Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: AXE-FX II soundisampleja
1 2
_Tony_
08.11.2011 23:27:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ensimmäinen nauhoituskokeilu AXE-FX II:lla. Soundit ovat presettejä enkä ole muuttanut niitä millään lailla. Näissä kitarana käytetty Music Manin Lukather signaturea. AXE kytketty USB:lla PC:hen, DAW on Reaper.
 
Ensimmäiset on puhtaita soundeja. Laitan lähiaikoina lisää, myös crunchia ja tanakampaa heavya.
 
Mä teen ilmeisesti jotain väärin renderöintivaiheessa (=>MP3), koska tasot tippuu huomattavasti ja soundi muutenkin muuttuu aika lailla huonompaan. Mikähän mahtaa olla vikana? Käytin Lamen codecia, 44,1KHz, 300Kbps.
 
http://www.mikseri.net/artists/axe-fxii.140547.php
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
_Tony_
08.11.2011 23:45:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tuo äskeinen linkki ei toimi niin ehkä tämä toimii.
 
http://www.mikseri.net/artists/?id=140547
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
McNulty
08.11.2011 23:52:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiva juttu... kiitoksia. Kunhan kerkiän kuuntelemaan niin pistän palautetta :)
 
If you ain't first, you're last!
Jucciz
09.11.2011 00:40:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkasin. En ainakaan vielä myy kamojani.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
HeavyMachinery
09.11.2011 01:21:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tsekkasin. En ainakaan vielä myy kamojani.
 
Eli odotat siihen että Axe saapuu ensin kotio ?
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Jucciz
09.11.2011 02:10:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Eli odotat siihen että Axe saapuu ensin kotio ?
 
Näin on. Meikäläisen aineenvaihdunnalla useampikaan varadeodorantti ei ole pöljä idea.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
_Tony_
09.11.2011 21:22:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä joitakin särösoundeja. Kokeilen tällä kertaa soundcloudia koska mikseri.net jotenkin koodauksessa muutti soundeja aika paljon.
 
http://soundcloud.com/tony-55
 
Jos jollakin on hyviä vinkkejä millä saitilla saa tallennettua hyvällä laadulla ja missä formaatissa ne täytyy sinne uploudata niin olis kiva kuulla kommentteja.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
McNulty
09.11.2011 21:26:52 (muokattu 09.11.2011 21:42:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Tony_: Tässä joitakin särösoundeja. Kokeilen tällä kertaa soundcloudia koska mikseri.net jotenkin koodauksessa muutti soundeja aika paljon.
 
http://soundcloud.com/tony-55
 
Jos jollakin on hyviä vinkkejä millä saitilla saa tallennettua hyvällä laadulla ja missä formaatissa ne täytyy sinne uploudata niin olis kiva kuulla kommentteja.

 
Mikä estää ottamasta jotain ilmaista verkkosivua/webhotellia muutaman gigan tallennustilalla ja uppimaan wav-tiedostot sinne?
 
Sen verran kuuntelin Mikserin pätkiä, että kyllähän laitteessa ihan kiva dynamiikka vaikuttaisi olevan. Harmi vain että luritukset oli vähän sellaista "hiplailua" enkä sillä tavalla saanut niistä kauheasti irti. Kiitos vaivannäöstä ja sampleista.
 
Tsekkaan soundcloudit kunhan ehdin :)
 
edith: Soundcloudin sampletkin kuulosteltu. FAS-pätkistä tykkäsin kyllä. Eddie-pätkästä en niinkään. Kuulostaa siis näiden klippien perusteella käyttökelpoiselta laitteelta nauhoituskäyttöön. Live-touhuistahan ei osaa sanoa mittään ennenkö laite on lapasessa.
 
If you ain't first, you're last!
Spiral
09.11.2011 21:32:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Tony_: Mä teen ilmeisesti jotain väärin renderöintivaiheessa (=>MP3), koska tasot tippuu huomattavasti ja soundi muutenkin muuttuu aika lailla huonompaan. Mikähän mahtaa olla vikana? Käytin Lamen codecia, 44,1KHz, 300Kbps.
 
Huomasin tuossa taannoin että jos renderöin suoraan Reaperista mp3 muotoon niin ainakin moniraitaprojekti menee ihan vituralleen.
 
Hyvältä kuulosti ja tällaisista aina plussaa.
 
Jucciz
09.11.2011 22:18:16 (muokattu 09.11.2011 22:18:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tostapa kaikille kiinnostuneille Dropbox: 2 gigaa ilmaista tallennustilaa vaikkapa sitten äänipätkille. Myös ilmainen ja kätevä valokuvagalleriatoiminto löytyy talon puolesta.
 
http://db.tt/qYovu9P
 
Hyvin toimii ainakin täällä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
juikkipuikki
09.11.2011 22:27:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus servagelta serveri, joka ei muistaakseni hirveesti maksanut. Siinä tosin oli se kaistarajoitus, joka kitaraklubin takia tukkiutui aina kuun ekalla viikolla, mutta muuten ok palvelu. Kandee jotain sen tyylist katella, jos enemmänki on haluja uppailla sämplei :)
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
mattim
10.11.2011 07:57:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Tony_: Tässä ensimmäinen nauhoituskokeilu AXE-FX II:lla. Soundit ovat presettejä enkä ole muuttanut niitä millään lailla. Näissä kitarana käytetty Music Manin Lukather signaturea. AXE kytketty USB:lla PC:hen, DAW on Reaper.
 
Ensimmäiset on puhtaita soundeja. Laitan lähiaikoina lisää, myös crunchia ja tanakampaa heavya.
 
Mä teen ilmeisesti jotain väärin renderöintivaiheessa (=>MP3), koska tasot tippuu huomattavasti ja soundi muutenkin muuttuu aika lailla huonompaan. Mikähän mahtaa olla vikana? Käytin Lamen codecia, 44,1KHz, 300Kbps.
 
http://www.mikseri.net/artists/axe-fxii.140547.php

 
Pari ensimmäistä oli kivjoja, muovia ei havaittavissa. Viimeisen "säröhuntu" oli jotenkin irrallinen...
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
mattim
10.11.2011 08:02:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_Tony_: Tässä joitakin särösoundeja. Kokeilen tällä kertaa soundcloudia koska mikseri.net jotenkin koodauksessa muutti soundeja aika paljon.
 
http://soundcloud.com/tony-55
 
Jos jollakin on hyviä vinkkejä millä saitilla saa tallennettua hyvällä laadulla ja missä formaatissa ne täytyy sinne uploudata niin olis kiva kuulla kommentteja.

 
Peavey 5150 eddien toimi mulle niin hyvin, että heti vastaavan soundin väänsin kamppeistani. Uppoaa mukavasti synien kanssa matoksi.
 
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
novo
10.11.2011 08:15:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Peavey 5150 eddien toimi mulle niin hyvin, että heti vastaavan soundin väänsin kamppeistani. Uppoaa mukavasti synien kanssa matoksi.
 
Määki kyl tykkäsin tosta, sen jälkeisistä en niinkään. Myös ekat säröjutut oli mukavan kuulosia. Ei tartteis studiossa palio soundia hakee ja ruuvata. Paitti tietty pitäähän sitä niistä preseteistä hakee laiskana =)
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Jucciz
10.11.2011 13:05:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Soundcloudin sampletkin kuulosteltu. FAS-pätkistä tykkäsin kyllä. Eddie-pätkästä en niinkään. Kuulostaa siis näiden klippien perusteella käyttökelpoiselta laitteelta nauhoituskäyttöön. Live-touhuistahan ei osaa sanoa mittään ennenkö laite on lapasessa.
 
Samoilla linjoilla ja samaa mieltä. Jos pitäisi saada vempele, jolla voi esim. soitella luurit päässä kerrostalossa häiritsemättä muita, tämmöinen vempele olisi varmasti mainio siihen hommaan.
 
Kiitokset pätkistä!
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
PJS
10.11.2011 13:10:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen perusteella mitä mä oon Axe FX: (1,2, Ultra yms.) kuullu niin saundit on kyllä ihan mahtavat, ja kaikki liitännät on tosi jees ja muutenkin toi vaikuttaa kaikinpuolin ihan voittajalaitteelta himaan, studioon keikalle yms. Etenkin kitaristeille jotka tarvii monipuolisesti saundeja ja nopeita vaihtoja. "Yhden saundin" -kitaristeille joita itsekkin pitkälti edustan on se laadukas putkicombo (tai nuppikaappisysteemi) ehkä kaikkein paras vaihtoehto edelleen.
 
Peace!
penatuna
10.11.2011 13:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Sen perusteella mitä mä oon Axe FX: (1,2, Ultra yms.) kuullu niin saundit on kyllä ihan mahtavat, ja kaikki liitännät on tosi jees ja muutenkin toi vaikuttaa kaikinpuolin ihan voittajalaitteelta himaan, studioon keikalle yms. Etenkin kitaristeille jotka tarvii monipuolisesti saundeja ja nopeita vaihtoja. "Yhden saundin" -kitaristeille joita itsekkin pitkälti edustan on se laadukas putkicombo (tai nuppikaappisysteemi) ehkä kaikkein paras vaihtoehto edelleen.
 
Näin juuri. Itselläni keikkakäytössä Axe-fx + Matrix GT800FX (EV -kaappi vielä hommaamatta, nyt 2x12 koch kaappi alla) ja ihan maukkaat soundit kyllä. Ei Axen Deluxe reverb soundit silti ole yhtä hyviä kuin kotona olevan Bluetone Deluxe reverbin...
 
_Tony_
10.11.2011 22:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

@penatuna
 
Itsekin olen päättänyt hankkia Matrix GT800FX:n lukuisten netissä luettujen arvioiden perusteella. Jos sitä ei sokkotestissä erota VHT/Mesa/jne päättäreistä niin ilman muuta hankkiudun eroon monta kymmentä kiloa painavasta, 3RU:ta tilaa vievästä, ja säännöllistä huoltoa vaativasta putkipäätteestä.
 
Kaapeilla EV-kaapeilla vissiin tarkoitit EVM12L-kaiuttimilla varustettuja kaappeja. Monet kertoo käyttävänsä IR:iä AXE:ssa EVM12L-kaapin kanssa. Itse tilaisin varmaan joko Zilla Cabs ja TT Cabs kaapit, siihen sitten EV:t kiinni.
 
Minua kiinnostais myös hemmetisti FRFR-kaapit, esim Atomic Reactor. Tämä olis siinä mielessä parempi ratkaisu että siitä sais myös hyvät kitarasynasoundit ulos. Netissä ollut ristiriitaisia arvioita noista Atomic Reactoreista ja aina ei oikein tiedä minkälaisesta arvioijastakaan on kysymys. Ei ne varmaan paras vaihtoehto ole johonkin death metaliin. Missään näitä ei pääse edes kokeilemaan vaan joutuu ostamaan sokkona.
 
Mulla on tällä hetkellä Mesan 3/4 4x12 kaappi Mesan C90 black shadow kaiuttimilla. Tämä oli mun mielestä paras mesan kaappi kun aikoinaan niitä testasin rinnakkain levytukussa. Kuitenkin jos haluaa käyttää kaiken AXEn potentiaalin niin FRFR tai EVM12L on parempi ratkaisu koska silloin saa myös kaiutinsimulaatiot käyttöön.
 
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
penatuna
12.11.2011 16:02:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpihan noista on laadukkaampi, Zilla vai TT? TT:t taitaa olla mojotoneja oikeasti, jotka ainakin ovat kelpo kaappeja. 3-piece 2x12 kaappia haen metallista bluesiin.
 
oiva tumpeloinen
12.11.2011 19:43:39 (muokattu 12.11.2011 19:48:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Kumpihan noista on laadukkaampi, Zilla vai TT? TT:t taitaa olla mojotoneja oikeasti, jotka ainakin ovat kelpo kaappeja. 3-piece 2x12 kaappia haen metallista bluesiin.
 
Ihan näin, kun Helsingistä olet....
 
Mä meinasin jossain vaiheessa tilata Zillalta kaapin. Sain sitten Bluetonelta tarjouksen, mikä oli ihan samaa hintaluokkaa. Taisi kaappi itsessään olle hintsusti kalliimpi, mutta postien jälkeen brittikomootti olisi ollut kalliimpi. Tosin tunnustettavahan se on, että jäi tilaamatta kaappi sitten Bluetoneltakin. Se taasen johtui lähinnä siitä, että olisin teettänyt replikan yhdestä kaapista, ja satuin löytämään alkuperäisenä semmoisen. Muuten olisin teettänyt.
 
E: jos siis on tarkoitus teetättää kaappia jossain.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «