Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinkkiä mikkihankintaan.
1
halind
13.11.2011 15:52:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon vannoutunut strato ja singlecoilmies. Nyt tarvittais kuitenkin uuteen bändiviritelmään myös hyvää humpparisaundia straton kanssa. Elikäs olen hommaamassa yhteen stratooni tallamikiksi singelikokoista humpparia. Näyttää olevan kuitenkin runsaudenpulaa valikoimissa. Kattellin Thomannilta ja löytyy monenlaista (halvin= Shadow,ja löytyy Duncannia ja Marziota). Voisko joku kokenut/kokeillut suositella jotain? Musatyyli on tuollainen perinteinen rock ja bluesrock(60-l-loppu ja 70-luku: Ganes, Zeppelin ymv.) Siis en hae mitään metallisurinaa vaan pikemminkin tuollaista perinteistä PAF-saundia. Puolitusmahis ei pakollinen(taitaapi nää kaikki olla nelijohtimisia?)
 
Tawsky
13.11.2011 16:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Super Distortion on kuuma PAF-tyyppinen. Ei mikään siristin. Iteltä löytyy ja tykkään. Kuulostaa myös oikeasti humpparilta. Jos vielä perinteisempää haluaa niin joku Cruiser vois olla hyvä.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
halind
13.11.2011 18:43:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: Super Distortion on kuuma PAF-tyyppinen. Ei mikään siristin. Iteltä löytyy ja tykkään. Kuulostaa myös oikeasti humpparilta. Jos vielä perinteisempää haluaa niin joku Cruiser vois olla hyvä.
 
Kiitos vinkistä. Huomasin, että Kitarapajalla on käytetty Duncanin JB jr. 60 eurolla. Onko kokemusta siitä kellään?
 
jumara
13.11.2011 23:19:12 (muokattu 13.11.2011 23:44:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muista, että ykskelaisen kokoinen humppari ei ole sama asia kuin täysikokoinen. Kelojen etäisyys ja sitä myötä "poiminta-ala" jää monta kertaa pienemmäksi ja se vaikuttaa soundiin - oon aiemmin täälläkin jo todennut, et noissa pikkuhumppareissa on ikään kuin omanlaisensa soundi. Kuivahko, aavistuksen niukka, napakka.
 
Duncanin ko. tuotteista on kokemusta (Hot Rails, 59jr, kaverin telessä JBjr). Ihan ok, mutta kun asensin Stratooni täysikokoisen humpparin, niin olihan se ero melkoinen. Eli suosittelen "oikeaa" humpparia, saat samalla enemmän valinnanvaraa mikkien suhteen. Onko stratosi runkoon jyrsitty jo valmistusvaiheessa tilaa tallahumpparille?
 
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
halind
14.11.2011 11:46:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jumara: Muista, että ykskelaisen kokoinen humppari ei ole sama asia kuin täysikokoinen. Kelojen etäisyys ja sitä myötä "poiminta-ala" jää monta kertaa pienemmäksi ja se vaikuttaa soundiin - oon aiemmin täälläkin jo todennut, et noissa pikkuhumppareissa on ikään kuin omanlaisensa soundi. Kuivahko, aavistuksen niukka, napakka.
 
Duncanin ko. tuotteista on kokemusta (Hot Rails, 59jr, kaverin telessä JBjr). Ihan ok, mutta kun asensin Stratooni täysikokoisen humpparin, niin olihan se ero melkoinen. Eli suosittelen "oikeaa" humpparia, saat samalla enemmän valinnanvaraa mikkien suhteen. Onko stratosi runkoon jyrsitty jo valmistusvaiheessa tilaa tallahumpparille?

 
Kiitos tiedoista/kokemuksista. Tuollainen käsitys minulla asiasta olikin. Toki noita humparrikitaroita arsenaalista löytyy myös. Haluan kuitenkin 90-luvun Korean skujuuni nimenomaan pikkuhumpparin(tietoisena siitä, ettei vastaa täyskokoista saundeiltaan). En nyt muista varmasti oliko siinnä "uima-allas" tai tallahumpparirouttaus. Oli miten oli testaan siihen tuota JB jr:ää.
 
Volle
14.11.2011 15:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on juuri JB jr Classic Player Stratossa ja aiemmin sama mikki PEaveyn predatorissa. Molemmissa kuulostaa ihan humpparilta, kun verrokkina oli aiempi sinkkumikki. Täysikokoiseen ja muutenkaan toiseen humppariin paha verrata, kun ei ole ollut mahkua kokeilla samassa kitarassa. Mulle ihan riittävän hyvin hoitaa tuon tontin, mutta ei siis ole, kuten joku tuossa yllä luonnehtikin, mikään bassojyrä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «