Gardiner 02.11.2011 16:06:02 | |
---|
Atomic Cafe: Rokkijätkä on muutakin kun rokkijätkä.... http://www.youtube.com/watch?v=RjrCf80kaHA Jos minulta kysytään niin Remu olisi voinut jättää ne Hurriganes lämmittelyt kokonaan väliin ja tehdä viimeiset 20-vuotta jotain aivan muuta, kun se jotain aivan muuta tuntuu sujuvan niin perkeleen hyvin. Hiton hyvää ryhmää. Keimo & Mitja on yks maamme parhaita konehuoneita ja kitarapartio Orma & Luumu ei paljon häviä. Uristikin viehkosti kutoi itämaan sukkaa. Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
2randpo 02.11.2011 16:55:41 | |
---|
-J: Liekö joku tämän tänne jo pastennutkin, mutta mikäli kyseessä on oikeasti kesältä 1974 äänitetty Get Onin liveversio - eli siis ajalta ennen Roadrunnerin nauhoituksia (?) - niin aika helvetin stydisti kulkee. http://www.youtube.com/watch?v=bHnJtATDrGo Kulkee joo, mut eiks Get Onin pitänyt olla (Remun kertoman mukaan) studiossa ex temporena sävelletty? |
FastEddie 02.11.2011 18:58:00 | |
---|
2randpo: Kulkee joo, mut eiks Get Onin pitänyt olla (Remun kertoman mukaan) studiossa ex temporena sävelletty? Tälläinen käsitys mullakin on ollut. Lainelautaileva urbaanilegenda, dolbyllä? Teksti kuitenkin ko. palassa on silkkaa houlamaa. Kamahoulamammmm. "Rehab is for quitters" |
jra 02.11.2011 19:17:07 | |
---|
2randpo: Kulkee joo, mut eiks Get Onin pitänyt olla (Remun kertoman mukaan) studiossa ex temporena sävelletty? Kahteen kertaan sävelletty on puoliksi tehty, vai miten se meni? - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Mika Kangas 02.11.2011 19:47:28 | |
---|
kaljataiteilija: Jostain syystä Get On ei ole koskaan lukeutunut mun suosikki Ganes-piiseihin. Musta sen ongelma on siinä kun basso kuuluu toisesta kaiuttimesta ja kitara sitten toisesta. Monona jos pääsee kuuntelemaan niin on hyvä. |
AlaE 02.11.2011 21:32:39 | |
---|
kaljataiteilija: Mitä vikaa Ilessä oli? Ei varmaankaan mitään. Mä olin niin kova Appu-fani, että kun hän ei soittanut, ei kukaan muu kelvannut. Salvo honore |
jra: Kahteen kertaan sävelletty on puoliksi tehty, vai miten se meni? Hmm, puoliksi tekemättä. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Gardiner 03.11.2011 05:56:37 | |
---|
velipesonen: Hmm, puoliksi tekemättä. "Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, ja siihen se usein jääkin." Ja anteeksi aiheen sivuisuus. Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
-J 03.11.2011 08:25:43 | |
---|
Vasten parempaa tietoa mä olen ymmärtänyt, että Get Onia olisi veivattu jo ennen Marcus Musiciin lähtöä ja tätä yleisesti tunnettua "Get Onin syntytarinaa" ei sitten suotta lähdetty korjailemaan vuosikymmenien saatossa - etenkään kun Remu sitä on enää soittajista kertomassa. Reinossa kun on vähän markkinamiehen vikaa ollu aina muutenkin... Onhan kyseessä voinut olla tilanne, että Get On oli jo löytynyt bändin alkuperäisestä keikkasetistä, mutta sitä ei oltu suunniteltu alunperin levylle. Sit tullut tilanne studiossa että tarvitaan lisää matskua, ja kaverit vetäneet ex-tempore Get Onin kelalle - niillä lyriikoilla joita Remulla sattui sillä hetkellä olemaan kielen päällään. Tuollaisesta tilanteesta saattaisi hyvinkin pienellä värittämisellä saada herkullisen tarinan jossa Get On on luotu kiireellä studiossa, mutta lopputuloksena voittanut European Pop Juryn, jne. Teoriasta ja tekniikasta en ymmärrä hittojakaan, mutta livenä olen silti suurin, kaunein ja parhain. Ainakin yleisön mielestä. |
Atomic Cafe 03.11.2011 13:42:17 (muokattu 03.11.2011 13:54:08) | |
---|
Wikipediakin tarjoaa tuosta aiheesta hyvin ristiriitaista tietoa... Kappale tehtiin alun perin vain täytemateriaaliksi, koska levystä olisi tullut muuten liian lyhyt. Remu Aaltosen mukaan sekä kappale että sanat improvisoitiin nopeasti albumin tuottaja Richard Stanleyn halutessa vielä yhtä kappaletta. Yhtye oli kuitenkin esittänyt kappaletta jo kesällä, kuukausia ennen kuin he astuivat syyskuussa 1974 studioon. Näin muistaa myös tuottaja Stanley. Levytystä edeltävistä esityksistä on myös olemassa yleisönauhoitteet. Minä kun en ole kuullut kyseisiä yleisönauhoitteita niin on vaikea sanoa puhuuko Remu ihan täyttä paskaa vai ainoastaan puolitotuuksia, se asia riippuu hyvin pitkälti siitä miten lähellä tai kaukana nuo livevedot ovat siitä studioversiosta, jos ne muistuttavat edes etäisesti tosiaan niin ollaan kyllä ihan selvästi jossain puolitotuuksien ja paskanjauhamisen välimaastossa. Tuohan on sikälikin mielenkiintoinen juttu että tuolla sukupolvella oli taipumusta aika usein vähän korjailla sitä tylsää ja arkista syntyhistoriaa niiden suurimpien hittien kohdalla, Juicekin saattoi vuosien varrella kertoa 2-3 erilaista alkutarinaa samasta biisistä. Toisaalta on kaiketi niinkin että tuohon aikaan niihin biiseihin suhtauduttiin vähän kun suvivirteen. Biisien taustoista haluttiin tietää kaikki mahdollinen mutta jos Ville Valo kertoisi saman biisin syntyhistoriasta kymmenen erilaista tarinaa niin ketä kiinnostaa? |
-J 03.11.2011 14:24:52 | |
---|
Youtubesta löytyy myös kaksikymmentäosainen Hurriganes -radiodokkari. Kuuntelin nuo taannoin läpi ja mielestäni tähän asti näkemistäni/kuulemistani Hurriganes -aiheisista historiikeista ehdottomasti laadukkain. Dokumentti pohjautuu niin bändissä vaikuttaneiden soittajien kuin roudarien ja muiden bändin uran hetkiin vaikuttaneiden henkilöiden haastattelumateriaaliin eri aikakausilta. Eli ei pelkästään perinteinen Remun haastattelu. 1/20 http://www.youtube.com/watch?v=Y7xHTpxOJwoTeoriasta ja tekniikasta en ymmärrä hittojakaan, mutta livenä olen silti suurin, kaunein ja parhain. Ainakin yleisön mielestä. |
2randpo 03.11.2011 16:04:22 | |
---|
Atomic Cafe: Wikipediakin tarjoaa tuosta aiheesta hyvin ristiriitaista tietoa... . Minä kun en ole kuullut kyseisiä yleisönauhoitteita niin on vaikea sanoa puhuuko Remu ihan täyttä paskaa vai ainoastaan puolitotuuksia, se asia riippuu hyvin pitkälti siitä miten lähellä tai kaukana nuo livevedot ovat siitä studioversiosta, jos ne muistuttavat edes etäisesti tosiaan niin ollaan kyllä ihan selvästi jossain puolitotuuksien ja paskanjauhamisen välimaastossa. Enpä tiedä oliko se paskanjauhamista. Tulee mieleen se kun Andy McCoy vakuutti puhuvansa aina totta, silloinkin kun valehtelee. Hyvä tarina on vähän niinkun tosi, silleen, tai jotain. |
BigPapa 03.11.2011 16:07:28 | |
---|
Atomic Cafe: Wikipediakin tarjoaa tuosta aiheesta hyvin ristiriitaista tietoa... Minä kun en ole kuullut kyseisiä yleisönauhoitteita niin on vaikea sanoa puhuuko Remu ihan täyttä paskaa vai ainoastaan puolitotuuksia, se asia riippuu hyvin pitkälti siitä miten lähellä tai kaukana nuo livevedot ovat siitä studioversiosta, jos ne muistuttavat edes etäisesti tosiaan niin ollaan kyllä ihan selvästi jossain puolitotuuksien ja paskanjauhamisen välimaastossa. Tämähän on sellainen yleisönauhoite: http://www.youtube.com/watch?v=bHnJtATDrGo |
Numb 03.11.2011 16:18:05 (muokattu 03.11.2011 16:26:52) | |
---|
BigPapa: Tämähän on sellainen yleisönauhoite: http://www.youtube.com/watch?v=bHnJtATDrGo Mainio veto kuulostaa olevan. Ja hienosti kiilaa :) Toki joku vois sanoa, että ei oo Puistorock -74... En minä, mutta joku vois... I am the table. -James Hetfield |
BigPapa 03.11.2011 16:26:14 | |
---|
Numb: Mainio veto kuulostaa olevan. Ja hienosti kiilaa :) Toki joku vois sanoa, että ei oo Puistorock -74... En minä, mutta jo vois... No kylläkai biisin lataaja tietää alkuperän: Yleisöäänitys "Get On" biisistä kesältä 1974. Remun "sanat" osittain erilaiset kuin levylle päätyneellä versiolla. Biisiä ei siis todellakaan tehty vasta studiossa Roadrunneria tehtäessä - tässä siitä todiste. |
Atomic Cafe 03.11.2011 17:21:36 | |
---|
Kyllä minä näillä aihetodisteilla olen valmis uskomaan että Remu puhui jälleen kerran täyttä paskaa :) Mutta väliäkös tuolla jos tarina on hyvä, kuten se tässä tapauksessa on. |
powerage 03.11.2011 18:22:45 (muokattu 03.11.2011 19:51:14) | |
---|
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport" |
powerage 03.11.2011 18:23:52 (muokattu 03.11.2011 19:51:34) | |
---|
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport" |
Kailis 03.11.2011 20:50:49 | |
---|
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
powerage 03.11.2011 21:01:24 (muokattu 03.11.2011 21:06:46) | |
---|
Kailis: No mut ku toi on "Get Up!". Nimenomaan ;-) Mutta kylä komppi toimii.. "Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport" |