Aihe: Mesa pois, tilalle X ja Y
1 2 3
Ziggy Bubba
03.11.2011 23:09:02 (muokattu 03.11.2011 23:11:07)

Jos kerran Orangen soundi maistuu, niin Rockerverbissä on 2 kanavaa, efektilenkki, kattavat EQ:t ja äärimmäisen kattava soundipaletti. Särökanavan eri asteilla saa todella laajasti eri henkistä menoa - perinteisestä ohuehkosta pikkurutusta tuhdin rock-väännön kautta aina todella stydiin hevanderiin.

Uusissa MkII peleissä on eri pääteputket kuin vanhoissa, mutta kaiketi nekin on aivan yhtä monipuolisia ja mainioita pelejä.

E: Orangen 2x12 ja 4x12 ovat mitä mainioimpia pelejä myös raskaaseen soitantaan. 2x12-skobesta on toki kaksi eri versiota, toinen on takaa avoin ja toinen ei. Suosittelen hevanderiin ehdottomasti jälkimmäistä mallia.
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
aptoriar
03.11.2011 23:16:09
sikki-six: Jos kerran Orangen soundi maistuu, niin Rockerverbissä on 2 kanavaa, efektilenkki, kattavat EQ:t ja äärimmäisen kattava soundipaletti. Särökanavan eri asteilla saa todella laajasti eri henkistä menoa - perinteisestä ohuehkosta pikkurutusta tuhdin rock-väännön kautta aina todella stydiin hevanderiin.

Uusissa MkII peleissä on eri pääteputket kuin vanhoissa, mutta kaiketi nekin on aivan yhtä monipuolisia ja mainioita pelejä.

E: Orangen 2x12 ja 4x12 ovat mitä mainioimpia pelejä myös raskaaseen soitantaan. 2x12-skobesta on toki kaksi eri versiota, toinen on takaa avoin ja toinen ei. Suosittelen hevanderiin ehdottomasti jälkimmäistä mallia.

Osaatko verrata tuohon TH-30:n? Sinänsä varmaan Oranget voisivat olla the juttu, niitä vain aika harvoin löytyy käytettynä...
This yarded steel sings a deadly song in my grasp!
Ziggy Bubba
03.11.2011 23:21:40 (muokattu 03.11.2011 23:22:14)

aptoriar: Osaatko verrata tuohon TH-30:n? Sinänsä varmaan Oranget voisivat olla the juttu, niitä vain aika harvoin löytyy käytettynä...

Kliinikanava taitaa olla ihan sama. Ainakin omaan korvaan klipit kuulostivat just eikä melkein tutuilta ja tommosta puhuivat siinä tuoreessa Andertonsin Youtube-klipissä. Eli että clean-kanava on aivan sama... Särökanava on kaiketi pikkasen modernimpi RV:ssä ja löylyä on enempi.

Jos kaipaat noista super-tiukkaa demppinapsetta ym., niin perinteinen TS-johdannainen OD tekee ihmeitä RV:llä.
aptoriar
03.11.2011 23:28:02
sikki-six: Kliinikanava taitaa olla ihan sama. Ainakin omaan korvaan klipit kuulostivat just eikä melkein tutuilta ja tommosta puhuivat siinä tuoreessa Andertonsin Youtube-klipissä. Eli että clean-kanava on aivan sama... Särökanava on kaiketi pikkasen modernimpi RV:ssä ja löylyä on enempi.

Jos kaipaat noista super-tiukkaa demppinapsetta ym., niin perinteinen TS-johdannainen OD tekee ihmeitä RV:llä.

Kuulostaa hyvältä. Tosiaan tuota nykyistä Orankiakin buustaan Maxonilla ja hyvin toimii! Täytyypä pitää silmällä jos jostain ilmaantuisi tuo RV.
Ziggy Bubba
03.11.2011 23:28:07 (muokattu 03.11.2011 23:34:50)

Tossa on modernimpaa mökää mitä aikoinaan nauhotin mkI RV50:llä kerrostalovolyymeillä:
http://maihinnousu.net/s/3163

Boosterina taitaa olla Ibanez TS9 (vol max & gain 0) ja kitarana SG jossa EMG:n 85 tallassa.
Ziggy Bubba
03.11.2011 23:37:05

aptoriar: Kuulostaa hyvältä. Tosiaan tuota nykyistä Orankiakin buustaan Maxonilla ja hyvin toimii! Täytyypä pitää silmällä jos jostain ilmaantuisi tuo RV.

Ite ostin aikoinaan (2009 tammikuussa) RV50:n DV247:sta, kun oli punta aivan pirun halpa ja brittivaffarit siinä samalla. Aika tarkalleen 1000e tuli hintaa, mut hype ja kurssit on nykyään eri.
horseface
03.11.2011 23:52:27 (muokattu 03.11.2011 23:55:21)
aptoriar: Voisipa olla. Hintava tosin.

Ei välttämättä. Multa voisi EHKÄ kohta saada käytettynä. Priimakunnossa ja uusilla putkilla! Siis Diezelin.
Oli miten oli, näin on!
aptoriar
04.11.2011 00:11:45
horseface: Ei välttämättä. Multa voisi EHKÄ kohta saada käytettynä. Priimakunnossa ja uusilla putkilla! Siis Diezelin.

Hello.

Jos hinta on mukava niin EHKÄ voisin olla kiinnostunut :)
Antti1
04.11.2011 00:16:08
aptoriar: Hello.

Jos hinta on mukava niin EHKÄ voisin olla kiinnostunut :)

Nykyhinnat uusilla on vähän menneitä aikoja kovemmat, mutta mä maksoin 50W Einsteinista 1250€ ja 100W mallista pienen vaihtokaupan myötä ehkä about 1300-1350€, vaikea määrittää tarkasti. Referenssiä kaupanteolle. :)
Onko sulla V30-elementtejä? Kato ilmoitus mun profiilista.
aptoriar
04.11.2011 00:21:47
Antti1: Nykyhinnat uusilla on vähän menneitä aikoja kovemmat, mutta mä maksoin 50W Einsteinista 1250€ ja 100W mallista pienen vaihtokaupan myötä ehkä about 1300-1350€, vaikea määrittää tarkasti. Referenssiä kaupanteolle. :)

Joo aika maksimissa ja sen yli keikutaan kyllä noissa hinnoissa. Kaikki tosin riippuu siitä mitä saan niistettyä tosta Mesasta. Joku jamppa myy sitä näköjään 1700 eurolla, toisaalta olen nähnyt sitä jokusen sataa halvemmallakin.
Antti1
04.11.2011 00:25:35
aptoriar: Joo aika maksimissa ja sen yli keikutaan kyllä noissa hinnoissa.

Kuten mainitsin, niin tätänykyä varmaan voi joutua vielä heittämään vähän enemmänkin rahaa tiskiin noista. En tiiä, en oo nyt vuoden sisään seurannut, kun ei oo niin kiinnostanut niiden hintakehitys.

Kaikki tosin riippuu siitä mitä saan niistettyä tosta Mesasta. Joku jamppa myy sitä näköjään 1700 eurolla, toisaalta olen nähnyt sitä jokusen sataa halvemmallakin.

Ei siitä noin paljoa saa, mä myin joskus Roadsterin about tohon hintaluokkaan ja senkin kauppaamisessa oli melkoinen puuha. Toisaalta markkinat täällä on vähän mitä on, joskus voi onnistaa.
Onko sulla V30-elementtejä? Kato ilmoitus mun profiilista.
Ziggy Bubba
04.11.2011 00:58:20 (muokattu 04.11.2011 00:59:32)

pekurides: rectokin voi olla helposti löysä eli sen takia täällä monet ensimmäiseksi tiukempaa engliä tarjoavat, mutta jos se on mielestäsi liian "moderni" niin kaipa se sitten pitäisi juurikin olla se orange tai joku muu marsutyyppinen laitos?

Orangessa on tosiaan pikkasen enemmän purentaa keskialueella, mutta botnea myös tarvittaessa ns. riittävästi. Yleisesti vähän pläskimpi ja ehkä fuzzimpi kuin perus-Mursu.

ps. tossa pikku reenispätkä E570englin ja recton kimppasaundista (recto pikkasen hiljemmalla)tositoimissa, saundit nyt mitä digitallentimella saapi mutta kuitenkin:)
http://www.mikseri.net/artists/peku … vikisija1210-11-reenistesti/488162/

Onpahan taas tosi skuupatut soundit tässä klipissä, vaikka toki annetaan paljon anteeksi nauhoituksen laadun suhteen. Bassoa on niimmaan pirusti ja keskaria tosi vähän :)
pekurides
04.11.2011 01:03:54

sikki-six:
Onpahan taas tosi skuupatut soundit tässä klipissä, vaikka toki annetaan paljon anteeksi nauhoituksen laadun suhteen. Bassoa on niimmaan pirusti ja keskaria tosi vähän :)

Heh, tää on sitten varmaan se "moderni scuuppisaundi" :=)

niin,saapi siitä enemmän keskisiäkin mutta tälläkertaa tuli tämmönen...
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
aptoriar
04.11.2011 09:37:53
pekurides: osaatko yhtään tarkemmin eritellä mikä siinä rectossa haisee ja mitä pitäisi saada tilalle kuin että oranki oli kivempi?

rectokin voi olla helposti löysä eli sen takia täällä monet ensimmäiseksi tiukempaa engliä tarjoavat, mutta jos se on mielestäsi liian "moderni" niin kaipa se sitten pitäisi juurikin olla se orange tai joku muu marsutyyppinen laitos?

No sanotaanko että se toisen kitaristin Blackmore leikkaa aika tyydyttävästi. Mutta en samaa kuitenkaan halua :) Nuo Olan klipit ovat imo niin äärimoderneja ettei ihan semmonen kutita, varmasti löytyy vähän hillitymmät sounditkin.

metallista kuitenkin oli puhetta niin ENGLiä minäkin suosittelen, ei puhise eikä pörise vaan toistaa dempit tiukasti ja erottelevasti.

No jos savage, invader ja SE ovat kaikki liian kalliita, niin mikä sitten voisi olla, Powerball? Eikö se ollu aika skuup?

Taidan kallistua vähän Rockerverbin suuntaan, sen verran kyllä tykkään TH-30:stä. Harmi ettei sitä käytettynä löydä oikein :/
Numb
04.11.2011 10:12:18

aptoriar: Taidan kallistua vähän Rockerverbin suuntaan, sen verran kyllä tykkään TH-30:stä. Harmi ettei sitä käytettynä löydä oikein :/

Kyllä niitä silloin tällöin torilla pyörii. Mulla on soitossa Thunderverb 50, joka on samaa sukua sekä Rockerverbin että Thunderin kanssa. Ei se mun mielestä mitenkään erityisen tummasoundinen ole, ainakaan EHX:n etusputkilla ja kaapissa V30:t.
I am the table. -James Hetfield
_Petri_
04.11.2011 11:01:09

aptoriar: -- Nuo Olan klipit ovat imo niin äärimoderneja ettei ihan semmonen kutita, varmasti löytyy vähän hillitymmät sounditkin.

Ola kyllä kaivaa vehkeestä kuin vehkeestä oikeastaan ihan saman modernin djentin, että sinänsä ei kannata liikaa luottaa vain niihin pätkiin. Savagekin kun tuossa nyt oli esillä, niin täytyypä sanoa, että kolmoskanavalta pukkaa aika rutkasti vintagempaa särömaailmaa kovalla atakilla ja tiukalla purennalla. Nams =) Ite tykkään kyllä just tuosta modernista läiskeestäkin, mitä neloskanava tuottaa.

No jos savage, invader ja SE ovat kaikki liian kalliita, niin mikä sitten voisi olla, Powerball? Eikö se ollu aika skuup?

Jotkut tykkää Powerballista, mutta aika monet pitää skuuppisirinänä. Voisin veikata, että jos sulla on ollut ongelmana just soundin "leikkaavuus" bändisoitossa, niin Powerball ei oo ihan paras kampe ko. probleemaa korjaamaan.
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
tommiot
04.11.2011 11:05:40 (muokattu 04.11.2011 11:06:33)
aptoriar: Hmm, jokin siinä ei natsannut. Bändikaveri soittaa Blackmorella, ja vaikka kuinka väänsin nappuloita niin kuului taustalta vaan jotain tuhinaa ja pörinää. Tarvis enemmän kikkeliä siihen soundiin. Kuten sanottu niin tuo Orange jolla soitan on aika hyvä, siinä ehkä vähän liian korostettu bassoalue, mutta muuten siihen suuntaan etsin jotain.

Mesaa buustailin maxonilla, ei auttanut.

Kuulostaa oudolta että Recto ei leikkais läpi bändisoitossa, varsinkin TS:llä buustattuna. Pääteputkien biasointi tekee saundista lämpimämmän ja muutenkin paremman. Oot varmaan kokeillut modernia kanavaa EQ suunnilleen klo 12:ssa? Omasta mielestä siitä löytyy suunnilleen paras saundi mitä tosta vehkeestä saa.

Onhan se toki mahdollista, että se on väärä vahvistin sulle, mutta mä ite myin vuosia sitten 3-kanavaisen Recton pois ja päädyin viime talvena ostaa 2-kanavaisen takas. En vaan ehkä osannu aikanaan säätää sitä samalla tavalla. On se nyt JCM800:n ohessa kuitenkin parhaita vahvareita metalliin, tuolla on tullu aika monen bändin kitaraäänitykset jo tehtyä :)

Mun on vaan vaikee käsittää että Rectolla jäis muka Blackmoren jalkoihin =)
HeavyMachinery
04.11.2011 11:16:53

Moridin:
Mun on vaan vaikee käsittää että Rectolla jäis muka Blackmoren jalkoihin =)

Mun on helppo. Blackmore tuuppaa niin kovaa siitä keskeltä että se tulee ahtaassakin soittokämpässä millaisen kaaottisen äänimössön läpi. Rectossa on varmasti punchia ja potkua monin kertaisesti Blackmoreen nähden muttei sellaista "taajuus puukkoa"

ENGLit on vähän sellaisia että niiden soundi on ja sitä voi vain hieno säätää toisin kuin esim rectosta saa ulos EQlla paljon monipuolisempaa tavaraa.

Minä pidän itse invaderin soundista joka on aika eri kuin yleinen käsitys ENGL soundista. Mutta esim juuri Savage,Powerball tai E570 ei ole ollut itselle yhtään mieleen. ENGLin Thunderin voisi heittää vielä tähän...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
tommiot
04.11.2011 11:28:52 (muokattu 04.11.2011 11:38:50)
HeavyMachinery: Mun on helppo. Blackmore tuuppaa niin kovaa siitä keskeltä että se tulee ahtaassakin soittokämpässä millaisen kaaottisen äänimössön läpi. Rectossa on varmasti punchia ja potkua monin kertaisesti Blackmoreen nähden muttei sellaista "taajuus puukkoa"

ENGLit on vähän sellaisia että niiden soundi on ja sitä voi vain hieno säätää toisin kuin esim rectosta saa ulos EQlla paljon monipuolisempaa tavaraa.

Meiän rumpalilla on Blackmore meiän treeniksellä, on sillä tullu soiteltua :) Saundi on helvetin kiree ja passiivisen tonestackin ominainen middlekuoppa taitaa osuu siinä vähän eri kohtaan kuin Rectossa. Se on totta että siitä tulee semmosta puukkoa, mutta se on mun mielestä vähän vittumaisen kuuloista jopa. Monet tykkää siitä, eihän siinä mitään :) Mä tykkään vähän muhkummasta, mut otti kyllä aikansa että hiffas noi Recton saundit. Hassua sinänsä, koska se paras saundi on vaan siinä EQ klo 12... Esimerkiks http://www.youtube.com/watch?v=majXSmcEgoQ tai http://listn.to/Freedomination Noissa molemmissa on tietenkin scoopattu saundia aika huoletta jälkikäteen, mut lähtösaundi EQ klo 12...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)