|
Disposal 07.11.2011 00:36:06 (muokattu 07.11.2011 13:34:21) | |
---|
Lamb Of God In the Woods... And Oceans Swallow the Sun! |
laakeri 07.11.2011 22:40:54 | |
---|
|
Tampio 12.11.2011 20:06:23 | |
---|
Hieno keikka oli kaiken kaikkiaan eilen Manchesterissa. Setti oli vahan niin ja nain. Ei siina todella hienoja biiseja (lahes) kaikki, mut kylla sita keksimonsteria olis biisin tai kaks kaivannu. Akustinen setti oli kylla hieno, erityisesti Credence ja Closure. Ja jos Folklore toimii hyvin levyn paattamisessa, niin kylla silla aika hienosti paattaa myos illan. Mikael oli myos huumorituulella, valispiikit koostu KISS:in live- ja kokoelmalevyjen lyhyista arvosteluista... Ja illan punchlinena tietysti etta tiedattekos muuten mita "kiss" tarkoittaa ruotsiksi. :) Mikään ei voita kunnon viskiä. Paitsi kunnon tuplaviski. -Eddy |
reaper666 12.11.2011 21:52:08 | |
---|
Tampio: Mikael oli myos huumorituulella, valispiikit koostu KISS:in live- ja kokoelmalevyjen lyhyista arvosteluista... Ja illan punchlinena tietysti etta tiedattekos muuten mita "kiss" tarkoittaa ruotsiksi. :) Tästä kuulisin mielellään yksityiskohtaisesti? |
Scrobble 12.11.2011 23:43:13 | |
---|
Tampio: Hieno keikka oli kaiken kaikkiaan eilen Manchesterissa. Setti oli vahan niin ja nain. Ei siina todella hienoja biiseja (lahes) kaikki, mut kylla sita keksimonsteria olis biisin tai kaks kaivannu. Akustinen setti oli kylla hieno, erityisesti Credence ja Closure. Ja jos Folklore toimii hyvin levyn paattamisessa, niin kylla silla aika hienosti paattaa myos illan. Mikael oli myos huumorituulella, valispiikit koostu KISS:in live- ja kokoelmalevyjen lyhyista arvosteluista... Ja illan punchlinena tietysti etta tiedattekos muuten mita "kiss" tarkoittaa ruotsiksi. :) Folklore ei ainakaan minun kopiollani päätä levyä. Soitan runpuja kenkät jalassa. |
Todenpuhuja 13.11.2011 03:33:05 | |
---|
Tampio: Hieno keikka oli kaiken kaikkiaan eilen Manchesterissa. Vetikö Academyssä (ja jos veti, niin mikä sali)? Harmittaa, ettei tämäkään yhtye esiintynyt siellä vuosi sitten, kun tuli kuitenkin vietettyä useampi kuukausi tuon keikkamestan holleilla. "Peace, love & Kingston Wall!" |
Tampio 14.11.2011 00:07:55 | |
---|
reaper666: Tästä kuulisin mielellään yksityiskohtaisesti? No, ensimmäinen spiikki oli jotain tyylin: "Moi, me ollaan Opeth. Mitäs muuten tykkäätte semmosesta bändistä kun KISS?" ja kun yleisön reaktio oli aikalailla 50/50 jee/buu, Mikael sitten päätti jatkaa yleisön sivistämistä kokoillan KISS nippelitiedolla. Scrobble: Folklore ei ainakaan minun kopiollani päätä levyä. No joo, eihän se siihen lopu mutta omasta mielestäni huipentuu kyllä. Todenpuhuja: Vetikö Academyssä (ja jos veti, niin mikä sali)? Jep, Academy ykkösessä. On kyllä todella hieno paikka. Just sopivan kokonen, väkee on riittävästi että saa tunnelmaa ja tungosta, mutta kuitenkin mukavan intiimi. Palvelut pelaa helvetin hyvin (vessat on isoja, baaritiski vetää, kalja ei oo helvetin kallista jne.). Niin, ja keikat alkaa aina täydellisesti aikataulun mukaan, pääesiintyjä klo 21 ja ilta päättyy viimeistään 23. Mikään ei voita kunnon viskiä. Paitsi kunnon tuplaviski. -Eddy |
reaper666 14.11.2011 12:50:50 | |
---|
Tampio: No, ensimmäinen spiikki oli jotain tyylin: "Moi, me ollaan Opeth. Mitäs muuten tykkäätte semmosesta bändistä kun KISS?" ja kun yleisön reaktio oli aikalailla 50/50 jee/buu, Mikael sitten päätti jatkaa yleisön sivistämistä kokoillan KISS nippelitiedolla.
No perkele, pakko saada joku bootleg tai joku, että mitä se sano :D Tälläselle KISS-friikille on kiva kuulla tuollaisia.. |
Tympee Huttunen 16.11.2011 20:57:29 | |
---|
En oikein hirveästi tälläisistä 5.1-jutuista perusta, mutta Heritage on kyllä onnistuneesti miksattu sellaiselle. Mielenkiintoista istua musiikin "keskellä" ja muuttaa äänimaailma siirtämällä päätä vähän takakaiuttimiin päin. |
Kurkkuviipale 17.11.2011 15:33:46 (muokattu 17.11.2011 15:34:25) | |
---|
Lastinen: En oikein hirveästi tälläisistä 5.1-jutuista perusta, mutta Heritage on kyllä onnistuneesti miksattu sellaiselle. Mielenkiintoista istua musiikin "keskellä" ja muuttaa äänimaailma siirtämällä päätä vähän takakaiuttimiin päin. Ehkä juurikin sen takia et ole perustanut, kun mixi on ollut pielessä. Jos on Wilsonin mixit aina pelkkää kultaa niin 5.1 mixit on jotakin smaragditimanttia. Se on sellasta joskus steitannut että musiikkia pitää surroundina. On sitten käyttänyt aikaa siihen varmaaan astetta enemmän. On tainnu herra jostakin Porcupine Treen levysttä saada jonku palkinnonki 5.1 mixistä. Se oli tonnin seteli...
...
...tonnin seteli...
.. |
Meadow 18.11.2011 10:48:08 | |
---|
Kurkkuviipale: On tainnu herra jostakin Porcupine Treen levysttä saada jonku palkinnonki 5.1 mixistä. Fear of a Blank Planetista pokkasi Grammyn. |
Kurkkuviipale 18.11.2011 14:25:09 | |
---|
Meadow: Fear of a Blank Planetista pokkasi Grammyn. Joo ja taisi olla Incidentinkin kanssa ehdokkaana. Se oli tonnin seteli...
...
...tonnin seteli...
.. |
Väinämö 20.11.2011 17:15:30 | |
---|
|
Wild String Of Voodoo Strat 20.11.2011 20:24:39 (muokattu 20.11.2011 20:26:17) | |
---|
Itse olin eilen katsomassa ja kuuntelemassa Opethia Madridissa Penelope-klubissa. Pakko sanoa, että oli kyl aika paska keikka. Tämä johtui monestakin syystä. Ensinnäkin paikka oli todella surkea; aivan liian pieni ja täysin sopimaton akustiikaltaan Opethille. Rauhalliset osat toimi jotenkin, mutta kaikki raskaampi oli sitten aikalailla puuroa. Lisäksi tilaan oli ahdettu ihan liikaa ihmisiä, ja keikan aikana häiritsi koko ajan se, kun joku yritti liikkua tilasta ulos tai sisään. Kuulemma itse lavakin oli törkeän surkea, koska Opethin jätkät sanoivat, että lava keikkui vaarallisen tuntuisesti keikan ajan. Olin kuuntelemassa keikkaan Mendezin serkun kanssa, ja alkuperäinen tarkoitus oli hengata Opethin jätkien kanssa keikan jälkeen. Kuulemma jätkät olivat niin kypriintyneet keikasta, ettei bändin näkemisestä tullut mitään. Backstage oli myös kuulemma aika vitsin tasolla. Selvästi bändi huono tuuli heijastui myös keikasta, koska Åkelta ei paljon vitsejä irronnut. Samoin vaikutti siltä, ettei yleisökään ollut todellakaan kunnolla menossa mukana. Settilistakin tuntui jotenkin epätasaiselta. Vaikka Heritagen biisit toimivat todella hyvin livenä, olivat muiden aikaisempien levyjen valinnat oudon oloisia. Opeth soitti muun muassa Porcelain Heartin ja Hex Omegan, jotka ovat mielestäni Watershedin tylsimpiä biisejä. Livenä onneksi biisit tuntuivat toimivan paremmin. Örinäähän ei keikalla kuultu ollenkaan. No onneksi itse en keikasta mitään maksanut. Sääli sinänsä, koska olen viime aikoina tullut siihen lopputulokseen, että Heritage on hyvä levy, MUTTA se voisi olla parempikin. Tuntuu, että Åke on innostunut uudesta progesuunnasta ja heittänyt ideoitaan biiseihin, mutta hän ei sitten malttanut varsinaisesti kehitellä ideoita eteenpäin. Odotankin, että seuraava Opeth-levy, mikäli tällä progelinjalla jatketaan, on olevan todellinen pommi. Sitä odotellessa... "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas |
Tampio 20.11.2011 22:11:50 (muokattu 20.11.2011 22:13:55) | |
---|
Mikään ei voita kunnon viskiä. Paitsi kunnon tuplaviski. -Eddy |
Väinämö 21.11.2011 00:34:02 | |
---|
Mä luulin pitkään, että Opeth olis ottanu nimensä siitä yhestä Kissin biisistä. "Oh Beth what can i do?" Huomasin muuten senkin, että Amorphis esiintyi Madridissa samana päivänä Opethin kanssa. Lieköhän molemmille keikoille riittäny väkeä? |
Wild String Of Voodoo Strat 21.11.2011 11:28:56 | |
---|
Väinämö: Mä luulin pitkään, että Opeth olis ottanu nimensä siitä yhestä Kissin biisistä. "Oh Beth what can i do?" Huomasin muuten senkin, että Amorphis esiintyi Madridissa samana päivänä Opethin kanssa. Lieköhän molemmille keikoille riittäny väkeä? Opethin ja PoSin keikka oli loppuunmyyty, mutta Amorphiksesta en tiedä. Mun puolesta Opethin keikalla olisi saanut olla huomattavasti vähemmän ihmisiä. Tai oikeastaan Opethille olisi pitänyt Madridissa järjestään suurempi ja akustiikaltaan parempi - huomattavasti parempi - keikkapaikka. "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas |
Anti-Social 29.11.2011 18:56:41 | |
---|
ÄÄ. Enää viikko jäähallin keikkaan. Tätä onkin odotettu. If You're Hangin' Around, I'm Holding the Noose |
ekikoo 29.11.2011 21:32:27 | |
---|
Tietäen jo settilistan luonteen, itselläni ei ole sellaiset kiksit tällä hetkellä kuin toivoin lippuja ostaessa olevan. No staadiin sitä lennetään kuitenkin, toivottavasti tällä kertaa eivät peru. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |