Aihe: Megadeth
1 2 3 4 5102 103 104 105 106231 232 233 234 235
jerepih
07.11.2011 17:26:31
Th1rt3en on kyllä aivan sairaan hyvä albumi esim toi "Sudden Death" on aika hyvä kipale...
Nobody is perfect... my name is nobody
Sick Planet
07.11.2011 21:42:20

Mikä tuossa Black Swanissa on niin hyvää, I wanna know. Tuossa UA:n jp editionissa tuohan jo oli mukana, parempana versiona omasta mielestä. Esim. ilman noita alun tiluja.
allupatukka
07.11.2011 23:24:34

neuvone: Mikä tuossa Black Swanissa on niin hyvää, I wanna know. Tuossa UA:n jp editionissa tuohan jo oli mukana, parempana versiona omasta mielestä. Esim. ilman noita alun tiluja.

Riffit, harmoniat, laulumelodia, sanat ja kokonaisuus muutenkin miellyttää ainakin minun korvia. Tilut tosiaan miinuksena ja kuten yleensä, originaali on parempi. Onko vielä kysyttävää, esim. miksi lihapullat maistuvat hyvältä? Makuasioita on aina kiva selitellä.
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
Jucciz
07.11.2011 23:34:05 (muokattu 07.11.2011 23:38:09)
Eka kuuntelukerta ei säväyttänyt: aika lailla tasapaksu kokonaisuus vailla oikein mitään huippuhetkiä ja hämmentävän monta suorastaan yhdentekevää rallia. Kaikista eniten ärsytti kuitenkin keinotekoinen virvelisample sekä totaalisen mielenkiinnoton rumputyöskentely. Kyllä on ikävä Countdownin läskejä, mutta kuitenkin napakoita rumpusoundeja - joissa ei käsittääkseni ole samplen samplea missään - sekä Menzan groovea.

Voi olla, että kuuntelen vielä toistamiseen, mutta jotenkin aika laihalta vaikutti kiisseli - tai sit vaan en ole nykyisen äänitteiden tuotantotavan ja bändin nykykokoonpanon ykköskohderyhmää. Muistan kyllä, miten juuri Countdown aikanaan kolahti jo ekalla kuuntelukerralla järjettömän kovaa - sekä biisit että soundit - ja jostain syystä mikään ei tunnu muuttuneen sen levyn osalta.

Kerroin vaan, kun kuitenkin henkeänne pidättäen odotitte raporttiani.

P.S. Määkin vedän Symphonyn soolon paremmin kuin Broderick tuolla Halloween-keikalla. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Dominaattori
07.11.2011 23:51:17
Jucciz:P.S. Määkin vedän Symphonyn soolon paremmin kuin Broderick tuolla Halloween-keikalla. ;)

Melkoinen räpellys kyllä. Ei varmasti mikään helpoin nykästä 1:1 livenä mutta kyllä Broderick aika tarkkaan keikoilla on soolot soitellut.
Örp
FatSam
08.11.2011 05:48:01

Jucciz: Eka kuuntelukerta ei säväyttänyt: aika lailla tasapaksu kokonaisuus vailla oikein mitään huippuhetkiä ja hämmentävän monta suorastaan yhdentekevää rallia. Kaikista eniten ärsytti kuitenkin keinotekoinen virvelisample sekä totaalisen mielenkiinnoton rumputyöskentely. Kyllä on ikävä Countdownin läskejä, mutta kuitenkin napakoita rumpusoundeja - joissa ei käsittääkseni ole samplen samplea missään - sekä Menzan groovea.

Voi olla, että kuuntelen vielä toistamiseen, mutta jotenkin aika laihalta vaikutti kiisseli - tai sit vaan en ole nykyisen äänitteiden tuotantotavan ja bändin nykykokoonpanon ykköskohderyhmää. Muistan kyllä, miten juuri Countdown aikanaan kolahti jo ekalla kuuntelukerralla järjettömän kovaa - sekä biisit että soundit - ja jostain syystä mikään ei tunnu muuttuneen sen levyn osalta.

P.S. Määkin vedän Symphonyn soolon paremmin kuin Broderick tuolla Halloween-keikalla. ;)

Oon samaa mieltä kaikesta, paitsi tosta Symphonyn soolosta en olis niin varma itseni osalta :)
teukka
08.11.2011 10:32:21
FatSam: Oon samaa mieltä kaikesta, paitsi tosta Symphonyn soolosta en olis niin varma itseni osalta :)

Lätty just kuuntelussa ja voi huokaus mitä vatkulia.
Ei herätä mitään fiiliksiä. Ei siis yhtikäs mitään.
Siitä on leikki kaukana kun iskä skulaa skebaa.
Rhapa
08.11.2011 15:15:37
Jucciz: Eka kuuntelukerta ei säväyttänyt: aika lailla tasapaksu kokonaisuus vailla oikein mitään huippuhetkiä ja hämmentävän monta suorastaan yhdentekevää rallia. Kaikista eniten ärsytti kuitenkin keinotekoinen virvelisample sekä totaalisen mielenkiinnoton rumputyöskentely. Kyllä on ikävä Countdownin läskejä, mutta kuitenkin napakoita rumpusoundeja - joissa ei käsittääkseni ole samplen samplea missään - sekä Menzan groovea.

Juurikin nuo mainitsemasi epäkohdat tekevät hallaa näille megadethin uusille levyille. Itse biisit on todella hyviä.
Arkka
08.11.2011 16:30:38

Rhapa: Juurikin nuo mainitsemasi epäkohdat tekevät hallaa näille megadethin uusille levyille. Itse biisit on todella hyviä.

Meikä kuunteli tuota uutta kans ja mietin kuinka paljon parempi se olis vaikka Peace Sellssin tylytyssaundilla. Monet 70-lukuhenkiset bändithän tekee vähän sellasta 70-lukusaundia ja sukkahousubändit tekee kasarisaundia. Mikseis nää isot Amerikan riffibändit uskalla kokeilla retrompaa. Tai ei välttämättä edes retrompaa kuhan ny parempaa :) Rahaaki olis ni mitä turhaan triggeroimaan ja kvantisoimaan. Enempi sen ymmärtää pienillä bändeillä ku halvalla tehdään. Eikä riffiheviä saa lyödä näin lyttyyn imo. Aivan persemäinen trendi.

Mutta siis kuten oon sanonut jo, on tää parempi ku edelliset, eli en murjota :)
MegaMan
08.11.2011 17:54:03
Meikä kuunteli tuota uutta kans ja mietin kuinka paljon parempi se olis vaikka Peace Sellssin tylytyssaundilla.

Peace Sellsillä on todella paljon paremmat saundit ku yhelläkään 2000-luvun Megadeth-levyllä. Raaemmat ja tylymmät eli oikeat hevisaundit, mutta myös teknisesti paremmat, ilmavat ja erittelevämmät.
Minä juon kossua!!!
dinghie
08.11.2011 18:24:50 (muokattu 08.11.2011 18:26:02)
Jollain irstaalla tavalla Black Swanin tiluttelu on aika hyvänkuulosta. Eniten harmittaa levyssä kyllä tässä(kin) ketjussa useaan otteeseen pinnalle tullut rumpusoundit. Haluan samanlaiset kuin Youthanasia tai CTE-aikaan.

edit: ainoa kipale, josta en tykkää on Wrecker. Jotenkin... junnaava.
"Mun mielestä Kill em' all edustaa just semmosta alkumetallican meininkiä!" -turkulainen hevimedalmies
apropoo
08.11.2011 19:20:21
Tietääkö joku onko Megadethin Dave Mustainella tatskoja? tuli mieleen ja googletin; löysin linkin http://www.chacha.com/question/does … staine-of-megadeth-have-any-tattoos . "Dave Mustaine does not have any tattoos. He has said Never, you don't put a bumper sticker on Mercedes-Benz." Tietääkö joku onko tämä aito lainaus? Kuulostaa ihan ukolta, tai mielikuvaltani siitä :D Sillä on paljon tollasia lainauksia.
jerepih
08.11.2011 21:51:22
apropoo: Tietääkö joku onko Megadethin Dave Mustainella tatskoja? tuli mieleen ja googletin; löysin linkin http://www.chacha.com/question/does … staine-of-megadeth-have-any-tattoos . "Dave Mustaine does not have any tattoos. He has said Never, you don't put a bumper sticker on Mercedes-Benz." Tietääkö joku onko tämä aito lainaus? Kuulostaa ihan ukolta, tai mielikuvaltani siitä :D Sillä on paljon tollasia lainauksia.

Käsittääkseni Mustainella ei ole tatskoja ei ole ainakaan osunt silmään :DD
Nobody is perfect... my name is nobody
Disposable
08.11.2011 23:38:14 (muokattu 09.11.2011 18:14:33)
Punkahtava Whose Life (Is It Anyways) ja tämän vuosikymmenen piristävin rässivääntö Never Dead kyllä on tuon levyn tähtihetkiä. Olen myös tyytyväinen "pakollisen" nyyhkyrallin poisjätöstä, eihän tuota levyn päättöbiisiä voi pitää muuta kuin hyvänä tasoittelijana.

Edit: WL(IIA) on myös muuten Mustainen paras vokaalisuoritus piiiitkään aikaan. Noin kähen takakireältä tuontyyppisisessä biisissä "laulun" tuleekin olla. Harvoin tulee näin Mustainen puhinaa kehuttua.
"PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH
MegaMan
09.11.2011 08:27:31
Tietääkö joku onko tämä aito lainaus?

Olen nähnyt videohaastattelun, jossa tämä hauska sutkautus tuli Daven suusta.
Minä juon kossua!!!
Moimies
09.11.2011 13:31:17
Linkin takaa löytyy koko liuta Deivin sutkautuksia vuosien varrelta.

http://afgncaap.tripod.com/id10.html
Käykää ihmeessä kuuntelemassa genretöntä heviä: Hate Redaction | Arska-huone
Anti-Social
11.11.2011 22:41:30
Onhan tämä hyvä. Ei siitä mihinkään pääse. Wrecker on oikeastaan ainoa mielestäni tylsä kappale levyllä. Kaikki muut kappaleet ovat joko hyvää tai erittäin hyvää tasoa. Meininki tuntuu myös muuttuneen paljon takavuosien suuntaan. Countdown ja Youthanasia tulevat usein mieleen levyä kuunnellessa. Soundeissakaan ei ole pahemmin haukkumista, vähän turhan varovaista rummuttelua lukuunottamatta.
Loistava lätty.
If You're Hangin' Around, I'm Holding the Noose
dinghie
12.11.2011 16:13:08
Anti-Social: Onhan tämä hyvä. Ei siitä mihinkään pääse. Wrecker on oikeastaan ainoa mielestäni tylsä kappale levyllä. Kaikki muut kappaleet ovat joko hyvää tai erittäin hyvää tasoa. Meininki tuntuu myös muuttuneen paljon takavuosien suuntaan. Countdown ja Youthanasia tulevat usein mieleen levyä kuunnellessa. Soundeissakaan ei ole pahemmin haukkumista, vähän turhan varovaista rummuttelua lukuunottamatta.
Loistava lätty.

Oletko minä? Täsmälleen samanlaiset ajatukset koko levystä.
Ronttimus: Reikä se on massellakin.
Pikku-Henry
12.11.2011 16:15:27
Oletteko te yhtä kuin minä?

Myöskin samoilla fiiliksillä mennään. Abominations ja Endgame on nyt ollu vähän niin ja näin muutamilla huippuhetkillään (puhumattakaan systemistä), mutta nyt lähtee ja kunnolla! Ps.Wrecker on huono biisi..Myöskin ainoa moinen kyseisellä levyllä

9/10
I will resign, resign from life
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)