Aihe: Metallica
1 2 3 4 575 76 77 78 79497 498 499 500 501
Rauzku
05.11.2011 18:44:22

"Please kill me" nimisessä punkin historiasta kertovassa kirjassa oli kohta, jossa Lou Reed vonkasi mieshenkilöä hotellille. Reedin hartaana toiveena oli, että kyseinen mies paskantaisi hänen suuhunsa. Hieno mies.
daredevil
05.11.2011 18:46:09
Onko tämä pöytä biisi ihan oikeesti siinä Lulu levyllä vai onks tää joku vitsi?

http://www.youtube.com/watch?v=OZsp3VMUrcs

WTF?
No Stairway, denied!!!
carnation
05.11.2011 19:06:33
daredevil: Onko tämä pöytä biisi ihan oikeesti siinä Lulu levyllä vai onks tää joku vitsi?

http://www.youtube.com/watch?v=OZsp3VMUrcs

WTF?

Kuuntele levy niin selviää.

Hit the Table, Tablebreath, Jump in the Table, Ride the Table, Trapped Under Table, Master of Tables, The Table That Should Not Be, Disposable Tables, The Shortest Table, Table of Sorrow, Enter Tableman, Sad but Table, Ain't My Table, The Table Jack Built, Poor Twisted Table, Some Kind of Table, That Was Just Your Table...

Sitä paitsi, miksi me Jamesia tästä kiusataan kun vanha sekopää Lou Reed on ne lyriikat kuitenkin kirjoittanut.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
daredevil
05.11.2011 19:36:17
carnation: Kuuntele levy niin selviää.

Hit the Table, Tablebreath, Jump in the Table, Ride the Table, Trapped Under Table, Master of Tables, The Table That Should Not Be, Disposable Tables, The Shortest Table, Table of Sorrow, Enter Tableman, Sad but Table, Ain't My Table, The Table Jack Built, Poor Twisted Table, Some Kind of Table, That Was Just Your Table...

Sitä paitsi, miksi me Jamesia tästä kiusataan kun vanha sekopää Lou Reed on ne lyriikat kuitenkin kirjoittanut.

En mä aio ostaa levyä, eikä sitä voi kuunnella spotifyssä. Taitaa Metallicat riittää mulle. Multa meni usko bändin levytyksiin Black albumin jälkeen. Bändi sais ihan oikeesti lopettaa jo.
No Stairway, denied!!!
Arkka
05.11.2011 19:40:47

daredevil: Bändi sais ihan oikeesti lopettaa jo.

On ne kai saanu lopettaa aina. Mut luulen että mulle Metallicasta on enemmän iloa ku sulle surua.. eikö se riitä? :)
daredevil
05.11.2011 19:49:49
Arkka: On ne kai saanu lopettaa aina. Mut luulen että mulle Metallicasta on enemmän iloa ku sulle surua.. eikö se riitä? :)

Tottakai.. saahan ne äijät levyjä tehdä vaikka kuinka paljon ei sitä kukaan kiellä. Sitä ne varmaan tekeekin. Harmittaa vaan että miksi ne ei voi tehdä hyviä levyjä, sellaisia mitä ne viisi ensimmäistä plattaa oli.. 80 ja 90- luvulla oli hienoo kuunnella metallicaa kun se oli kunnon thrashia, nyt ne tekee tollasta taidepaskaa. metallica ei oo enää cool. Meinaako ne nyt sitten soittaa tota taidetta jossain Big Four jättilavalla ja lou reed hyppii siellä kanapuvussa? kuka itseään kunnioittava metallicafani haluaa sellasta kattoo..? Ei hyvä..
No Stairway, denied!!!
carnation
05.11.2011 20:04:20
Tämä onkin nyt mielenkiintoista, että koko Lulu on profiloitunut täälläkin nyt erittäin vahvasti nimenomaan Metallica-levyksi ja tästä tuntuvat kommenttia antavan ainoastaan Metallicaa kuuntelevat "hevarit" ja kritisointi on sitten sitä, että kun tämä on tällaista taidetta eikä kunnon heviä alkuunkaan. No Metallica-otsikon allahan tässä ollaan.

Mutta onko täällä nyt siis yhtään Lou Reed -näkökulmasta levyä kuuntelevia ihmisiä? Pitääkö tässä vielä rock pop -alueelle perustaa oma ketju Lulun Reed-puoliskon analysoimiselle, että miten levy toimii suhteessa Reedin aiempaan tuotantoon? Minun Lou Reed -tietoisuuteni on hyvinkin pinnallista, mutta sanokaa joku muu.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
aivokuolio
05.11.2011 20:09:10
daredevil: Meinaako ne nyt sitten soittaa tota taidetta jossain Big Four jättilavalla ja lou reed hyppii siellä kanapuvussa?

Plussaa mielikuvasta.
carnation
05.11.2011 20:23:13
aivokuolio: Plussaa mielikuvasta.

Tosin kyllähän Lou Reed olisi pukeutunut isoon ja veriseen kokovartalokondomiin, seisoisi keikan ajan ainoastaan yhdessä paikassa ja lukisi irstaita runojaan suoraan paperista. Mistress Dreadin aikana hän intoutuisi tekemään kyykkyliikkeitä punaisten strobojen välkkyessä, mutta muuten seisoisi hievahtamatta ja naama peruslukemilla. Soittaisivat koko Lulun alusta loppuun, eikä mitään muuta. Minä ainakin menisin sille keikalle. Junior Dadin musertavan melankolian aikana itkisin kuin pieni lapsi, lopulta kokisin pakahduttavan autuudentunteen kun lopun kymmenminuuttinen ambientjakso lipuisi hiljalleen tähtikirkkaaseen yöhön, kokemuksen täyttäessä kaikki aistini. Tajuaisin, että koin juuri äsken jotain ainutlaatuista. Sellaista, joka ei ole tästä maailmasta.
Stradlin
05.11.2011 20:51:09
daredevil: Metallican fanit odottavat Metallicalta hyvää musiikkia eikä tuollaista huonoa höpötystä.. minusta tässä on vähän tällainen rahat pois meininki.

Metallica tekee levyn josta fanit eivät pidä ja siinä on rahat pois meininki? Ookoo.
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
bedlam
05.11.2011 21:14:54 (muokattu 05.11.2011 21:21:20)

Stradlin: Metallica tekee levyn josta fanit eivät pidä ja siinä on rahat pois meininki? Ookoo.

Joo, ei ihan nyt osunu :D Jotenkin hassua tämä Metallican yhteydessä monesti kuultu "rahastusmeininki" kun Load, St Anger ja Lulu ovat kaikki olleet aika rohkeita ja riskaabeleja vetoja. Ja suunnilleen kaikki muut bändit ovat julkaisseet kymmenvuotis- ja kaksikymmenvuotisjuhlapainokset ja remasterit ja surround-versiot ja muut kaikista levyistään + muutaman Best of -levyn päälle, paitsi Metallica. Joka sen sijaan julkaisi Some Kind of Monster -leffan, jossa nähdään kun äijät kiukuttelee kuin kakarat ja hääräilee studiossa psykiatrin kanssa.

Vaikka montaa mieltä tästä orkesterista voi olla, niin ei nyt kyllä mistään kovin pahasta rahat pois -meiningistä voi syyttää.
http://www.petrified-eye.net
Dropped C
05.11.2011 21:19:41
Eihän tässä nyt mitään samaa oo sillai kun jossain Maidenissä tai Priestissä.

Mutta Maidenin ja Me(h)tallican kuitenkin erottaa biisimateriaalin taso, siis viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana.
fuzz
05.11.2011 21:31:14
Mä en oo koskaan ymmärtänyt mustan albumin, loadin ja reloadin paskuutta. Munsta nuo kaikki on loistavia levyjä, varskinkin musta. Popimpaa ehkä mutta hyvää.
elämän tarkoitus on 42
Dropped C
05.11.2011 21:35:04
Loadit vituttaa henkilökohtasesti näistä syistä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Delive … %28Corrosion_of_Conformity_album%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Wiseblood_%28album%29

Noi pitää kuunnella tosin ensiks, sit ymmärtää.
fuzz
05.11.2011 21:49:21
Dropped C: Loadit vituttaa henkilökohtasesti näistä syistä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Delive … %28Corrosion_of_Conformity_album%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Wiseblood_%28album%29

Noi pitää kuunnella tosin ensiks, sit ymmärtää.

Nyt en aivan ymmärtänyt.
elämän tarkoitus on 42
Henri Henri Olavi
05.11.2011 21:52:35
fuzz: Nyt en aivan ymmärtänyt.

Kuuntelitko nuo levyt?
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
fuzz
05.11.2011 21:55:45 (muokattu 05.11.2011 21:56:45)
Henri Henri Olavi: Kuuntelitko nuo levyt?

Viitataanko tässä sitten samankaltaisuuteen vai mihin? Olen joskus kuunnellut tuota pändiä mutta kyseisiä levyjä en nyt niin tarkkaan muista.

E: tai ilmeisesti olen vain totaalisen pihalla, samapa tuo.
elämän tarkoitus on 42
CountX
05.11.2011 22:00:56
fuzz: Viitataanko tässä sitten samankaltaisuuteen vai mihin? Olen joskus kuunnellut tuota pändiä mutta kyseisiä levyjä en nyt niin tarkkaan muista.

En miekään ymmärrä. Ja vaikka ammennettaisiinkin samasta tynnyristä, niin kyllä se biisimateriaali ratkaisee hyvyyden, ja Loadeilla ei huonoa biisiä ole.
"You have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated, but they're all secretly hankering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor, men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
Arkka
05.11.2011 22:02:31 (muokattu 05.11.2011 22:06:47)

fuzz: Viitataanko tässä sitten samankaltaisuuteen vai mihin? Olen joskus kuunnellut tuota pändiä mutta kyseisiä levyjä en nyt niin tarkkaan muista.

No et oo ainoo. COC:tä on kuunneltu ja se on aiva mainio, mutta en kyllä ymmärrä miten Loadit siltä pohjalta vituttaa. En kyl ihan skarpimmassa lauantaitilassa ole että ei sikäli :)

CountX: En miekään ymmärrä. Ja vaikka ammennettaisiinkin samasta tynnyristä, niin kyllä se biisimateriaali ratkaisee hyvyyden, ja Loadeilla ei huonoa biisiä ole.

Veikkaan et täsä itketään genrestä enempi ku biisien laadusta.

E: eiku mitä sekoilen.. biiseistä varmaanki justii. Ite tykkään kyl molemmista. Samanlaisiaha ne ei ole.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)