Aihe: OIKEASTI hyvä pieni putkivahvistin!
1 2 3 4
skebajaba
08.04.2004 13:52:31
osta tommonen...ei ainakaan ole mitään nuppiloita ja kilkuttimia liikaa.
http://www.kitarapaja.com/pics/amphag26.jpg

hintakaa ei ole kova
360 juuroa...

ja on putkivehje.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
Ocku
08.04.2004 14:07:31
Lehnert Rambler

-25W, 1x12" open front (kyllä, nimenomaan open FRONT) kokopuu-kabinetti, 2kpl 6V6GT tai EL34, Point-to-point.

tai sitten

Edgar Audio D-luxe (paras kuulemani Tweed Deluxe ikinä). Voi myös tilata oktaalietuasteputkilla.

Molemmat oikeasti hyviä.
Jani The Rock
08.04.2004 14:11:14 (muokattu 08.04.2004 14:13:57)

Onko Orangen 5 ja 15wattiset jo ehdotettu? Siis tämä ad-sarja, vai mikä se nyt on?

Taitaa ton Orangen soundi olla niin british, ettei oikein... Tossa Creamsoundissahan olisi hyvää se, että se perustuu niihin vanhoihin Fenkkusysteemeihin. Toi Hagström oli hemmetin hauskan näkönen vehje. Sitähän kantais mukanaan kuin salkkua, eikä oo tosiaan mitään liikaa. Ja sittenhän on tietysti nämä muut aidot vintaget, Fender Champit yms.
Rough and tough and plenty mean.
Da Make
08.04.2004 14:19:00
Itselläni oli tuo CreamSound, vallan mainio Bluesiin ja muuhun kevytroso-twängäilyyn.
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
Kuha
08.04.2004 14:27:57

Torilla on tuollainen:
Fender 65 deluxe reverb -reissue!
MODEL: BLACKFACE
POWER: 22w (2x6L6/n.o.s philips,GZ34,2x12AX7,2x12AT7)
F/X: tube reverb & vibrato (pedal)
Mä vain kikkailin
Jani The Rock
08.04.2004 14:59:30

Torilla on tuollainen:
Fender 65 deluxe reverb -reissue!
MODEL: BLACKFACE
POWER: 22w (2x6L6/n.o.s philips,GZ34,2x12AX7,2x12AT7)
F/X: tube reverb & vibrato (pedal)

Jep, tuon pelin myyjän kanssa ollaan vanhoja tuttuja... Ollapa originaali eikä reissue! Ja on siellä torilla myös Vibro Champ vuodelta -65.

Tsekkailin tossa vähän noita Matchlesseja, Kitarapajallahan olis Spitfire, mutta ei taida olla enää sitten muutaman kuukauden päästä kun olisi rahaa laittaa tähän tarkoitukseen. No Hellas-Pianohan tuo uusia, ja ainakin nettisivujen mukaan Spitfireäkin olisi tulossa. Onkohan siellä noita Matchlesseja sisällä, vai onko pelkkää höpinää? Sähköposteihin eivät vastaile ainakaan järin innokkaasti.

Voisikin nyt herättää keskustelua aiheesta "uusi putiikkiluokan vahvistin vai aito vintagelaite"? Vai molemmat... 8-)
monotone
08.04.2004 15:06:38

Budda Twinmaster?
"Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa."
Kuha
08.04.2004 15:58:39

Tämä DR. Z olis kiinnostava mutta ei taida kukaan tuoda maahan?
http://www.drzamps.com/
Mä vain kikkailin
Bluesmies
08.04.2004 16:09:30
Voisin myös suositella orangen ad-15 sarjaa. Ainakin itse olen ollut 110% tyytyväinen omaan orankiini. En oikein ymmärrä tuota british-soundi-juttua, sillä en nyt sanoisi, että tämä mitenkään brittipop/-rock-juttu olisi millään tavalla. Kuuntele esim. flaming sideburnsia tai hellacoptersia, eipä ne kovin briteiltä kuulosta.
Kitara on tyhmä!!!
Jani The Rock
08.04.2004 16:10:14

Tämä DR. Z olis kiinnostava mutta ei taida kukaan tuoda maahan?
http://www.drzamps.com/

Joo. Näitä mä olen joskus katsellutkin tuolta ja penkonut arvioita netistä ja vanhoista Guitar Playereistä. Eikä ole liiemmin haukuttu! Tuo MAZ-18 voisi olla justiin sitä tyyppiä mitä olen hakemassa.

Ja toi Dr. Z:hän sopisi hyvin Aria ZZ:lla soitettavaan ZZ Top -meininkiin. 8-)

Sittenhän on tietysti Wizardit, mutta niillä ei noita pieniä malleja ilmeisesti oikein ole, ja Bognerit ynnä muut Tony Brunot, Naylorit, Diazit, Siegmundit ja ties vaikka mitkä. Soldanollakin taitaa olla joku pieni malli, mutta sekin menee sinne "liikaa nappuloita" -osastolle. Putiikkipajojahan on tolkuton määrä, mutta vaikeus onkin siinä, että missäs pääset testaamaan.
Jabe
08.04.2004 16:57:10

Onkohan siellä noita Matchlesseja sisällä, vai onko pelkkää höpinää?

Oli siellä ainakin n. viikko sitten joku nuppi ja 2*12" kaappi. En muista nupin mallia, kun testailin speduja. Mutta hemmetin hyvältä kuulosti Matchless.
monotone
08.04.2004 17:22:20

Voisin myös suositella orangen ad-15 sarjaa. Ainakin itse olen ollut 110% tyytyväinen omaan orankiini. En oikein ymmärrä tuota british-soundi-juttua, sillä en nyt sanoisi, että tämä mitenkään brittipop/-rock-juttu olisi millään tavalla. Kuuntele esim. flaming sideburnsia tai hellacoptersia, eipä ne kovin briteiltä kuulosta.

Eikös britti/jenkki-soundilla viitata perinteisesti siihen mitkä pääteputket on milloinkin kyseessä - eli EL34 vai 6L6 tyyppiä.
"Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa."
Swan
08.04.2004 17:56:35
Sheldon True Tone on ihan asiallisen kuuloinen putkikombo, jossa on tehoa täydet yksi watti. Ruvelle se siis menee äkkiä, mutta kovaa se kuitenkin soi. Se on rakennettu käsityönä, eli boutique-laadusta on kyse. Cornford Harlequin kuuluu laadultaan vähintään samalle tasolle. Hinnat menevätkin pakosti yli 800 euron, ja varsinkin Cornfordista saattaa joutua maksamaan reilusti yli 1000e.
Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa.
G-mies
08.04.2004 19:29:38 (muokattu 08.04.2004 19:31:02)
Kitarapajalla olisi yksi Victoria http://www.kitarapaja.com/pics/nampvict1.jpg . En ole vain uskaltanut käydä kokeilemassa kun se voisi olla parin tuhannen euron keikaus...

Edit: tuo menikin jo yli määriteltyjen speksien ollen 20-wattinen.
Main screen turn on.
Da Make
08.04.2004 19:43:07 (muokattu 08.04.2004 19:43:19)

...
Kyllähän se pääoman poistuma tietysti kirpaisee...

Käyttäisin siltikin termiä "pääoman morfautuminen konkreettisempaan muotoon".
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
Jabe
08.04.2004 19:50:15

Eikös britti/jenkki-soundilla viitata perinteisesti siihen mitkä pääteputket on milloinkin kyseessä - eli EL34 vai 6L6 tyyppiä.

Jeez. Toisaalta nyt taitaa olla hakusessa EL84 -styge, jos ihan pieniä päättäritehoja haetaan.
axe
08.04.2004 23:00:00
Saattaisi myös kannattaa testata Groove Tubes Soul-O Single.

http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=1775

A-luokan putkipeli, jossa voi käyttää melkein mitä vain pääteputkea. Teho 6-24 wattia riippuen putkesta. Saatavana 10 tai 12-tuumaisella Jensenin kaiuttimella tai nuppina.

Kerran olen kokeillut, ja hienolta kuulosti ainakin sisällä olleella 6L6-putkella. Harmi vaan että oli niin kiire ettei ehtinyt kunnolla perehtyä.
mbabar
09.04.2004 00:11:09
Sittenhän oli tämä:
http://www.olssonamps.se/

Joku vihjaisi tästä valmistajasta tuolla "elektroniikka ja soitinrakennus"-puolella.
Kävin katsomassa ja
-kyllä-on-mielenkiintoista-ruotsin-puolella.

p-t-p tweed deluxe, princeton, bassman sekä mini-bluesbreaker rakennussarjat.
Watit just niinkuin oli pyydetty eli maksimissaan 18w. (Paitsi toi bassman)
Saa myös valmiiksi rakennettuna, jopa kuoret.
Hinta? Ei paha...kantsii käydä katsomassa!
Jani The Rock
09.04.2004 01:16:10

Joo tuo GT:n Soul-O onkin tuttu juttu silleen että on ollut aika hyvin alan lehdissä esillä. Varmasti hyvä peli. Mutta tämä Olsson-systeemi olikin mulle ihan uusi tuttavuus, täytyypä käydä tsekkailemassa paremmin huomenissa, jos sillon olis sen verran pirteämpi ettei silmäluomet painais ihan näin paljon...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)