Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 58 9 10 11 1287 88 89 90 91
lonelyplayer
29.10.2011 22:21:50 (muokattu 31.10.2011 08:08:14)
Ok...myönnetään, itsekkin pikkaisen kuumottaa ko. laite mutta aivot käskee unohtaan koko jutun...
juikkipuikki
29.10.2011 22:57:58

http://www.youtube.com/watch?v=rjjaWXnhx3o

Niin ku tossa sanoo ajassa 4:00, "kandee venaa..." :D
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
Norppa78
29.10.2011 23:05:04
9 kuukauden odotuksen jälkeen Axe maksettu ja ensviikolla pitäis olla perillä.
Tai riippuen siitä kuinka nopeasti tuolta saksasta paketit tulevat..

On se kyl aika paska juttu että jenkit tuntuu saavan jollain kuukauden jonotuksella niitä laitteita ja silti kehtaavat valittaa että jopas kestää toimitus kauan..
toista se on täällä :)
Norppa78
29.10.2011 23:10:45
juikkipuikki: http://www.youtube.com/watch?v=rjjaWXnhx3o

Niin ku tossa sanoo ajassa 4:00, "kandee venaa..." :D

Tuli katsottua tuo video aikaisemmin ja ei voi muuta kuin ihmetellä miten se saa noin paskaa soundia noista ulos.

Pakko olla joku asetus persillään, modeling pois päältä tms..
varsinkin nuo säröt oli ihan hirveetä ohutta kihinää.
juikkipuikki
29.10.2011 23:14:49

Norppa78: Tuli katsottua tuo video aikaisemmin ja ei voi muuta kuin ihmetellä miten se saa noin paskaa soundia noista ulos.

Pakko olla joku asetus persillään, modeling pois päältä tms..
varsinkin nuo säröt oli ihan hirveetä ohutta kihinää.

Samaa mietin kans ekan kerran kun katsoin. Järjestyksessä aina vaan paheni noi särösoundit 11r -> fx ultra -> fx 2
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
TTV
30.10.2011 09:38:01
juikkipuikki: Samaa mietin kans ekan kerran kun katsoin. Järjestyksessä aina vaan paheni noi särösoundit 11r -> fx ultra -> fx 2

Sama pätee myös siihen alkupään Fenderiin. Mesa-testi oli kyllä 11R:lle 100-0 :-) Onkohan toi videon jannu ollenkaan kuunnellu jälkeenpäin saundejansa, sillä tuon videon perusteella rahat kannattaa sijoittaa 11R:ään. Äijä esitteli vahvistin- ja efektimallinosten määriä selvästi AXE-lasit päässä, muttei kuitenkaan onnistunu saamaan niistä mitään kunnon saundia aikaiseksi.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
HeavyMachinery
30.10.2011 11:47:11

juikkipuikki: Samaa mietin kans ekan kerran kun katsoin. Järjestyksessä aina vaan paheni noi särösoundit 11r -> fx ultra -> fx 2

Itse olen kyllä ihan erimieltä. Mesamallinnos kyllä soundasi paskalta kaikissa. Mutta toisaalta miellän kyllä yleisen rectosoundin tuollaiseksi sirinäksi mitä tuossa on :)

Axea en ole päässyt kokeilemaan 11R oli mulla 2 viikkoa. Mitään oikeasti hyvää isoa säröä en siitä saanut liidi soundeja ja puhtaita aivan törkeän hyviä. Pikkuroso osastokin oli verraten POD X3seen loistava. Ongelma kaikkien malintavien kanssa itsellä on ollut että se tappavan hyvä komppi soundi joka rouhii demppien kanssa jää uupumaan. Axe FX:llä olen kuullut klippejä jotka on siihen pystyneet mutta toimisikko se omassa soitossa ? Omasta bändin kanssa soitto tarpeesta kun 50% on sitä yhtä soundia....

Nyt kun toi kakkonen ilmestyi olen vakavasti harkinnut jos ostais sen ykkösmallin jostain käytettynä ja korvaisi sillä kaiken muljutin dilsa osaston. Se toisaalta toimisi sitten kotiin kanneltuna myös koti soittelussa.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
_Tony_
01.11.2011 18:15:08
Tänään tuli Itellalta ilmoitus että mun AXE-FX II on tullissa. Tilasin jenkeistä kun jaksanut enää odottaa euroopan waiting listalla. Maksoin tullit jne netin kautta. Parin päästä pitäis vehje olla kotiovella. Ei taida jäädä lapsille paljon aikaa ensiviikonloppuna;-)
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
_Tony_
01.11.2011 19:57:31
Grugi: Oli nyt miten vaan niin mun mielestä Fractalin tyyli hoitaa tuotteen saatavuus on melkolailla hölmöä kun kyseessä on kuitenkin "elektroniikka" joka vanhenee ennen kun on edes kuluttajan käsissä.

AXE-FX on pääasiassa softaa, ei elektroniikkaa. Softasta on jo v3 beta testauksessa ja pelkästään V2:n ja V3:n välillä ero on kuulemma mieletön, puhumattakaan mitä se on suhteessa AXE-FX II V1:een.

Mun mielestä tuo vaikuttaa erittäin fiksulta strategialta. Tuodaan tuote ensin markkinoille luotetulle ja uskotulle porukalle pienellä volumilla jotka käytännössä "beta testaa" tuotetta ilmaiseksi 12-18kk. Sen jälkeen kun tuote on ns valmis niin pannaan HW-tuotantolinjat täydellä kapalle päälle.
Grugi
01.11.2011 20:21:12
_Tony_: AXE-FX on pääasiassa softaa, ei elektroniikkaa. Softasta on jo v3 beta testauksessa ja pelkästään V2:n ja V3:n välillä ero on kuulemma mieletön, puhumattakaan mitä se on suhteessa AXE-FX II V1:een.

Mun mielestä tuo vaikuttaa erittäin fiksulta strategialta. Tuodaan tuote ensin markkinoille luotetulle ja uskotulle porukalle pienellä volumilla jotka käytännössä "beta testaa" tuotetta ilmaiseksi 12-18kk. Sen jälkeen kun tuote on ns valmis niin pannaan HW-tuotantolinjat täydellä kapalle päälle.

Tuota juu toki se on softaakin mutta kyllä se softa vaatii alustan eli elektroniikan joten siltä kantilta molempi parempi. Firman strategiasta voidaan olla montaa mieltä, itse en jaksa enää koko tuotetta vaikka en ole sitä koskaan omin käsin edes käpistellyt. Mitään niin mullistavaa ei tuo tarjoa että siihen pitäsi palata ihan lähiaikoina.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
_Tony_
02.11.2011 11:13:24
AXE-FX II:n DSP:t (TigerSHARC ADSP-TS201S) on täsmälleen samoja mitä on käytetty AXE-FX Ultrassa. AXE-FX II näitä DSP:tä on kaksi, kun taas Ultrassa yksi. Tämä DSP on tullut markkinoille jo vuonna 2006 ja TigerSHARC prosessoriperhe tuli markkinoille jo 90-luvulla ja DSP core design on tehty jo 20 vuotta sitten. Eli ei pelkoa että tämä hardisteknologia yhtäkkiä vanhenis. Tämä DSP maksaa 200-300$/kpl riippuen ostovolyymistä.

Tätä samaa DSP:tä käytetään esim. mobiiliverkkojen tukiasemissa ja WLAN access pointeissa.

POD HD/X3/XT käyttävät halvempaa SHARC-perheen DSP:tä, maksaa about 30$/kpl.
mattim
02.11.2011 11:19:33 (muokattu 05.11.2011 13:38:42)

_Tony_: AXE-FX II:n DSP:t (TigerSHARC ADSP-TS201S) on täsmälleen samoja mitä on käytetty AXE-FX Ultrassa. AXE-FX II näitä DSP:tä on kaksi, kun taas Ultrassa yksi. Tämä DSP on tullut markkinoille jo vuonna 2006 ja TigerSHARC prosessoriperhe tuli markkinoille jo 90-luvulla ja DSP core design on tehty jo 20 vuotta sitten. Eli ei pelkoa että tämä hardisteknologia yhtäkkiä vanhenis. Tämä DSP maksaa 200-300$/kpl riippuen ostovolyymistä.

Tätä samaa DSP:tä käytetään esim. mobiiliverkkojen tukiasemissa ja WLAN access pointeissa.

POD HD/X3/XT käyttävät halvempaa SHARC-perheen DSP:tä, maksaa about 30$/kpl.

Melko tyyris prosessori wlan access pointtiin.
_Tony_
02.11.2011 11:26:32
mattim: Melko tyyris prosessori wlan access pointtiin.

Sorry, kysymyksessä oli 802.16 teknologia elikkä Wimax AP eikä WLAN AP.
mattim
02.11.2011 12:53:25 (muokattu 05.11.2011 13:39:06)

_Tony_: Sorry, kysymyksessä oli 802.16 teknologia elikkä Wimax AP eikä WLAN AP.

No totahan mä vähän ounastelin, että Carrier Class kamppeista olis kyse ; - )
JeKo
02.11.2011 13:18:17

"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Point
02.11.2011 18:02:09
Huolisin kyllä axen. Tosin olisin kyllä sormi suussa miljoonan soundin kanssa, miten te näiden kanssa selviätte? :)
Pop Corn
02.11.2011 18:18:19
AKWM: Huolisin kyllä axen. Tosin olisin kyllä sormi suussa miljoonan soundin kanssa, miten te näiden kanssa selviätte? :)

Kato se on hyvä tekosyy soiton opettelemisen venyttämiseen kun pitää vielä yksi soundi tsekata... ja vielä yksi... ja vielä....
.
McNulty
02.11.2011 22:36:16
AKWM: Huolisin kyllä axen. Tosin olisin kyllä sormi suussa miljoonan soundin kanssa, miten te näiden kanssa selviätte? :)

Mä en osaa AXE-FX:n omistajien suulla puhua, mutta miulla itselläni on L6 PODx3 himakäytössä ja sen useiden eri mahdollisuuksien ja vaihtoehtojen suhteen tulee loppupeleissä oltua "melko minimalisti". Aika monesti sitä huomaa käyttävänsä Fender-, Vox-, Marshall-, Soldano- tms. mallinnusta, ihan vain siksi että sen on todennut käytössä hyväksi. Efekteinä myös ihan peruskauraa kuten chorus, tremolo, delay, reverb jne. Eli periaatteessa sitten kun laitetta on tovin käyttänyt ja sen jipot alkavat tuntua tutuilta (lue: kun laitetta osaa käyttää), niin siitä runsaudenpulasta oppii seulomaan niitä omia juttuja.

Se, että reservistä löytyy reilusti ominaisuuksia, voi olla soundeja tehdessä myös "vapauttavaa". Tarkoitan sitä, että sitä omaa, haluamaansa soundia, voi lähestyä usealta eri kantilta ja suunnalta. Hyvän clean-soundin ei välttämättä tarvitse olla Fender Blackface tai Vox AC-tyylinen. Voihan sitä kokeilla Budda/Matchless/Dumble/Cornford-suunnalta. Tai sitten taas hevisäröä loihtia vintage-Marshallista kera boostien ja EQutuksien yms.

Alkuun ihan varmasti kaikki ovat solmussa sen valikoiman ja mahdollisuuksien kanssa. Siksi minusta moni luopuukin laitteesta aivan liian nopeasti. Edes L6 PODx3-laitetta ei opi kuukaudessa kunnolla. Ihmisistä vain on tullut malttamattomia ja kärsimättömiä. Jollei se "maailman paras soundi" löydy koneesti heti, kun siihen lyö virran päälle ja roikan kylkeen, niin laitehan lähtee torille myyntiin: "Ei ollu mun vehje!" Tolla meiningillä mikään vehje ei ole heille :)
If you ain't first, you're last!
Grugi
03.11.2011 16:33:36
_Tony_: Elikkä FA:lta on tulossa joku lattiamalli, todennäköisesti riisuttu ja halvempi versio AXE:sta. Tästä saattaa seurata jonkun verran päänsärkyä Line 6:lle.

Heh tuskin sentään jos saatavuus on yhtä onnetonta kun Axen kanssa ;)
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)