkalulla uudestaan -> unistaller ei toimi, koska ei löydä mitään poistettavaa.
 
Revo muistaakseni onnistui löytämään rekisterin syövereistä jonkun merkinnän.
 
Eli ongelma on se, että a) on mahdollista ja liian todennäköistä, että unistaller ei toimi. b) rekisteristä on käytännössä täysin mahdoton saada siivottua mitään windowsin omilla työkaluilla.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
CPU
16.11.2011 20:06:58 (muokattu 16.11.2011 20:09:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se nyt on ihan sama miten joku installeri tai yksittäinen asia on toteutettu. Pointtinani oli se, että toi "macissä tämäkin oli toteutettu paremmin"-läppä ei auta alkuperäistä postaajaa hevon vittua, eikä se todista yhtään mitään macin paremmuudesta, koska siellä osx:ssä on monet asiat tehty myös huonosti. Esim. toi edellisessä postissani mainittu ohjelmien taaksepäin yhteensopivuus.
 
Mikä juttu tää yleensäkkään on, kun jollain on joku ongelma, niin jätkä tai joku muu fanipoju tulee huutelemaan, että vaihda macciin? BTW, kirjotin tämän postin mac book pro:lla.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
mattim
16.11.2011 20:09:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Ei oo kyllä ohjelmien poistamisessa samaa paskaa kun aina riittää kiskoa se ohjelma (tai joissain tapauksissa kansio) roskikseen. Tai korjataan sen verran, että mulla ei ole koskaan mäkillä ollut tällaista ongelmaa. Eipä sitä tiedä, ehkä joskus tulee.
 
Mutta joo, olihan toi liioittelua, mutta mun edellisen tietokoneen 3.5 vuotisen uran aikana mulle kävi noin suurinpiirtein 10 kertaa. Yleensä ongelman aiheutti peli, pari kertaa musasofta ja kerran joku muu softa.
Järjestelmän ei pitäisi olla sellainen, että unistalleri on ylipäätänsä mahdollista tehdä niin väärin, että asian korjaamiseksi tarvitaan joku kolmannen osapuolen softa.
 
Esimerkkinä vaikkapa tappelu medieval:totalwarin kanssa aikanaan. Yritin poistaa ohjelman windowsin omalla työkalulla -> väitti että poistui. Yritin asentaa uudestaan -> väitti että on jo asennettu. Yritin poistaa samalla työkalulla uudestaan -> unistaller ei toimi, koska ei löydä mitään poistettavaa.
 
Revo muistaakseni onnistui löytämään rekisterin syövereistä jonkun merkinnän.
 
Eli ongelma on se, että a) on mahdollista ja liian todennäköistä, että unistaller ei toimi. b) rekisteristä on käytännössä täysin mahdoton saada siivottua mitään windowsin omilla työkaluilla.

 
Joissakin ohjelmissa uninstaller jättää tarkoituksella rekisteriin merkinnän, että ohjelma on jo kerran ollut koneella. Tällä pyritään estämään esim softan testiversion käyttö ilmaista testijaksoa pidemmän ajan.
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
CPU
16.11.2011 20:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava:
Eli ongelma on se, että a) on mahdollista ja liian todennäköistä, että unistaller ei toimi. b) rekisteristä on käytännössä täysin mahdoton saada siivottua mitään windowsin omilla työkaluilla.

 
Ja luuletko oikeasti, että vastaavanlainen ongelma ei ole mahdollista (siis jonkin softan osan väärin koodaaminen) osx:llä ja oletko koskaan kokeillut tehdä mac:llä mitään mikä ei ole suoraan mahdollista osx:n omilla työkaluilla? Se konsolirunkkaus ei ole sellasta, että sun äitiskin osaa, vaikka näytät niin itsellesi uskottelevan. Winukassa, niitä työkaluja on helvetisti enemmän ja jos sopivaa ei ole, niin netistä saa lisää. Tilanne ei ole näin osx:n kohdalla.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Jaava
16.11.2011 21:01:23 (muokattu 16.11.2011 21:21:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Ja luuletko oikeasti, että vastaavanlainen ongelma ei ole mahdollista (siis jonkin softan osan väärin koodaaminen) osx:llä ja oletko koskaan kokeillut tehdä mac:llä mitään mikä ei ole suoraan mahdollista osx:n omilla työkaluilla? Se konsolirunkkaus ei ole sellasta, että sun äitiskin osaa, vaikka näytät niin itsellesi uskottelevan. Winukassa, niitä työkaluja on helvetisti enemmän ja jos sopivaa ei ole, niin netistä saa lisää. Tilanne ei ole näin osx:n kohdalla.
 
Jaa kyllä mä unix-päätettä ja macin consoleappia käytän ihan pätevästi (äitini tosin osaa juuri ja juuri käyttää nettiselainta) ja olen macille itsekin tehnyt pieniä ohjelmia eli vastaus on kyllä. Olen kokeillut. Kyse ei kuitenkaan ollut siitä. Kyse oli siitä, onko siihen tarvetta. Sille on syynsä, miksi netissä sanotaan, että jos löydät rekisteriputsaimen mäkille, se on haittaohjelma. Mä en vuosien aikana ole kertaakaan törmännyt tilanteeseen, että ohjelman poistaminen epäonnistuisi macin kanssa. En mä sitten tiedä, jos sä olet.
 
Edit: Siis jos oli epäselvää, mac toimii ojelmien kanssa täysin erilailla kuin windows ja sellaista helvetinkonetta kuin rekisteri ei ole maceissä edes olemassa.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
CPU
16.11.2011 21:18:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Mä en vuosien aikana ole kertaakaan törmännyt tilanteeseen, että ohjelman poistaminen epäonnistuisi macin kanssa. En mä sitten tiedä, jos sä olet.
 
Kyse nyt ei ole spesifisesti tästä uninstaamisesta, vaan siitä, että (vaikka väität muuta) 1. tilanteita jolloin kaikki ei mene kuten pitää tulee myöskin osx:n kanssa 2. ne on helpompi korjata windowssa kuin mac:ssä, koska esim. netissä on paljon enemmän resursseja windowsille (ohjeita ja softia) käyttäjäkunnan suuruuden takia.
 
Toki windows/dos/pc-maailma on itselleni helpompi (en yleensä tarvitse ohjeita), koska siitä on kokemusta 20 vuotta ja koulutusta 7 vuotta. Kun taas macciä olen käyttänyt pari kuukautta, eikä näissä maceissä nyt oikeesti ole niin suurta eroa, kuin te fanipojut väitätte, kummatkin on tietokoneita ja ne ei aina toimi.
 
Itselleni on duunissa tullut vastaan paljon sellaisia tilanteita, että vikatilaan ei ole minkäänlaisia ohjeita. En epäile yhtään, etteikö se johtuisi siitä, että ne vikatilat olisivat sen verran harvinaisia, mutta on vammasta väittää, ettei niitä olisi. Ja vielä vammasempaa on tarjota jonkun ongelmaan ratkaisuksi macin ostoa.
 
K.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
CPU
16.11.2011 21:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava:
 
Edit: Siis jos oli epäselvää, mac toimii ojelmien kanssa täysin erilailla kuin windows ja sellaista helvetinkonetta kuin rekisteri ei ole maceissä edes olemassa.

 
Ei ole epäselvää. Kuten sanoin, kirjoitan tätäkin mac:llä.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Jaava
16.11.2011 21:28:16 (muokattu 16.11.2011 21:31:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Kyse nyt ei ole spesifisesti tästä uninstaamisesta, vaan siitä, että (vaikka väität muuta) 1. tilanteita jolloin kaikki ei mene kuten pitää tulee myöskin osx:n kanssa 2. ne on helpompi korjata windowssa kuin mac:ssä, koska esim. netissä on paljon enemmän resursseja windowsille (ohjeita ja softia) käyttäjäkunnan suuruuden takia.
 
On ongelmia kyllä. Mulla ei vielä ole ollut ongelmaa, joka ei olisi ratkennut macin omilla työkaluilla alle minuutissa. Toki niitäkin löytyy varmasti muilta. Windowspuolella mulla oli aivan käsittämättömiä ongelmia monia kertoja. Toki löytyy enemmän työkaluja, mutta mä mielummin sahaan laudan kerran sillä yhdellä sahalla tai jopa huonolla sahalla tai jopa teen itse sahan ensin kuin sahaan sata kertaa netistä löydetyllä loistavalla sahalla.
 
Toki windows/dos/pc-maailma on itselleni helpompi (en yleensä tarvitse ohjeita), koska siitä on kokemusta 20 vuotta ja koulutusta 7 vuotta. Kun taas macciä olen käyttänyt pari kuukautta, eikä näissä maceissä nyt oikeesti ole niin suurta eroa, kuin te fanipojut väitätte, kummatkin on tietokoneita ja ne ei aina toimi.
 
Mä en ole fanipoju. Olen käyttänyt molempia paljon ja pc:llä on puolensa. Mutta luotettavuus, varmatoimisuus ja helppous ei ole yksi niitä puolia.
 
Itselleni on duunissa tullut vastaan paljon sellaisia tilanteita, että vikatilaan ei ole minkäänlaisia ohjeita. En epäile yhtään, etteikö se johtuisi siitä, että ne vikatilat olisivat sen verran harvinaisia, mutta on vammasta väittää, ettei niitä olisi. Ja vielä vammasempaa on tarjota jonkun ongelmaan ratkaisuksi macin ostoa.
 
Oonko mä tarjonnut mäkin ostoa vaihtoehdoksi tässä? Mä sanoin vaan muistaakseni, että windowsissa mua ärsyttää se, että perustoimintoihinkin pitää hommata netistä joku erillinen työkalu. Epäilemättä sulla on ollut ongelmia duunissa maccien kanssa. Tottakai niissä on ongelmia joskus. Tosin teknistä tukea on netissä saatavilla hyvin ja koska homma on unix-pohjaista terminaalia osaa käyttää, jos osaa unixin. Edit: olit muuten sinä joka otti macin edes puheeksi. Mistä tiedät, että mä käytän mäkkiä? mulla oli yli vuoden mittainen linux-kausi kunnes vanha kone hajosi ja koulussa teen kaiken linuxilla vaikka olisi windowseja ja mäkkejä tarjolla.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Jaava
16.11.2011 21:36:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Se nyt on ihan sama miten joku installeri tai yksittäinen asia on toteutettu. Pointtinani oli se, että toi "macissä tämäkin oli toteutettu paremmin"-läppä ei auta alkuperäistä postaajaa hevon vittua, eikä se todista yhtään mitään macin paremmuudesta, koska siellä osx:ssä on monet asiat tehty myös huonosti. Esim. toi edellisessä postissani mainittu ohjelmien taaksepäin yhteensopivuus.
 
Mikä juttu tää yleensäkkään on, kun jollain on joku ongelma, niin jätkä tai joku muu fanipoju tulee huutelemaan, että vaihda macciin? BTW, kirjotin tämän postin mac book pro:lla.

 
Enpäs tätä edes huomannutkaan aiemmin, joten toistan tähän vielä. Mä työskentelen tällä hetkellä n. 50-50 macillä ja linuxilla. Mac on kivempi peruskäytössä ja mosahommissa ja linux ohjelmoinnissa. Sä otit macin puheeksi en minä. Ja ohjelmien taaksepäinyhteensopivuus on yhtälainen ongelma kaikilla, myös maceillä. Muistellaas hetki sitä, mitä oli kun vistaan siirryttiin.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
CPU
16.11.2011 21:39:44 (muokattu 16.11.2011 21:40:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: On ongelmia kyllä. Mulla ei vielä ole ollut ongelmaa, joka ei olisi ratkennut macin omilla työkaluilla alle minuutissa. Toki niitäkin löytyy varmasti muilta. Windowspuolella mulla oli aivan käsittämättömiä ongelmia monia kertoja. Toki löytyy enemmän työkaluja, mutta mä mielummin sahaan laudan kerran sillä yhdellä sahalla tai jopa huonolla sahalla tai jopa teen itse sahan ensin kuin sahaan sata kertaa netistä löydetyllä loistavalla sahalla.
 
Windows:n ongelmat eivät yleensä johdu itse käyttiksestä vaan paskasti ehdyistä softista. Apple validoi ohjelmat, joten paskaa ei pääse joukkoon niin helposti.
 
Mä en ole fanipoju. Olen käyttänyt molempia paljon ja pc:llä on puolensa. Mutta luotettavuus, varmatoimisuus ja helppous ei ole yksi niitä puolia.
 
Jos asennat sen pc:n samaan henkeen vaikka daw:ksi kuin mac:n, eli ei pelejä, ei mitään turhanpäivästä paskaa, niin kyllä se on ihan yhtä *nuo mainitsemasi*. Tämä koskee siis windows 7.
 
Oonko mä tarjonnut mäkin ostoa vaihtoehdoksi tässä?
 
No kyllä se tossa sun ekassa viestissä tässä ketjussa rivienvälistä aika vahvasti siltä vaikutti.
 
Mä sanoin vaan muistaakseni, että windowsissa mua ärsyttää se, että perustoimintoihinkin pitää hommata netistä joku erillinen työkalu.
 
Ei tarvitse. Jos joku puoskari on tehnyt softansa päin vittua, niin se on alustan vika?
 
Ja kuten tossa mattim jo sano, niin kyse ei välttämättä ole vikatilasta vaan kopiointisuojauksesta.
 
Epäilemättä sulla on ollut ongelmia duunissa maccien kanssa. Tottakai niissä on ongelmia joskus. Tosin teknistä tukea on netissä saatavilla hyvin ja koska homma on unix-pohjaista terminaalia osaa käyttää, jos osaa unixin.
 
Töissä siis tarjoan tukea ja korjaan noita koneita, joten noi vikajutut on aika tuttuja.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
CPU
16.11.2011 21:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Enpäs tätä edes huomannutkaan aiemmin, joten toistan tähän vielä. Mä työskentelen tällä hetkellä n. 50-50 macillä ja linuxilla. Mac on kivempi peruskäytössä ja mosahommissa ja linux ohjelmoinnissa. Sä otit macin puheeksi en minä. Ja ohjelmien taaksepäinyhteensopivuus on yhtälainen ongelma kaikilla, myös maceillä. Muistellaas hetki sitä, mitä oli kun vistaan siirryttiin.
 
Itselläni käytössä ohjelmia w7:lla joiden koodaus ja tuki lopetettu vuonna 2001. Harmittaa lähinnä ton lionin kanssa kun ihan toimiva softa ei suostu asentumaan, koska lion ei huoli sitä, vaikka duunikavereiden snow leopadiin asennettuna ja lioniin päivitettynä toimii normaalisti. Ei auta kun oottaa, että devit ehtii tekemään uuden version johon on laitettu lion yhteensopiva sertifikaatti. Toki tämä on pitkällä tähtäimellä vakauden kannalta ihan ok juttu, mutta vois olla ihan kiva, että tohon ois joku piilotettu täppä, jolla täysin toimivan softan sais asennettua koneeseen "omalla vastuulla" tai, että softan kehittäjät ois ollett vähän kauaskatseisempia ja laittaneet sertfikaatit ajantasalle etukäteen. Ei toi lion vissiin kovin yllätyksenä kenellekkään tullut.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Jaava
16.11.2011 21:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Itselläni käytössä ohjelmia w7:lla joiden koodaus ja tuki lopetettu vuonna 2001. Harmittaa lähinnä ton lionin kanssa kun ihan toimiva softa ei suostu asentumaan, koska lion ei huoli sitä, vaikka duunikavereiden snow leopadiin asennettuna ja lioniin päivitettynä toimii normaalisti. Ei auta kun oottaa, että devit ehtii tekemään uuden version johon on laitettu lion yhteensopiva sertifikaatti. Toki tämä on pitkällä tähtäimellä vakauden kannalta ihan ok juttu, mutta vois olla ihan kiva, että tohon ois joku piilotettu täppä, jolla täysin toimivan softan sais asennettua koneeseen "omalla vastuulla" tai, että softan kehittäjät ois ollett vähän kauaskatseisempia ja laittaneet sertfikaatit ajantasalle etukäteen. Ei toi lion vissiin kovin yllätyksenä kenellekkään tullut.
 
Tämä tottakai rasittaa minuakin. Itsellä siis kotikoneella pyörii snowleopardi edelleen pääasiassa siksi, että avid päätti ettei pt 8 tarvitse enää päivityksiä. Mutta sama paska oli silloin vistankin kanssa. Mulla oli siis aikanaan vistakone suunnilleen heti kun niitä alkoi saamaan.
 
Juu ja tarkoitus siis ihan tosiaan ei ollut sanoa, että osta mac.
Mutta kun otit asian puheeksi niin siitä mä pidän kiinni, että ohjelmien poistamisessa tollaset ongelmat macillä on käytännössä mahdottomia koska a) ei ole olemassa rekisteriä b) ohjelman poisto tapahtuu yleensä ilman erillistä uninstalleria (jonka voisi puoskaroida pieleen) ihan konkreettisesti poistamalla ohjelma.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
CPU
16.11.2011 22:06:54 (muokattu 16.11.2011 22:09:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Tämä tottakai rasittaa minuakin. Itsellä siis kotikoneella pyörii snowleopardi edelleen pääasiassa siksi, että avid päätti ettei pt 8 tarvitse enää päivityksiä. Mutta sama paska oli silloin vistankin kanssa. Mulla oli siis aikanaan vistakone suunnilleen heti kun niitä alkoi saamaan.
 
Onneksi skippasin vistan suoraan.
 
Juu ja tarkoitus siis ihan tosiaan ei ollut sanoa, että osta mac.
 
Jep. Tulkitsin tän vaan sillälailla, kun kirjoitit jotain windowsbashing:iä, ymmärtänet.
 
Mutta kun otit asian puheeksi niin siitä mä pidän kiinni, että ohjelmien poistamisessa tollaset ongelmat macillä on käytännössä mahdottomia koska a) ei ole olemassa rekisteriä b) ohjelman poisto tapahtuu yleensä ilman erillistä uninstalleria (jonka voisi puoskaroida pieleen) ihan konkreettisesti poistamalla ohjelma.
 
Olen tuosta uninstaamisesta samaa mieltä. Toi rekisteri ei ole mikään maailman paras systeemi. Oma pointtini oli, että niitä bugeja on kyllä olemassa muissakin alustoissa, ei tietenkään rekisterin hallinnassa.
 
Otsikon mukaisessa tapauksessa todennäköisintä kuitenkin on, että softa on asennettu ja sen jälkeen siirretty. Silloin uninstalleri ei toimi.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «