Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5251 252 253 254 255599 600 601 602 603
Informaatiokameli
11.11.2011 00:27:22

The Lost Skeleton of Cadavra

Ei saatana, mikä elokuva.

100/10
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Miikss
11.11.2011 01:18:13
Informaatiokameli: The Lost Skeleton of Cadavra

100/10

Pakko nähä! :D Traileri repeilytti jo aika urakalla.
juuso a
11.11.2011 01:18:44

Informaatiokameli: The Lost Skeleton of Cadavra

100/10

Tää on kyl paras ikinä. Jatko-osa ei ihan yllä samalle tasolle, mut sekin on silti täyttä rautaa. Saman tekijän muutkin leffat on katsastamisen arvoisia.
"Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi."
Secreterial
12.11.2011 10:41:55
Killer Elite

Stathamin uusin äijäilypätkä. Menossa mukana myös Robert De Niro, Clive Owen, Dominic "Lincoln Burrows" Purcell, Chuckista tuttu Yvonne Strahovski ja Adewale Akinnuoye-Agbaje (Ozin Adebisi)

Turpaanvetoa ja menoa. Elokuva perustuu Ranulph Fiennesin kirjaan "The Feather Men", joka sai melkosen hässäkän ilmestyessään. Brittien hallitushan kielsi tapahtumat, joita kirjassa kuvataan.

Eihän tämä elokuva mikään riemuvoitto ollut, mutta toimi hyvin perjantai-illan viihteenä. Jason Statham varmistelee asemiaan actionmiesten keskuudessa, ja näyttävästi tulee kantamaan vastuuta, jos ei mitään yllättävää tapahdu.

3,5/5
"I never bluff" - Cordell Walker
NHR
12.11.2011 15:14:14

Apollo 18 **/*****

Olihan tämä ihan hyvän näköinen ja jopa melko todellisen tuntuinenkin leffa (mitään kovin räikeitä virheitä en ainakaan ensikatselulla huomannut), mutta minkäänlaista mielenkiintoa päähenkilöitään kohtaan se ei onnistunut missään vaiheessa nostattamaan. Alieneitakaan ei montaa sekuntia ruudulla tainnut näkyä. Toisinaan tämä on vain hyvä juttu ja auttaa ylläpitämään jännitystä, mutta tässä ei nyt kuitenkaan niin käynyt. Aika pökälehän tämä loppujen lopuksi oli, mutta annetaan nyt pisteitä sitten vaikka 2/5, koska visuaalinen puoli kuitenkin miellytti silmääni enemmän kuin 1/5, enkä viitsi minkään desimaalilukujenkaan kanssa nyt pelata.
"Olisin kirjoittanut lyhyemmin, mutta minulla ei ollut aikaa." ~ Blaise Pascal
Lebowski
12.11.2011 16:58:00
Oli kyllä Midnight Cowboy eilen telkasta tsekattuna taas loistava.
Penskana tuota vhs:ltä kattellu usiammankin kerran. Aivan omanlaatunen fiilishän tuossa leffassa on. Mahtavasti kuvattu ja erityisesti unijaksot/flashbackit ja -forwardit on omaa luokkaansa, mustavalkokuvan käyttö, äänimaailma...vau. Eipä tuommosta särmää ja fiilistä nykyleffassa juuri näe.
Voightin ja erityisesti Hoffmannin parasta työtä myös.
10/10
"Is this darkness in you too" -TM
Rhapa
13.11.2011 08:43:15
3:10 to Yuma http://www.imdb.com/title/tt0381849/

Tuli eilen TV2:lta ja oli oikein maukas elokuvakokemus. Johtunee lähinnä Balen ja Crowen upeasta näyttelijäntyöstä. Tässä oli mun mielestä hienosti saatu sellaista vanhan ajan länkkärihenkeä mukaan, vaikka aluksi koko asetelma hieman epäilyttikin. Ainut mikä tuossa häiritsi oli se Danin poika, joka oli itku kurkussa ja silmät punaisena joka ainoassa kohtauksessa. Jotenkin meni överiksi näyttely.

Tykkäsin myös siitä, että loppu oli odottamaton. Ei mikään suuri twisti, mutta katsojan oli vaikea arvata mille raiteille leffa päätyy lopussa.

3,5/5
Miikss
14.11.2011 00:49:52 (muokattu 14.11.2011 00:51:06)
Rhapa: Tykkäsin myös siitä, että loppu oli odottamaton. Ei mikään suuri twisti, mutta katsojan oli vaikea arvata mille raiteille leffa päätyy lopussa.

3,5/5

Katsoin saman leffan itsekin. Muuten samoilla linjoilla, mutta itse kyllä arvasin tuon lopun jo suunnilleen ekoilla minuuteilla :P Ei nyt muutenkaan mitenkään järisyttävä leffa, mutta ihan mielellään tuon katseli.

7/10.
Stradlin
14.11.2011 02:15:35
Rhapa: Tässä oli mun mielestä hienosti saatu sellaista vanhan ajan länkkärihenkeä mukaan, vaikka aluksi koko asetelma hieman epäilyttikin.

Tuohan on uusintaversio, alkuperäinen on vuodelta '57.
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
Rhapa
14.11.2011 15:59:58
Stradlin: Tuohan on uusintaversio, alkuperäinen on vuodelta '57.

Katos vaan. Mut eniveis, visuaalinen puoli oli kunnossa ja homma näytti uskottavalta. Se riittää aika pitkälle westernissä ;)
juuso a
14.11.2011 21:42:32

Melancholia
Tätä tuli odotettua kuin planeettaa lähestyvää, mutta en nyt sitten tiedä. Pikkuinen pettymys oli vaikka Kirstenin tisut vihdoinkin saivat ensi-iltansa. Trier ei taaskaan päästänyt helpolla. Sille tyypilliseen tapaan leffa oli ahdistava kokemus, tällä kertaa tosin hieman eri tavalla mihin on totuttu. Mua kun itseäni ahdistaa katsoa masentuneita ihmisiä (koska itsekin siitä typerästä vaivasta kärsin) ja Dunst saa väännettyä itsestänsä niin ahdistuneen ihmisen, että pahaa tekee katsoa.

Mutta ei kait siinä mitään, kyllähän tämä kannattaa katsoa, vaikkei esim. Dogvillen tai Dancer In The Darkin tasolle päästä likimainkaan. Ehkä hieman erilainen Trierin raina tämä oli, mutta silti siitä miehen käden jäljen tunnistaa.
3/5
"Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi."
Informaatiokameli
14.11.2011 22:40:55

juuso a: Tää on kyl paras ikinä. Jatko-osa ei ihan yllä samalle tasolle, mut sekin on silti täyttä rautaa. Saman tekijän muutkin leffat on katsastamisen arvoisia.

Katottiinpa jatko-osakin, ei oikein lähteny. Muutamat kelpo naurut silti irtosi.

5/10
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Miikss
14.11.2011 23:28:29
The Ward

Carpenterin uusin ohjaus tuli katsastettua kaverin kanssa. Aika latteaksi jäi jokaisella osa-alueella vaikka nyt ei suoranaisesti ihan hirveitä haukkujakaan voi antaa. Juoni nyt oli ihan pelkkää säikyttelyä ja ns. oikeasta tunnelmasta ei tietoakaan. Kyllähän tämän kaverin kanssa jaksoi katsella ja naureskella sille mörölle, mutta yksin olis kyllä kerenny tylsää tulla.

Ei tätä oikein voi suositella katseltavaksi kuitenkaan.

3/10.
tender.insanity
15.11.2011 12:51:38
District 9

Johannesburgin alienongelman ratkaisua. Hauska pätkä.

4-/5
Kulkunen
15.11.2011 23:49:55
Rise of the Planet of the Apes

Aivan toimivaa Hollywood-viihdettä. Alkuperäisiä leffoja en ole tainnut koskaan nähdä yhtäkään kokonaisuudessaan, enkä Burtonin remakeakaan ole koskaan vaivautunut katsomaan. Tämä tekele pääsikin yllättämään positiivisesti, vaikkei millään tavalla mitään omaperäistä tai poikkeuksellista tarjonnutkaan. Viihdyttävä leffa, jossa - harvinaista kyllä - CGI-hahmotkaan eivät päässeet ärsyttämään. Freida Pinto on juuri tällä hetkellä ehkä maailman kaunein nainen.

3,5/5

Drive

Tätä oli näemmä hehkutettu jo sivukaupalla, eikä ole sen kummemmin lisättävää. Musiikit toimivat, tosin mitään suurempia säväreitä en niistä onnistunut saamaan. Tunnelman rakentelu hitaammilla kohtauksilla toimi ja paljon mainostettu kontrasti toimintakohtauksiin oli muikeaa. Takaa-ajokohtauksessa oli kivasti munaa.

Helposti 4/5

Thor

Voi jösses mitä tusinakökköä. Sarjakuvat eivät ole millään tavalla tuttuja ennestään, en tiedä kuinka paljon se sitten vaikuttaa asiaan. Muoviset alienviikingit tappelemassa geneerisiä monstereita vastaan, puhkijauhettu "isä enhän ole sinulle pettymys" -juustopulla, hidastetut "NOOOOOO" -kohtaukset... Eipä näissä sarjakuvaleffoissa ole viime vuosina Batmaneita ja X-Men First Classia lukuunottamatta tainnut olla kovin positiivisia tapauksia, mutta tämä meni sinne huonoimpien joukkoon.

1/5

The Tree of Life

Tämän katsomisesta alkaa olla jo jonkin verran aikaa, mutta edelleen vaivaa kalvava tunne, että vaikka merkittävä osa elokuvasta menikin ihmetellessä onkohan nyt yritetty vähän turhankin paljon korostaa, että tämä on sitä taide-elokuvaa ja pari kertaa taisin kelloakin vilkaista, pitäisi tämä katsoa kuitenkin vielä uudestaan. Tämä tunne tuli heti elokuvan katsomisen jälkeen ja leffa jäi jotakuinkin vaivaamaan jonnekin mielen syövereihin. Visuaalisesti paikoin todella upeaa jälkeä, tarinakin onnistui koskettamaan joissain kohdissa, mutta kokonaisuutena kokemus oli varsin hajanainen.

Hämmentyneet 3/5
The downward spiral never ends. | Revulsion | of Pain
NHR
18.11.2011 17:32:31

Dark City (1998) ***/*****

Ihan viihdyttävä scifistelyleffa hieman Matrixin tyyliin (joskin taisi olla sitä vanhempi), päähenkilön roolityö ei tosin mielestäni ollut aivan yhtä mieleenpainuva mitä Keanun. Ymmärtäkää edellinen lause miten vain haluatte. Kiefer Sutherland sen sijaan mielestäni suorastaan loisti sivuosassaan. En minä enää tunnu jaksavan näiden sanomaa tai muitakaan syvällisempiä juttuja jäädä miettimään, mutta koin tulleeni viihdytetyksi, ja tällä kertaa sekin riitti mainiosti.
"Olisin kirjoittanut lyhyemmin, mutta minulla ei ollut aikaa." ~ Blaise Pascal
Rhapa
18.11.2011 18:50:07
NHR: Dark City (1998) ***/*****

Ihan viihdyttävä scifistelyleffa hieman Matrixin tyyliin (joskin taisi olla sitä vanhempi), päähenkilön roolityö ei tosin mielestäni ollut aivan yhtä mieleenpainuva mitä Keanun. Ymmärtäkää edellinen lause miten vain haluatte. Kiefer Sutherland sen sijaan mielestäni suorastaan loisti sivuosassaan. En minä enää tunnu jaksavan näiden sanomaa tai muitakaan syvällisempiä juttuja jäädä miettimään, mutta koin tulleeni viihdytetyksi, ja tällä kertaa sekin riitti mainiosti.

Toi on kyllä yksi mun lempparileffoistani. Teki nuoruudessani kovan vaikutuksen ja pitäähän tuo aika ajoin katsella uudestaan. Tällaisia leffoja maailma kaipaa lisää.
papitsu
18.11.2011 18:52:26
Thor

Täällä kovasti parjattu, mutta minä kyllä tykkäsin. Ehän tuo mitään kovin ihmeellistä ollut, mutta viihdyttävää ja helppoa katsottavaa. Hauska ja kaikkea semmoista. Mielellään tuon loppuun katsoi, olisi voinut katsoa vähän enemmänkin. Onneksi Avengers on tulossa jatkamaan satua. Seuraavaksi katsontaan Captain America.
Mielipiteeni on fakta.
arppah8
18.11.2011 21:02:17

Rhapa: Toi on kyllä yksi mun lempparileffoistani. Teki nuoruudessani kovan vaikutuksen ja pitäähän tuo aika ajoin katsella uudestaan. Tällaisia leffoja maailma kaipaa lisää.

Samoilla linjoilla. Itse asiassa harkinnassa katsoa taas tänään jossei nyt leffahyllystä mitään muuta pomppaa esille.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)