Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Flying V 7
1 2 3
Toums
11.11.2011 11:14:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei löytyny haulla pörinää.
 
Itse seiska flygäreistä kiinnostuneena avaan sitten keskustelun tästä ihmeellisestä kapistuksesta.
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_flying_v_7_string_eb.htm
 
Mieltymyksiä? Kokemuksia? Gibson?!
 
Stradlin: Toums on The Chosen One
hallu
11.11.2011 11:47:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toums: Ei löytyny haulla pörinää.
 
Itse seiska flygäreistä kiinnostuneena avaan sitten keskustelun tästä ihmeellisestä kapistuksesta.
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_flying_v_7_string_eb.htm
 
Mieltymyksiä? Kokemuksia? Gibson?!

 
Nuo virittimet on kyllä lystikkäät tuossa linkkaamassasi skitassa. Aika tyylikäs kokonaisuus, vaikka itse tykkään että Gibsonissa tulee olla reunalistat ja ne suorakaiteen muotoiset asemamerkit otelaudalla mieluummin kuin pisteet (Fenderissä sitten taas päin vastoin). Tuo seitsemäs kieli on itselleni aika tarpeeton ja hakisin varmasti mieluummin kuusikielistä versiota (olen normaalin vireen ystävä enkä tiedä miten tuollainen seitsemänkielinen saadaan tavalliseen vireeseen).
 
Kaiken kaikkiaan tuo on minusta oikein tyylikäs kokonaisuus ja aika edullinenkin Gibsoniksi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Toums
11.11.2011 11:56:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tuo seitsemäs kieli on itselleni aika tarpeeton ja hakisin varmasti mieluummin kuusikielistä versiota (olen normaalin vireen ystävä enkä tiedä miten tuollainen seitsemänkielinen saadaan tavalliseen vireeseen).
 
Siis seiskahan on normi standardi e vire + b siihen matalan e-kielen yläpuolelle.
 
Stradlin: Toums on The Chosen One
Tinippa84
11.11.2011 12:44:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilla on tommonen. Tosi hyvä kitara kaikinpuolin, viimeistelyä myöten.
Kaulan profiili on pulleampi kun esim Universessa. Hieno kitara!
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Victor Helldriver
11.11.2011 13:24:45 (muokattu 11.11.2011 13:27:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiinnostaa ja vitun paljon mut virittimet on aivan VITUN rumat!!!
mites mahtaakohan laatu olla millasta? hintaluokka gibsonina ei oikeen paljoa kerro onko laatua vai puolihuolimatonta paskaa. tullu liian monta paskaa gibsonia vastaan. siis juurikin viimesen 5-8 vuoden aika valmistetut. oma explorer 76 vm.2001 on taas aivan vitun hyvä
 
toi tai explorer 7 ois ostolistalla mut enemmän kiinnostais schecterin 8-kielinen
 
gibsonit: plussaa - merkki, muotoilut, made in usa,
miinusta - uusien gibsonien mahdollinen paska laatu, 1 kieli vähemmän
rumat virittimet
schkäkster: plussaa - 8 kieltä, (mikit sd blackouts)
miinusta - tylsä muotoilu, made in jossain huittisissa, ei gibson
 
plussaa kummassakin että ei oo floikkaa ja hintaluokka sen about 1100e
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Antti1
11.11.2011 14:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: ...vitun...VITUN...paskaa...vitun...paska...
 
Että silleen.
 
Omituisen näköinen vekotin, vinkeät virittimet. Lie aika tuskaa vaan vaihdella kieliä ilman "käynnistyskampea", kun tuollaisilla 40:1 virittimillä saa veivata aika tovin.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Sintti
11.11.2011 14:22:18 (muokattu 11.11.2011 14:24:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: kiinnostaa ja vitun paljon mut virittimet on aivan VITUN rumat!!!
mites mahtaakohan laatu olla millasta? hintaluokka gibsonina ei oikeen paljoa kerro onko laatua vai puolihuolimatonta paskaa. tullu liian monta paskaa gibsonia vastaan. siis juurikin viimesen 5-8 vuoden aika valmistetut. oma explorer 76 vm.2001 on taas aivan vitun hyvä
 
toi tai explorer 7 ois ostolistalla mut enemmän kiinnostais schecterin 8-kielinen
 
gibsonit: plussaa - merkki, muotoilut, made in usa,
miinusta - uusien gibsonien mahdollinen paska laatu, 1 kieli vähemmän
rumat virittimet
schkäkster: plussaa - 8 kieltä, (mikit sd blackouts)
miinusta - tylsä muotoilu, made in jossain huittisissa, ei gibson
 
plussaa kummassakin että ei oo floikkaa ja hintaluokka sen about 1100e

 
Ihan vitun paska.
 
EDIT: Hieno kitara. Erityisesti virittimet oikein mielenkiintoiset. Voisin melkein harkita tuommoisia vaikka omiin kitaroihini ulkonäön puolesta, jos vain pääsisi ensin testaataamaan.
 
Tinippa84
11.11.2011 14:39:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Lie aika tuskaa vaan vaihdella kieliä ilman "käynnistyskampea", kun tuollaisilla 40:1 virittimillä saa veivata aika tovin.
 
Eiks noi oo lukkovirittimet (?) ... löysät saapi pois ihan vetämällä pois ja lukko kiinni...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Antti1
11.11.2011 14:44:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Eiks noi oo lukkovirittimet (?) ... löysät saapi pois ihan vetämällä pois ja lukko kiinni...
 
Jaa'a, ei kokemusta noista. Katsoin vaan, ettei speksilistassa ainakaan ollut mainintaa lukoista mun mielestä. Saattaa olla ja järkevää se olisikin moisilla vempaimilla.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Tinippa84
11.11.2011 14:48:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jaa'a, ei kokemusta noista. Katsoin vaan, ettei speksilistassa ainakaan ollut mainintaa lukoista mun mielestä. Saattaa olla ja järkevää se olisikin moisilla vempaimilla.
 
Kyllä ne mun mielestä on lukkovirittimet. Takana on toi lukitusruuvi ja lavan etupuolelta tapahtuu viritys. Ellen nyt sitten aivan väärässä ole :)
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Victor Helldriver
11.11.2011 15:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Että silleen.

 
no mitäh? anteeksi no mitä vittua siis?
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Antti1
11.11.2011 15:32:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: no mitäh? anteeksi no mitä vittua siis?
 
Ei mitään, kunhan tein vaan tuikitärkeän tieteellisen havainnon.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Victor Helldriver
11.11.2011 15:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä en ees huomannu mitään et kirjotan noin ku oon tottunu puhumaan aika kiroilupohjalta. sama motkotus tuli mun bändin ekan demon tiimoilta et miks tässä sanotaan vittu 5 biisin aikana joku varmaan 3-5 kertaa. vastaus oli: haista vittu :D
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
jra
11.11.2011 19:06:45 (muokattu 11.11.2011 19:10:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Kyllä ne mun mielestä on lukkovirittimet. Takana on toi lukitusruuvi ja lavan etupuolelta tapahtuu viritys. Ellen nyt sitten aivan väärässä ole :)
 
Nämä:
http://www.stewmac.com/shop/Tuners/ … uners.html?tab=Instructions#details
 
Tuollaiset on myös Gibsonin Firebird V 2010 -mallissa ja uudemmissa Epin Firebird -versioissa. Monet on myös vaihtaneet niitä vanhempiin 'birdeihin banjopunttien tilalle. Omasta mieletä ovat oikein virtaviivaiset tuommoisessa vähän modernimmassa V:ssä (ja käyttökelpoiset Firebirdissä). Omasta mielestä edellinen malli noista virittimistä oli paremman näköinen, kun etupuolen lukko-osa ei ollut noin näkyvä. Voi olla että uudempi on käytettävyydeltään parempi.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
gemisti
11.11.2011 19:39:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Nämä:
http://www.stewmac.com/shop/Tuners/ … uners.html?tab=Instructions#details
 
Tuollaiset on myös Gibsonin Firebird V 2010 -mallissa ja uudemmissa Epin Firebird -versioissa. Monet on myös vaihtaneet niitä vanhempiin 'birdeihin banjopunttien tilalle. Omasta mieletä ovat oikein virtaviivaiset tuommoisessa vähän modernimmassa V:ssä (ja käyttökelpoiset Firebirdissä). Omasta mielestä edellinen malli noista virittimistä oli paremman näköinen, kun etupuolen lukko-osa ei ollut noin näkyvä. Voi olla että uudempi on käytettävyydeltään parempi.

 
Hyvät virittimet nuo on, omassa Epissä ne vanhemmat yläpuolelta sirommat, kai tuo uusi muotoilu siksi, että on helpompi sormivoimin vaihtaa kielet. Vanhemmissa mieluummin avaa jollain työkalulla tuon kielenpitimen.
 
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
iso paha susi
11.11.2011 23:23:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Scale length 628mm" eli joutuu laittaa aika paksut kielet että ois tiukat.
 
jra
11.11.2011 23:27:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iso paha susi: "Scale length 628mm" eli joutuu laittaa aika paksut kielet että ois tiukat.
 
Normaali Gibsonin skaala. Vai onko oletus että seiskalla soitetaan aina spaghettivireessä?
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
iso paha susi
12.11.2011 00:37:49 (muokattu 12.11.2011 00:39:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Normaali Gibsonin skaala.
 
Nimenomaan. Tätä ihmettelenkin. Seiskakieliset ja H-vire kun yleensä toimii selkeämmin pidemmällä skaalalla.
 
Tinippa84
12.11.2011 10:47:19 (muokattu 12.11.2011 10:47:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Normaali Gibsonin skaala. Vai onko oletus että seiskalla soitetaan aina spaghettivireessä?
 
Hyvin pelaa lyhyelläkin skaalalla. Ero pitkään (25 1/2) skaalaan on yllättävän pieni.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Joees
12.11.2011 11:11:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häh, noi virittimethän on ihan hillittömän koleet tuossa ruoskassa.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «