Aihe: Kappaleita, jotka joku muu on tehnyt tunnetuksi
1 2 3 4 5 6 7
Scrobble
09.11.2011 16:37:12
danny: Nirvanan versio David Bowien The Man Who Sold The Worldista taitaa olla alkuperäistä tunnetumpi.

Kannattaa miettiä näitä myös ihan yleisellä tasolla, eikä vain itsesi kannalta.
Soitan runpuja kenkät jalassa.
carnation
09.11.2011 17:46:03
Hectorin käännösversio David Bowien Life on Marsista taitaa olla alkuperäistä tunnetumpi.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Gardiner
09.11.2011 19:28:37

Lastinen: Toimii alkuperäinenkin (1969): http://www.youtube.com/watch?v=RbvJSfHwBMA

On muutenkin kyllä hyvä bändi tuo Spooky Tooth.

Spooky Tooth on loistokas orkka. Kitaristinsa Luther Grosvenor myöhemmin työsti Mott The Hooplen riveissä ässä-jytää. Rumpalinsa Mike Kellie soitteli seiskytluvun lopulla Only Ones bändissä kelpo powerpoppia.
Ja tää "Waiting For The Wind" toimii todella hyvin. Tuottajana hääri Rollareita ja Spencer Davis Groupia noihin aikoihin työstäny Jimmy Miller. Myöhemmin Miller tuotti esim. Motörheadia ja Primal Sceamia. Ja jytähän wörkkii.
http://www.youtube.com/watch?v=DT881ZR7kNQ
Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk
Funkånaut
09.11.2011 19:36:28

carnation: Hectorin käännösversio David Bowien Life on Marsista taitaa olla alkuperäistä tunnetumpi.

Juicen käännösversio The Kinksin Celluloid Heroesista taitaa olla alkuperäistä tunnetumpi.
God made Me FUNKY, 'cause Baby I'm a Star!
stapani
09.11.2011 20:18:39
Yep

Nuoruudestani eli 70-luvulta löytyy paljon suomalaisten hittejä,
jotka ovat paljon tunnetumpia kuin alkuperäiset.

Laitetaan tähän esimerkiksi Steve Goodman : "City Of New Orleans",
joka monelle on tunnetumpi Karma: "Hyvää Huomenta Suomi"

Tapani
StJerky
10.11.2011 09:10:28
Gardiner: Slade oli iso nimi ja "Cum On Feel The Noize" oli megahitti ku mie olin nuor. En ees muistanu et Quiet Riot on tehny coverin. Veikkaan että Sladen versio on paljon tunnetumpi. Vaan voinhan olla väärässäkin.

Jenkkilässä varmaan se Quiet Riotin versio voi olla tunnetumpi. Slade ei oikein koskaan lyönyt läpi siellä.
sub zero
10.11.2011 13:29:21 (muokattu 10.11.2011 13:29:39)
"Wild Thing" - Wild Ones (1965), The Troggs (1966)
"Somebody to Love" - The Great Society (1966), Jefferson Airplane (1967)
"Mustang Sally" - Sir Mack Rice (1965), Wilson Pickett (1966)
"Whole Lotta Shakin'" - Big Maybelle (1955, tuottajana Quincy Jones), Jerry Lee Lewis (1957)
"Think" - The 5 Royales (1957), James Brown (1961)
"Alabama Song" - Kurt Weill (1927 sävelletty), The Doors (1967)
Epämuusikko
10.11.2011 15:51:08
Scrobble: Kannattaa miettiä näitä myös ihan yleisellä tasolla, eikä vain itsesi kannalta.

Tämä. Alkoi hälytyskellot soida tuon Quiet Riotin mainitsemisen kohdalla.

Mutta nämä on näitä yleistietoasioita joissa itsekin olen paska.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Riiski
10.11.2011 18:47:07
Jimi Hendrix: Hey Joe. Alkuperäinen The Leaves
Stradlin
10.11.2011 18:51:02
Riiski: Alkuperäinen The Leaves

Eipä taida olla.
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
Riiski
10.11.2011 20:35:25
Stradlin: Eipä taida olla.

Lue tästä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hey_Joe

Vai onko sulla parempaa tietoa. Wikipediaan kun ei välttämättä ole luottamista. Tosin olen luullut Leavesin versiota alkuperäiseksi jo paljon ennen wikipedian keksimistä. Joten kaivataan alkuperäisesittäjää Hey Joelle, kitos :-)
Stradlin
10.11.2011 21:30:48 (muokattu 10.11.2011 21:35:24)
Riiski: Lue tästä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hey_Joe

Vai onko sulla parempaa tietoa. Wikipediaan kun ei välttämättä ole luottamista. Tosin olen luullut Leavesin versiota alkuperäiseksi jo paljon ennen wikipedian keksimistä. Joten kaivataan alkuperäisesittäjää Hey Joelle, kitos :-)

Luin jo, eihän tuollakaan sanota että se niiden biisi olisi.

"The Leaves, who had been introduced to the song while attending live concerts by The Byrds (who had yet to record their own version of the song) at Ciro's on Sunset Boulevard, recorded and released three versions of "Hey Joe" between 1965 and 1966."

Eli mitä nyt alkuperäisesittäjän etsintään tulee, niin ainakin The Byrds on esittänyt biisiä jo aiemmin kuin The Leaves. Varmaa tietoa kappaleen alkuperästä ei taida olla kenelläkään.
HaloOfFlies
10.11.2011 22:25:41 (muokattu 10.11.2011 22:31:07)

StJerky: Jenkkilässä varmaan se Quiet Riotin versio voi olla tunnetumpi. Slade ei oikein koskaan lyönyt läpi siellä.

Slade sai yhden Top 20-hitin USA:ssa. Biisi oli Run Run Away, jonka CBS julkaisi sen jälkeen kun oli kiinnittänyt bändin juurikin tuosta Quiet Riotin Cum On Feel The Noizesta innostuneena. Run Run Away meni myös rock-listan kärkeen.

Mutta palatakseni itse aiheeseen, tällä kertaa en taida olla tämän kanssa hakoteillä.

Twist And Shout (alunperin The Isley Brothers, The Beatlesin cover taitaa olla tunnetumpi)
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Stradlin
10.11.2011 22:41:06
danny: Twist And Shout (alunperin The Isley Brothers, The Beatlesin cover taitaa olla tunnetumpi)

Wikipedian mukaan The Top Notes-niminen bändi on tuon kappaleen alkuperäisesittäjä, mutta vasta Isley Brothersin versio saavutti listamenestystä.
Riiski
11.11.2011 15:46:14 (muokattu 11.11.2011 15:48:03)
Stradlin: Luin jo, eihän tuollakaan sanota että se niiden biisi olisi.

No sanotaan siinä näin:

"The earliest known commercial recording of the song is the late 1965 single by the Los Angeles garage band, The Leaves,"

Eli jos alkuperäisesittäjällä tarkoitetaan ensimmäistä levyttäjää niin tämän perusteella se oli Leaves.
Toisaalta kyllä Hendrix teki paremmin...
nottamus
11.11.2011 16:22:04
YLEn Poppikoulussa ainakin kerrottiin Leavesin olevan alkuperäisen takana. Ihmettelinkin, kun täällä yritettiin vihjailla jotain ihan muuta.
every dog has its day
Stradlin
11.11.2011 16:24:39 (muokattu 11.11.2011 16:30:38)
Riiski: Eli jos alkuperäisesittäjällä tarkoitetaan ensimmäistä levyttäjää niin tämän perusteella se oli Leaves.
Toisaalta kyllä Hendrix teki paremmin...

Ensimmäinen levytys on joo niiden nimissä. Mun mielestä on vaan hassua puhua alkuperäisesittäjästä, jos bändi käy purkittamassa jonkun muun tekemän, yleisesti hyvinkin tunnetun kappaleen ja kun se on samoihin aikoihin levytetty monen muunkin toimesta.

nottamus: YLEn Poppikoulussa ainakin kerrottiin Leavesin olevan alkuperäisen takana. Ihmettelinkin, kun täällä yritettiin vihjailla jotain ihan muuta.

Siis en ole missään vaiheessa kiistänyt, etteivätkö ne sitä olisi ensimmäisinä levyttäneet. Mielestäni se nyt on vaan lähinnä saivartelua tässä tapauksessa puhua Leavesista alkuperäisesittäjinä. Vähän kuin sanoisi, että ensimmäinen Whiskey In The Jarin levyttänyt yhtye olisi kappaleen alkuperäinen esittäjä. Ketjun aloitusviestissä puhutaan myös "säveltäjästä", mitä Leaves nyt ei ainakaan tässä tapauksessa missään nimessä ole.
nottamus
11.11.2011 16:40:15
itse luulin täällä keskusteltavan nimenomaan originaalilevytyksistä, mutta olen ehkä lueskellut viestejä hiukan huolettomasti.
every dog has its day
HaloOfFlies
11.11.2011 17:24:37

Riiski: Jimi Hendrix: Hey Joe. Alkuperäinen The Leaves

Ja Hendrix puolestaan innostui Hey Joesta kuultuaan Love-yhtyeen version.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)