Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "edullinen" toimiva Kontrabasso
1
GMV
05.11.2011 23:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli hakusessa kontrabasso, joka olisi edullinen hintakatto 500 euroa, mutta toimisi ihan hyvin? Bändi projekteissa jonkin verran jazz juttuja ja kiinnostaisi vielä bändihommien ulkopuolellakin treenailla kontraa ja jazzia. Eli mikä olisi hyvä? Akustinen vai sähköinen, kun tuo tilan puolesta olen nyt ruvennut miettimään sähköistä, mutta olisi kiva kulla kokemuksia ja ideoita?
 
Etvi
05.11.2011 23:59:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GMV: Eli hakusessa kontrabasso, joka olisi edullinen hintakatto 500 euroa, mutta toimisi ihan hyvin? Bändi projekteissa jonkin verran jazz juttuja ja kiinnostaisi vielä bändihommien ulkopuolellakin treenailla kontraa ja jazzia. Eli mikä olisi hyvä? Akustinen vai sähköinen, kun tuo tilan puolesta olen nyt ruvennut miettimään sähköistä, mutta olisi kiva kulla kokemuksia ja ideoita?
 
Taitaa olla aika mahdoton yhtälö. Hintakattoa saa tuupata ylös ainakin tonnilla, että saa edes kohtuullisen soittokelpoisen kontran. Niin, tämähän oli tietysti vain akustiseen kontraan perustuvan subjektiivinen näkemykseni. Voihan sähkökontrakin (tyyliin NS design) olla ihan toimiva peli, mutta budjettia joutuu silti miettimään vielä uudestaan. Alle viidellä sadalla saa vaneribassoja käytettynä, nekin voi olla "toimivia", mutta itse en niihin viitsisi ryhtyä.
 
Kontra on hieno soitin, joten suosittelen tutustumista kovasti. Lainasoittimetkin voisi muuten olla ihan hyvä tapa päästä alkuun.
 
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «