Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: apuja akustisen ostossa
1
vipulainen
03.11.2011 13:13:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terppa,
 
aluksi pahoitteluni että näin "epämuusikkona" tunkeudun tänne tyhmine kysymyksineni. Mutta, olenpa ajatellut muistaa poikaystävääni akustisella metallikielisellä kitaralla. Voisin mielelläni ostaa kitaran käytettynä, mutta haluaisin välttyä tilanteelta että kotelosta löytyy täysi susipeli. Joten onkos jotain tipsejä millä ei mennä täysin metsään näin noviisin perspektiivistä. Kiitosta!
 
Rg505bk
03.11.2011 14:49:33 (muokattu 03.11.2011 15:07:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko yhtään käsitystä minkälainen akustinen miellyttäisi? Pystytkö yhtään utelemaan asiaa, vai onko lahjan tarkoitus olla täysi yllätys? Jokaisella kun on vähän eri mieltymykset siitä minkälainen kitara parhaiten itselle sopii. Toinen asia mitä pitäisi tietää on hintataso. Jokatapauksessa suosittelisin hankkimaan kitaraa, jossa on ainakin kokopuinen kansi, noita saa uutena alkaen jostain 300 € molemmin puolin.
 
Perushyvä valinta voisi olla esimerkiksi joku Yamahan kitara, noissa on yleensä hinta-laatu suhde kokolailla kohdallaan. Käytettynä kannattaa toki hankkia, jos vain löytyy. Oleellista olisi kuitenkin päästä itse katsastamaan kitaraa ennen kauppojen tekoa, ettei tule ikäviä ylläreitä.
 
---
Edit.
 
Niin, niitä vinkkejä käytetyille... Ensikis kannattaa katsoa hintapyyntö ja tarkastaa netistä, mitä vastaava maksaa uutena (esim www.thomann.de). Netistä löytyynee enemmänkin tietoa siitä mitä ottaa huomioon akustista hankittaessa, youtubestakin voisi löytyä havainnollisia videoita asiasta. Itse katsoisin ainakin:
 
- että kitara on ehjä
- ei halkeamia
- liimaukset ovat kunnossa
- Talla ei ole koholla = liimaus pettämässä
- kansi ei ole kuopalla
- kaula on suora eikä missään nimessä "propellilla"
- miltä kitara kuulostaa ja miten helpposoittoinen se on
 
vipulainen
03.11.2011 15:12:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi että lahja pysyisi yllärinä. Toki jonkin verran voin varmasti udella ilman että motiivi paljastuu, ainut vaan että pitää tietää mitä udella. Hintaluokka olisi siinä 200e paikkeillla. Mutta mites Yamahan lisäksi Ibanez ja Landola?
 
Rg505bk
03.11.2011 15:27:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez lienee ihan ok, tosin itse olisin enemmä Yamahan puolella. Landolaa en ehkä hommaisi (takkapuita, ainakin tohon hintaan ;) ). Tuo 200 € budjetti ei välttämättä taivu kovin kummoisiin kitaroihin, mutta jos itse pitäisi ostaa 200 € kitara niin se olisi tässä:
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_fg_700s_nt_matt.htm
 
vipulainen
03.11.2011 15:33:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoskiitoskiitos, tämä auttaa hurjasti!
 
Rg505bk
03.11.2011 15:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiassa, mitä thomannin tarjontaa nopeasti katsoin, niin tohon hintaluokkaan en Ibanezia ostaisi. Noissa on kyllä mikkisysteemit, muttei näköjään yhtään täyspuukannella ja ennemin laittaisin rahaa siihen että kitara on rakentellisesti ja saundillisesti kunnossa, kuin että siinä on jokin halvahko mikki. Jos ehdottomasti pitää olla akustinen mikillä, niin ennemmin lisäisin sen mikin jälkeen päin.
 
Rg505bk
03.11.2011 15:39:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vipulainen: Kiitoskiitoskiitos, tämä auttaa hurjasti!
 
Eipä kestä, Thomannilta saa muuten kolmen vuoden takuun, mahdollisuuden palautukseen 30 päivän sisällä, palvelun suomeksi ja postimaksuja noihin ei kaiketi enään tule...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «