edenbeast 02.11.2011 07:19:41 | |
---|
Suositelkaa hyviä bassonsoitto-oppaita vasta-alkajalle. Kitaraa olen soitellut 80-luvulta enemmän tai vähemmän ja bassoa tuli rämpyteltyä joskus yhdessä projektissa mutta nyt kiinnostaisi oppia aihetta vähän laajemmin. Tyylisuunnat ,metallista jazziin.. Olisin kiitollinen vastauksista. |
JussiA 02.11.2011 08:03:11 | |
---|
Öisin pääasiassa nukun tai soitan passua. |
Etvi 02.11.2011 09:44:46 | |
---|
JussiA: Minä aloittelin tällä: http://www.amazon.com/Leonard-Bass- … amp;qid=1320213330&sr=8-1-spell Kerrassaan mainio opus-sarja, jossa perusasiat on selitetty selkeästi ja mielenkiintoisesti. Tästä kannattaa valita se versio, jossa on CD mukana. Tätä löytyy myös esim. F-musiikista. Suosittelen myös lämpimästi. Tota olen oman basso-open kanssa käynyt läpi. Siitä saa kyllä hirmu hyvän pohjan monipuoliseen bassonsoittoon. Siinä samalla oppii puolivahingossa lukemaan nuottejakin. "Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?" |
J.Nikkanen 02.11.2011 10:59:29 | |
---|
|
Heikki L. 02.11.2011 14:21:25 | |
---|
JussiA: Minä aloittelin tällä: http://www.amazon.com/Leonard-Bass- … amp;qid=1320213330&sr=8-1-spell Kerrassaan mainio opus-sarja, jossa perusasiat on selitetty selkeästi ja mielenkiintoisesti. Tästä kannattaa valita se versio, jossa on CD mukana. Tätä löytyy myös esim. F-musiikista. Tuo on erittäin hyvä kirja, komppaan edellisiä kirjoittajia. Kirjassa käydään kattavasti asioita läpi: mm. perustekniikka, nuottien luku, sointujen ja asteikkojen perusteet, sointumerkeistä säestäminen, omien bassolinjojen luominen yms. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
edenbeast 02.11.2011 16:40:56 | |
---|
Mitä nöyrimmät kiitokseni. Täytyypä perehtyä nuihin. |
elsewhere 02.11.2011 17:10:25 | |
---|
Minäkin suosittelen ensiksi mainittua opusta. Ja muista, että kannattaa silti ottaa tunti tai pari :) ~ Love broke out and I forgot it's war. |
edenbeast 02.11.2011 19:13:28 | |
---|
Ei näillä tuloilla/tällä vapaa-ajan määrällä paljon soittotunteja oteta. Ajatuksenahan tuo olisi mitä mainioin, työ ja lapset vaan tuppaa viemään kaiken liikenevän ajan ja rahan... Ehkä sitten eläkkeellä :) |
J.Nikkanen 02.11.2011 19:21:34 | |
---|
edenbeast: Ei näillä tuloilla/tällä vapaa-ajan määrällä paljon soittotunteja oteta. Ajatuksenahan tuo olisi mitä mainioin, työ ja lapset vaan tuppaa viemään kaiken liikenevän ajan ja rahan... Ehkä sitten eläkkeellä :) Äääh.... Ei näin! Muutama tunti olis kyllä kova sana, itsekkin ajattelin taasen talvella ottaa että sais lissee ideoita tuohon pömpsyttelyyn. Ei maksa paljoa, ja varmasti on räätälöitävissä elämäntilanteeseen sopivaksi. |
Osaisikos joku valaista mistäköhän Oulussa saisi basso-opetusta ja kuinka kallista se mahdollisesti olisi? |
Santukka 06.11.2011 12:40:19 | |
---|
|