Jethroh 08.04.2004 12:42:40 | |
---|
Niin, miten tuosta väsymisestä pääsisi eroon, joka uhkaa varsinkin pitkien kappaleiden loppupuolella poikkihuilua soittaessa. Vire alkaa laskea, on vaikeampi tuottaa puhdasta ääntä, ääneen saattaa tulla hallitsematonta vibratoa jne. Ilmeisesti siinä alkavat käsivarsien ja hartian seudun lihakset jumiutua tuollaisessa pitkäaikaisessa rasituksessa. Auttaako punttisali tai jokin muu? Venyttelyllä saan lihakset vähäksi aikaa rennoiksi, mutta se ei anna kovin pitkäkestoista hyötyä. |
Mase 08.04.2004 13:05:16 | |
---|
Onko sulla hengitystekniikka kunnossa eli riittääkö happea myös verenkiertoon eikä vaan huiluun? Noihin lihasten väsymiseen auttaa hieroja & liikunta, tahtoo ainakin itseltä unohtua liian usein ;) Tue köyhää ja osta auto: http://members.surfeu.fi/mikko.vuori/ |
Kun kerran olet musiikkiopiston kirjoilla niin sieltä varmaan saa neuvoja tuohon vaivaan. Muuten komppaan tuota Masen kommenttia. Kuuntelet muuten hienoa musiikkia, Andersonin soittoa kuunnellessa ainakin meikäläisellä käypi kateeksi. Kitarassa on liikaa kieliä |
Cutter 09.04.2004 17:01:53 | |
---|
Jep. Yhdyn yllä oleviin kommentteihin. Kun itse aloittelin huilun soittoa, en pystyny soittaa kun 5 min. pätkissä kun rupes pyörryttämään. Kyse voi olla siis hengitystekniikasta. Tai sitten sä jännität hartioita tai jotain. Yritä tiputtaa kyynerpäät mahd. rentoina alas kun soitat. Kun oikein eläytyy siihen soittamiseen, niin just noi kyynerpäät tahtoo nousta vähän turhan korkealle aiheuttaen jännitteisyyttä niskassa ja hartioissa. Joo, mut kannattaa varmaan opettajalta kysellä, se tietää varmaan paremmin. "Ei mulla ole mitään alemmuuskompleksia, mulla on ihan tavallinen kompleksi." |
pikkupeikko 09.04.2004 19:36:38 | |
---|
mulle tulee kanssa. hengitystekniikkaan ollaan tunneilla kiinnitetty tosi paljon huomiota, ja puhallus periaatteessa kunnossa. mutta se väsy iskee. puoli tuntia jaksaa soittaa hyvin, mutta sitten huomaa että alkaa suhista paljon eikä vibraatto enää onnistu. just noi pidemmät kappaleet on aika pahoja, kun väsyy kädet ja huuletkin... Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa. |
Olga 22.04.2004 00:24:17 | |
---|
Nyt en muista tekijän nimeä mutta kirja "vireästi musisoimaan" voisi auttaa. Löytyy ainakin pks:n kirjastoista. Kirjassa on asiaa soittoasennosta ja venyttelystä |
esyk 11.05.2004 16:37:11 | |
---|
Nyt en muista tekijän nimeä Taitaapi olla Samama Ans. |