Rokkiheebeli 07.04.2004 12:50:36 | |
---|
Eli siinä vaiheessa kun kitaran/basson hihnaruuvit alkaa löystyä, ja kiristettäessä ne "hyppäävät jengan yli" eli puussa oleva reikä on jo liian iso, on ongelma edessä. Mutta kun sinne reikään laittaa tuli/hammastikun ja sitten ruuvi kiinni niin kyllä pysyy. Mutta jollei se tikku mahdu oleen siellä ruuvin kanssa, niin sitte sinne voi kääriä paperista nätin rullan ajamaan tikun asiaa. Yksinkertaista mutta toimivaa, todettu pysyväksi. Eipähän ainakaa tarvitse tehdä todella nättejä jeesusteippi-viritelmiä. www.rokkibandi.cjb.net |
SURf 07.04.2004 12:54:26 | |
---|
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
JuSu 07.04.2004 13:17:43 | |
---|
Eipähän ainakaa tarvitse tehdä todella nättejä jeesusteippi-viritelmiä. Jees. Veikkaanpa, että monesti tuon jeesusteippiviritelmän tarkoitus onkin pitää hihna kiinni tapissa, eikä tappia bodyssa. Ja mitä nätteyteen tulee, niin IMHO jossain hakatussa stratossa tai telessä toi teippiviritys on ihan tyyliin sopiva. JuSu "You're in big trouble, lil pal - I eat pieces of shit like you for breakfast!"
"You eat pieces of shit for breakfast??"
-Happy Gilmore |
saturnzreturn 07.04.2004 13:25:19 | |
---|
mutta mikä vikana, kun jenkkistraton ruuvia saa kiristellä kahden viikon välein? väännän sen aina pirun tiukalle, mutta en kuitenkaan riko kierrettä sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
rockitsb 07.04.2004 13:30:30 | |
---|
mutta mikä vikana, kun jenkkistraton ruuvia saa kiristellä kahden viikon välein? väännän sen aina pirun tiukalle, mutta en kuitenkaan riko kierrettä tilutikku. "Life sucks and then you die." -Ozzy Osbourne |
saturnzreturn 07.04.2004 14:07:47 | |
---|
tilutikku. siispä tilutukki... tarttee vaan kattoo uppooko ruuvi, on meinaan pirun kovaa puuta tuo strato sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
migeboy 07.04.2004 17:23:14 | |
---|
mutta mikä vikana, kun jenkkistraton ruuvia saa kiristellä kahden viikon välein? väännän sen aina pirun tiukalle, mutta en kuitenkaan riko kierrettä Mulla oli aikoinaan sama ongelma squier std fat telecasterin kanssa, ruuvi ei pysynyt paikoillaan vaikka siihen reikään laittoi tulitikun ja erikeepperiä. Kuitenkin alkoi jossakin välissä löystyyn. En mä sitten tiedä, että miten mä sen sain korjattua, mutta ei se ongelma mua enää vaivaa. |
Hytne 07.04.2004 17:34:25 | |
---|
mutta mikä vikana, kun jenkkistraton ruuvia saa kiristellä kahden viikon välein? väännän sen aina pirun tiukalle, mutta en kuitenkaan riko kierrettä Mulla on sama ongelma mun Straton ja Jazzarin kanssa. Kaipa kyseessä on jokin yleinen vika. Paha mennä sanomaan. Tuo tulitikku toimii kuitenkin mulla. Deere on kone, muut on leluja! |
toxic 07.04.2004 17:59:02 | |
---|
Ja se tulitikku kannattaa laittaa yläpuolelle jos puu on ihan pehmeää. Harvoin sillä kuitenkaan on merkitystä. Ja miks mä taas puhun ihan ihmeellisiä. |
Imper 07.04.2004 23:38:06 | |
---|
Jämäkkää liimaa suoraan ruuviin vaan niin pysyy. Everyone is a per-son |
goose 07.04.2004 23:43:06 (muokattu 07.04.2004 23:43:39) | |
---|
Jämäkkää liimaa suoraan ruuviin vaan niin pysyy. Ja pysyy kunnolla, eikä meinaan lähde välttämättä enää ikinä pois. Treenikämpällä lojuu yks vanha basso, jossa toi kikka on aikoinaan tehty. Ruuvit on ex-risti mallia. Aika pyöreeltä näyttää ruuvin kanta tätänykyä =) ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Koivutikku ja puuliimaa perään. Anna kuivua parit päivät ja sit poralla pieni reikä sinne. Siihen kierrät ruuvin ja pysyy. Tulitikku on mun mielestä kyllä patentti osastoa, koska se on jotai haapaa tai mitä lie höttöä.. Ja jos se ihan sikana irtoilee, niin poraa kaikki entiset tulitikut sieltä pois, toimi ton ekan ohjeen mukaan ja lisäksi hieman pidempi ruuvi paikallisesta ruuviliikkeestä. Tarkasta ensin ehdottomasti mitä on vastassa jos laitat pidemmän ruuvin. Ja siihen hihnan irtoilemiseen.. ei mitään jeesusteippejä. Ykkösvaihtoehtona tietenkin hihnalukot. Jos noin 15 e on liian iso sijoitus, voit tietenkin löysätä hihnanupin ruuvin ja laittaa hihna alimmaiseksi ja vaikka se nuppi toisin päin, et isompi puoli puristuu kitaraa vasten(välissä nauha). Sit vaan ruuvi tiukalle ja kyllä se ihan pitäs kestää kaulassa, vaikka tunnelma miestä veisikin. Ja jos tosta tehtäs sellanen "muusikkoystävällinen" halparatkaisu, niin voihan sitä ostaa basistin kanssa puoliksi käytetyn hihnalukkosetin. Molemmat ottaa yhden hihnalukon ja toiseen päähän tekee ton ilmasen patentin. Nyt pääsee irti kitarasta ilman pujottelua, ja kustannukset on luokkaa alle sikspäkki. E A H |
saturnzreturn 08.04.2004 09:55:58 | |
---|
Ja pysyy kunnolla, eikä meinaan lähde välttämättä enää ikinä pois. Treenikämpällä lojuu yks vanha basso, jossa toi kikka on aikoinaan tehty. Ruuvit on ex-risti mallia. Aika pyöreeltä näyttää ruuvin kanta tätänykyä =) sitte pittee näyttää vähä poranterää... sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |