JC 05.11.2011 14:04:08 | |
---|
Funkonaut: Mun tietääkseni Wonder ei ole koskaan levyttänyt tuota kappaletta. Säveltänyt kylläkin on. Hieman tulkinnan varainen juttu. Originaali löytyy levyltä Stevie Wonder presents Syreeta. Wonder sävelsi biisin ex-vaimolleen ja soittaa ko. levyllä. |
Pääskynen 05.11.2011 14:17:26 | |
---|
Jimi Hendrix - All along the watch tower Dylanin biisi jonka Jimi teki niin hyvin että jopa Dylan itse vaihtoi oman versionsa samanlaiseksi Jimin kanssa! Vois kuvailla hyväksi coveriksi. |
Costii 05.11.2011 14:21:44 | |
---|
Kotimaan puolelta tulee mieleen ainakin Noitalinna huraa!:n Pikkuveli, jonka PMMP teki tunnetuksi (ainakin nuorelle sukupolvelle) 2000-luvun puolivälissä. May all your nuclear weapons rust in peace |
Merdish 05.11.2011 14:23:54 | |
---|
hevikivinen: Mites olis tuo Judas Priestin Diamonds And Rust? Jokohan se olisi tunnetumpi kuin Joan Baezin alkuperäinen? Joo tää on kans hauska, sain ite tietää vasta kans tänä vuonna. Huomasin, että Blackmore's Night oli tehnyt oman version biisistä, sit otin selvää, että mikän biisi tää oikein onkaan alunperin. Jussiman: Clashin versio I Fought The Law:sta taitaa olla kuuluisampi kuin Sonny Curtisin alkuperäisversio. Haha, mä taas tiedän tämän biisin alunperin Status Quon versioimana. :D www.mikseri.net/ose
www.mikseri.net/merd |
Funkånaut 05.11.2011 14:42:32 | |
---|
JC: Hieman tulkinnan varainen juttu. Originaali löytyy levyltä Stevie Wonder presents Syreeta. Wonder sävelsi biisin ex-vaimolleen ja soittaa ko. levyllä. Kattos peeveli, kaikkea sitä oppii ku "vanhaks" elää. God made Me FUNKY, 'cause Baby I'm a Star! |
Jerry_Jones 05.11.2011 14:59:58 | |
---|
Kauas on pitkä matka |
gandar 05.11.2011 15:03:18 | |
---|
Ceci n'est pas une signature |
Sergei Fallinen 05.11.2011 16:18:44 (muokattu 05.11.2011 16:20:30) | |
---|
hevikivinen: Mites olis tuo Judas Priestin Diamonds And Rust? Jokohan se olisi tunnetumpi kuin Joan Baezin alkuperäinen? Ei mun mielestä. Riippuu ihan kummansuuntaista musaa kukakin kuuntelee (toki Suomessa enemmän hevipettereitä kuin ns monipuolisen hyvän musan ystäviä). Ei se mikään Priestin suurin hitti kuitenkaan edes ole. Ja pliis, ei nyt tehdä tästä mitään "cover parempi kuin originaali vol2"ta. Toistaseks huonolta näyttää. |
Stradlin 05.11.2011 16:30:16 (muokattu 05.11.2011 16:36:08) | |
---|
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori |
juici 05.11.2011 16:37:02 | |
---|
How Do You Do It oli Mitch Murrayn tekemä biisi. Laulaja Adam Faith hylkäsi biisin, joten sitä tarjottiin juuri levytyssopimuksen saaneelle The Beatles -yhtyeelle singleksi. Yhtye kuitenkin julisti, että he suostuvat levyttämään singleiksi ainoastaan omia kappaleitaan, mutta miellyttääkseen tuottajaansa George Martinia, he äänittävät kappaleesta demoversionsa. Kappale annettiin sittemmin toiselle manageri Brian Epsteinin suojatille, Gerry And The Pacemakersille ja kokoonpano sai siitä ensimmäisen listaykkösensä. Vuodet on kuitenkin tainneet osoittaa, että The Beatlesin versio on kuitenkin tunnetumpi. http://www.youtube.com/watch?v=fY5x7nQ4_UYhttp://www.youtube.com/watch?v=mCCYhUfhbPk"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
Gardiner 05.11.2011 18:30:32 (muokattu 05.11.2011 18:31:14) | |
---|
Spooky Toothin Biisin "Better By You, Better Than Me" on tehny tunnetummaks Juuttaan Pastori. Joe Southin Billy Joe Royalille tekemän "Hush" biisin teki tunnetummaksi Deep Purple. Noitalinna Huraan Kappaleen "Pikkuveli" teki tunnetummaks PMMP. Elvis teki hittejä bluesukkojen ja akkojen biiseistä. Big Mama Thorntonin "Hound Dog" on tunnetumpi Elvarin vetäsynä. Arthur Crudupin biisi "That`s Allright" on tunnetumpi Elvis versiona, ja niitä riittää paljon muitakin. Dale Hawkinsin biisi "Suzie Q" on tunnetumpi Creedence versiona. Creedencen biisi "Proud Mary" on ehkä tunnetumpi Turnereitten versiona. (Lollipopsien "I Will Stay" on ainakin meillä Suomessa tunnetumpi Hurriganes versiona. Smackin biisi "Run Rabbit Run" on maailmalla varmaankin tunnetumpi Nirvana versiona. Mutta näähän ei oo tunnettuja biisejä noin yleensä ottaen ) Gloria Jonesin biisi "Tainted Love" on tunnetumpi Soft Cell versiona. Lista on loputon, nyt juomaan, jatkakaa muut. Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
bedlam 05.11.2011 21:11:00 (muokattu 05.11.2011 21:11:47) | |
---|
Nää tuli ekkana mieleen: Jeff Buckley - Hallelujah (alkup. Leonard Cohen) Whitney Houston - I will always love you (alkup. Dolly Parton) Mariah Carey / Harry Nilsson - Without You (alkup. Badfinger) http://www.petrified-eye.net |
sub zero 05.11.2011 21:24:16 | |
---|
Donovan teki "Universal Soldierin" kuuluisaksi, Buffy Sainte-Marie oli alkuperäinen esittäjä ja säveltäjä Big Brother & Holding Company - "Piece of My Heart" (alkup. esitys Erma Franklin, 1967) |
Nazareth 05.11.2011 21:52:22 | |
---|
Bob Seger - Rosalie. Joku aika sitten tuli yllätyksenä että se ei ookaan Thin Lizzyn biisi. Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. |
Swan 05.11.2011 22:28:27 | |
---|
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
sub zero 05.11.2011 23:54:16 (muokattu 05.11.2011 23:56:54) | |
---|
Hot Butter - Popcorn, 1972 (alkup. es. Gershon Kingsley, 1969) Ventures - Walk Don't Run, 1960 (alkup. es. Johnny Smith, 1955) Dick Dale - Misirlou, 1962 (alkup. es. Michalis Patrinos, 1927) |
Karipiirto 06.11.2011 00:27:29 (muokattu 06.11.2011 00:27:57) | |
---|
Swan: Ensimmäisenä tuli mieleen Since You Been Gone, joka yllätyksekseni ei ollutkaan alunperin Rainbow'n vaan Russ Ballardin. http://www.youtube.com/watch?v=9YHRTl8YdcI Muistaakseni I Surrender on myöskin Ballardin käsialaa mutta minulla on jokin muistikuva että mies olisi kumminkin kirjoittanut kappaleet juurikin Rainbow'lle. "Hän oli rakastettava kuin mies, mutta silti teki mieli lyödä häntä turpaan aivan kuin naista." Jaskan isä. |
Swan 06.11.2011 00:54:04 | |
---|
Karipiirto: Muistaakseni I Surrender on myöskin Ballardin käsialaa mutta minulla on jokin muistikuva että mies olisi kumminkin kirjoittanut kappaleet juurikin Rainbow'lle. I Surrenderista en tiedä, onko suoraan Rainbow'lle tehty, mutta Since You Been Gonen levytti Ballard itse kolme vuotta ennen Rainbow'n versiota. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Swan: I Surrenderista en tiedä, onko suoraan Rainbow'lle tehty, mutta Since You Been Gonen levytti Ballard itse kolme vuotta ennen Rainbow'n versiota. Joo tarkistin ja näinhän se oli. I Surrenderin se tosiaan tais kirjoittaa biisin muttei tiemmä ainakaan itse sitä levyttänyt. Tai sitten sitä ei vain wikipedia mainitse. "Hän oli rakastettava kuin mies, mutta silti teki mieli lyödä häntä turpaan aivan kuin naista." Jaskan isä. |
badcompany 06.11.2011 02:16:59 | |
---|
Karipiirto: Joo tarkistin ja näinhän se oli. I Surrenderin se tosiaan tais kirjoittaa biisin muttei tiemmä ainakaan itse sitä levyttänyt. Tai sitten sitä ei vain wikipedia mainitse. Kiss levytti kanssa russ ballardin säveltämän kappaleen God Gave Rock 'n' Roll to You jonka Argent levytti jo 60-luvulla muistaakseni, mutta Kissin versio on tietenkin tunnetumpi.Muistaakseni Uriah heep levytti kanssa ballardin tekemän on the rebound nimisen kappaleen mutta en muista että onnko kyseinen biisi levytetty ennen hiippareita?. |