Musta Arkipyhä 04.11.2011 14:07:59 | |
---|
El Coyote: Onneksi meillä on täällä edes yksi todellinen asiantuntija, joka tietää miten asiat oikeasti ovat. Oletko kenties Lars? Enpä toki ,mutta olen ymmärtänyt ,että Metallican taholta puhuttiin jo ennen levyn ilmestymistä ettei kyseessä ole varsinainen Metallica-levy. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Röntgen-Jeesus 04.11.2011 14:18:44 | |
---|
carnation: Näin on. Nyt on tuollakin ohjaajalla mahdollisuus väsätä jotain monumentaalista, melko pintakoreita keskinkertaisuuksiahan ne sen elokuvat noin muuten ovat. Iced Honey on näköjään biisi joka videoksi kääntyy, hyvää poppia ja varmaan yksi Lulun sävellyksellisesti selväpiirteisimpiä lauluja. Tosin joku Mistress Dread olisi ollut kova videobiisi, siihen höyryjunajumituksen taustalle oikein kaoottinen ja hapokas video. Lulu se vain nostaa osakkeitaan mitä enemmän sitä kuuntelee. Onhan tässä nyt oikeasti mahdollisuus olla koko musiikkihistorian aliarvostetuin ja väärinymmärretyin levy. Mistress Dread on kyllä melko eteeristä paahtoa. Mielenkiinnolla jään odottelemaan tuota Iced Honey-videota. Ja täysin samaa mieltä viimeisten lauseidesi kanssa. Omissa kirjoissa kovinta Metallicaa sitten 80-luvun, ihan oikeasti. Rob Halford on homo. |
Musta Arkipyhä 04.11.2011 14:20:28 (muokattu 04.11.2011 14:21:56) | |
---|
sikki-six:E:Lulun bändisoitto soundaa kyllä tasan Metallicalta, vaikkakin riffit ja kompit on vielä vähemmän mietittyjä ja harjoiteltuja kuin aiemmilla levyillä. Tossa mielessä tämä menee kyllä aika kevyesti samaan jatkumoon Metallica-levyjen kanssa. Bändisoiton osalta olen samaa mieltä.Toisaalta Reed kuulemma soittaa kitaraakin tässä? Mutta juu. Kaiketi mä en vaan käsitä miten rohkean taiteellisen irtioton bändi on tehnyt kun se skippasi biisien työstämisen ja harjoittelun - miksi turhaan nähdä vaivaa, kun voi jammailla ykkösellä tuubaa purkkiin. Minusta tämä on rohkea irtiotto.Se onko kyseessä laiskuus biisien työstössä vai tarkoituksellinen spontaaniuden haku lienee jokaisen omassa korvassa.Ja veteenpiirretty viiva toki lähes aina.Mulle Lou Reedin muminat oli jo selviö ennen levyn julkaisua ja en ymmärrä miten ne voisivatkaan olla yllätys kenellekään joka miehen tuotantoon on tutustunut.Samoin sanoitusideat jne.Musiikissakin mielestäni kuuluu enemmän Reed kuin Metallica. Mutta rohkea ja hyvinkin epäkaupallinen veto joka tapauksessa.Hyvä tai huono - sen päättäköön jokainen itse. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Ziggy Bubba 04.11.2011 16:07:00 | |
---|
PsychedelicWarlord: Mutta rohkea ja hyvinkin epäkaupallinen veto joka tapauksessa.Hyvä tai huono - sen päättäköön jokainen itse. Epäkaupallinen tosiaankin, varsinkin Metallicalle, jonka monelle fanille tämä mahalasku saattaa olla viimeinen naula aivan pirun pitkässä rivissä nauloja. Lou Reedille tästä voi tulla aika mukava potti eläkepäiviä ajatellen. Miksei, varmaan maistuisi toinenkin samanlainen. |
Rhapa 04.11.2011 16:18:04 | |
---|
sikki-six: Lou Reedille tästä voi tulla aika mukava potti eläkepäiviä ajatellen. Miksei, varmaan maistuisi toinenkin samanlainen. Ihan samaa ajattelin, kun joku linkkasi sen jutun, missä lou kertoo haluavansa tehdä toisenkin lätyn tallican kanssa. Eiköhän papparaiselle ihan hyvä tili tule näistä muminoista. |
SuckerPunch 04.11.2011 16:22:22 | |
---|
sikki-six: Epäkaupallinen tosiaankin, varsinkin Metallicalle, jonka monelle fanille tämä mahalasku saattaa olla viimeinen naula aivan pirun pitkässä rivissä nauloja. Mä todella toivon kans et nää fanit joiden mielestä Metallica oli hyvä viimeks 80-luvulla, ymmärtäis pikkuhiljaa lopettaa bändin seuraamisen. |
sikki-six: Epäkaupallinen tosiaankin, varsinkin Metallicalle, jonka monelle fanille tämä mahalasku saattaa olla viimeinen naula aivan pirun pitkässä rivissä nauloja. Tämä taitaa olla taas näitä nk. höpö-höpö-juttuja. Rob Halford on homo. |
JIRPPI 04.11.2011 16:38:33 | |
---|
sikki-six: Lou Reedille tästä voi tulla aika mukava potti eläkepäiviä ajatellen. Miksei, varmaan maistuisi toinenkin samanlainen. No kyllähän Loun (tai Velvet Undergroundin) omia vanhempia levyjäkin myydään yhä suhteellisen paljon ja varmasti enemmän kuin Lulu tulee ikinä myymään, että enpä tiedä tuosta. |
Ziggy Bubba 04.11.2011 16:48:52 | |
---|
tox3: Tämä taitaa olla taas näitä nk. höpö-höpö-juttuja. Voi hyvää päivää taas tätä keskustelun tasoa. Mun jutut ei ole höpöjä, eikä tuo ole mikään argumentti. En tykkää. |
Ziggy Bubba 04.11.2011 16:51:17 | |
---|
JIRPPI: No kyllähän Loun (tai Velvet Undergroundin) omia vanhempia levyjäkin myydään yhä suhteellisen paljon ja varmasti enemmän kuin Lulu tulee ikinä myymään, että enpä tiedä tuosta. Eli niitä vanhoja levyjä myydään nyt enemmän kuin Lulua? En usko. Enemmän tämä Lulu myy kuin Reedin uudet levyt muuten. Toki vanhasta kataloogista tulee tuloa myös aika passelisti, ei siinä. Metallican kohdalla se rahamäärä on aivan älytön. |
arppah8 04.11.2011 16:52:17 | |
---|
sikki-six: Se sinfoniaorkesteri on vaan täysin ns. päälleliimattu, eli Metallica soittaa biisit kuten aina ennenkin, mutta jotkut vaan sohivat taustalla uutta ääntä päälle. Osassa biiseissä nuo jouset toimivat ihan ok, mutta toisissa ne eivät vain ole tarpeellisia eivätkä ne oikein edes mahdu äänikuvaan. Joku Master of Puppets kuulostaa jo suht kornilta näiden väkinäisten jousisovitusten kanssa. Tämmöinen mielikuva mullekin tosta levystä tuli. Bändi sahaa hätäistä riffittellyä ja orkka ihan eri kuvioita kauheeta vauhtia kanssa, sotkuahan siitä tuli. Ihan kuin eri viisuja olisivat soittaneet. Ja välillä tuntui sävellajikin olevan eri :P Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
ramionparas 04.11.2011 18:12:17 | |
---|
http://www.evilpiggy.tk
http://www.mikseri.net/epm
http://www.myspace.com/evilpiggymachine |
JIRPPI 04.11.2011 18:27:37 | |
---|
sikki-six: Eli niitä vanhoja levyjä myydään nyt enemmän kuin Lulua? En usko. Enemmän tämä Lulu myy kuin Reedin uudet levyt muuten. Toki vanhasta kataloogista tulee tuloa myös aika passelisti, ei siinä. Metallican kohdalla se rahamäärä on aivan älytön. No myyhän Lulu tietysti aluksi paljon, mutta luulisin, että Loun vanhat levyt myyvät silti enämmän, jos lasketaan levymyynti vaikka seuraavan viiden vuoden ajalta. Lulu tuskin tulee myymään kovin paljon verrattuna muihin Metallican levyihin. |
Ziggy Bubba 04.11.2011 18:36:14 | |
---|
JIRPPI: No myyhän Lulu tietysti aluksi paljon, mutta luulisin, että Loun vanhat levyt myyvät silti enämmän, jos lasketaan levymyynti vaikka seuraavan viiden vuoden ajalta. Lulu tuskin tulee myymään kovin paljon verrattuna muihin Metallican levyihin. Tai sitten Lulu on ns. sleeper-hitti, eli kuulijat huomaavat vasta myöhemmin kuinka mahtavan näkemyksellisestä musiikista onkaan kyse. Anyhoo, väittäisin Reedin tekevän tällä levyllä suht tuhdin tilin - myivät vanhat levyt mitä vaan. |
Arkka 04.11.2011 18:41:51 | |
---|
arppah8: Tämmöinen mielikuva mullekin tosta levystä tuli. Bändi sahaa hätäistä riffittellyä ja orkka ihan eri kuvioita kauheeta vauhtia kanssa, sotkuahan siitä tuli. Ihan kuin eri viisuja olisivat soittaneet. Ja välillä tuntui sävellajikin olevan eri :P Juum kuulostaa niinku joku vetäis sinfffoniaorkesterilla liidiä lonkalta biisien päälle. Vaikuttaa siltä että sovitukset on kirjotettu aika hätäsesti. Toi Kamen ei mun mielestä mitenkään maailman paras säveltäjä ole ainakaa tällaseen matskuun. Mut kyl nois slowareissa on hienoja hetkiä paljon. Aina silloin tällöin tulee toi pyöräytettyä. |
Vesihiisi 04.11.2011 18:48:49 | |
---|
Lou Reed on nimenomaan sellainen mies joka tekee levyjä rahastaakseen "kuluttajia". Myös Metallica on akuutissa rahan tarpeessa. |
Ziggy Bubba 04.11.2011 18:52:00 (muokattu 04.11.2011 18:53:04) | |
---|
Vesihiisi: Lou Reed on nimenomaan sellainen mies joka tekee levyjä rahastaakseen "kuluttajia". Myös Metallica on akuutissa rahan tarpeessa. Niin, en minäkään Reediä luulisi miksikään "rahastajaksi", mutta mistä muusta syystä herra haluaa tätä kuollutta hevosta potkia. En vaan tajua kaiketi. Metallicaltahan tämä on suoranainen taloudellinen itsemurha. Sinänsä rohkeata, mutta voisi siinä musassakin olla jotain jujua. E: Ehkä tämä on Loulle sitten hyvä terapiaprojekti, josta hän itse nauttii. Sääli kun kuulijat eivät ole samalla sivulla. |
arppah8 04.11.2011 19:00:33 | |
---|
Arkka: Juum kuulostaa niinku joku vetäis sinfffoniaorkesterilla liidiä lonkalta biisien päälle. Vaikuttaa siltä että sovitukset on kirjotettu aika hätäsesti. Toi Kamen ei mun mielestä mitenkään maailman paras säveltäjä ole ainakaa tällaseen matskuun. Mut kyl nois slowareissa on hienoja hetkiä paljon. Aina silloin tällöin tulee toi pyöräytettyä. Joo, Kamen (rip) oli enemmän kotonaan rauhallisemmassa matskussa. Välillä vähän siirappisia sovituksia mutta ihan hyvääkin settiä sai aikaan. Queensr˙chen Silent lucidity tulee äkkiseltään hienona suorituksena mieleen. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
yellow 04.11.2011 19:18:54 | |
---|
|
Arkka 04.11.2011 19:54:06 | |
---|
arppah8: Joo, Kamen (rip) oli enemmän kotonaan rauhallisemmassa matskussa. Välillä vähän siirappisia sovituksia mutta ihan hyvääkin settiä sai aikaan. Queensr˙chen Silent lucidity tulee äkkiseltään hienona suorituksena mieleen. Ohos, se on kuollutki ajat sitten näemmä. Mitenköhän siltäkin uutiselta on välttynyt. |