Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Versoul klassinen kitara - kokemuksia?
1
Nivel
03.11.2011 16:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kari Niemisen tekemät kitarat ovat jo aika tunnettuja. Onko kenelläkään palstalaisella näkemystä Versoul nailonkielisistä: olisi yksi kiikarissa. Se on rakennettu 2001, kuusikantinen, itä-intilaista ruusupuuta kaula, pohja ja sivut ja seetrikaula. Olen kokeillut kitaraa, se soi hyvin ja kaula on tarkka. Ko. soittimen arvo on kuitenkin minulle epäselvä..
 
samueld
03.11.2011 20:46:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nivel: Kari Niemisen tekemät kitarat ovat jo aika tunnettuja. Onko kenelläkään palstalaisella näkemystä Versoul nailonkielisistä: olisi yksi kiikarissa. Se on rakennettu 2001, kuusikantinen, itä-intilaista ruusupuuta kaula, pohja ja sivut ja seetrikaula. Olen kokeillut kitaraa, se soi hyvin ja kaula on tarkka. Ko. soittimen arvo on kuitenkin minulle epäselvä..
 
Kannattaa kysyä rakentajalta itseltään. Heillä on yleensä hyvä näkemys soittimiensa nykyarvoista.
 
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Nivel
03.11.2011 21:39:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä vinkki, mutta en saa Niemistä kiinni. Olen jättänyt soittopyynnön ja lähettänyt meiliä. Voipi olla maailmalla.
 
samueld
05.11.2011 10:17:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nivel: Hyvä vinkki, mutta en saa Niemistä kiinni. Olen jättänyt soittopyynnön ja lähettänyt meiliä. Voipi olla maailmalla.
 
Vaikuttaa aika normaalilta soitinrakentajan palvelukonseptilta...
 
Muutenhan näiden kitaroiden arvottaminen on vähän erilaista. Se ei mene suoraan kaavalla 0,7*thomann. Lähinnä pitää miettiä että mikä olisi uuden hinta, odotusaika ja millä rahalla saa joltain toiselta jo paremman skeban. Näillä sitten arvuutellaan oma henkilökohtainen hinta kyseiselle soittimelle.
 
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Nivel
05.11.2011 20:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatkoa: Kävin Liikasella (Herttoniemi, Hki), tapasin Keijo L:n ja ilmeisesti myös Kaukon joka sitten auttoi soittimen arvioinnissa (hyvä ostos) ja oli muutenkin erittäin avuilias (teki pienen viilauksen kitaraan ilmaiseksi) kuten Keijo L. joka teki arvion soittimen arvosta. Tuli erittäin sympaattinen kuvat ko. firmasta. Samalla reissulla visitoin naapurin Lottosen jossa Juha Lottonen kertoili filosofiastaan kun näppäilin hänen rakentamiaan hienoja soittimia. No... meni vähän ulkopuolelle... Otsikonmukainen asia selvisi ja samalla tuli hyvä fiilis suomalaisista soitinrakentajista.
 
samueld
06.11.2011 12:50:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nivel: Jatkoa: Kävin Liikasella (Herttoniemi, Hki), tapasin Keijo L:n ja ilmeisesti myös Kaukon joka sitten auttoi soittimen arvioinnissa (hyvä ostos) ja oli muutenkin erittäin avuilias (teki pienen viilauksen kitaraan ilmaiseksi) kuten Keijo L. joka teki arvion soittimen arvosta. Tuli erittäin sympaattinen kuvat ko. firmasta. Samalla reissulla visitoin naapurin Lottosen jossa Juha Lottonen kertoili filosofiastaan kun näppäilin hänen rakentamiaan hienoja soittimia. No... meni vähän ulkopuolelle... Otsikonmukainen asia selvisi ja samalla tuli hyvä fiilis suomalaisista soitinrakentajista.
 
Soitinrakentajat on kyllä todella hieno uskonlahko. Ovat valtaosin mukavia tyyppejä jotka tykkäävät esitellä töitään. Ovat yleensä kyllä täydestä sydämestä alalla. Esim. just Liikasella molemmat visiittini ovat tainneet olla liki kolmetuntisia...
 
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Rämppy
08.11.2011 09:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samueld: Soitinrakentajat on kyllä todella hieno uskonlahko. ...
He ovat luthierilaisia.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «