Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä on ku ei pleku toimi sweepeissä?
1
tomaattiorava
09.11.2011 17:07:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseessä on nyt aika perinteiset 3-kielen sweepit tyyliin :
 
---17---13-------------------13----17--
---------------15--------15-------------
---------------------14------------------
------------------------------------------
------------------------------------------
------------------------------------------
 
Tuntuu et näitä nyt on iäisyys väännetty ja sormet kulkee jo tosi näppärästi nopeemmallakin tempolla mutta pleku räpeltää edelleen ku mikäkin humalainen soutaja. Näitä oon vedelly U-pulloff-U-U-D-D-hammeron-kaavalla. Välillä oon kokeillu ihan jättää legatot välistä pikkaamalla kaikki nuotit mutta varsinkin nopeempaa ku mennään ni sehän aiheuttaa vaan lisää ongelmia.
Alkaa vähän turhauttaa ku vasen käsi tuntuis jo oleva ihan valmis ottaa nää jutut käyttöön mutta kun oikee on eri mieltä.
Nyt tarvittais jotaan täsmälääkettä, vinkkejä?
 
Sakmongkol
09.11.2011 20:57:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Näitä oon vedelly U-pulloff-U-U-D-D-hammeron-kaavalla.
 
Kokeile vaihtaa tuosta viimeinen ylöspikkaus alaspäin. Voi tuntua vielä hankalammalta ja typerältä alkuun mutta itse olen sen havainnut lopulta sujuvammaksi.
 
vvaltsu
09.11.2011 21:06:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie pistäsin D-pulloff-U-D-D-D-hammer-pulloff-U-D-D-D-hammer-pulloff jne.
 
I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin
BondakeBunny
10.11.2011 09:49:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitappa muuttaa plektran asentoo ja kulmaa. Itellä oon tuolla kulmalla ja asennolla huomannu olevan helvetin ison merkityksen pikkaukseen.
 
Personally, I prefer pain.
loner
10.11.2011 16:25:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Kokeile vaihtaa tuosta viimeinen ylöspikkaus alaspäin. Voi tuntua vielä hankalammalta ja typerältä alkuun mutta itse olen sen havainnut lopulta sujuvammaksi.
 
Yngwie: Syy vibrato.
 
Spike
10.11.2011 16:35:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pulloffit pois ja pikaten, omat rajat tulee selkeämmin esiin ja treenaaminen on tehokkaampaa. Sen jälkeen voi ottaa pulloffin mukaan ja ottaa nopeuksia, kun peruskuvio on lihasmuistissa.
 
Jucciz
10.11.2011 17:14:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Pulloffit pois ja pikaten, omat rajat tulee selkeämmin esiin ja treenaaminen on tehokkaampaa. Sen jälkeen voi ottaa pulloffin mukaan ja ottaa nopeuksia, kun peruskuvio on lihasmuistissa.
 
Joku vois sanoa, että tämmöiset treenit pois ja musiikkia soittaen, oma ilmaisu tulee selkeämmin esiin ja treenaaminen on musikaalisempaa. Sen jälkeen voi ottaa bändin mukaan ja ottaa vaikka pari kaljaa, kun musiikin soittaminen on lihasmuistissa.
 
Vois se olla minäkin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Spike
10.11.2011 18:22:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Joku vois sanoa, että tämmöiset treenit pois ja musiikkia soittaen, oma ilmaisu tulee selkeämmin esiin ja treenaaminen on musikaalisempaa. Sen jälkeen voi ottaa bändin mukaan ja ottaa vaikka pari kaljaa, kun musiikin soittaminen on lihasmuistissa.
 
Vois se olla minäkin.

 
Riippuu mihin tämmöisiä treenejä käyttää. Eihän se kivaa oo, jos fareriksi menee.
 
tomaattiorava
10.11.2011 19:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No perkele, kokeilin tänään sitte tota matalinta nuottia pikata alasiskulla ja melkeenpä heti rupes tuntumaan ja kuulostamaan paremmalta!
Mahtavaa!
 
loner
10.11.2011 20:04:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: No perkele, kokeilin tänään sitte tota matalinta nuottia pikata alasiskulla ja melkeenpä heti rupes tuntumaan ja kuulostamaan paremmalta!
Mahtavaa!

 
Aavistuksen asianvierestä, mutta..mikä ihme on tomaattiorava?
 
Sakmongkol
10.11.2011 20:23:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: No perkele, kokeilin tänään sitte tota matalinta nuottia pikata alasiskulla ja melkeenpä heti rupes tuntumaan ja kuulostamaan paremmalta!
Mahtavaa!

 
Hienoa jos toimii!
 
loner: Yngwie: Syy vibrato.
 
Olet säälittävä.
 
oiva tumpeloinen
10.11.2011 21:27:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Joku vois sanoa, että tämmöiset treenit pois ja musiikkia soittaen, oma ilmaisu tulee selkeämmin esiin ja treenaaminen on musikaalisempaa. Sen jälkeen voi ottaa bändin mukaan ja ottaa vaikka pari kaljaa, kun musiikin soittaminen on lihasmuistissa.
 
Vois se olla minäkin.

 
Kovin usein vaan meinaa olla, että joitakin tekniikoita pitää ihan treenaamalla treenata. Tuo aloituksen pätkä saattaa olla pieni pätkä jostain biisistä. Se kun ei suoranaisesti mikään 1234-treeni ole (eipä tällä ole tarkoitus sanoa sitäkään, etteikö 1234-juttujakin voisi biiseissä käyttää). Mutta se ei välttämättä aukea koskaan, jos sitä ei joskus mieti kunnolla auki ja treenaa solmukohtia. Ei varmaan koko soittotaito sullekaan ihan vaan ilmaiseksi ole tippunut käsiin miettimättä ja treenaamatta jotain tiettyjä kohtia?
Ramenia
10.11.2011 23:27:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Kovin usein vaan meinaa olla, että joitakin tekniikoita pitää ihan treenaamalla treenata. Tuo aloituksen pätkä saattaa olla pieni pätkä jostain biisistä. Se kun ei suoranaisesti mikään 1234-treeni ole (eipä tällä ole tarkoitus sanoa sitäkään, etteikö 1234-juttujakin voisi biiseissä käyttää). Mutta se ei välttämättä aukea koskaan, jos sitä ei joskus mieti kunnolla auki ja treenaa solmukohtia. Ei varmaan koko soittotaito sullekaan ihan vaan ilmaiseksi ole tippunut käsiin miettimättä ja treenaamatta jotain tiettyjä kohtia?
 
Tuo aloituksen pätkä löytyy ainakin Sonata Arctican 8th Commandmentin sweeppisoolon alusta. Jos ei ole sweeppailuja aiemmin harrastanut, niin tuo soolo on ihan hyvä sen aloittamiseen.
 
Nopeasti soitetaan, hitaasti fiilistellään.
hevikukko
11.11.2011 08:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Mie pistäsin D-pulloff-U-D-D-D-hammer-pulloff-U-D-D-D-hammer-pulloff jne.
 
Mä vedän tuon alternatella pikaten D-U-D-U-D-U ja sormet ovat pikkurilli, etusormi, keskisormi, etusormi, keskisormi, etusormi ja pikkurillille takas. Toi kuulostaa iha nastalta lyömällä alas vaan ekan 17 välin sitte pulloff ja loput kovaa moukaroiden sormilla takas 13 väliin kunnes taas kerran pikkaa ekan nuotin 17 välistä alas =)
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
loner
11.11.2011 09:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Hienoa jos toimii!
 

 
Olet säälittävä.

 
Eipäs sorruta henkilökohtaisuuksiin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «