Aihe: Kalliit käytetyt
1 2 3 4 528 29 30 31 32105 106 107 108 109
efe
11.11.2011 11:20:54

efe
11.11.2011 13:08:04

Exhausted: $550 on muuten melko tarkkaan 400€

Kyllä noi ebayssä näyttäis pyörivän noissa hinnoissa, eli ihan kohtuupyynti mielestäni.. Räkkipeli varmaan vähän edullisempi sitten?
CPU
11.11.2011 14:40:39
Kohtuullinen pyynti vois olla siinä 200-300 euroa. Vertaa esim. torilla micro q tai supernova. Noi on kummatkin vitusti parempia ja alunperin kalliimpia.

Se, että joku pyytää jotain ebayssä tai puhumattakaan jostain vintagesynthin 10 vuotta vanhoista arvioista, ei meinaa mitään.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Exhausted
11.11.2011 14:48:09

CPU: Kohtuullinen pyynti vois olla siinä 200-300 euroa. Vertaa esim. torilla micro q tai supernova. Noi on kummatkin vitusti parempia ja alunperin kalliimpia.

Laitteiden OVH:sta en tiedä mitään, mutta noi Micro Q ja Supernova on räkkilaitteita, MS2000:ssa on ihan normaalin kokoinen koskettimisto.
efe
11.11.2011 14:59:52

CPU: Kohtuullinen pyynti vois olla siinä 200-300 euroa. Vertaa esim. torilla micro q tai supernova. Noi on kummatkin vitusti parempia ja alunperin kalliimpia.

Se, että joku pyytää jotain ebayssä tai puhumattakaan jostain vintagesynthin 10 vuotta vanhoista arvioista, ei meinaa mitään.

Ei ole kyse mitä joku pyytää, vaan toteutuneista kaupoista! Pyynnit on ihan eri asia. Kyllä toi on ihan ehta soitin jo verrattuna esim. Microkorgeihin, eli täytyyhän hinnankin olla eri luokkaa..
CPU
11.11.2011 15:19:54 (muokattu 11.11.2011 15:23:02)
efe: Ei ole kyse mitä joku pyytää, vaan toteutuneista kaupoista! Pyynnit on ihan eri asia. Kyllä toi on ihan ehta soitin jo verrattuna esim. Microkorgeihin, eli täytyyhän hinnankin olla eri luokkaa..

Jep. Mitä täällä on aiemmin noita näkynyt, niin about noissa ehdottamissani hinnoissa ne on olleet. Ja Microkorgeihin tulee, niin laitteen sisällähän on paskempi (vanhempi) versio samasta softasynteesistä, eli mielestäni kuoren huomioonottaen hinta vois olla aika sama kuin MicroKorgilla.

Ihan sellanen tuli mieleen, että ootteko koskaan kokeilleet kyseistä laitetta, kun sitä näytätte niin kovasti rakastavan? Itse olen ja pakko sanoa, että ei vakuuttanut. Koskettimien tatsi on samaa luokkaa kuin microkorgeissa, synteesimoottori häviää ilmaisille vst-pluggareille ja nupit on sen tuntuiset, että ne jää käteen kääntäessä.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Leikari
11.11.2011 15:25:46
Minusta 400,- on asiallinen hinta myyjälle ja ostajalle MS 2000:sta.

MS 2000R:t on huuto.netistä menneet kolmella sadalla aika kepeästi.

Tuossa on mukava soundi + sekvensseri antaa omat mahdollisuutensa. Polyfonian rajoittuneisuuskaan ei oikeasti tuon luonteisella laitteella ole kovin suuri ongelma.
Leikari
11.11.2011 15:33:01
CPU: Ihan sellanen tuli mieleen, että ootteko koskaan kokeilleet kyseistä laitetta, kun sitä näytätte niin kovasti rakastavan? Itse olen ja pakko sanoa, että ei vakuuttanut. Koskettimien tatsi on samaa luokkaa kuin microkorgeissa, synteesimoottori häviää ilmaisille vst-pluggareille ja nupit on sen tuntuiset, että ne jää käteen kääntäessä.

siksihän se ei maksakaan samaa kuin vaikka monopoly...

kaupassa olen monesti kokeillut - kyllä, juuri kuvaamasi kaltainen rempula (koskettimistoa en muista) - silti jotenkin symppis
efe
11.11.2011 15:40:29 (muokattu 11.11.2011 15:41:21)

Ei mulla ainakaan oo tuolle laitteelle vielä rakkauden tunteita heränny...? On mulla Microkorg tosin ollu ja tykkäsin soundeista. Muuten olikin sitten ihan lelumainen vempele ja aina manasin ku en hommannu tota MS2000 että olis voinu soitellakkin ohessa. Jos vielä vastaavan hommaisin, niin ehottomasti MS2000 kiipparin, jo ulkonäön takia. ..Mutta ei nuo enää niin paljoo kiinnosta. Tuon hinnasta en rupee vääntään sen enempää ku en ole asiasta perillä, mutta toteaisin vaan että aina kun olen jonku laitteen hommannu, eikä ole ollut hinnoista hajuakaan, niin ei muuta ku ebayhin kattelemaan samanlaisten vehkeitten TOTEUTUNEITA hintoja, niin saa ainaki vähän referenssiä missä liikutaan.. Suomessa ne voi tosin olla eri luokkaa ku tuolla maailmalla, kuten on monesti todettu, ja vintagesynth.comin sivuilta ei ainakaan kannata vertailuja tehdä..
Quru
11.11.2011 15:43:10
Tuskinpa suomessa menee ainakaan sen halvemmalla kuin ebayssa. Asiallinen hinta mielestäni.
Dipsetcityboy: Mitä jos Masse on tyttö? Onko hänen mistään viestistään käynyt varmuudella ilmi, että hän olisi mie... poika? Ite en muista.
Exhausted
11.11.2011 15:53:54 (muokattu 11.11.2011 15:54:05)

Leikari: kaupassa olen monesti kokeillut - kyllä, juuri kuvaamasi kaltainen rempula (koskettimistoa en muista) - silti jotenkin symppis

efe: Jos vielä vastaavan hommaisin, niin ehottomasti MS2000 kiipparin, jo ulkonäön takia.

ne on ne puupäädyt ;)

Luulin tosissani että MS2000 ja MicroKorg on soundeiltaan identtiset vehkeet, mutta tuoko onkin sitten paljonkin huonompi?
cyberiad2001
11.11.2011 17:22:41

2000 meni muuten pyyntihintaan muutamassa tunnissa...
efe
11.11.2011 17:28:10

cyberiad2001: 2000 meni muuten pyyntihintaan muutamassa tunnissa...

Eli hintahan oli sitten ilmeisesti kohillaan..
cyberiad2001
11.11.2011 17:34:46

jep, minä en kylläkään ollut myyjän ominaisuudessa vaan aavistuksen myöhästyneenä tarjoajana :)
tepposal
11.11.2011 19:00:37 (muokattu 11.11.2011 19:01:17)
MS2000 ei muuten ole pätkääkään "paskempi" synteesiltään kuin Microkorg. Niissä on sama synteesi, mutta MS2000 on paljon monipuolisempi mm. mod sekvensserin ansiosta. MS2000 lataa sisuksiinsa Microkorgin saundipankit kiltisti mutta ei toisinpäin.

Ja 200e MS2000:sta olisi liian vähän IMHO.
the-wsproject.com
Quru
11.11.2011 19:10:33
tepposal: MS2000 ei muuten ole pätkääkään "paskempi" synteesiltään kuin Microkorg. Niissä on sama synteesi, mutta MS2000 on paljon monipuolisempi mm. mod sekvensserin ansiosta. MS2000 lataa sisuksiinsa Microkorgin saundipankit kiltisti mutta ei toisinpäin.

Ja 200e MS2000:sta olisi liian vähän IMHO.

Microkorgin enginehän on ihan perushyvä. Sen ongelma on vain siinä, että koko masiina on niin perseestä ohjelmoida että hyvin harva käyttää koko enginen potentiaalia. MS2000 korjaa tämän ongelman.
Dipsetcityboy: Mitä jos Masse on tyttö? Onko hänen mistään viestistään käynyt varmuudella ilmi, että hän olisi mie... poika? Ite en muista.
Wolf Rami
11.11.2011 19:24:27

Täysin samaa mieltä MS-2000:sta. Halvalla tai ainakin kohtuuhinnalla meni. Ite olisin ostanut, jos olisin ollu rahoissani.
Body by Fisher Price, brains by Mattel
Exhausted
11.11.2011 19:40:55 (muokattu 11.11.2011 19:42:26)

Joskus kaverin MicroKorgia säätelin ihan sen softaeditorin kautta, että pääsi oikeasti kokeilemaan kaikkia sen säätöjä. Onhan siinä puutteita esim LFO-puolella (muistanko väärin että niitä oli kaksi, ja toisella pystyi tekemään vain vibraton oskillaattoreille?), mutta suurin harmi oli kuitenkin se, että vehje kuulosti kovin digitaaliselta. Varmaan ihan jees hiphop- ja elektroartisteille, mutta ei tällaiselle analogisaundimiehelle. Joskus myös elin käsityksessä, että MicroKorg olisi hyvä syntikka rokkibändille, mutta ainakin Disco Ensemblen tapauksessa yksinkertaisemmat Yamaha Portasound ja Casio CZ-101 erottuvat paljon paremmin bändisoiton seasta kuin digitaalisesti sirisevä MicroKorg (XL-malli).
pekka montin
13.11.2011 17:52:48 (muokattu 13.11.2011 17:57:00)

Exhausted: Joskus kaverin MicroKorgia säätelin ihan sen softaeditorin kautta, että pääsi oikeasti kokeilemaan kaikkia sen säätöjä. Onhan siinä puutteita esim LFO-puolella (muistanko väärin että niitä oli kaksi, ja toisella pystyi tekemään vain vibraton oskillaattoreille?), mutta suurin harmi oli kuitenkin se, että vehje kuulosti kovin digitaaliselta. Varmaan ihan jees hiphop- ja elektroartisteille, mutta ei tällaiselle analogisaundimiehelle. Joskus myös elin käsityksessä, että MicroKorg olisi hyvä syntikka rokkibändille, mutta ainakin Disco Ensemblen tapauksessa yksinkertaisemmat Yamaha Portasound ja Casio CZ-101 erottuvat paljon paremmin bändisoiton seasta kuin digitaalisesti sirisevä MicroKorg (XL-malli).

Oho. Veit sanat suustani aika täydellisesti.

Itse ostin Microkorgin tämän vuoden tammikuussa mint-kuntoisena 270 euroa, Porista. Hommasin soittimen ihan tositoimiin koska en viitsi säilyttää sellaista mille ei ole käyttöä. Hyppäsin soittimen kanssa samantien studioon mutta en saanut sitten millään soitinta sopeutumaan yhtään vanhempien vempeleiden kanssa. Kaikki kuulosti jotenkin aika softamaiselta ja modernilta, ja kun mä en väsää konemusaa niin MicroKorgista ei siis täten ollut kauheastikaan iloa. Kaikki tuli jotenkin sen kanssa "väkisin" pintaan eikä se sulautunut mitenkään analogien tai vanhempien digitaalisten kanssa mitä käytin tuolloin. Tykkäsin soittimen ulkonäöstä ja hyvästä arpeggiatorista mutta jäin kaipaamaan sitä "lihaa" ja puristetta.

MicroKorg meni myydyksi sittemin Hip-Hop kaverille jonka seurauksena ostin itselleni CZ-101:sen. Mikään padi masiina tuo ei ole mutta sopii hyvin äänekkään ja juustoisen olemuksensa takia Indiejuttuihin. Itse kuitenkin perehdyin paremmin soittimen mahdollistamiin Lead ja Bassojuttuihin. Youtubessa esim. On hyviä ja omalaatuisia moog mallinnuksia. Itse päätin myös yhden päivän pyhittää kokonaan CZ-101 saundien tekemiseen ja ikäänkuin vahingon kautta sain luotua aivan käsittämättömän kovan monofonisen moog mallinnuksen jota voin tuossa jossa vaiheessa esitellä tarkeminkin kun se eksyy levylle asti.
CZ-101 on myös täydellinen efektiivisten saundien tekoon. Parhaiten ko soitin toimii erikoistilanteissa ja jonkun toisen syntyn kaverina livenä tai studiossa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)