Anonymous-jazz 04.11.2011 16:04:58 (muokattu 04.11.2011 16:05:25) | |
---|
baron: Kun aloitettiin toinen setti, meidän laulaja sanoi että mun pitää mennä lähemmäksi että mä pitäisin ne pystyssä. Kieltäydyin!
Oisitte soittaneet siinä vaiheessa Timo Tervon "Tule Lähemmäksi" :) ja kertosäe uusiksi "Tule lähemmäksi kun me horjutaan kiippareiden päälle me kohta kaadutaan". "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Niin mut ku.. äh, piti muistella kerrankin niitä mukavia keikkoja?? |
jakeni 04.11.2011 20:25:37 | |
---|
Menneeltä kesältä jäi Grönin privakeikkis Salossa mieleen... Sain 200€ tippiä varakkaalta tilaajalta....kun wetäsin huutaen kaks säkeistöä; Päivänsäteestä ja Menninkäisestä,itse itseäni rummuilla säestäen! -muut oli jo laittaneet vehkeet veks,nääs. Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
KanttoriPiiparinen 04.11.2011 20:41:05 | |
---|
Tämä tapahtui silloin kun Onni myi minut kuukauden keikalle Silja-Starille. Pari ekaa iltaa meni suunnilleen jees, mutta vähitellen huomasin kielitaitoni riittämättömäksi ruotsalaisia asiakkaita ajatellen. Henkilökuntakin oli umpihurreja. Ei riittänyt keskikoulussa ruotsinkielestä saamani hikinen vitonen. "Mit nam Paksunen är" ei oikein tuntunut piisaavan ruotsia äidinkielenään puhuvalle asiakaskunnalle. Piti olla kansainvälinen pianistimeininki. -No... Hain Helsingin Fazulta ensimmäisen käteeni sattuneen ruotsinkielellä lauletun kasetin: Bo Andersson-Erna Tauro. -Ja ei muuta kuin sanontoja opettelemaan. Parin päivän intessiivisen harjoittelun jälkeen pudottelin Lilla Palivampalit ja Du är större än helavärdenit suhteellisen sujuvasti punaisen rusetin ja valkoisen flyygelin takaa. Voi sitä suosion määrää. -Oikein kansainvälinen pienisti. Puhuu ruotsii ja kaikkee. Baarin oikeasti ruotsinkielinen henkilökunta oli tietenkin havainnut bluffini ja niinpä olikin flyygelin kannelle ilmestenyt lappu: VÅRA ROMAINTISK PIANIST KÄNNER ALT ÅM KÄRLEK OCH SPELAR BARA FÖR DIG Silloin hieman hävetti... Meinaan... Kuolleet lehdetkin meni niihin aikoihin kolmella soinnulla. -Ja niistäkin yksi hieman pieleen. Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua. |
jyrgen 04.11.2011 21:59:59 | |
---|
Kauan sitten... Keikka veroviraston pikkujouluissa, palkkio pimeänä. |
pekkajau 04.11.2011 23:23:35 (muokattu 04.11.2011 23:39:52) | |
---|
Olin yhessä kuntoutuslaitoksessa silloin hupi-hommissa töissä ja tiesin että illalla tulee venäläisiä linja-autollinen illanviettoon/lauluiltaan. Samassa paikassa oli siivoojana venäläinen nainen ja se sanoi että kannattais laulaa "Mustat Silmät" venäjäksi ja kirjotin ne sanat...otsit tsorneje...jne tämän Tatjanan opastuksella fonettisesti paperille ja sitten illalla vetäsin sen "Vysotky-tyylillä" ylitunteella tietoisesti karhentaen ääntäni kitaralla itse itseäni säestäen niille vieraille. Jumalauta että sen jälkeen alkoi YYA-sopimus toimia! Sen jälkeen toimi kaikki...jopa "Kuurankukka" ja ilman kielirajoja! Tuo oli joskus -90 luvun alussa. Venäläiset on tosi mukavaa väkeä kun ensin vaan murtaa muurin! |
hvinnamo 05.11.2011 00:48:37 | |
---|
Itse itseäni lainaten: Kerran yhessä räkälässä yks ukko tuli hopeista kuuta pyytämään. Sanottiin sille että se tuli jo. 100mk se makso niin sitten soitettiin uudestaa.Kohta taas tuli hän kysymään hopeista kuuta. Sama vastaus mutta äijä nokitti 200mk:aan ja mehän taas soittamaan hopeista kuuta.Taas sama kuvio ja nyt 300mk ....jne. neljäs kerta 400mk(ja viides hopeinen kuu). Taas äijä kohta tuli kysymään ja jengi rupes vittuilee että vaihtakaa kappaletta...no mä kuulutin että maksetut toiveet ensin.Niin sitten mä sanoin äijälle että se on 500mk...Äijä sanoi että ei ole enää kun 370mk ja mä otin rahat siltä ja vein 20mk tiskille ja sanoin että tuolle herralle iso kalja.Ja sanoin mikkiin että nyt tulee hopeinen kuu kuudetta kertaan vähän alennushintaan mutta menköön kun on vakioasiakkaasta kyse...tuli siinä hyvälle asiakkaalle "liikelahja" ostettua samalla. Varmaan aamulla ukkoa vitutti kun 1350 markkaa meni keskinkertaisen hopeisen kuun kuuntelemiseen:) |
hvinnamo 05.11.2011 00:50:02 | |
---|
Itse itseäni lainaten: Kerran yhessä räkälässä yks ukko tuli Hopeista kuuta pyytämään. Sanottiin sille että se tuli jo. 100mk se makso niin sitten soitettiin uudestaa.Kohta taas tuli hän kysymään Hopeista kuuta. Sama vastaus mutta äijä nokitti 200mk:aan ja mehän taas soittamaan hopeista kuuta.Taas sama kuvio ja nyt 300mk ....jne. neljäs kerta 400mk(ja viides Hopeinen kuu). Taas äijä kohta tuli kysymään ja jengi rupes vittuilee että vaihtakaa kappaletta...no mä kuulutin että maksetut toiveet ensin.Niin sitten mä sanoin äijälle että se on 500mk...Äijä sanoi että ei ole enää kun 370mk ja mä otin rahat siltä ja vein 20mk tiskille ja sanoin että tuolle herralle iso kalja.Ja sanoin mikkiin että nyt tulee Hopeinen kuu kuudetta kertaan vähän alennushintaan mutta menköön kun on vakioasiakkaasta kyse...tuli siinä hyvälle asiakkaalle "liikelahja" ostettua samalla. Varmaan aamulla ukkoa vitutti kun 1350 markkaa meni keskinkertaisen Hopeisen kuun kuuntelemiseen: |
hvinnamo 05.11.2011 00:51:22 | |
---|
Itse itseäni lainaten: Kerran yhessä räkälässä yks ukko tuli Hopeista kuuta pyytämään. Sanottiin sille että se tuli jo. 100mk se makso niin sitten soitettiin uudestaa.Kohta taas tuli hän kysymään Hopeista kuuta. Sama vastaus mutta äijä nokitti 200mk:aan ja mehän taas soittamaan Hopeista kuuta. Taas sama kuvio ja nyt 300mk ....jne. neljäs kerta 400mk(ja viides Hopeinen kuu). Taas äijä kohta tuli kysymään ja jengi rupes vittuilee että vaihtakaa kappaletta...no mä kuulutin että maksetut toiveet ensin. Niin sitten mä sanoin äijälle että se on 500mk...Äijä sanoi että ei ole enää kun 370mk ja mä otin rahat siltä ja vein 20mk tiskille ja sanoin että tuolle herralle iso kalja.Ja sanoin mikkiin että nyt tulee Hopeinen kuu kuudetta kertaan vähän alennushintaan mutta menköön kun on vakioasiakkaasta kyse...tuli siinä hyvälle asiakkaalle "liikelahja" ostettua samalla. Varmaan aamulla ukkoa vitutti kun 1350 markkaa meni keskinkertaisen Hopeisen kuun kuuntelemiseen.. |
hvinnamo 05.11.2011 01:02:50 | |
---|
Vi*tu että tää on kömpelö keskustelupalsta, kun ei saa edes poistettua turhia viestejä...tai sit en vaan osaa? Laitoin itselleni varoituksia, jospa se saisi ylläpidon jollainlailla reagoimaan? |
Kyllikki 05.11.2011 10:54:02 | |
---|
hvinnamo: Vi*tu että tää on kömpelö keskustelupalsta, kun ei saa edes poistettua turhia viestejä...tai sit en vaan osaa? Laitoin itselleni varoituksia, jospa se saisi ylläpidon jollainlailla reagoimaan? Mitäpä tuosta... niinhän ne kauppiaatkin sanoo, että toistettu mainos on tehokkaampi. Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä... |
jazzbass-73 06.12.2011 18:59:48 | |
---|
jyrgen: Kauan sitten... Keikka veroviraston pikkujouluissa, palkkio pimeänä. Aivan loistava ! Ja varmaan totta . Pamautin lussan kyllä . |
M.i.k.key 07.12.2011 01:20:27 | |
---|
jyrgen: Kauan sitten... Keikka veroviraston pikkujouluissa, palkkio pimeänä. Been there, done that. möllisty |
baron 07.12.2011 01:57:02 | |
---|
M.i.k.key: Been there, done that. Eihän mua ikinä noin hienoihin juhliin oo päästetty. Mutta kerran kuiteskin Alkon juhlissa ja kun juotavat loppui niin kadulta haettiin lisää!! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 07.12.2011 06:14:27 | |
---|
baron: Eihän mua ikinä noin hienoihin juhliin oo päästetty. Mutta kerran kuiteskin Alkon juhlissa ja kun juotavat loppui niin kadulta haettiin lisää!! "Pimiäpullo"? : ) |
Timi 08.12.2011 19:16:27 | |
---|
Nolottaa ja hävettää.Tammisaaren hotellissa.Kuinka ollakkaan.Päivällä oli joutilasta aikaa.Ja kuinka miten se ny kävi.Paikalisissa käytiin ja luvattiin olla kondiksessa keikalla.Ei toiminut Vaikea.Mutta varma! |
okabass 08.12.2011 20:44:19 (muokattu 11.12.2011 18:23:58) | |
---|
"Sen keikan muistan" Siis tämän keikan muistan aivan henkilökohtaisen, ja aivan erityisen selvästi ja elävästi... ööh... ööh... siis nyt en muista. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
andrei 10.12.2011 15:27:22 | |
---|
Niinkuin eräs ei-muusikko totesi:"Milloin oon ottanu muistamattoman kännin? En muista!" Piano on viitseliään ihmisen soitin! |
isojussi 11.12.2011 16:38:41 | |
---|
Soitettiin vähän hakalassa paikassa lattistasolla yleisön kulkureittiin nähden kyljittäin... yht'äkkiä tunsin, kun nilkkaani naputettiin jollain. Käännyin katsomaan ja näkövammainen asiakashan se siinä koputteli valkoisen keppinsä kanssa... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Bronks 11.12.2011 22:15:20 | |
---|
M.i.k.key: Been there, done that. Samoja fiiliksiä. Don't take me serious, I'm just playing. |