Sertzo S 08.04.2004 10:04:22 | |
---|
Mielestäni Koivusalon "Kulkuri ja joutsen" kuuluu hyvien musiikkielokuvien joukkoon. Kertoohan se vanhoista suomalaisista vetäjistä silloin kun itse ei vielä meistä monikaan tiennyt ajautuvansa samoihin hommiin eli keikkamuusikoiksi. |
Kirstiina 08.04.2004 11:23:34 | |
---|
Sauran muutkin tanssiaiheiset elokuvat ovat sekä tanssin että musiikin kannalta hienoja, erityisesti ne flamencoleffat. Tosin ne ovat ehkä enemmän tanssi/musiikkivideoita, juonta ei aina kamalasti ole. Tango lesson oli hyvä elokuva ihan elokuvanakin, musiikki oli hyvää, ja se kuvasi hienosti myös tanssin opettelun tuskaa ja riemua - muun muassa. Paljonhan siinä mentiin myös ihmissuhteiden ja niissä esiintyvien valtataistelujen puolelle... Oh lord, it's hard to be humble, when you're perfect in every way.... |
pekkajau 08.04.2004 13:45:56 | |
---|
Mielestäni Koivusalon "Kulkuri ja joutsen" kuuluu hyvien musiikkielokuvien joukkoon. Kertoohan se vanhoista suomalaisista vetäjistä silloin kun itse ei vielä meistä monikaan tiennyt ajautuvansa samoihin hommiin eli keikkamuusikoiksi. On hyvä! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
Jo mainittu Motown-juttu oli magee niin elokuvana kuin livenäkin. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Tankoprinssi 08.04.2004 20:07:50 | |
---|
Mielestäni Koivusalon "Kulkuri ja joutsen" kuuluu hyvien musiikkielokuvien joukkoon. Kertoohan se vanhoista suomalaisista vetäjistä silloin kun itse ei vielä meistä monikaan tiennyt ajautuvansa samoihin hommiin eli keikkamuusikoiksi. Joo näin on. Leffa on hyvä, kuten myös Rentun ruusu ja uusin Sibelius (vaikka olikin edellisiin verrattuna synkähkö, siis ei totuttua Koivusalo "viihdettä"). Valitettavasti elokuva-avustukset menee muihin osoitteisiin mutta pärjäähän Timppa omillaan ja vähän ylikin, on nimittäin sellainen "linna" Lattomerellä. Ps. Kulkuri ja Joutsen tulee pääsiäisenä TV:stä Kandeeko enään olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
Isäntä 08.04.2004 21:45:25 | |
---|
Mielestäni Koivusalon "Kulkuri ja joutsen" kuuluu hyvien musiikkielokuvien joukkoon. Kertoohan se vanhoista suomalaisista vetäjistä silloin kun itse ei vielä meistä monikaan tiennyt ajautuvansa samoihin hommiin eli keikkamuusikoiksi. Minun mielestä Kulkuri ja Joutsen on hienoin suomalainen elokuva. Rautavaara ja Helismaa oli äijiä. En ole eläny tuolloin mutta minusta Koivusalo on onnistunut kiteyttämään tuohon elokuvaan jotain suomalaisuudesta mitä ei muissa elokuvissa ole. Viina, Raskasmielisyys ja se jokin mikä tekee Suomalaisesta kulttuurista sitä mitä ulkomaalaisten on vaikea ymmärtää. Joka kerta tuo elokuva kun katson sitä niin se naurattaa ja vetää surulliseksi. Hieno elokuva. Trouble will soon be over |
pekkajau 09.04.2004 11:40:32 | |
---|
"Pitkä Kuuma Kesä" Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
Kumiankka 09.04.2004 20:11:54 | |
---|
Paljon on hyviä leffoja lueteltu, itse en ole kovin monta nähnyt. Motown jutun kävin äskettäin teatterissa katsomassa jossa oli hyvä äänentoisto. Leffa oli aika "sliipattu" mutta hyvä maku siitä jäi. Bob Dylanista 60-luvun alun englanninkiertuella kertova pätkä on aika "rehellisen" tuntuista dokumenttia muistaakseni. |
isojussi 09.04.2004 20:44:13 | |
---|
"Pitkä Kuuma Kesä" Ei huono! Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
M.i.k.key 10.04.2004 11:10:56 | |
---|
"Pitkä Kuuma Kesä" Jimi Sääpallo on vaan jotenkin ärsyttävä, myös laulajana. My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Erimies 12.04.2004 03:17:42 | |
---|
Rupesin pari vuotta sitten keräämään musiikkiaiheisia elokuvia, vaikka noita ei vielä kovin montaa hyllyssä ole... Kuitenkin voisin suositella joitakin aikaisemmin mainittujen lisäksi: - Detroit Rock City: Neljä nuorta kaverusta menee Kissin keikalle - Still crazy: 70-luvulla menestynyt bändi kasataan 25 vuoden jälkeen uudelleen - Keikkabussi( Band Wagon): Aloitteleva bändi oppii oman tien kulkijaksi rankan keikkarundin päätteeksi - Rock Star: Mark Wahlberg on heviäijä -Josie and the Pussycats: pirteää sarjakuvaan perustuvaa teinityttöpunkkia Nämä kaikki on jonkinasteisia komedioita mutta vakavammasta päästä suosittelen elokuvaa Freebird: The Movie, Lynyrd Skynyrdin haastatteluja ja livepätkiä 70-luvulta ennen koneen putoamista ja 80-luvulta bändin uudelleenkokoamisen jälkeen. Nämä on kaikki enemmän rock-aiheisia leffoja, mutta muita voisi olla taas seuraavat: -Mr Hollandin opus (tai jotain sinne päin): musiikinopettajan elämä - Bird: kuinka kaikki tämän oli unohtanut, Charlie Parkerin elämästä - Save the last dance: mainittu jo aikaisemmin mutta hyvä elokuva hiphop-kulttuurista (en yleensä pidä lökäpöksymeiningistä mutta tämä kolahti, varsinkin päähenkilön isä. joka on ammattimuusikko...) ja vielä pienellä varauksella otsikko huomioon ottaen: - Crossroads -bluesjätkät: Ralph "the pökkelö karate kid" Macchio soittaa Steve Vain suohon. Voisi olla ihan kohtuullinen leffa jollain toisella pääosanesittäjällä... Välillä jopa toimii. Ja tietysti kaikki aiemmin mainitut Mambo Kings, Blues Brothers ja muut, joukossa oli muutama joita ei ole tullut nähtyä joten laitetaan korvan taakse. Trio Forrester rules ( Olipa kerran kettu nimeltä Liimatainen, joka veti välistä. Tietääkös lapset mitä tarkoittaa vetää välistä?) "Avaruudessa kukaan ei huomaa komeuttasi" - Carlos |
Erimies 12.04.2004 03:20:26 | |
---|
Minun mielestä Kulkuri ja Joutsen on hienoin suomalainen elokuva. Rautavaara ja Helismaa oli äijiä. En ole eläny tuolloin mutta minusta Koivusalo on onnistunut kiteyttämään tuohon elokuvaan jotain suomalaisuudesta mitä ei muissa elokuvissa ole. Viina, Raskasmielisyys ja se jokin mikä tekee Suomalaisesta kulttuurista sitä mitä ulkomaalaisten on vaikea ymmärtää. Joka kerta tuo elokuva kun katson sitä niin se naurattaa ja vetää surulliseksi. Hieno elokuva. Yksi parhaita koskaan tehtyjä elokuvia. Toista Helismaata ei tule koskaan. Kai se Tapsakin oli Äijä. "Avaruudessa kukaan ei huomaa komeuttasi" - Carlos |
Voxauttaja 12.04.2004 13:47:08 (muokattu 12.04.2004 14:01:42) | |
---|
Mikä on mielestänne hyvä musiikkielokuva jonka olette nähneet? Mielestäni parasta musiikkielokuvaa on vaikea nimetä koska niitä on tehty monta. "Loistavat Bakerin pojat" (Fabulous Baker Boys) on jostain syystä oma henkilökohtainen suosikkini. Se jotenkin vaan kolahti jostain syystä aikoinaan! Kyllä se on minun mielestä tää kulkuri ja joutsen, vaikka jotkut sitä haukkuukin. On tullut katsottua varmaan kymmenen kertaa. Irwin leffa oli kans ihan hyvä, mutta ei lähellekään niin hyvä. Badding ansaitsisi myös Koivusalon ohjaaman leffan. Vaikka Pölösen tuotantoa muuten arvostakin jossakin määrin, niin Badding leffa oli kyllä surkea. Se ei kertonut muusikon elämästä yhtään mitään. |
pekkajau 12.04.2004 16:20:32 | |
---|
Badding elokuva on kyllä aika huuruinen! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
isojussi 12.04.2004 22:47:15 | |
---|
...niin Badding leffa oli kyllä surkea. Se ei kertonut muusikon elämästä yhtään mitään. Mä oon kans samaa mieltä. Ihan keikesta ei saa coolia road movieta Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Mynthor 12.04.2004 22:50:58 | |
---|
Glenn Gould - 32 lyhytelokuvaa Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
mongoloidi 12.04.2004 22:54:26 | |
---|
Se vanha Blues Brothers on ihan kuningas. "Saksa on paska maa" - Seppo Räty |
baron 13.04.2004 10:02:56 | |
---|
Badding ansaitsisi myös Koivusalon ohjaaman leffan. Vaikka Pölösen tuotantoa muuten arvostakin jossakin määrin, niin Badding leffa oli kyllä surkea. Se ei kertonut muusikon elämästä yhtään mitään. Kyllähän Badding sellainen vaikuttaja on ollut, että mielellään jonkun dokumentin tapaisen tositapauksiin perustuvan siitä olisi katsonut. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
xerxes 15.04.2004 20:22:04 | |
---|
Talking Headsien True Stories on hyvä. Relax. |
Anonymous-jazz 17.04.2004 14:12:47 | |
---|
Mikä on mielestänne hyvä musiikkielokuva jonka olette nähneet? Mielestäni parasta musiikkielokuvaa on vaikea nimetä koska niitä on tehty monta. "Loistavat Bakerin pojat" (Fabulous Baker Boys) on jostain syystä oma henkilökohtainen suosikkini. Se jotenkin vaan kolahti jostain syystä aikoinaan! Sehän on se Pirkka-Pekka Peteliuksen ja Aake Kallialan tekemä hieno elokuva "Rampe ja Naukkis" vuodelta 1990. Loistavaa trio erektuksen päälle tehty suomalainen elokuva MTV:n puolelta. Hyvin humoristinen ja hyvä raina, jos joku vielä muistaa. Käyvät joka pori jazzeissa soittamassa "Rämblin rous' biisiä" ja orkesterissa vetää Ahvenlahti flyygeliä kirjurilla, sekä Jukka Perko fonia jne. |