Aihe: Tinnittääkö?
1 2 3 4 5
Sleeper
24.10.2002 19:28:31
niin.
jtpennane
24.10.2002 19:45:43
Kyllä... vittumaista. Useita tinnitusääniä löytyy molemmista korvista, esimerkiksi matalaa suhinaa molemmissa ja oikessa piinaavaa vinkunaa.

Käyttäkää tulppia...
Jester
24.10.2002 20:26:11

Ei.
Juzzu
25.10.2002 07:06:47
Jatkuva huuto löytyy, mutta onneksi ei hirvittävän kovaa möykkää. Ei kiva.

Ja kannattaa käyttää niitä tulppia.
Dumb
25.10.2002 09:14:36

Toisinaan...
benny
01.11.2002 14:30:10

Minulla ei pahemmin. iltaisin/öisin kun kävelee kotiin jostain ja on aivan hiljaista kaikkialla niin kuulee ja useiten vielä juuri vessassa kuulee. Nihkeetä. Tuossa kun kävin koirien kanssa pihalla niin kelailin tinnitystä.

Tulpat on hyvä apu, mutta nihkeätä kun se vain syö sen soundin jotenkin. Pitäisi varmaan käydä huuhtelemassa korvat jos sieltä lähtisi vaikka "iso" kasa vaikkua. Kaveri kuulemma kuulee huuhtelun jäljiltä ties mitä uusia ääniä ;)
wellu
01.11.2002 21:34:38

joskus
tulus
01.11.2002 21:44:58
Juu. Kun pistän pään tyynyyn niin jonkinlaista vinkumista on havaittavissa... mutta eipä sitä muuten havaitse.
askomiko
02.11.2002 00:00:34
Muutaman viikon soi toisessa korvassa joskus, kun olin fiksu ja näytin joskus miten rumpuja pitää soittaa, eli 2A-kapuloilla olan takaa. Kylläpä ahdisti. Hävisi sillä että pidin aina pois kotoa ollessa tulppaa korvassa, kun tuntui että vinkuminen paheni ihan päivän mittaan kohtalaisen pienestäkin äänestä, vaikkapa koulun ruokalan metelistä, kun taasen aamulla oli pienempänä.
kusve
02.11.2002 09:47:53

kyllä toisinaan... tulppiaki oon käyttäny mut viime aikoina on jääny pois... johtunee varmaan ihan laiskuudesta... ja tuosta voi sitte sanoua että tyhmyydestä... mut ei oo vielä yltyny tuo tinnitys nii kovaksi että se häirittis... sen vaa välillä huomaa että perskeles ku piipaa... x)

yleensä eniten huomaa suhinan ja piipauksen ku on ollu jossain metelisä vähä aikaa ja menee sitte hiljasuuteen...
Crashy
01.01.2008 14:14:33
Ei yhtään.
"What is it about Guns N' Roses that makes it different to other bands?" "Shit..I guess we just fuckin'..you know..like..fuckin'.." -Slash
Jaccez
01.01.2008 14:20:49
Vähän.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
shovi
01.01.2008 14:21:11
Mutta eipä toi tinnitys ole enää mitenkään haittaavaa kun se hoidettiin painekammiossa lähes pois.

Kertoisko joku tästä lisää, en ole ennen kuullut että tinnitusta vois "hoitaa" jotenkin?
RekoS
01.01.2008 14:29:24
Kertoisko joku tästä lisää, en ole ennen kuullut että tinnitusta vois "hoitaa" jotenkin?

Joo, olisi kiva kuulla tästä lisää.

Meikälläki tinnittää 24/7, mutta siihen tottuu. Onneksi synnyin ajalle jolloin lääketiede kehittyy huimaa vauhtia eikä sitä tiedä vaikka siihen keksittäisiin jotain :D
kimple87
01.01.2008 14:32:15
Kyllä vain, mutta ei johdu musiikillisistä sysistä. Vaan aivan armeijasta saatu lahja. :(

Mutta eipä toi tinnitys ole enää mitenkään haittaavaa kun se hoidettiin painekammiossa lähes pois. Silloin huomaa vinkumisen kun ymprillä on täysi hiljaisuus. Soittaessa olen aina käyttänyt korvatulppia ja suosittelen että kaikki niitä käyttäisivät koska voin kertoa että on aika vittumaista kun kuukauden tinnittää niin kovaa että se ei peity minkään alle.

haluaisin kyl kans kuulla lisää tästä.

tinnitystä on molemmis korvissa ja sain sen viime tammikuus mutta kesällä/syyskuus paheni niin paljon etten saanut nukuttua kunnolla öitä ja tuntuu että eilisen uuden vuoden jälkeen korvat on hemmetin pahassa kunnossa vaikka suht paljon suojasin korvia.. minkäs sille voi että joku keksii kännis huutaa korvaan justiin kun otan tulpat pois...
Jeesus on Herra http://www.mikseri.net/artistit/?id=41880 kalamies#8 >-)))>
Smappa
01.01.2008 14:43:57
Mutta eipä toi tinnitys ole enää mitenkään haittaavaa kun se hoidettiin painekammiossa lähes pois.

Mitä mitä? Onko tähän jokin hoitokeinokin? Saisiko vähän lisää infoa?
Makuasioista ei saa kiistellä, mutta huonosta mausta saa huomauttaa.
timppa67
01.01.2008 15:46:22
On se kyl kätevää kun saa skeban vireeseen ihan "omasta päästä"...
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
exobalt
01.01.2008 16:25:08
Mitä mitä? Onko tähän jokin hoitokeinokin? Saisiko vähän lisää infoa?

Mutuillaan hiukan krapulaisesta muistista. Painekammioitahan käytetään pääasiassa ns. sukeltajantaudin hoitoon, mutta itse ollessani armeijassa, sitä käytettiin juurikin kuulovaurioiden hoitoon, kun joku urpo unohti tulpat päästä jossain kovapanos-tst -ammunnoissa. Käsittääkseni sillä pystyttiin lieventämään ja joissakin tapauksissa jopa poistamaan syntynyt vaurio, puhutaan siis ei-fysiologisesta kuulovaurioista. Siitä ei minulla tietoa ole, miten painekammiohoidolla tinnitukseen pystyttäisiin vaikuttamaan, mutta vahvalla mutulla veikkaisin, ettei painekammiosta apua olisi, sillä itse vaurio on ehtinyt syntyä jo paljon aikaisemmin, tinnitushan on vain jälkiseurauksia. Vielä viittaan armeijaan, jossa poikia vietiin siihen ensimmäiseen hoitokertaan oikein todella lujaa.

Joku asiaa enemmän tunteva voi korjata, jos aivan päin honkia olen kirjoitellut. :)
On se sointuja pidelly...
merirosvokissa
01.01.2008 16:26:33 (muokattu 01.01.2008 16:28:09)
Ei kyllä tinnitä, oon opetellu ihan alusta asti suojaamaan kuulon, kaikissa tilanteissa, earit pysyy aina taskussa.

Toisinaan tekisi ihan mieli kaupungillakin käydessä pistää earit päähän kun tuntuu että alkaa möly tympimään, muttei kuulon ylisuojaaminenkaan ole sitten oikeen fiksua.

Edit:

Huolehdin kyllä reeneissä että kaikilla muillakin on jotain kuulonsuojaa, suotta sitä menettää kuuloaan, paitsi eilen keikalla spiikkasin niin hätäsesti alotuksen ettei basisti ollut vielä kerennyt laittamaan piuhaa bassoon, saati sitten laittaa tulppia, oma häpeänsä tosin.
http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)